Harmittaa paljon

YksiHölmö

Miksi annoin itseni kiintyä niin paljon? Hän oli toisen oma eikä hän varmaan koskaan ole ajatellut minua muuna kuin kaverina. Minä hölmö lähettelin jatkuvasti lempeitä viestejä ja hän ei edes katsonut tarpeelliseksi kertoa ettei ole kiinnostunut minusta tai että on varattu. Voinko olla yhtään nolompi? Nyt olen sitten täysin hajalla, vaikka yritän esittää muuta. Syy tästä kivusta on kuitenkin minun vastuullani, olisi pitänyt kysyä hänen tunteitaan ja tilannettaan suoraan.

Tärkeintä kuitenkin, että hän on onnellinen. Onneksi hänellä on joku joka välittää ja huolehtii hänestä. Olisin toivonut voivani itse olla tämä henkilö hänelle, mutta hänen rakkaansa on varmasti parempi mies hänelle kuin minä.

Minun täytyy luopua tunteistani häneen sekä hänen että oman etuni vuoksi. Tällä hetkellä minulla on surkea olo, mutta kyllä se siitä. Luulin oikeasti että hän olisi tuntenut vetoa minuun, välittänyt minusta, hyväksynyt minut puutteineni ja että hän olisi halunnut olla kanssani, mutta olin väärässä ja se sattuu.

Olen silti toiveikas tulevaisuuden suhteen, enkä suostu katkeroitumaan. Voin vielä löytää rakkauden ja vaikka en löytäisikään koskaan ketään rinnalleni, elämässä on paljon muutakin ihmeellistä ja arvokasta, jotka tekevät siitä mielekkään.

32

1587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aitoriitta

Hyvä kirjoitus. Kertoo selkeästi sinun ja minunkin tilanteen. Molemmat menemme eteenpäin. Mietin vain sitä, pitäisikö sinun hiukan laskea rimaa mahdollisille kumppaneille. Mieti sitä...?

• koulutustakerrakseen

Oletko ajatellut trollikorkean asemesta teatterikorkeaa.

• musta_tiikeri

Trolli. Minä olen oikeasti tuossa tilanteessa, mutta aloituksen kirjoittaja ei ole.

Säälittävää, että joku esittää tuollaista.

• jokusivusta

Minäkin vähän luulen että tämä on esitys.

• Yks hölmö kirjoitit:

"Minä hölmö lähettelin jatkuvasti lempeitä viestejä ja hän ei edes katsonut tarpeelliseksi kertoa ettei ole kiinnostunut minusta tai että on varattu.... Olisin toivonut voivani itse olla tämä henkilö hänelle, mutta hänen rakkaansa on varmasti parempi mies hänelle kuin minä."

VASTAAN:

Minä ainakin kerron jokaiselle, joka lähettelee tai on lähetellyt lempeitä viestejä IRL, tai muutoin romanttisessa mielessä lähestynyt, että olen varattu. Ja näkeehän sen jo sormuksista sormessa. Eläissäni en ole "johtanut ketään harhaan" noin.

"Parempi mies hänelle kuin minä?"

Tai sopivampi. Ehkä kaivatullasi on lapsia miehensä kanssa tai yhteinen yritys.

T: Ei-ap.

• mene hoitoon

• Hhjjuiit

Ysikymppisten juttuja. Hävetkää

• YksiHölmö

En oikein ymmärrä mistä jotkin vastaajat ovat saaneet käsityksen siitä, että olisin trolli. Saatan tosielämässä näyttää peikolta, mutta palstatrolli en ole. Kuvailin aloituksessa miten olen kokenut itselle vaikean tilanteen, kun en kehtaa sitä muualle purkaa ja tuntui tarpeelliselta järjestää ajatuksiani. Ja on kai se mahdollista että hänellä on joitain tunteita ollut.

• Minustaeifiksua

Ihan varmasti trollaat.

• Olet_hölmö_trolli

No minäpä kerron, miksi olet trolli:

- ”Hän oli toisen oma eikä hän varmaan koskaan ole ajatellut minua muuna kuin kaverina.”
        Hän halusi aivan satavarmasti panna sinua.

