Eriarvoisuuden poistaminen progressiverolla.

Kun on hyvin tiedossa, että noususuhdanteessa rikkaat rikastuvat, mutta köyhät köyhtyvät ainakin suhteellisesti. Jokukeinopitäisi keksiä, jolla tilanne voidaan korjata.

Esitin keinoksi progressiveroa, jossa ylisuuri vaurastuminen pannaan verolle.

ÍJos tuoylisuuri menestyminen saadaan estettyä voi katkeruus kadota.

22

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitäkö

      Olisko silleen ettei kukaan haluaisi rikastua työllään kun verottaja veisi kumminkin,

    • Ei verottaja koskaan kaikkea vie. Onhan progressio nytkin olemassa. Jos tulonlisäykset ovat jonain aikavälin suhteettomansuuret, voitaisiin niitä tapauskohtaisesti ja väliaikaisesti yliverottaa.

    • Progressiivinen verotus on hyvä keino rahoittaa tasa-arvoisuutta.
      Vieläkin tärkeämpää olisi mielestäni jollain tavalla estää pääoman siirto veroparatiiseihin. Rikastuminen on ok, minäkin haluaisin osan kakusta mutta hyi h---vetti en viemällä sitä kenenkään toisen lautaselta pois, varsinkin jos se on vieläkin sattumaköyhempää soppa kuin omani.

    • RikkaidenEtu

      Mutta todellisuus on toisenlainen.
      Ollaan vähitellen siirrytty tasa veroihin.
      Tasa verot ja veroluonteiset maksut ovat jo suurin osa valtion verotuloja.

      Ja esim kokoomus haluaa lisää tasa veroja ja maksuja.
      Tasa vero malli on rikkaalle halpa!!!

      • valivaliii

        Iso osa kansaa elää sossun tuella, asumistuella, työllisyystuella , yksinhuoltajakorotuksilla ja elatusavuilla ymym. Ne otetaan veroina , ei tarvitse kovin paljon tienata kun jo 46 % menee, kuten minulla. Tulonsiirtoina on monilla paljon enemmän rahaa käytössään ja silti ainainen valitus.


    • kainuustapäivää

      Nyt ollaan nostamassa omakotitalojen kiinteistöveroa. Niissä asuu itsensä elättäviä säästeliäitä ihmisiä, sellaisilta on aina hyvä viedä. Pelättävissä on, että pieneläkeläiset joutuu myymään talonsa. Jossain korvessa vanha ok-talo on kyllä täysin arvoton, ei se edes kaupaksi mene. Verottaja kyllä on jo tähänkin asti tontista ja talosta nyhtänyt kohtuuttomat verot, joiden vastineeksi ei mitään saa. Kunnnallisliittymät on maksettu erikseen ja joka vesitippa ja jätevesitippa maksetaan , isot rahat niihinkin menee.

    • Älä.huoli

      Siirtykäämme komunismiin niin olisimme tasa-arvoisia...kaikki yhtä kurjassa asemassa, ainoa lohtu naapurilla ei olisi mitään mitä kadehtisin.
      Köyhä ei ole koskaan tyytyväinen.

      • Kaikki riippuu kakun suuruudesta ja jakajien lukumäärästä. Kukaan ei halua elää köyhyydessä eikä kurjuudessa, mutta kaikki ei kadehdi naapureitaankaan , vaikka olisikin eroja elintasossa ja varallisuudessa. Kaikilla ei ole motivaatiota omistaa yli oman tarpeen. Toisille riittää tavaratalon kenkäosaston halppislenkkarit, joillekin tarvii olla satojen eurojen merkkituote "koska olen sen arvoinen" :)) (omasta mielestään).


      • laatukestää
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kaikki riippuu kakun suuruudesta ja jakajien lukumäärästä. Kukaan ei halua elää köyhyydessä eikä kurjuudessa, mutta kaikki ei kadehdi naapureitaankaan , vaikka olisikin eroja elintasossa ja varallisuudessa. Kaikilla ei ole motivaatiota omistaa yli oman tarpeen. Toisille riittää tavaratalon kenkäosaston halppislenkkarit, joillekin tarvii olla satojen eurojen merkkituote "koska olen sen arvoinen" :)) (omasta mielestään).

        Köyhän ei kannata ostaa halpaa vaan laatua joka kestää. Saa ostaa viidet halpislenkkarit yksien hyvien tilalle. Se saastuttaa ja lisää ilmadton kuormitusta. Halvat on tehty lapsityövoimalla jossain kaukana. Huono kenkä pilaa myös jalat. Jokainen on kunnon kenkien arvoinen. Oletko varma ettet omista mitään yli oman tarpeen ?


      • laatukestää kirjoitti:

        Köyhän ei kannata ostaa halpaa vaan laatua joka kestää. Saa ostaa viidet halpislenkkarit yksien hyvien tilalle. Se saastuttaa ja lisää ilmadton kuormitusta. Halvat on tehty lapsityövoimalla jossain kaukana. Huono kenkä pilaa myös jalat. Jokainen on kunnon kenkien arvoinen. Oletko varma ettet omista mitään yli oman tarpeen ?

        Minun käytössäni halpislenkkarit kestävät monta, monta vuotta. Kalliit lenkkarit ovat yhtälailla halpatyövoiman maissa tehtyjä ainut ero on että kalliissa lenkkareissa maksaa nimi ja brändi joista minulle ei ole mitään iloa.
        Omistan paljon yli oman tarpeen. Ökykulutusta en taas toisaalta ole koskaan harrastanut ja brändit, merkit ja logot eivät merkitse minulle mitään. ja vaikka olenkin laatutietoinen en halua olla mikään kävelevä mainoskyltti millekään firmalle. Hinta/laatusuhde on toki tärkeä, mutta merkit ei.


      • eihalpoja
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minun käytössäni halpislenkkarit kestävät monta, monta vuotta. Kalliit lenkkarit ovat yhtälailla halpatyövoiman maissa tehtyjä ainut ero on että kalliissa lenkkareissa maksaa nimi ja brändi joista minulle ei ole mitään iloa.
        Omistan paljon yli oman tarpeen. Ökykulutusta en taas toisaalta ole koskaan harrastanut ja brändit, merkit ja logot eivät merkitse minulle mitään. ja vaikka olenkin laatutietoinen en halua olla mikään kävelevä mainoskyltti millekään firmalle. Hinta/laatusuhde on toki tärkeä, mutta merkit ei.

        Kyllä halpislenkkarit tietsikalla istuen ja päikkäreitä ottaen kestää, mutta jos kävelee joka päivä esim 10 kilsaa, niin eipä kestä.


    • e.lä.mä

      Suomessa köyhät rikastuvat, rikkaat köyhtyvät.

    • Aki_P

      Itse maksoin takavuosina isot summat veroja joka vuosi, oli progressiota ja raippaveroa. Alkoi sylettämään koko veronmaksu ja kiire töissä. Irtisanoin itseni, elän säästöillä ja seuraava projekti on hankkia asunto jostain halvemmasta maasta. Noh, joku työtön sai töitä kun itse en niitä enään tee vaan odottelen jonkinlaista eläkettä joka jossain 10 vuoden päässä.

      • Mukava.tässä

        Halvemman tason maahan tän ikäsenä, en edes halua muuttaa tästä asunnosta saati vaihtaa paikkakuntaa.
        Seuraava paikka joku vanhusten talo tai kirkkomaa, näkyy noita kuolevan nuoriakin.


    • on_maailma_mallissaan

      Hallitus on huolissaan, kun vanhukset entiseen 1980-luvun malliin säästävät pienistä tuloistaan pahan päivän varalle. Haluavat tallettaa, mutta eihän talletustileille makseta enää kuin 0,01 prosentin korko. Hallituksen mukaan vanhusten pitäisi lähteä sijoittamaan varojaan osakkeisiin. Pörssipelureiden pyöritettäväksi. Pörssiin, josta vanhukset eivät ymmärrä tuon taivaallista.

