Näinkö se sitten https://www.aamulehti.fi/hyvaelama/vietan-vanhuuteni-mieluummin-kuivattuna-turskana-alaskassa-kuin-tuettuna-ihmisjatteena-attendossa-201229959/
Humppila aaa
5
183
Vastaukset
- gugih
Kiitos kirjoituksestasi. Minulla vanhemmat pienviljelijöitä. Äiti 86v ja isä 83v.
Asuvat tilalla. Niin kauan kuin pystyn auttamaan. Eli, olisiko muuta vaihtoehtoa vanhusten
hoitoon? Itse olen nyt sairastunut, enkä joka päivä pääse vanhusten luo. Töistä olen sairauslomalla, mutta on päiviä, etten pääse liikkeelle. Lääkäri kovin vaitonainen.
Olen 61 vuotias, sydänsairas. Työtä pitäisi tehdä. Onneksi sain työpaikalle 20-vuotiaan tuuraajan.
Ei saanut opiskelupaikkaa. Ja on onnellinen tyopaikastaan. Tietysti minun vanhan kävyn pitäisi poistaa se nuori tyttö työmarkkinoilta. Mutta, sairaus estää. Ikävä on töihin, mutta ei voimia. - Surullistamuttatotta
Muistisairas sukulaiseni kunnallisessa hoivakodissa, ei Humppilassa. Kainaloita myöten virtsassa joka päivä, magneettivöillä sänkyyn kiinnitettynä. Hoitajia ei missään. Ruoka- ja kahvitauot yhtäaikaa kaikilla. Asukkaat haahuilivat / kaatuilivat kuka mitenkin. Kauheaa ölinää ajoittain. Ei hyvältä näyttänyt kuule sielläkään, kunnallisella.
- EiRiskiä
Voi kun saisi itse kuolla vanhana ja terveenä. Hassultahan se kuullostaa.
- riepunen
Nyt kun vanhukset kuolee. Viimeisimmätkin työtä tehneet poistuu.
Itse en ole sitä näkemässä. Mutta, toivon että 1986- ja siitä eteenpäin
syntyneet, jakavat meidän maksamat eläkerahat. Ja niitä on paljon.
Anteeksi Te 1950-luvulla, tai 1956-syntyneet. Maksoitte turhaan.
Lapsenne oli se sukupolvi, joka huomasi, että työ ei kannata. Kelasta saa paremman
korvauksen. Lääkärit eivät kovilla palkoillaan sitä ymmärrä. Jos on työpaikka ja yli 60v.
Niin P....e , sun on pakko jatkaa, vaikka kuinka sairaana, että saadaan nuorille päivärahaa.
Etteivät vaan eristäydy. Ja pysyvät juomassa. Siis lonkero kuuluu päivään.
Kyllä vois loppuunajettu siivoojakin vetää sohvalle pitkäkseen. Eikä tarvii edes juomaa.
- PiimääHumppilasta
Niin noko https://areena.yle.fi/1-4303281
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566848
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264058- 453326
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1323114- 512896
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262286- 432206
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722003Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt521958- 291816