Miksi Toyotan hybridi on kaikkein kestävin auto?

Jartsef

Vastaus:

Toyotan hybridi kestää ja sen korjaus- ja huoltokulut ovat paljon pienemmät, koska hybridiautoissa ei ole kytkintä, starttimoottoria, laturia, eikä apulaitehihnaa, jotka kaikki ovat kuluvia osia. Merkittävä asia on myös se, että jarruenergian talteenotto säästää jarrupaloja ja -levyjä. Jarrupoljinta painettaessa sähkömoottori jarruttaa nimittäin aina ensin, joten jarrupalat ja levyt eivät kulu. Siksi Toyotan hybridin jarrupalat ja -levyt vaihdetaankin vasta vähintään 200.000 ajokilometrin jälkeen.

"Huollon kustannuksissa säästyy noin 30–40 prosenttia. Esimerkiksi jarrupalat kestävät 200 000 kilometriä, kun sähkömoottori jarruttaa, he kuvailevat."

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/57462-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla

"Mitään resonointeja tai ylimääräisiä helinöitä ei kuulunut. Prius tuntuu olevan kahden vuotta vanhanakin vankka peli ja työjuhta, ihan kuten Toyotat yleensäkin."

http://kaasujalka.fi/press/2016/07/08/koeajo-kaytetty-toyota-prius-varma-peli-8-vuotiaanakin/

"Koeajoautolla taitetut 210 000 kilometriä eivät juuri tunnu ajossa. Toyota on selvästi ottanut Priuksen suunnittelussa varman päälle. Sen alusta on teknisesti yksinkertainen ja toimiva. Hybridin ympärille on rakennettu auto, joka toimii idioottivarmasti. Näin Toyotan imagolle tärkeä ekoauto ei kompastu ainakaan teknisiin murheisiin."

http://www.hs.fi/autot/a1382678837713

Tässä on esimerkiksi Toyotan Prius ykkösenä seitsemän vuotta vanhoissa autoissa:

https://www.a-katsastus.fi/documents/10180/341797/A-Katsastus-vikatilastot-2015-07-vuotta-vanhat-2008-kayttoonotetut.pdf/b341f6d7-92c1-40f1-a985-c324675bf8af

44

923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laurentia

      Siinä se on sanottu. Se on kestävin ja se on edullisin huoltaa ja korjata. Tiedän sillä olen ajanut Toyotan hybridillä 11 vuotta.

    • mulle.ja

      Voihan vilttihattu, sehän on kuin köyhille tehty.

      • T.Pennonen

        Rahan vähyys on meille kaikille Toyotan omistajille yhteinen ominaisuus. Siksi me olemme niin tarkkoja jokaisen euron käytöstä, siinä ei saa epäonnistua.


      • ÄlyRatkaisee
        T.Pennonen kirjoitti:

        Rahan vähyys on meille kaikille Toyotan omistajille yhteinen ominaisuus. Siksi me olemme niin tarkkoja jokaisen euron käytöstä, siinä ei saa epäonnistua.

        Älykäs ei ostele itselleen statuksia. Älykäs haluaa luotettavan huolettoman auton, jolla voi liikkua mahdollisimman edullisesti, sillä auto on maailman huonoin sijoitus. Silloin valinta on Toyota. Se valinta on enemmän kiinni älystä ja viisaudesta kuin rahasta.


      • ElämästäVoiNauttikin

        Hehee, tuollako köyhä ja yksinkertainen nöyristelijä perustelee itselleen paskan valintansa?? Noloa ja typerää.


      • ElämästäVoiNauttikin kirjoitti:

        Hehee, tuollako köyhä ja yksinkertainen nöyristelijä perustelee itselleen paskan valintansa?? Noloa ja typerää.

        Aina ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta aina voi kuitenkin valita sanansa loukkaamatta muita. Vai mitä?


    • faktanpuhuja

      Toyotan tiheä huoltoväli varmistaa sen että sen huoltokustannukset ovat vertailuissa aina korkeimpien joukossa.

    • Kappasvuan

      Koska se kutsutaan takuukorjaukseen säännöllisesti:
      "Toyota vetää takaisin yli 2,4 miljoonaa hybridiautoa"

    • faktankertoja

      TM 60.000km kestotestin huoltokulut

      Golf:
      30 - 254€
      60 - 507€
      Yht: 761€

      Auris:
      15 - 231€
      30 - 335€
      45 - 173€
      60 - 329€
      Yht: 1.068€

      Tojo hybridin huoltokustannukset ovat 40% kalliimmat kuin TSI Golfin.
      Ei pelkkää höpötystä vaan toteutuneita kustannuksia.
      Mitä sanoo tähän tero?

    • KehnoSuoritusToyota

      Kestää kunnes sammuu kesken ajo, syttyy palamaan, airbagit tulee silmille tai ruostuu ja katkeaa.

      • ruosteenkuningas

        höpöhöpö. skoda on ainoa automerkki joka ruostuu.


    • Litvinov

      Jartsef on palstan parhaita Toyota-tietäjiä, vai onko niitä edes muita enää?

    • fefefref

      Maantiellä huono.

