Nyt toivoisin asiallisia kommentteja ja vinkkejä miten toimia. Meillä koeajalla hetken aikaa ollut laumisrotuinen koira. Se on uudessa ympäristössä todella arka, ehkä myös kotona jonkinlaista arkuutta oli havaittavissa. Tuntuu että pelkää ihan kaikkea, ihmisiä, toisia koiria, tuulta ym. Onko tämmösen kanssa toivoa päästä pelosta yli? Koira käyttäytyy kuin sitä olisi pahoinpidelty, näin ei pitäisi olla.
Olen koittanut monenlaista lähestymistapaa. Pyrkii pakenemaan. Herkästi näyttää myös hampaitaan. Pelkää kättä.
Ollaan paljon tehty töitä jo nyt koiran kanssa.
Olisko mitään vinkkejä?
Nuori todella arka laumis
15
393
Vastaukset
- enottaisilmaseksikkan
En ottais moista.Lupnne ei muutu,on haastava ja arka ikänsä.
Itse kävin katsomassa vuosia sitten yhtä laumista.Arkuuden vuoksi en ottanut.Etsin,ja löysin hyväluonteisen.Arka olis ollut kauniimpi,mutta hyväluonteinen kiltti ja helppo.Arkuus tuo arvaamattomuutta,ja voi pelkopurra.En suosittele ostamaan,saat riesan ja jatkuvia murheita vaan.
Etsi, niin löydät paremman,huolettomamman.Arasta ei kouluttamallakaan saa hyvää ja reipasta luotettavaa koiraa.Joita jotkut on luonnostaan.Luonne,on tärkeintä koirassa,ja sen on oltava hyvä. - Huolestuttavaa
Luonnevikainen yksilö valitettavasti.En lähtis aikaa haaskaamaan tommoseen.Ei siitä hyvää koskaan tule.Luonne on mikä on,eikä se muutu.Minä en olis ees ottanut,en edes kokeeksi,jos tosiaan tuollainen on Ei ole rodunomaista käytöstä millekkään rodulle.Minulla konemusta laumanvartijasta yli kymmenen vuoden ajalta.Se ei pelännyt mitäään ,eikä ketään.Luotettava ja helppo oli ottaa mukaan joka paikkaan Ei eläessään ketään purrut,eikä murissut tai hampaita kellekkään näytellyt.Sinulla on käsissä joku luonnevikanen yksilö.Argressiivisuus ja arkuus tekee koirasta arvaamattoman ja jopa vaarallisen.Et mieti tarkkaan mihin olet ryhtymässä.Voi elää yli kymmenvuotiaaksi.
- kliop
Hyvä kertoo neuvoja kun ei tiedä rodusta hevon vittua se luonne todellakin saattaa muuttua jossain vaiheessa sulla tässä on päässä vikaa kun luulet tietäväs kyseisetä rodusta kaiken sun koiras on ollu vaan aivan lapanen enkä tarkoita että pitää syödä kaikki se että sulla on kokemusta yli kymmenvuotta ei sano mitään ne kaikki on yksilöitä jos olisit pelannut niitten kans paljon oppisit että sitä vähemmän niistä mitään tiedät.
- laumiskokemusta
kliop kirjoitti:
Hyvä kertoo neuvoja kun ei tiedä rodusta hevon vittua se luonne todellakin saattaa muuttua jossain vaiheessa sulla tässä on päässä vikaa kun luulet tietäväs kyseisetä rodusta kaiken sun koiras on ollu vaan aivan lapanen enkä tarkoita että pitää syödä kaikki se että sulla on kokemusta yli kymmenvuotta ei sano mitään ne kaikki on yksilöitä jos olisit pelannut niitten kans paljon oppisit että sitä vähemmän niistä mitään tiedät.
Mulla ollu useampia, ja meillä olleet hyväkäytöksisiä kyläillessä.Omassa pihassa vahtivat aikuisena jo kovasti,eikä sinne vierailla asiaa.Ei tosiaan laumanvartija rodut käy kaikille .Ja tarvitsee aidatun alueen.
Arkuutta ei saa laumanvartijasta olla,ei kuulu rotuun.Sen voi tarkistaa rotumääritelmästä.
Näyttelyissä olen käyttänyt,ja ovat pärjänneet,ja olleet vieraan käsiteltävissä siellä.
Ei arkuus poistu koirasta iän myötä.
Vahtivietti herää vasta parivuotiaana monilla laumanvartijoilla, ja sitä ennen näyttää lauhkealta vieraankin mielestä.
Kannattaa kyllä käyttäytyä asiallisesti muita kirjoittelijoita kohtaan,aikuiset kyllä osaa sen.
Laumis sekotuksista olen kuullut huonoa, monilla ollut niiden kanssa paljon vaikeita pito ongelmia.
- Keskustelua1
Vastasin jo äskön mutta vastaus hukkui johonkin..Paljon olen samoja asioita miettinyt. Aluksi epäilin että paikanvaihdos on saanut koiran araksi ym mutta luulisi että pikkuhiljaa oppisi luottamaan meihin..
En ole koskaan nähnyt yhtä arkaa ja jännittynyttä koiraa. Ymmärrän että laumis on varautunut mutta arkuus ei siihen kuulu. Valitettavaa tää on 😕- mietitarkkaan
Siin koiras on vikaa,se on selvä.
Mikset ota jotain tervepäistä,pääsisit helpommalla.Ei tarvis pelätä,et puree jotakuta yms.
- koirallinen
Ei kannata ottaa koiraa, tulee varmasti ongelmia. Sinuna palauttaisin kasvattajalle, ja kertoisin hänelle koiran käytöksestä, ohjeistaisin myös antamaan sellaiseen kotiin, joka varmasti pärjää tuonlaisen koiran kanssa. Selvittäisin taustoja tarkemmin, syy koiran käytökseen löytyy varmasti.
- Keskustelua12
Juu kasvattajan kanssa on vaihdettu kuulumisia, on ihan ymmällään käytöksestä. Voi olla että ei sovellu ainoaksi koiraksi tms. Katson vielä hetken, kun ajoittain positiivisia juttuja tulee.
- surullisiatapauksia
Minä kävin vuosia sitten katsomassa laumis narttua.Se ei suostunut tulemaan maanittekemallakaan luokseni.Myyjä kertoi sen tosin olevan silityksiä kerjäävä mussukka.Tunnin verran juteltiin,ja koira oli huoneen peräkulmassa.Alkuun haukkui,sitten vaan tuijotteli.En viitsinyt painostaa,enkä hakeutunut väkisin luo.Olis varmaan pelkopurrut.Kun nousin huoneessa seisomaan koira pyrki kauemmas,mutta oli jo kulmassa .Tarhassa ja ulkorakennuksessa asunut.En ostanut.Ei sellainen yksilö vahdi,eikä kykene lenkkeilemään alueilla jossa on muutakin liikkujia .Huonot lähtökohdat alunperin,ei sovellu kun tarhaan johonkin korpeen.Luonnevika,arkuus on pahin mikä koirassa voi olla .Joillakin se ilmenee myös agressiivisuutena vieraita asioita ja ihmisiä tai koiria kohtaan.Ei sellaiset sovellu ihmisten ilmoille.
Itse valitsin luottavaisen ja iloisen koiran .Joka ensihetkestä tuli häntä heiluen luo.Siitä on hyvä jatkaa.
- petetty2
Onko slovakiancuvac mahdollisesti? Meillä vielä paljon huonompia kokemuksia. kasvattaja saattaa valehdella....
- Keskustelua12
Ei ole Slovakian cuvac 😊 ihan mielenkiinnosta mitä teille on käynyt?
- cucac
Olisin kanssa kysynyt mikä cuvatcissa on.Olen hankkimassa kyseistä rotua keltä kasvattajalta mahdollisesti voisi kysyä rotua .Mitä vikaa kyseisessä koirassa on?
- nappiaotsaan
Älä koskaan ota pelokasta koiraa. Pelokas koira puree herkästi
- fdhfjh
Eihän se haittaa, jos hän rervehtii hampailla
- Serminen
Meillä koira tuli pelokkaaksi, kun oli kipeä. Välillä on säikky sen takia. Pelkää kait, että kipu tulee taas. En tiedä. Useimmiten on rohkea ja iloinen ja reipas. Pelko tuli, ei koira alkuun ollut pelokas. Pelokkaaksi voi myös muuttua. Sen olen kokenut oman koiran kohdalla. Näen tilanteet missä pelkää, niitä pitää yrittää välttää. Aina ei tietysti onnistu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453603Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503215Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4452506Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2551559- 861304
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321223Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1411150