Fuji X T3:sta tuotantoversion testi

Canonisti

Nyt on saatavissa Dpreviewn testi tehtynä tuotanto kameralla. Edelliset esittelyt oli tehty esisarjan rungoilla.

https://youtu.be/6situ5QPf6s

Kiitetään niin tarkennusta, dynamiikkaa kuin video-ominaisuuksiakin. Minulle se kysymys on, kannattaako kakkosrunko päivittää X T2:sta? Nykyinen X T2 on tehty Japanissa ja X T3 ilmeisesti Kiinassa.

Jos kuvaisin enemmän videota, päätös olisi yksinkertainen. X T3 on mitä ilmeisemmin paras, pienikokoinen ja kohtuuhintainen tuotantokamera tällä hetkellä. Ainakin tähän näkemykseen olen tullut katseltuani useampia testejä.

Kuvaan kuitenkin pääasiassa still kuvia ja kyse on kakkosrungosta. Vaihto olisi alta tonnin kahvoineen, mutta se taitaa olla liian paljon kakkosrungosta ja jään odottamaan X Pro3:sta.

10

2682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsuumikosh
      • Canonisti

        On ja ei. Video-ominaisuudet (4K) eivät ole samalta planeetalta, joten videokuvaajalle se ei ole vaihtoehto, vaikka mikkilitin löytyykin varustelistalta. Objektiivin laadusta en ole nähnyt testejä, mutta jos se on normaalia hyvää Fujia, on kamera vaihtoehto valokuvaajalle. Silloin on kuitenkin hyväksyttävä ulkoinen etsin (joka on tolkuttoman kallis) ja huonot säädöt. X70:ssä on paremmat säädöt!

        Itse käytän X70:stä X Pro2:n rinnalla ja se toimii siinä hyvin. Johtuen XF10 paljon huonommasta ergonomiasta, en lähtenyt päivittämään pokkaria. Jos hyväksyy rajoitukset, niin mikäs siinä. On se parempi, kuin pikkukennoiset zoooooooomit.


      • Tsuumikosh
        Canonisti kirjoitti:

        On ja ei. Video-ominaisuudet (4K) eivät ole samalta planeetalta, joten videokuvaajalle se ei ole vaihtoehto, vaikka mikkilitin löytyykin varustelistalta. Objektiivin laadusta en ole nähnyt testejä, mutta jos se on normaalia hyvää Fujia, on kamera vaihtoehto valokuvaajalle. Silloin on kuitenkin hyväksyttävä ulkoinen etsin (joka on tolkuttoman kallis) ja huonot säädöt. X70:ssä on paremmat säädöt!

        Itse käytän X70:stä X Pro2:n rinnalla ja se toimii siinä hyvin. Johtuen XF10 paljon huonommasta ergonomiasta, en lähtenyt päivittämään pokkaria. Jos hyväksyy rajoitukset, niin mikäs siinä. On se parempi, kuin pikkukennoiset zoooooooomit.

        Apotelyt väitti, että XF10:n videoresoluutio on parempi kuin X70:ssä.
        https://www.apotelyt.com/compare-camera/fujifilm-xf10-vs-fujifilm-x70

        Tuossa väitti hän, että XF10:stä puuttuu "kuuma kenkä", joten ei voida liittää erillistä etsintä, eikä salamalaitetta.
        https://mirrorlesscomparison.com/preview/fuji-xf10-vs-ricoh-gr-ii/


      • Canonisti
        Tsuumikosh kirjoitti:

        Apotelyt väitti, että XF10:n videoresoluutio on parempi kuin X70:ssä.
        https://www.apotelyt.com/compare-camera/fujifilm-xf10-vs-fujifilm-x70

        Tuossa väitti hän, että XF10:stä puuttuu "kuuma kenkä", joten ei voida liittää erillistä etsintä, eikä salamalaitetta.
        https://mirrorlesscomparison.com/preview/fuji-xf10-vs-ricoh-gr-ii/

        Totta muuten tuo salamanengän puuttuminen! Kiitos korjauksesta. Katsoin speksin läpi silloin kun kamera ilmestyi, enkä lähtenyt vaihtamaan X70:stä XF10:iin. Vastasin osin ulkomuistista ja tarkistin vain osan tiedoista.

        XF10:ssä on kyllä 4K video, mutta se on vain 15p. Mietin, isä moista voi käyttää. Joten molemmat ovat periaatteessa HD kameroita. Onko XF10:ssä isompi bittivirta, en tiedä.


      • Tsuumikosh
        Canonisti kirjoitti:

        Totta muuten tuo salamanengän puuttuminen! Kiitos korjauksesta. Katsoin speksin läpi silloin kun kamera ilmestyi, enkä lähtenyt vaihtamaan X70:stä XF10:iin. Vastasin osin ulkomuistista ja tarkistin vain osan tiedoista.

        XF10:ssä on kyllä 4K video, mutta se on vain 15p. Mietin, isä moista voi käyttää. Joten molemmat ovat periaatteessa HD kameroita. Onko XF10:ssä isompi bittivirta, en tiedä.

        Aloin lukea, selvittää kameran toimintoja, kun mainitsit säädöistä. Sitten selvisi tuo kenkäasia myös.
        - Olisiko XF10 oivallinen vehje valokuvaukseen, jos tyytyy PASM-kiekkoon? Eikö melko kilpailukykyinen, hinnallaan ainakin?


      • Canonisti
        Tsuumikosh kirjoitti:

        Aloin lukea, selvittää kameran toimintoja, kun mainitsit säädöistä. Sitten selvisi tuo kenkäasia myös.
        - Olisiko XF10 oivallinen vehje valokuvaukseen, jos tyytyy PASM-kiekkoon? Eikö melko kilpailukykyinen, hinnallaan ainakin?

        Tuo säätöjen hankaluus ja puuttuva etsin ovat haasteita, mutta yksinkertaisena point and shoot kamerana menettelee. Kuitenkin, jos kyseessä on ainoa kamera, suosittelisin X100F:ää.

        https://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=fujifilm_xf10&products=fujifilm_x70&products=fujifilm_x100f

        Mikä on XF10:ssä etuna joissain tapauksissa verrattuna X70:iin tai X100F:ään, on bayer kenno. Jos käyttää jotain alkeellista kuvankäsittelyä, voi X-trans kennon RAW olla ylitsepääsemätön paikka.


    • jappa

      Jotenkin nurinkurista siirtää tuotantoa Kiinaan. Valmistaisivat edes Thaimaassa kuten Sony ja Nikon tekevät. Eivät ole ilmeisesti ajatelleet että Yhdysvaltain tuontitullit Kiinatavaralle voivat muodostua kaupanteon esteeksi suurille markkinoille.

      • Canonisti

        Päätökset on varmaan tehty ennen kauppasodan puhkeamista, mutta enemmän olen huolissani Kiinan laadusta kuin hinnasta.


      • Tsuumikosh
        Canonisti kirjoitti:

        Päätökset on varmaan tehty ennen kauppasodan puhkeamista, mutta enemmän olen huolissani Kiinan laadusta kuin hinnasta.

        Onneksi ei tarvitse osata kiinan kieltä, että voisi käyttää Kiinassa valmistettua kameraa. Hang tsing tshoah hiish. Minä olisin taitava puhumaan "kiinaa", mutta en ymmärrä yhtään, mitä se tarkoittaa.


    • Canonisti

      Rajalan vaihtorungoista päätellen on X T3 myynyt aika hyvin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe