Minä kannatan kaikille samanlaisia oikeuksia noin lähtökohtaisesti kaikessa, mutta olen joskus miettinyt sitä, että osa muunsukupuolisista vaikka kokee, että heidän (naisen) kehonsa rinnat ovat liikaa ja haluavat ne pois. Mutta sitten on myös näitä, jotka kokevat esimerkiksi, että heidän tulisi olla ilman toista kättä/jalkaa/sormea ja tämän uskotaan myös liittyvän dysforiseen kehonkuvan häiriöön, joka myös osalla muunsukupuolisista on (heillä, jotka kokevat tyytymättömyyttä kehoonsa). Eli molemmat liittyvät samaan asiaan, rinnat pitäisi saada poistattaa, jalkaa tuskin kukaan lääkäri (toivon mukaan) poistaa edes tukulla rahaa. Ymmärrän, miksi transhenkilö haluaa (tosin kaikki ei halua) leikata itsensä muistuttamaan sukupuolta, jota tuntee olevansa, mutta tämä on jäänyt mietityttämään.
Vastatkaa tietämättömälle / Muunsukupuolisuus
3
142
Vastaukset
No...
Sukupuolikokemus muodostuu nykytieteen mukaan sikiökehityksessä jonkin verran myöhemmin kuin kehon vastaava. Jos tänä aikana sopiva äidin hormonimyrsky vie kehitystä eri suuntaan, sukupuolikokemus ei vastaakaan kehon antamaa odotusarvoa.
Muunsukupuolisilla tuo kokemus on jotain muuta kuin selkeästi mies tai nainen. Joka tapauksessa tausta on biologinen. Kokemus voi aiheuttaa ahdistusta kokemuksen kanssa ristiriidassa olevan kehon kanssa ja joillakin ahdistusta voidaan helpottaa tarkoin harkituilla kirurgisilla toimenpiteillä.
Käsiamputaation halajamisella ei ainakaan tiedetä olevan vastaavaa perustavanlaatuista biologista taustaa.- Turhiatyyppejä
On hyvin tyypillistä että nämä arvostelijat pyrkivät ampumaan alas kaikki transversiot vetoamalla tuollasiin älyttömiin amputaatioihin tai että ihmisen pitäisi saada olla koira tms. Tällaiset tyypit voi jättää omaan arvoonsa, sillä he eivät edes kaipaa mitään faktaa jolla omat mielipiteet kumottaisiin.
- Anonyymi
Miksi nämä seksiskitsoilijat on nostaneet ensisijaisesti eläkeläisen ketjuja?
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472