- ”Voinko olla yhtään nolompi?”
        Kukaan ei koe noloutta tuossa tilanteessa, koska nolous on siellä toisessa päässä.

- ”Syy tästä kivusta on kuitenkin minun vastuullani, olisi pitänyt kysyä hänen tunteitaan ja tilannettaan suoraan.”
        Kyllä toisen tunteiden puuttumisen näkee helposti, ellei ole aivan superhölmö. Ja minusta tuntuu, ettet sinä ole.

- ”Tärkeintä kuitenkin, että hän on onnellinen. Onneksi hänellä on joku joka välittää ja huolehtii hänestä. Olisin toivonut voivani itse olla tämä henkilö hänelle, mutta hänen rakkaansa on varmasti parempi mies hänelle kuin minä.”
        Tämä on kuin kopioitu jostain kassajonoissa myytävistä ”romaaneista”.

- ”Minun täytyy luopua tunteistani häneen sekä hänen että oman etuni vuoksi. Tällä hetkellä minulla on surkea olo, mutta kyllä se siitä. Luulin oikeasti että hän olisi tuntenut vetoa minuun, välittänyt minusta, hyväksynyt minut puutteineni ja että hän olisi halunnut olla kanssani, mutta olin väärässä ja se sattuu.”
        Kukaan ei oikeasti ole noin tyhmä. Yksipuolista rakkautta ei mitenkään VOI luulla kaksipuoliseksi. Minulla on siitä paljon kokemusta. Sinulla ei ole.

- ”Olen silti toiveikas tulevaisuuden suhteen, enkä suostu katkeroitumaan. Voin vielä löytää rakkauden”
        Jos oikeasti ajattelisit näin, et olisi Suomi24:n ikävä-palstalla.

- ”elämässä on paljon muutakin ihmeellistä ja arvokasta, jotka tekevät siitä mielekkään.”
        Tämä on ainoa järkevä kohta tekstissäsi, mutta ei se muuta sitä, että olet trolli.

• TosiLunkki

Minusta oli hyvin kirjoitettu juttu, itsekin todennäköisesti purkaisin noin tilanteen pois mielestä, jos noin ikävästi kävisi. Toivottavasti ei kuitenkaan? Tsemppiä aloittajalle! Tollaisten juttujen takia itsekin varautuneempi, jollei toista tunne paremmin,

• Olet_hölmö_trolli
        TosiLunkki kirjoitti:

Minusta oli hyvin kirjoitettu juttu, itsekin todennäköisesti purkaisin noin tilanteen pois mielestä, jos noin ikävästi kävisi. Toivottavasti ei kuitenkaan? Tsemppiä aloittajalle! Tollaisten juttujen takia itsekin varautuneempi, jollei toista tunne paremmin,

Hyvä yritys. Mutta sinäkin olet trolli. Sinulla tai aloittajalla ei ole kokemusta yksipuolisesta rakkaudesta. On naurettavaa ja säälittävää yrittää teeskennellä kokeneensa sellaista ja sitten kuvitella, että muut eivät huomaa sitä.

• TosiLunkki kirjoitti:

Nuo ovat noita kiusaajanaisten kirjoittamia aloituksia,
        joissa he tekeytyvät joksikuksi muuksi kuin ovat.
        Sitten he aliarvioivat rankasti pilkkansa kohdetta,
        ja kirjoittelevat itse yksinkertaisia!

Trolli kirjoitti:

*******"Syy tästä kivusta on kuitenkin minun vastuullani, olisi pitänyt kysyä hänen tunteitaan ja tilannettaan suoraan.”

Ilmeisesti trolli olisi halunnut kirjoittaa muka valistavasti:

*******"Syy tästä kivusta on kuitenkin sinun vastuullani, sinun olisi pitänyt kysyä hänen tunteitaan ja tilannettaan suoraan.”

