Nestlé NAN

Sanaton

Toivon että tämä levittyy ympäri koko suomi 24! Nestle on aikoinaan salaa yrittänyt kaupata korviketta kehitysmaissa ja puhunut että korvike on parempi kun äidinmaito. Seuraukset olleet kamalat: Äidit ovat likaisella vedellä sekoittanut korviketta, mikään ei ole steriiliä ja kun rahaa korvikkeeseen ei ole löytynyt ovat laimentaneet sitä vedellä ja vauvat ovat lähes elänneet vedellä. Miljoonia on kuollut: käykää täältä lukemassa:http://www.globalisaatio.net/tapaukset/nestle.html    

25

2289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noh

ei se ainakaan lopeta meillä nannin käyttöä!

• NAKSU

OSASTOLLE SIT PÄÄTIT JAKAA TIETOASI...KETÄ KIINNOSTAA.

• Nea

Minä olen lukenut aiheesta paljon. En ole ostanut pitkään aikaan mitään nestlen tuotteita. Joistakin tuotteista on hirveän vaikea saada tieto onko tullut nesteltä. Esimerkiksi jäätelöauton tuotteet ovat nestleltä. Ja lasten purkkiruuat ovat kaikki nestlen ärsyttävää!

• Nea

Minä olen lukenut aiheesta paljon. En ole ostanut pitkään aikaan mitään nestlen tuotteita. Joistakin tuotteista on hirveän vaikea saada tieto onko tullut nesteltä. Esimerkiksi jäätelöauton tuotteet ovat nestleltä. Ja lasten purkkiruuat ovat kaikki nestlen ärsyttävää!

• mie vaan

olen kuullut samaa. nestle on muutenkin ylikansallinen yhtiö jota kannattaisi poikotoida. meillä juotiin pakosta muutana kk nannia koska pienen masu ei kestänyt muuta. heti kun masu alkoi kestää vaihdettiin välittömästi tutteliin.

• APUA

Mä olen vaan niin herkkä! Olen käyttänyt NAN jauhetta koska se on ainoa mikä sopinut meille (oli koliikki). Eilen sain jonkun pakkauksen missä luki uusi koostumus ja piti ottaa yhteyttä Nestlén ja satuin löytämään kuvan missä äiti imettää kaksosia Intiassa. Sen sivun nimi oli globalisaatio tuli googlelta kun laittoi Nestlé. Asiaan toinen vauvoista joi tissiä ja oli pulska kun mikä toisella oli tuttipullo ja oli kun luuranko (luki että oli myöhemmin kuollu). Jouduin oksentamaan sit tulin takas ja luin lisää. Siis äideille annettaan ensin ilmaisnäytteitä ja sitten kun ei ole varaa ostaa ne laimentaa sitä likaisella vedellä joten vauvat saavat miltein vaan vettä

• Tietoinen

Mahtaako olla Nestleen vika jos kehitysmaaihmiset eivät osaa käyttää tuotetta oikein.
      Onko Nestleen vika jos puhdasta vettä ei ole.
      Eikö käyttöohjeet kiellä lantraamista ?
      Voiko siis Nestleä syyttää MILJOONAN lapsen kuolemasta ?
      Pitäisikö virittää tutkimus kansanmurhasta ?

• kokki

Tai olisiko sittenkin niin, että tuotteen myyjällä olisi velvollisuus ja vastuu opastaa äidinmaitokorvikkeen oikeaan käyttöön?

Miksi Nestle markkinoi aggressiivisesti tuotetta niillekin äideille, joiden ei tarvitsisi sitä käyttää?

• tööt
        kokki kirjoitti:

Tai olisiko sittenkin niin, että tuotteen myyjällä olisi velvollisuus ja vastuu opastaa äidinmaitokorvikkeen oikeaan käyttöön?

Miksi Nestle markkinoi aggressiivisesti tuotetta niillekin äideille, joiden ei tarvitsisi sitä käyttää?

johtuiskohan to RAHASTA?!