    • Toyota_Hybrid1

      kyllä se näin on. esimerkkinä kerron että työkaverillani oli skoda octavia 1.4 TSI joka hörppi yli 9l/100km bensiiniä samalla työmatkalla ja samanlaisella ajolla kuin oma Toyota Hybrid mallini kulutti alle 3l/100km bensiiniä. Toyotan vuosihuolto 179€ ja skodan vuosihuolto yli 1000€ ja huoltojen välissä skodassa oli ylimääräisiä remonttikustannuksia, jotka Toyotasta puuttuivat täysin. ei ole vaikea laskea kuinka paljon kalliimmaksi skodan pitäminen tulee. noh, työkaveri vaihtoi myös Toyota Hybrid malliin ja nyt on tyytyväinen kuten itsekkin olen ollut.

      • Älämölötystä

        Minkä arvoiseksi itse katsot tämän tarinasi?


      • Takanasijonossa

        Ja sinulla kului vartin matkan aikaa tunti.


      • piritorilla
        Takanasijonossa kirjoitti:

        Ja sinulla kului vartin matkan aikaa tunti.

        Mulla voi mennä kaksikin tuntia tuohon matkaan mutta se ei muuta miksikään tuota postausta. Täysin sekopään vuodatusta.
        Mikä tuosta olisi edes lähellä totuutta?


      • Premiumisti
        piritorilla kirjoitti:

        Mulla voi mennä kaksikin tuntia tuohon matkaan mutta se ei muuta miksikään tuota postausta. Täysin sekopään vuodatusta.
        Mikä tuosta olisi edes lähellä totuutta?

        Sun yksikään hybridi ei kuluta alle 3 litraa sadalla, se on tuhnu-uskovaisen harhaa. Tämä on taas faktaa 2.0 TDI dsg7 (oikea automaatti) 190 hv/400nm vääntö, 0-100km/h 7.7 sek ja huiput 232km/h. Kulutus 4.5 ltr/100 km. Auton on painava perheauto Skoda Superb.

        Tuhnulta ei löydy edes tieliikennekäyttöön soveltuvaa sport, gti tms. mallia, joka pääsisi noihin lukemiin. Koittakaa nyt jumalauta tajuta, että kyllä autolla ajamisesta saa nauttiakin, ei aina tarvitse tuhnuttaa.


      • ytjteytr

        Tuohon voisin vastata, että minulta löytyy Octavia farkku TDI DSG6 2015 150 hv ja keskimäärin kuluttaa tankkauksista mitattuna 6,6 litraa sadalla. Lisäksi löytyy IS 300h bensa 2016 223 hv ja keskimäärin kuluttaa vastaavassa ajossa 5,8 litraa sadalla, enkä edes asu kaupungissa vaan kilometrit tulevat pääosin maanteillä. Saa arvata, kummassa selkä painuu selkänojaa vasten, kun lähtee maantiellä ohittamaan toista autoa.


      • yiyiyyiyyiyiy
        Älämölötystä kirjoitti:

        Minkä arvoiseksi itse katsot tämän tarinasi?

        Tarinankerronnasta ei taida oskareita tulla - heikon mielikuvituksen tuotetta koko kirjoitelma.


    • enikinävaikkailman

      Kaikki seurasi Televisiosta mitän tämä hybridi ei selvinnyt edes 50km/h nopeudesta kun piti väistää Hirveä oli mennä katolleen pyörimään. Sama on jo sattunut Itä-Suomalaisessa kaupungissa,perhe autossa ja kaksos rattaat tuli suojatielle eteen aivan oikeutetusti mutta jarrut ei riittäny ukko tempaisi ohjauspyärästä ja painavat Akut heutti piilin pystyyn katureunuksesta,oli onni että Äitillä hoksa pelasi karata puistoon karkuun puun taa johon Tojokin osui. Yksi tapaus sattui nuorisolle isin autolla ja Suomalaista soraa ja mutka tie mökille,siellä oli perse puussa ,Palokuntakin mietti miten nostat ettei mene ihan katki koko hirvitys. Haluaisin olla paikalla kun päätätte myydä sähkö tai hybridi laitteenne seuraavalle??Meneekö Autotohtorin lausunnossa vai autosähkö asentajan? Suoraan sanottuna se on kuten kodin vatkaimet,mikrot pakastimet hellat ym, SÄHKÖROMUA!

    • välillä.jopa.ajetaan

      Toyota Hybrid käy pari kertaa vuodessa takaisinkutsuissa ja huolloissa.

    • UpeaTeksti

      Onpa siinä upea avaus. Mitään ei jää epäselväksi. Toyotan hybridi on todella kestävä auto.

      • Taksikuski_kommentoi

        Sen ovat tuhannet ja taas tuhannet taksiautoilijat ja kuljettajat todenneet kaikkialla maailman metropoleissa. Toyota kestää ja on superhuoleton.


    • Kestävin

      Siinä se on sanottu. Tuossa aloituksessa. Sikis se on kestävin.

    • köröpapparaiset

      Mitä välii? Noi on tien tukkona joka paikas. Jos eessä ajaa hyrpiili tojospede niin lataan ohi heti semmosen taakse ei kantsi jäädä kukkuun. Tojospede köröttää 40 alle rajoituksen et säästäis sen ruokalusikallisen pensaa.

    • Auto-Eino

      Toyotaa kuvataan kaikissa maailman sehdissä hyvin monin erilaisin positiivisin termein. Jo kaksi termiä huippulaatu ja luotettavuus riittävät.

    • OikeaaTietoa

      Aloitus kerttoo hyvin syyt kestävyyteen.

    • Siinäsyy

      Toyotan menestyksen syy kaikessa laatuun ja luotettavuuteen liittyvässä ovat sen hybridimallit.
      Tässä memestyksen syy.

      • ÄläValehtele

        Nimenomaan hyvridit ovat nostaneet Toyotan todella kestävän auton maineeseen. Trolli älä valehtele.


    • Anonyymi

      On siinä hirveä ero saksalaisen konsernin autoihin verrattuna.

    • Anonyymi

      Kestävyyden vuoksi hybridin vaihtoarvo on korkeampi kuin pelkällä polttomoottorilla varustetun.

      Toyotan hybridien arvo säilyy, sillä vaihtoautovaraston kiertonopeuksista laskettuna esimerkiksi Toyota Auris löytää hybridinä uuden omistajan 12 prosenttia nopeammin kuin bensiini- ja dieselmoottorilla.

      http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-prius-1-8-vvt-i-hybrid/

    • Anonyymi

      Polttomootti pyörii vain 60 % matkasta ja sähkömoottori 40% ja kaikki rikkoontuvat osat kun ei ole mm. kytkintä, starttimoottoria, laturia, eikä apulaitehihnaa, puuttuvat niin kestäähän se.

    • Anonyymi

      Vielä kun saisi täyssähköisenä, ei tarvittaisi koko polttomoottoria.

      • Anonyymi

        Tojon hybridivoimalinjassa on yli 2.000 liikkuvaa osaa ja se vaatii kallista huoltoa 15.000km väleoin.
        ID.3:n voimalinjassaon noin 20-30 liikkuvaa osaa ja se on käytännössä huoltovapaa.. Sähkömoottorissa on on vain yksi liikkuva osa.
        Lisäksi ID.3:n perusrakenne on alumiinia joka ei ruostu koskaan.
        ID.3 kyykyttää tojon hybridi helppoudellaan, luotettavuudellaan ja kestollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon hybridivoimalinjassa on yli 2.000 liikkuvaa osaa ja se vaatii kallista huoltoa 15.000km väleoin.
        ID.3:n voimalinjassaon noin 20-30 liikkuvaa osaa ja se on käytännössä huoltovapaa.. Sähkömoottorissa on on vain yksi liikkuva osa.
        Lisäksi ID.3:n perusrakenne on alumiinia joka ei ruostu koskaan.
        ID.3 kyykyttää tojon hybridi helppoudellaan, luotettavuudellaan ja kestollaan.

        ID.3 on muutoin mielenkiintoinen, mutta aivan liian kallis tasoonsa nähden, varsinkin lisävarusteilla. Ellei hinta putoa vähintään 30000€ tietämiin, mieluummin sitten vaikka Tesla Model 3 SR .

        Toyotan sähköauto luotettavuuden vuoksi kovasti kiinnostaisi, jos vain sellaisia tekisivät...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ID.3 on muutoin mielenkiintoinen, mutta aivan liian kallis tasoonsa nähden, varsinkin lisävarusteilla. Ellei hinta putoa vähintään 30000€ tietämiin, mieluummin sitten vaikka Tesla Model 3 SR .

        Toyotan sähköauto luotettavuuden vuoksi kovasti kiinnostaisi, jos vain sellaisia tekisivät...

        Miten voit tietää mitään Toyotan sähköauton luotettavuudesta kun sellaista ei edes ole?
        Tuo on juuri sitä uskovan sokeutta joka ei edes ole tajunnut kuinka alas Toyotan laatu ja luotettavuus on romahtanut viime vuosina.


    • Anonyymi

      Todellisuudessa Toyotan hybridiä huolletaan yhtä usein ja kalliilla kuin perinteistäkin Toyotaa. Jos jotain osaa on vähemmän, niin jotain on lisää ja ne onkin sitten kalliita vaihtaa.

      • Anonyymi

        Myös saksalaiskonsernin autojen omistajat ovat oppineet vaihtamaan autoihinsa öljyt 15000 km välein kovien ja kaalliden kokemustan kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös saksalaiskonsernin autojen omistajat ovat oppineet vaihtamaan autoihinsa öljyt 15000 km välein kovien ja kaalliden kokemustan kautta.

        Lehtien koeajojen huoltokulut on saatu muka alhaisiksi vaikka öljyt todellisuudessa vaihdetaan 15.000 km:n välein.


    • Anonyymi

      Toyotan kestävyys on erinomainen johtuen erinomaisesti tehdyistä osista, kokoonpanosta ja suunnittelusta.
      Simpli kleever kuten venäläiset sanoisivat.

      • Anonyymi

        Ei ole sitten ihme, että Toyotan korjaamolla on hiljaista.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe