Veneen noston yhteydessä nostajan piti tehdä öljynvaihto, mutta hän oli unohtanut sen.
Vielä kun kone oli hieman lämmin, lorottelin sitten öljyt pohjasta ulos. Nyt pitäisi sitten laittaa uudet öljyt sisään, mutta riittääkö että kaadan öljyt sisään vai pitäisikö venettä pyörittää hetki? Vene on jo siis pois vedestä eikä jäähdytys tietytsti toimi. Toisaalta ei varmaan kone minuutissa näillä keleillä kuumenekaan mutta tekeekö vesipumpulle hallaa?
Mitä tekisitte?
T, aloitteleva veneilijä
Öljynvaihto
7
441
Vastaukset
- TietoaKylläLöytyy
Etkö saa millään systeemillä hoidettua jäähdytysvettä moottorille vaikka onkin jo pukkien päällä? Etkö huuhtele konetta tai lämmönvaihtajaa makealla vedellä ja hoida glykooleja talveksi moottoriin? Ei se öljynvaihto ole se tärkein juttu! Mikä moottori on kyseessä?
Miksiköhän haluaisit venettä pyörittää? Aiotko kaataa öljyt kansiluukusta veneeseen ja sitten pyörittelemällä varmistaa öljyn tehokkaan leviämisen veneen pinnoille korroosiosuojaksi? Entä jos täyttäisit piripintaan koko kaatopaikan jota veneeksi tituleeraat niin voisit jättää pyörittämisen väliin kokonaan?
- rieughieeig
Merivesipumpun kumisiipi palaa samantien kun on sylkäissyt sekunnissa putkessaolevat vedet pois, ja pyörii kuivana.
Sun pitää ottaa tulovesiputki irti ja laittaa vaikka saavi jossa vettä siksi aikaa kun kone käy.- tosiasiantuntija
Joo ja sitten se impelleri voi räjähtää. Merivesipumppuhan ei koskaan käy kuiviltaan veneen ollessa vedessä edes sekunnin murto-osaa.
- Olenajanut
kolme varttia ilman vettä eikä kumipyörä ollut moksiskaan.
Jos viimevuoonna öljyt vaihdettu niin antaisin olla. Niin on käynyt muutaman kerran minullekin ja kone kukkuu edelleen eikä kolise, ikää yli 30 vuotta.
- Tyrnäväntorpedo
Ei mitään hätää. Laita uudet öljyt, kun ehdit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251248
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89914- 94884
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede22818Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat283723- 93717
- 109636
- 33617
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet125540