• tietoinen
        kokki kirjoitti:

Ne joilla on rahaa, ne voivat nannia ostaa, ei tyhjätasku alkuasukkaat, joten no problem.
        Jos tosiaan joku saa päähänsä lantrata äidinmaitoa viemärijätöksillä, kannattaa lastenkasvatus jättää ihan vaan fiksummille.

• kokki
        tööt kirjoitti:

johtuiskohan to RAHASTA?!

Totta kai, rahasta se johtuu. Mutta miten ahne pitää olla?

WHO on laatinut ohjeet äidinmaitokorvikkeen markkinoinnille. Äidinmaitoa tuottavat firmat taas lyövät kapuloita rattaisiin, jotta maailmanlaajuisesti hyväksyttyjä käytäntöjä ei lisättäisi kansallisiin lakeihin...

Äidinmaidon korrekti myynti on ihan ok, ei siinä mitään. Mutta kun se äidinmaidon markkinointi on moraalitonta (jopa laitonta!) ja korvikkeen turha ja väärä käyttö vahingollista lapsille.

Niin että raha on varmasti motiivi, epäilemättä.

• kokki
        tietoinen kirjoitti:

Ne joilla on rahaa, ne voivat nannia ostaa, ei tyhjätasku alkuasukkaat, joten no problem.
        Jos tosiaan joku saa päähänsä lantrata äidinmaitoa viemärijätöksillä, kannattaa lastenkasvatus jättää ihan vaan fiksummille.

Eli jos ei tiedä tai ei osaa, on oma syy jos joutuu huijauksen uhriksi?

Hei kamoon, vähän solidaarisuutta tähän elämään.

Minulle on opetettu, että väärin tekee huijari, ei huijattu. Näin olen opettanut myös lapsilleni. Toivottavasti tämä on edelleen valtaväestön kanta...

Parempi siis olisi, että äidinmaitoa myytäisiin ja jaettaisiin "alkuasukas"käyttäjille kuten Suomessa.

• Äiskä..
        tietoinen kirjoitti:

Kukakohan tässä nyt oikein on fiksu?

Siyä paitsi, olen kuullut, että Nestle on jakanut ilmaiseksi parasta ennen päiväyksen ohittaneita äidinmaidonkorvikkeita kehitysmaissa. Vaan mitäpä tätä sinulle selittämään, kun et kuitenkaan ymmärrä.

• tietoinen
        kokki kirjoitti:

Eli jos ei tiedä tai ei osaa, on oma syy jos joutuu huijauksen uhriksi?

Hei kamoon, vähän solidaarisuutta tähän elämään.

Minulle on opetettu, että väärin tekee huijari, ei huijattu. Näin olen opettanut myös lapsilleni. Toivottavasti tämä on edelleen valtaväestön kanta...

Parempi siis olisi, että äidinmaitoa myytäisiin ja jaettaisiin "alkuasukas"käyttäjille kuten Suomessa.

Tämähän on aivan simppeli ongelma ratkaista. Tehdään korvikkeesta resptillinen, tällöin sitä ostaisi ja hankkisi vain ne jotka sitä tosella tarvitsevat.

Toisaalta jos kehitysmaissa äidin ravinto on heikoa tai sitä ei ole lainkaan, taitaa korvike olla tällöin ainoa vaihtoehto. Siis enemmän lapsia kuolisi jos vstiketa ei käytetä. Oletteko ajatelleet tällaista pointtia.

• Mammuli

Olen samaa mieltä, että vaatisi erityisen herkkää ja valistavaa kampanjaa markkinoida yleensä mitään äidinmaidonkorvikkeen kaltaisia tuotteita kehitysmaaolosuhteisiin. Riskit ovat suuret.
      Tuli toisaalta mieleen, että esimerkiksi useissa Afrikan maissa HIV on hirvittävä ongelma. Monilla äideillä on virus, mutta välttämättä ei heidän lapsillaan. Jos lapsi ei ole kohdussa tai synnytyksessä saanut tartuntaa, voidaan tarttuminen edelleen ehkäistä, jos äiti ei imetä lastaan.
      Olen imetyksen kannalla lähestulkoon kaikissa muissa tapauksissa.