Ihmisen tilannetta voi kysyä suoraan, tunteita ei niinkään. Ei voi kysyä niin kuin jossakin vanhassa suomifilmissä: "Rakastatko minua?" Korkeintaan voi kysyä mitä sinä nyt tunnet - tai ajattelet. Ei kaikille ihmisille, jotka eivät ajattele paljon ihmissuhteita ja tunneasioita ole oitis selvää, mitä he ketäkin kohtaan tuntevat. Rautalangasta väännettynä: Jos nainen kokee 2 kk seurustelun jälkeen rakastavansa miestä. Hän ei voi pakottaa ja puristaa toista sanomaan itselleen samaa, jos toinen on ylipäänsä arka puhumaan tunteistaan.

Ja jos minua parodioit, niin en minä ole pettynyt. Heti kun minä kysyin suoraan, puolijohdemies, jonka kanssa joskus seurustelin 6 vuotta, hän vastasi suoraan. Olen helpottunut. Mutta hänen lopullinen poistuminen kuvioistani ei tarkoita, että alkaisin oitis kaivata jotakin "huonompaa vaihtoehtoa".

Tätähän nämä kiusaajanaiset harrastavat, kaivataan toisen nimissä milloin mitäkin miestä, ja kysellään yksinkertaisia ja tyhmiä palstalla, kuten "Rakastatko minua?" , "Haittaako jos näytän noita-akalta?"

• YksiHölmöTrolli
        Olet_hölmö_trolli kirjoitti:

No minäpä kerron, miksi olet trolli:

- ”Hän oli toisen oma eikä hän varmaan koskaan ole ajatellut minua muuna kuin kaverina.”
        Hän halusi aivan satavarmasti panna sinua.

- ”Voinko olla yhtään nolompi?”
        Kukaan ei koe noloutta tuossa tilanteessa, koska nolous on siellä toisessa päässä.

- ”Syy tästä kivusta on kuitenkin minun vastuullani, olisi pitänyt kysyä hänen tunteitaan ja tilannettaan suoraan.”
        Kyllä toisen tunteiden puuttumisen näkee helposti, ellei ole aivan superhölmö. Ja minusta tuntuu, ettet sinä ole.

- ”Tärkeintä kuitenkin, että hän on onnellinen. Onneksi hänellä on joku joka välittää ja huolehtii hänestä. Olisin toivonut voivani itse olla tämä henkilö hänelle, mutta hänen rakkaansa on varmasti parempi mies hänelle kuin minä.”
        Tämä on kuin kopioitu jostain kassajonoissa myytävistä ”romaaneista”.

- ”Minun täytyy luopua tunteistani häneen sekä hänen että oman etuni vuoksi. Tällä hetkellä minulla on surkea olo, mutta kyllä se siitä. Luulin oikeasti että hän olisi tuntenut vetoa minuun, välittänyt minusta, hyväksynyt minut puutteineni ja että hän olisi halunnut olla kanssani, mutta olin väärässä ja se sattuu.”
        Kukaan ei oikeasti ole noin tyhmä. Yksipuolista rakkautta ei mitenkään VOI luulla kaksipuoliseksi. Minulla on siitä paljon kokemusta. Sinulla ei ole.

- ”Olen silti toiveikas tulevaisuuden suhteen, enkä suostu katkeroitumaan. Voin vielä löytää rakkauden”
        Jos oikeasti ajattelisit näin, et olisi Suomi24:n ikävä-palstalla.

- ”elämässä on paljon muutakin ihmeellistä ja arvokasta, jotka tekevät siitä mielekkään.”
        Tämä on ainoa järkevä kohta tekstissäsi, mutta ei se muuta sitä, että olet trolli.

Analyysisi on viiltävä, älykäs ja hauska. Kiitos palautuksesta maan pinnalle, olin tainnut kadota oman pääni sisälle ja tulkita asioita väärin. Tämä piristi minun päivääni huomattavasti, olo ei tunnu enää lohduttomalta. Olen täysin kokematon rakkaudessa, joten ei ihme että olen täysin hakoteillä ilman hyviä neuvoja. En usko että saan millään sinua vakuuttuneeksi autenttisuudestani, mutta toisaalta sille ei ole mitään tarvetta ja voit uskoa mitä haluat.

• Olet_hölmö_trolli
        YksiHölmöTrolli kirjoitti:

Analyysisi on viiltävä, älykäs ja hauska. Kiitos palautuksesta maan pinnalle, olin tainnut kadota oman pääni sisälle ja tulkita asioita väärin. Tämä piristi minun päivääni huomattavasti, olo ei tunnu enää lohduttomalta. Olen täysin kokematon rakkaudessa, joten ei ihme että olen täysin hakoteillä ilman hyviä neuvoja. En usko että saan millään sinua vakuuttuneeksi autenttisuudestani, mutta toisaalta sille ei ole mitään tarvetta ja voit uskoa mitä haluat.

Ei se mitään. Elämä palauttaa kyllä sinut maan pinnalle ennemmin tai myöhemmin.

Mutta en usko edelleenkään, ettetkö trollaisi.

• Olet_hölmö_trolli kirjoitti:

Ei se mitään. Elämä palauttaa kyllä sinut maan pinnalle ennemmin tai myöhemmin.

Mutta en usko edelleenkään, ettetkö trollaisi.

Nimimerkki "Olet_hölmö_trolli" olen pitkälti samaa mieltä
        kanssasi. Kun tiedon murusten ja luulojen varassa koettaa
        kirjoitella, muita PARODIOIVIA/ huonossa valossa ja tyhminä
        esittäviä kirjoituksia, saa aikaan pelkkää sutta ja sekundaa.

Ap. kirjoitti:

"Syy tästä kivusta on kuitenkin minun vastuullani, olisi pitänyt kysyä hänen tunteitaan ja tilannettaan suoraan."

Entä jos henkilö on narsistinen Don Juan tai tunteeton sosiopaatti, joka
        vastaa jokaiselle, josta on hyötyä rakastavansa, vaikkei tunne ketään muuta kuin itseään kohtaan mitään? Auttaako kysely silloinkin? Tai jos henkilö on tekniseltä alalta, ja äärimmäisen rationalistinen, ja varoo sanomasta mitään, mitä ei aivan varmasti tunne.

Rakkauden tunnintaa vasta sanoista ja teoista. Pelkät sanat ja lupaukset sekä mahdollisesti valheelliset tilannekuvaukset eivät riitä. Myöskään pelkät teot eivät riitä, ihminen voi "ostaa" toisen fyysistä seuraa/olemusta tavaroilla ja teoilla, vaikka syvempi keskinäinen, henkinen yhteyspuuttuu. Esimerkiksi kaunis ja vähän yksinkertainen nainen voi kuvitella miehensä rakastavan itseään, kun saa tältä kalliita tavaroita. Todellisuudessa mies ostaa naisen ruumista ja seuraa ulkoiseksi statussymboliksi, kuin auton. Mutta koska seuralaisen kanssa ei voi keskustella mistään itseään kiinnostavasta, keskustelut käydään muiden kanssa. Mitä rakkautta sekin on?

En ole koskaan toivonut kumppanikseni itseäni paljon älykkäämpää tai typerämpää miestä. En myöskään ihmistä, joka ei ole mistään samoista asioista kiinnostunut. Miten elämänkumppanit voisivat kohdata myös henkisellä tasolla, jos eivät ole älyllisten ominaisuuksienkin puolesta samalla viivalla (?)

- Eivät yhtään mitenkään.

• Olet_hölmö_trolli

Kuinkas nimimerkin YksiHölmöTrolli sunnuntai on sujunut? ;-)

• sivukommentti
        M-nainen_ei-ap.-ei-Mia kirjoitti:

Nimimerkki "Olet_hölmö_trolli" olen pitkälti samaa mieltä
        kanssasi. Kun tiedon murusten ja luulojen varassa koettaa
        kirjoitella, muita PARODIOIVIA/ huonossa valossa ja tyhminä
        esittäviä kirjoituksia, saa aikaan pelkkää sutta ja sekundaa.

Ap. kirjoitti:

"Syy tästä kivusta on kuitenkin minun vastuullani, olisi pitänyt kysyä hänen tunteitaan ja tilannettaan suoraan."

Entä jos henkilö on narsistinen Don Juan tai tunteeton sosiopaatti, joka
        vastaa jokaiselle, josta on hyötyä rakastavansa, vaikkei tunne ketään muuta kuin itseään kohtaan mitään? Auttaako kysely silloinkin? Tai jos henkilö on tekniseltä alalta, ja äärimmäisen rationalistinen, ja varoo sanomasta mitään, mitä ei aivan varmasti tunne.

Rakkauden tunnintaa vasta sanoista ja teoista. Pelkät sanat ja lupaukset sekä mahdollisesti valheelliset tilannekuvaukset eivät riitä. Myöskään pelkät teot eivät riitä, ihminen voi "ostaa" toisen fyysistä seuraa/olemusta tavaroilla ja teoilla, vaikka syvempi keskinäinen, henkinen yhteyspuuttuu. Esimerkiksi kaunis ja vähän yksinkertainen nainen voi kuvitella miehensä rakastavan itseään, kun saa tältä kalliita tavaroita. Todellisuudessa mies ostaa naisen ruumista ja seuraa ulkoiseksi statussymboliksi, kuin auton. Mutta koska seuralaisen kanssa ei voi keskustella mistään itseään kiinnostavasta, keskustelut käydään muiden kanssa. Mitä rakkautta sekin on?

En ole koskaan toivonut kumppanikseni itseäni paljon älykkäämpää tai typerämpää miestä. En myöskään ihmistä, joka ei ole mistään samoista asioista kiinnostunut. Miten elämänkumppanit voisivat kohdata myös henkisellä tasolla, jos eivät ole älyllisten ominaisuuksienkin puolesta samalla viivalla (?)

- Eivät yhtään mitenkään.

Kunhan kerron että oli hyvin kirjoitettu.

• mitäootitsemieltä

Hmm. Mietin tässä, että kumpaa olet, ilkeä vai hassu. Minusta sinä olet jälkimmäistä.

• YksiHölmöTrolli
        Olet_hölmö_trolli kirjoitti:

Kuinkas nimimerkin YksiHölmöTrolli sunnuntai on sujunut? ;-)

Hyvin, tuli levättyä ja rentouduttua sekä vietettyä aikaa läheisten kanssa. Vielä ikävä häntä, mutta ei enää tunteiden ylikuohuntaa. Miten sinulla?

• voimiakerättyviikkoon

Sama täällä. Aika järkevä olen tunteelliseksi ihmiseksi. Ja palstallakaan en käynyt koko viikonloppuna.

• Olet_hölmö_trolli

Hyvin, tuli levättyä ja rentouduttua sekä vietettyä aikaa läheisten kanssa. Vielä ikävä häntä, mutta ei enää tunteiden ylikuohuntaa. Miten sinulla?

Minä myös lepäsin pitkästä aikaa. Kahden viikon tiukka opiskeluputki takana.

Muista trollailla ahkerasti ensi viikollakin. ;)

• M-nainen_ei-ap.-ei-Mia kirjoitti:

Nuo ovat noita kiusaajanaisten kirjoittamia aloituksia,
        joissa he tekeytyvät joksikuksi muuksi kuin ovat.
        Sitten he aliarvioivat rankasti pilkkansa kohdetta,
        ja kirjoittelevat itse yksinkertaisia!

Trolli kirjoitti:

*******"Syy tästä kivusta on kuitenkin minun vastuullani, olisi pitänyt kysyä hänen tunteitaan ja tilannettaan suoraan.”

Ilmeisesti trolli olisi halunnut kirjoittaa muka valistavasti:

*******"Syy tästä kivusta on kuitenkin sinun vastuullani, sinun olisi pitänyt kysyä hänen tunteitaan ja tilannettaan suoraan.”

Ihmisen tilannetta voi kysyä suoraan, tunteita ei niinkään. Ei voi kysyä niin kuin jossakin vanhassa suomifilmissä: "Rakastatko minua?" Korkeintaan voi kysyä mitä sinä nyt tunnet - tai ajattelet. Ei kaikille ihmisille, jotka eivät ajattele paljon ihmissuhteita ja tunneasioita ole oitis selvää, mitä he ketäkin kohtaan tuntevat. Rautalangasta väännettynä: Jos nainen kokee 2 kk seurustelun jälkeen rakastavansa miestä. Hän ei voi pakottaa ja puristaa toista sanomaan itselleen samaa, jos toinen on ylipäänsä arka puhumaan tunteistaan.

Ja jos minua parodioit, niin en minä ole pettynyt. Heti kun minä kysyin suoraan, puolijohdemies, jonka kanssa joskus seurustelin 6 vuotta, hän vastasi suoraan. Olen helpottunut. Mutta hänen lopullinen poistuminen kuvioistani ei tarkoita, että alkaisin oitis kaivata jotakin "huonompaa vaihtoehtoa".

Tätähän nämä kiusaajanaiset harrastavat, kaivataan toisen nimissä milloin mitäkin miestä, ja kysellään yksinkertaisia ja tyhmiä palstalla, kuten "Rakastatko minua?" , "Haittaako jos näytän noita-akalta?"

Mene hoitoon.

• sivukommentti kirjoitti:

Kunhan kerron että oli hyvin kirjoitettu.

Taidatpa olla Timppa kirjoitustyylistä päätellen.
        No mitäpä kuuluu "kunhan kerron" mies?

• luinketjunläpi

Ja totean tähän että aloittaja ei välttämättä ole trolli vaikka moni tuomitsi trolliksi. Hyvä kirjoitus tuo on vaikka hieman haiskahtaa. Voi olla ihan täysin autenttinen siis.

Kysymys kaikille vastanneille: Eikö tämä ole teidän kaikkien mielestä vain ajatushautomo? Ilmeisesti ei kaikille. Minun mielestäni tämän palstan perimmäinen tarkoitus on juuri kirjoitella ajatuksia tänne ja niin aloittaja teki.

• mitämirlyäitseolet

Jotain tuonsuuntaista voi myös ajatella.

• MinäOlenTietäjä

Sinä olet aloittaja.

• luinketjunläpi
        MinäOlenTietäjä kirjoitti:

Sinä olet aloittaja.

Tiedä ihan rauhassa.

• vuodentaiparinpäästä

Niinhän se on. En olisi tänne tullut jos en olisi kokenut elämääni vaikeaksi tai kauan tuntemani ihminen olisi tullut juttelemaan enemmän aikoja sitten ja olisi saanut selvitettyä tilanteen. Sellaista olen joskus miettinyt, että jos meistä ei tule kavereita niin sitten kun työasiat ovat kunnossa alkaisin etsiä suunnilleen ikäistäni tai vanhempaa minulle tuntematonta ihmistä harrastuskaveriksi. Ehkä olisi yksi hiukan tuttukin melkein samanikäinen, mutta en tiedä yhtään mitä hänen elämäänsä kuuluu.

• Eiksookki

M nainen ei ap ei sulla kuule mitään aviomiestä ole kun kokoajan kerkeät täällä palstalla pyörimään. Taidat olla oikeesti naista esittävä mies.

• Aloittaja-sucks_ass

Niimpä niin, ihme väninää tääkin aloitus. Olisit heti kysynyt onko toinen varattu ja/tai sinusta kiinnostunut niin tältäkin porulta olisi vältytty! mutta kun kuvittelet itsestäsi liikoja, oletat että sinusta kaikki kiinnostuu, niin et koe sellaiseen tarvetta?

• Samaakokemusta111

Tota noin, todellakin henkilön olis pitäny kertoa sulle eikä antaa tilanteen jatkua. Tää kysyinen ei henkilö ei oo kuitenkaan aidosti sun huomion arvonen jos todennäkösesti vaan nautti huomiostasi vaikka samaanaikaan oli liimannu ittensä johonki toiseen kiinni. Etkä varmasti ole ainoa. Tästä kanssa itellä kokemusta viimeaikoina MUTTA koitan ajatella asian siltä kantilta että millaista ihastuksen kohteen oma perhe-elämä on, miten hän kumppaniaan kohtelee jos tekee sullekin noin? Haluisitko tämmösen ihmisen oikeasti loppujen lopuksi elämääsi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      143
      3610
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      276
      3053
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      231
      1934
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      66
      1906
    5. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      65
      1814
    6. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      70
      1611
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      90
      1356
    8. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      78
      1292
    9. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      338
      1232
    10. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      1218
    Aihe