Audion nauhoitus+ tallentaminen win 10:iin?

hölömö_oon

Mikä näissä uusissa koneissa on kun ei voi enää pistää vaan piuhaa kiinni ja nauhoittaa wav tiedostoksi esim audacityllä.
OK, en osaa.. Mitä mun pitäis tehdä, jos haluan esim viereisen radion kuulokkeesta piuhalla siirtää musiikki tietsikalle ja tallentaa se wav tai mp3 muodossa ?

27

5452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on-siinä-nauhuri
      • taidanvaihtaaaa

        supeeksi on windows mennyt ja rumaksi


      • exBersel
        taidanvaihtaaaa kirjoitti:

        supeeksi on windows mennyt ja rumaksi

        Sinäkin olet poistanut Windowsin tänä vuonna jo satoja kertoja, joten miksi asennat sen aina uudelleen jos et tykkää? Vai sekoitatko käyttöjärjestelmän poistamisen tietokoneen sammuttamiseen?


      • KuoleekoWindows
        taidanvaihtaaaa kirjoitti:

        supeeksi on windows mennyt ja rumaksi

        "Lähes kaikki Windowsit saastuneita" !!!

        Ei tiedostojen katoamaminen ollut kuolinisku, mutta tää voi olla.
        Microsoftin Windows päivityspalvelin ollut saastunut jo pitkään, väittää nörtit.
        Että tuntematon kehittynyt haitake on levinnyt jokaiseen Windowsiin.
        Luumme sitä Windows vakoiluksi, vaihka se vakoilee ihan muolle!

        Tää nörttiuutisointi on harvoin ollut väärässä.
        Microsoft ei tällaista myönnä koskaan, mutta sen toimet voi antaa osviittaa ja nyt päivityspalvelin on kiinni.


      • Intianvakoiluko
        KuoleekoWindows kirjoitti:

        "Lähes kaikki Windowsit saastuneita" !!!

        Ei tiedostojen katoamaminen ollut kuolinisku, mutta tää voi olla.
        Microsoftin Windows päivityspalvelin ollut saastunut jo pitkään, väittää nörtit.
        Että tuntematon kehittynyt haitake on levinnyt jokaiseen Windowsiin.
        Luumme sitä Windows vakoiluksi, vaihka se vakoilee ihan muolle!

        Tää nörttiuutisointi on harvoin ollut väärässä.
        Microsoft ei tällaista myönnä koskaan, mutta sen toimet voi antaa osviittaa ja nyt päivityspalvelin on kiinni.

        OK, Nauhoitelaan sitten Intian palvelimille ;D


      • Nytlähtiwindows
        Intianvakoiluko kirjoitti:

        OK, Nauhoitelaan sitten Intian palvelimille ;D

        Intialasta vakoiluako?


    • nauhoitus
    • hölömö_oon

      Puuttuukohan multa oikeanlainen piuhayhteys? Aikaisemmissa on ollut ihan line-in , mutta nyt näkyy olevan joku monikäyttöreikä, josta ainakin kuuloke toimii. Jossain näin viitteen, että pitäisi ehkä olla usb-audio-juttu, DA-äänikortti usb:hen?

      • sdrgsdg

        Siihen samaan reikään käy microphone, line-in ja kuulokkeet.


      • trollerson
        sdrgsdg kirjoitti:

        Siihen samaan reikään käy microphone, line-in ja kuulokkeet.

        Epäilen kyllä ettei siinä yhdessä reijässä ole kuin mono mikki ja stereo lähtö.


      • sdrtsdrt

    • hölömö_oon

      Ei vaan ota audiosignaalia sisään. Alkaa pikkuhiljaa lievästi sanottuna harmittamaan. Äänen tallennusasetuksissa winpuolella on vain mikrofoni ja stereomix, pitäisiköhän siellä olla jotain line-in tyyppistäkin.

    • hölömö_oon

      Mikrofonilla toimi niin hyvin kuin se voi toimia, kun valitsin wasapi mikrofoni. Kaiuttimilla se näyttää jotain (loopback-tekstiä), muttei ota mitään.

    • trollerson

      Windowsin puolesta pitäisi toimia ihan samanlailla kympissä kuin seiskassa. Kellon vierestä äänitorven kuvakkeesta oikealla hiiren napilla, valitse "Äänet". Sieltä, "Tallennus". Siinä näkyy lähteet, mistä ääntä voi tallentaa. Jos ei näy, paina oikealla napilla tyhjää ja ruksi kohdat "Näytä käytöstä poistetut laitteet" ja "Näytä laitteet, joiden yhteys on katkaistu".

      Annapas koneen tarkka malli ja merkki, niin katsotaan onko siinä line in porttia.

      Monessa nykykoneessa ei taida olla oikeaa line in porttia, vaan pelkkä mono microfoni tulo headsettia varten.

      Mutta, jos hommaa muutamalla kympillä ulkoisen usb äänikortin, niin sillä saa kunnon line in portin, parempilaatuisenkin, koneeseen kuin koneeseen. ;)

      • hölömö_oon

        Ihmettelin samaa Ääni-sivua itsekin jo aikaisemmin, vain mikrofoni ja stereoMix näkyvät, eikä line-iniä näy poistettujen joukossa. Kone on ASUS Vivobook S14.


      • hölömö_oon

        Model A411U


      • trollerson

        Tämän käyttöohjeen mukaan koneessa oleva audio liitin on nimeltään Headphone/Headset/Microphone jack

        https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/nb/S410UA/0409_E12712_X411_B.pdf

        eli epäilen, onkohan siinä line-in liitäntää ollenkaan. :/

        Mikäli tämä tieto pitää paikkaansa, niin taitaa olla ainoa vaihtoehto ulkoinen usb-äänikortti, jossa on line-in. Niitä saanee parilla kympillä. Taitaa boonuskena saada vähän parempaa äänenlaatua.


    • hölömö_oon

      Headphone/Headset/Microphone jack löytyi myös mukana tulleesta käyttöohjeesta, jonka vahingossa juuri löysin. Oliskohan mulla perusteita mennä vaatimaan tuota palikkaa hyvitykseksi kun tuosta puuttuu tuo line-in? Vai oletetaanko, että eläkeläisen vanhuksen olis pitänyt ymmärtää kysyä aiheeesta, kun näitä onkin monenlaisia tuolta osin. Painostuskeinoksi käynee että täyttä palautusoikeutta on jäljellä vielä pari viikkoa :)
      Onkohan nuo molempiin suuntiin toimivia noi usb-soundcardit, osassa ainakin on vain ulospäin esim vain RCA liittimillä stereo. Harmittaa kun luulin eilen nähneeni sopivan 19,90 hintaan, mutten löydä sitä enää millään. :(

    • hölömö_oon
    • Jos pelkkä radiosta tallentaminen niin tuolla onnistuu https://www.softpedia.com/get/Internet/Internet-Radio-TV-Player/Radio-Sure.shtml

      Ja tuosta kohdasta ilmainen versio, ei ole eikä tule popöjä eikä viruksia "Softpedia Secure Download (US)"

      Tekee tuonne kansion oletuksena kun tallentaa https://aijaa.com/KoTYKM

      Tuosta RadioSuresta löytyy varmaan riittävästi radioasemia suomesta kuin maailmalta ja toimii hienosti vaikka taustalla jos puuhaa muuta tietokoneella

      Voi tallentaa vaikka kuinka kauan, tuo pätkii tallennuksen oletuksena 4 tunnin pätkiin ja ja alkaa uudestaan uuteen kansioon

    • W10Ähkynäsontaa

      W10 omat ohjelmat on pelkkiä turhakkeita, lataa juko jolla homma toimii.

    • hölömö_oon

      Kyse on ulkoisesta audiosta, soittopeli tai nauhuri, joska haluan musiikkia digitaaliseen muotoon koneeseen. Audacity riittää ohjelmaksi, jolla siis netistä tai muualta tulevan viestin voipi tallentaa ja editoida. Koneeseen tulee myös radioääni ja tvkuva, mutta piuhan kautta pitäis saada myös.

      • hölömö_oon

      • aertwe5y

        Siinä on linja-sisäänmeno joten ok.


    • Anonyymi

      monessa kommentissa mainita että line-in tarvitaan jos on fyysinen line in väylä. Ja tottahan on että sellainen on kaikissa, jotka toimivat internetiisä eikä muuta väylää tarvita, jos ei tee suoraa itsetehtyä musiikkia. Internetistä otettaessa tarvitaan line-in väylä ettei tarvitse tallentaa esim musiikkia mikrofonien kautta. Ne eivät ole kunnollisia tallennusväyliä musiikin tallentamisesa.
      terv. uppotukki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten kukaan voi ajatella

      Niin naiviisti että jos jokin asia tekee sinut onnelliseksi / iloiseksi niin se ei olisi ikinä muka väärin ? Jos joku es
      Ikävä
      40
      3124
    2. Nainen, sinä vain kaunistut

      Tiedätkö, minä täällä haukon henkeäni ja yritän rauhoitella tunteitani. Sinussa natsaa kaikki, ja olet todella päässyt k
      Ikävä
      97
      2313
    3. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      120
      1772
    4. Kunnes mitään ei ole

      Täällä on kaipaajia jotka odottaa että toinen tekee lähestymisen jollain tavalla, siksi koen etten kuulu enää tänne ja s
      Ikävä
      11
      1494
    5. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      108
      1421
    6. Ehkä sinä haluat samaa kuin minä

      Eli sitä et me päädytään yhteen. Ainakin toivoisin sitä..
      Ikävä
      43
      1289
    7. IS Viikonloppu 26.-27.10.2024

      No nyt tulikin mukava Kovis-ristikko tälle viikonlopulle. Toisille tämä on varmaan vihjeineen ihan helppo 2- tason risti
      Sanaristikot
      80
      1279
    8. Kylmäojan koululla löytynyt ruumis

      Kylmäojan koululta löytynyt ruumis lauantaina. Mitä on tapahtunut, omaisille voimia
      Kontiolahti
      15
      1246
    9. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      42
      1084
    10. Taas yksi persuämmä sekosi

      Kun lapsilla oli korona-aikana kirkossa hengityssuojaiet käytössä. Persuämmä piti asiaa lasten pahoinpitelynä. https://
      Maailman menoa
      229
      979
    Aihe