• tuttelia

tutteli on hyvä. eihän heille ole tullut kuin pieni tuotanto vika.. yli 10 kertainen määrä D vitamiinia!!

• Äiskä..

Niin, täähän on jo aika vanha juttu, ja tiedän monia, jotka tämän asian takia boikotoivat Nestlen tuotteita eli eivät niitä osta.

• Järki hoi!

Tämä on taas tätä viherpiipertäjien propagandaa (johan tuo nettisaitin osoitekin sen sanoo) kun aina pitää olla jotakin josta nostaa häly ja boikotointivimma valloilleen. Kävikös pienessä mielessäsi sellainen asia, että esimerkiksi tuo linkkisi kuvassa oleva pakistanilaisnainen kuuluu kulttuuriin, jossa poikalapsia arvostetaan tyttöjä enemmän?

Vaikka siellä ei olisi Nestlestä ikinä kuultukaan niin vauvoja ja varsinkin tyttöjä kuolee aliravitsemukseen (ja kaikkeen muuhunkin) jatkuvasti, tärkeintä kun on että pojat pulskistuvat ja kehittyvät, tytöistä viis.

(kuka muuten varmistaa tuonkin tiedon todenperäisyyden josta tuolla sivulla kerrotaan...?)

Ja mitä likaisilla vesillä lantrattuihin vastikkeisiin tulee, niin noissa maissa ihmiset elävät, syövät ja juovat suoranaista paskaa jokaikinen päivä, siellä kun sitä valinnanvaraa ei juuri ole!

Naurettavaa tuollainen touhu, tässä maailmassa on niin paljon epäoikeudenmukaisuutta ja vääryyttä jota ei saada pois minkäänlaisella boikotoinnilla eikä millään muullakaan, juuri te boikotoijat ajatte suuret yritykset levittämään yrityslonkeroitaan kolmansiin maihin, koska jostakinhan ne liikevoitot on kahmittava! Se on pelin henki, jos ette sitä tajua.

Minä ainakin syötän edelleen herkkävatsaiselle vauvalleni Nania, se kun ei auta ketään vaikka jättäisin syöttämättä, päinvastoin oma vauvani siitä kärsisi eniten, ja jokainen halunnee omalle vauvalleen parasta.

• kokki

"Naurettavaa tuollainen touhu, tässä maailmassa on niin paljon epäoikeudenmukaisuutta ja vääryyttä jota ei saada pois minkäänlaisella boikotoinnilla eikä millään muullakaan, juuri te boikotoijat ajatte suuret yritykset levittämään yrityslonkeroitaan kolmansiin maihin, koska jostakinhan ne liikevoitot on kahmittava! Se on pelin henki, jos ette sitä tajua."

Ei, olet väärässä.

Pelin henki on juuri se, minkä me haluamme sen olevan. Jokainen joka haluaa reilua peliä, voi vaatia sitä. Minun pelini on rehellistä ja elän ja teen työni sekä lain puitteissa että korkealla moraalilla.

Maksimaalista liikevoittoa kehitysmaista hakevat suuryhtiöt pelaavat likaisesti, kiertävät lakia ja moraali on mahdollisimman alhainen.

Minun ei tarvitse kahdesti miettiä, annanko rahani reilulle paikalliselle pienyrittäjälle vai kierolle globaalille jättiyhtiölle?

• maisteri9
        kokki kirjoitti:

"Naurettavaa tuollainen touhu, tässä maailmassa on niin paljon epäoikeudenmukaisuutta ja vääryyttä jota ei saada pois minkäänlaisella boikotoinnilla eikä millään muullakaan, juuri te boikotoijat ajatte suuret yritykset levittämään yrityslonkeroitaan kolmansiin maihin, koska jostakinhan ne liikevoitot on kahmittava! Se on pelin henki, jos ette sitä tajua."

Ei, olet väärässä.

Pelin henki on juuri se, minkä me haluamme sen olevan. Jokainen joka haluaa reilua peliä, voi vaatia sitä. Minun pelini on rehellistä ja elän ja teen työni sekä lain puitteissa että korkealla moraalilla.

