Pieni kysymys:
Minulla on suunnitelmissa kaksi vaihtoehtoa:
lähihoitaja, josta valintana mielenterveys ja päihdetyön osaamisala
vai mielenterveys- ja päihdetyön ammattitutkinto?
Kummassa on parempi työllisyys ? Kumpi parempi vaihtoehto?
Onko lähihoitajan tutkintoa mahdollista suorittaa kokonaan oppisopimuksella? Minulla on sellainen kuva, että ensin monet menevät kaikille yhteisiin opintoihin, jonka jälkeen on mahdollisuus oppisopimukseen. tai jos ei onnistu, niin koko lähihoitajan tutkinto koulunpenkillä.
Suoraan kai koko tutkintoa ei pääsee oppisopimuksella suorittamaan , jos ei hoitotyöstä mitään kokemusta ole. Vai miten on?
Entä päihdetyön tutkinto onko siinä sama juttu?
Olen koulutukseltani teologian maisteri ja ylioppilas. Maisterin tutkinto sisältää opintoja mielenterveteen liittyen. Sukupuoleltani olen mies.
lähihoitaja vai mielenterveys- ja päihdetyön ammat
3
434
Vastaukset
- SKPasialla
Ei kannata maisterin lähteä itseään työläiseksi lukemaan. Ellet sitten uskovainen kommunisti kuten Kari Peitsamo.
- Aikuisopiskelija53
Käytännössä molemmat tukee toinen toisiaan, itse opiskelin mielenterveys- ja päihdetyön ammattitutkinnon. Käytännössä tämä ei kuitenkaan riitä vaan on hyvä olla myös lähihoitajan paperit taskussa, jotta on parempi mahdollisuus työllisytyä. Samoin lähihoitajan paperin omaavat opiskelevat usein myös mielenterveys- ja päihdetyön ammattitutkinnon itselleen.
- kwflawflw
Luulitkos työllistyväsi? Moni kyseisen lähihoitajan linjan käynyt päätyy vanhustenhoitajaksi, koskapa mielenterveys-ja päihdepuolen työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole. Se sektori on ajettu alas jo 90-luvulla. Pelkällä ammattitutkinnolla ei tee juurikaan mitään. Sellaisen hankkivat ne, jotka ovat jo pitkään olleet ko.työssä (muulla koulutuksella tai suhteilla päässeet) ja tarvitsevat vain jonkin nimellisen pätevyyden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1992627
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1162323En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761648Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1931156- 471068
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va491063- 99981
- 46783
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6783- 106754