      Helposti siinä voi käydä niin kuin tanssikoulua pitkään pitäneen miehen, oliko hän nyt Blomqvist, että rahaa katoa kuin taivaan tuuliin.
      Tai siten, kun eräänkin yhtiön vakuutukset muutettiin osakkeiksi. Nyt jo vanhat ihmiset eivät silloin ymmärtäneet niiden merkitystä ja niinpä niitä heitettiin roskiin. Sitten olisi pitänyt osata ne oikeusteitse kuolettaa, jos aikoo niitä myydä. Sitten meni valtiovallan määräämä määräaika umpeen ja osakkeet jäivät kyseisten pörssipelureiden omaisuudeksi. Jos kuoletus meni pitkäksi, ilmoitti yhtiö, että yhtiökokous on päättänyt, että asian vireilläolosta oikeudessa olisi pitänyt ilmoittaa määräpäivään mennessä. Kun ei oltu ilmoitettu, totesi yhtiö vaatimuksen pätemättömäksi, vaikka Virallisesta lehdestä oli mahdollista nähdä oikeuden kuulutus asiasta. Niinpä monelle vanhukselle kävi niin köpelösti, että kuoletusmaksut (useita satoja euroja) meni oikeudelle ja osakkeet yhtiölle.

    • kituuten

      Danske Bank rähmii Virossa tapahtuneessa rahanpesusotkussa. Korvaukset voivat
      olla suuret. Miten mahtaa olla suomalaisten talletussuojan kanssa? Toimiiko ne täällä?

    • vaakakupissa

      En tiedä miksi eriarvoisuutta pitäisi poistaa. Ihmiset kertakaikkiaan ovat eriarvoisia taidoiltaan ja kyvyiltään.
      Nykyään vasemmisto on enimmäkseen hyvinvoivaa porvarillistä keskiluokkaa, riittämättömiä tulonsaajia taas autetaan monilla muilla eduilla, kuten opiskelu, asumis, toimeentulotuki ym.
      Katkeruutta ei ikinä saa kytkettyä tulonsiirroilla tosi suurtuloisilta hunsvoteille. Katkeruus kun on joillakin luonteenpiirre, ja suurtuloiset maksavat jo nyt veroina yhteiseen kassaan.

    • Hallaahon.äänestäjä44

      "Itse maksoin takavuosina isot summat veroja joka vuosi, oli progressiota ja raippaveroa. Alkoi sylettämään koko veronmaksu ja kiire töissä. Irtisanoin itseni"

      Pitäisin tätä virheenä. Progressio tarkoittaa, että lisätulosta menee veroa normaalityössäkäyvälle noin puolet JOTEN PALKANNOSTO EI RIKASTUTA ei palkkatyöllä yleensä vaurastu

      Mutta säästäminen rikastuttaa. Ensin on hampaat irvissä maksettava hyvästä palkasta karmeaa marginaaliveroa

      jolla tänään rahoitetaan lorvivia poliitikkoja ja sossuilevia elintasomatuja

      ja pitää koko ajan säästää. Säästämällä kerätyn summan saa ilman veroa puhtaana käteen. Sen jälkeen säästäminen on jalostettava SIJOITTAMISEKSI aika nopeasti ja sen avulla vaurastuu. Sijoittaminen ei ole nollasummapeliä vaan yhteiskunnan ydinalueessa toimimista, pääomien kasvu korkoa korolle

      Eläkkeelle varhain tai kutsutaan sitä miksi haluataan, vapaaherraksi tms. Parhaat pääsevät jo 40 vuoden iässä ulos palkkatyön oravanpyörästä eikä tarvitse kuunnella pomoja tai seurata poliitikkojen budjetteja ja kuunnella niiden tasa-arvohöpötyksiä, joiden avulla ne nostavat omia ja kavereittensa tuloja ja lorvivat ja pilkkaavat kansaa

      ja päälle vielä tuovat maahan matuja sossuun elätettäväksi ja kertovat että veroja on nostettava kun rahat eivät poliitikkojen puuhasteluihin enää riitä ja saastuttavat maailman lmastomuutoksella https://www.suomenuutiset.fi/meri-maapallon-vaeston-rajahdysmainen-kasvu-yksi-juurisyista-ilmastonmuutokselle/

    • e.lä.mä

      Suomessa on hyvin paljon verovapaata tuloa ja pienellä sivutikeillä ei kukaan huomaa.

      En ole asunut Suomessa kymmeniin vuosiin, mutta osaan lukea-kiitos Suomen.

      • e.lä.mä

        Tapasin vanhan työkaverin 70-80 luvulta sanoi kyllä olet ukottunut en ollut tuntea, tunnen hänet olin vain iloinen kun tapasin. Hän sanoin elävänsä 5kk Espanjassa sanoi täyttävänsä 70. Olemme tavallisia työläisiä hänellä on kuitenkin ollut tuuria saadessa asunnon.

        Minä haluan asua kodissani en paljoa matkustele on hyvä nähdä vuoden ajat ja etelässä sain ihosyövän on kai parantunut oli 90 luku.


    • Jotainmätää

      Mutta kun meitsi on kuullut, että myös matalasuhdanteessa rikkaat, hyvin toimeen tulevat, paljon velkaa ottaneet ... sen kuin vain rikastuvat, tulevat toimeen paremmin ja velka vähenee kuin itsestään.

    • Hallaahon.äänestäjä44

      Suomalaisten veroprogression lisääminen RATKAISEE TYÖN JA PÄÄOMAN VÄLISEN RISTIRIIDAN

      Progressiolla saadaan poistettua sekä työnteko että pääomat, jotka siirtyvät ulkomaille
      Ratkaisu on siis suoraviivainen, Suomessa SDP tarjoaa sitä, poistetaan ristiriita poistamalla riidan aiheuttajat, työ ja pääoma

      Trump kiittää: USAssa ei käytännössä ole tällä hetkellä työttömyyttä eikä demareita

      Työttömyysprosentti USA syyskuulta 2018 tuli äsken, se on 3,7 ja siinä on siis vähemmistöt mukana
      USA:ssa pidetään kirjaa roduista joten tiedetään että mustien työttömyys on 6 prosenttia eli
      voidaan todeta että todella lähes kaikki valkoiset ovat töissä

      Trumpille kelpaa myös pääomat (jos suomalaiset eivät sijoita) ja hän ostaa Nokian osakkeet (ulkomaalaisomistus on 80 prosenttia tällä hetkellä, Nokia ei siis ole kovin suomalainen) ja syntyvillä voitoilla ostaa vaimoilleen sairaanhoidon ja eläkkeen ja jos tarvitaan jopa koulutuksen ja kauneudenhoidon

      RAHAN RAKASTAJA EI OLE AHNE EIKÄ TUHLARI
      Kuuntele gurua

      Leijonan luola -ohjelmasta tuttu karski rahan rakastaja "herra ihana" Kevin O'Leary , omistaa yli miljardin dollarin rahaston
      (haluaisi mielellään Kanadan Trumpiksi?)

      kertoo, miten tuhlaaminen on pahasta ja nekin rahat voi sijoittaa,
      koska ei osta itse mitään kiiltokuva-bling-hiphop-jengin turhaa, ei latte-kahveita tai muuta hömppää
      vaan juo kahvinsa kotona https://www.youtube.com/watch?v=56XYThTXgOQ

      Tätä ei Yle kerro

      VENEZUELAN diktaattori Maduro murhautti opposition lakimiehen pidättämällä tämän sisäministeriön putkaan, josta lakimies muka hyppäsi maahan vessasta 10-kerroksisesta talosta

      Venezuelalainen lakimies ja kansanedustaja - joka on istunut kuukausimäärin paossa Caracasin Chilen -suurlähetystössä turvapaikassa - kertoo Maduron diktatuurin tekemästä uusimmasta murhasta http://www.el-nacional.com/noticias/politica/freddy-guevara-dictadura-nicolas-maduro-asesino-fernando-alban_254924

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      239
      2095
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      153
      1355
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1246
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      989
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      923
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      825
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      640
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      639
    Aihe