Maksimaalista liikevoittoa kehitysmaista hakevat suuryhtiöt pelaavat likaisesti, kiertävät lakia ja moraali on mahdollisimman alhainen.

Minun ei tarvitse kahdesti miettiä, annanko rahani reilulle paikalliselle pienyrittäjälle vai kierolle globaalille jättiyhtiölle?

se on sun ihan oma asias. en ymmärrä minkä hemmetin takia sun täytyy täällä tyhmiä mielipiteitäs kuuluttaa. enpä usko että kovin moni äiti nyt tämän keskustelun pohjalta lopettaa nestlen tuotteiden käytön! en minä ainakaan!! nestleltä saa erinomaisia ja edullisia tuotteita. ja hyvä näin. ja täytyykö sitä uskoa aina mitä nettiinkin tyrkytetään?

• kokki
        maisteri9 kirjoitti:

se on sun ihan oma asias. en ymmärrä minkä hemmetin takia sun täytyy täällä tyhmiä mielipiteitäs kuuluttaa. enpä usko että kovin moni äiti nyt tämän keskustelun pohjalta lopettaa nestlen tuotteiden käytön! en minä ainakaan!! nestleltä saa erinomaisia ja edullisia tuotteita. ja hyvä näin. ja täytyykö sitä uskoa aina mitä nettiinkin tyrkytetään?

Moi vaan. Kaltaisteni ihmisten tyhmillä mielipiteillä ja ajatuksilla on luotu länsimainen sivistys. Onneksi olemme samalla luoneet myös oikeuskäytännöt, jotka suojelevat rehellisiä ja syyttömiä ihmisiä ns. rikollisilta.

Minulle on ihan sama, mitä kukakin käyttää ja missä.

Otin kirjoituksellani vain kantaa siihen, että jokaisella ihmisellä on oikeus ja jopa velvollisuus muuttaa maailmaa paremmaksi.

• Realisti

Niin, itsekin aikanani boikotoi Nestleä, mutta kun vauvani itki pari yötä ilmavaivoja Tuttelin takia, heitin periaatteet romukoppaan ja siirryin Naniin. Ja siitä Tuttelin kotimaisuudesta; Valio on myynyt Tuttelin ja Muksun Nutricialle, joissakin purkeissa lukee jo Nutricia eikä Valio. Ja Nutricia taas on hollantilaisen Royal Numico N.V:n suomalainen tytäryhtiö. Eli vaikka Tutteli on Suomessa valmistettu, kuten Nestlen Pilttisoseetkin, ei se silti oo enää suomalaisen firman valmistamaa. Pirkan Naperojuomasta en tiedä, enkä jaksa lähteä kuukkeloimaan enempää.

• NAN

Meille Nanni on ainoa vastike, joka ei pahemmin aiheuta vatsavaivoja, varsinkin jos teen sen jauheesta itse. Valitettavasti oman lapseni hyvinvointi menee kyllä nyt globaalisten ongelmien ohitse. enkä tunne yhtään huonoa omaatuntoa asiasta.

• äippä75

periaatteet tosiaan romukoppaan kun Nan äidinmaidonkorvike sattuu olemaan ainoa meidän herkkävatsaiselle käyvä korvike.

• ihmettelevä tuplamamma

joku voinu varottaa kuvista, itselläni kaksoset ja pahaa teki kun näin kuvan intialaisesta kaksos äidistä kävi niin sääliksi se nääntynyt pieni vauva voi että... mutta sitä ihmettelen että eikö se äiti nähnyt vauvansa kuihtumista vai oliko poika tärkeämpi!!!???
      Ja mikä ihme kinassa, intiassa ja lukemattomissa muissa maissa on tämä poika villitys eikö ihmiset ymmärrä että ei ole poikia jollei ole naisia jotka ne synnyttää, vai pistetäänkö miehet synnyttämään???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5582
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4177
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      151
      2159
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1886
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1699
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      71
      1148
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      79
      965
    Aihe