lähihoitaja vai mielenterveys- ja päihdetyön ammat

Juszi

Pieni kysymys:

Minulla on suunnitelmissa kaksi vaihtoehtoa:

lähihoitaja, josta valintana mielenterveys ja päihdetyön osaamisala
vai mielenterveys- ja päihdetyön ammattitutkinto?

Kummassa on parempi työllisyys ? Kumpi parempi vaihtoehto?

Onko lähihoitajan tutkintoa mahdollista suorittaa kokonaan oppisopimuksella? Minulla on sellainen kuva, että ensin monet menevät kaikille yhteisiin opintoihin, jonka jälkeen on mahdollisuus oppisopimukseen. tai jos ei onnistu, niin koko lähihoitajan tutkinto koulunpenkillä.

Suoraan kai koko tutkintoa ei pääsee oppisopimuksella suorittamaan , jos ei hoitotyöstä mitään kokemusta ole. Vai miten on?

Entä päihdetyön tutkinto onko siinä sama juttu?

Olen koulutukseltani teologian maisteri ja ylioppilas. Maisterin tutkinto sisältää opintoja mielenterveteen liittyen. Sukupuoleltani olen mies.

3

578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SKPasialla

Ei kannata maisterin lähteä itseään työläiseksi lukemaan. Ellet sitten uskovainen kommunisti kuten Kari Peitsamo.

• Aikuisopiskelija53

Käytännössä molemmat tukee toinen toisiaan, itse opiskelin mielenterveys- ja päihdetyön ammattitutkinnon. Käytännössä tämä ei kuitenkaan riitä vaan on hyvä olla myös lähihoitajan paperit taskussa, jotta on parempi mahdollisuus työllisytyä. Samoin lähihoitajan paperin omaavat opiskelevat usein myös mielenterveys- ja päihdetyön ammattitutkinnon itselleen.

• kwflawflw

Luulitkos työllistyväsi? Moni kyseisen lähihoitajan linjan käynyt päätyy vanhustenhoitajaksi, koskapa mielenterveys-ja päihdepuolen työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole. Se sektori on ajettu alas jo 90-luvulla. Pelkällä ammattitutkinnolla ei tee juurikaan mitään. Sellaisen hankkivat ne, jotka ovat jo pitkään olleet ko.työssä (muulla koulutuksella tai suhteilla päässeet) ja tarvitsevat vain jonkin nimellisen pätevyyden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      156
      2919
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      284
      2610
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      67
      1740
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      43
      1628
    5. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      38
      1520
    6. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      122
      1266
    7. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      110
      1194
    8. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      14
      1134
    9. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1063
    10. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      338
      1037
    Aihe