Reunavyöhykehakkuusta ilmoittaminen

Huquli

Kiinteistölläni ollaan tekemässä hakkuita pikapuoliin. Sain itse tietää asiasta vasta kun hakkuun hoitava yritys soitti minulle. Kirje asiasta on kuitenkin tehty jo viime vuoden puolella, mutta kuulemma sitä ei ole lähetetty silloin, kun ei ole ollut osoitetietojani ! Minulle soitti ko. hakkuufirman edustaja, joka oli selvittänyt puhelinnumeroni. Ymmärsin, että tiedot pyydetään Maanmittauslaitokselta, jolla kuulemma ei ollut ajantasaisia yhteystietojani.
Ihmettelen miten sellainen voi olla mahdollista , kun minulla on kuitenkin on ollut asioita MML:n kanssa tänä vuonna muiden asioiden tiimoilta. Ihmettelen, miten asioita hoidetaan näin huolettomasti.

5

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unohdettu_sopimus

      Niin, kyllä minuakin ihmetyttää niin huoleton omistaja, ettei edes tiedä oman metsänsä hakkuusuunnitelmista. Tuliko laitetuksi nimi hoitosopimukseen paperia lukematta?

      • Huquli

        Ja minä ihmettelen, ettet tiedä mitä tarkoittaa reunavyöhykehakkuu eli voimajohtojen viereisen reunan hakkuu . Sehän on sähkömarkkinalakiin perustuva kantaverkon omistajan (tässä Fingrid) sähkölinjan viereisten puiden poistohakkuu sähköturvallisuuden varmentamiseksi. Lisää tietoa löytyy varmaan Googlettamalla....


    • montalinjaamailla

      Mitä ihmeellistä tuossa nyt on?? Sinullahan on voimassaoleva sopimus sähkölinjoista ja jo sopimuksen perusteella näitä hakkuita on mahdollista tehdä.
      Meilläkin on näitä sähkölinjoja metsissä ja niitä raivaillaan meille mitään erikseen ilmoittamatta, joku lehti-ilmoitus voi olla. Suuremmista savotoista, joissa kaadetaan puuta enempi, niistä sitten on tarkempaa ja saadaan puista korvausta. Olen toki sopimuksia tehdessäni ottanut korvauksia vaatiessani, että puita kaatuu ja menetän muutenkin metsänkasvua linjojen kohdilla.
      Juuri katselin sähköverkkoyhtiön sivustoilta, kun tarvitsen aupua puun kaatoon. Puut ovat liian lähellä sähkölinjaa ja ne pitää kaataa. Erikoinen tilanne tällöin, saan vain apua, itse pitää hoitaa sahaukset.

      • Huquli

        No en tietenkään ihmettele hakkuita, tiedän kyllä että hakkuita sähkölinjoilta tehdään silloin tällöin. Toistan nyt vielä, että ihmettelen vain niiden ilmoittamistapaa tai siis ilmoittamatta jättämistä kun ei muka osoitetta löydy ja , että MML:llä ei ole ajantasaisia osoitetietoja kiinteistöjen omistajista tänä tietokoneaikana.
        Hakkuita tulee osaltani sen verran, että korvausta on tulossa, mutta sehän ei ollut kirjoitukseni pointti lainkaan, vaan em. kuten ehkä alkuperäisestä kirjoituksesta jotkut saattoivatkin jo ymmärtää.

        PS. Jos kysymys/kommentti ottaa aivoon, eikö olisi parasta jättää kommentoimatta, jos ei ole muuta sanottavaa kuin vinoilla ja ei edes ymmärrä kirjoituksen pointtia ...ihmeellistä touhua


      • montalinjaamailla
        Huquli kirjoitti:

        No en tietenkään ihmettele hakkuita, tiedän kyllä että hakkuita sähkölinjoilta tehdään silloin tällöin. Toistan nyt vielä, että ihmettelen vain niiden ilmoittamistapaa tai siis ilmoittamatta jättämistä kun ei muka osoitetta löydy ja , että MML:llä ei ole ajantasaisia osoitetietoja kiinteistöjen omistajista tänä tietokoneaikana.
        Hakkuita tulee osaltani sen verran, että korvausta on tulossa, mutta sehän ei ollut kirjoitukseni pointti lainkaan, vaan em. kuten ehkä alkuperäisestä kirjoituksesta jotkut saattoivatkin jo ymmärtää.

        PS. Jos kysymys/kommentti ottaa aivoon, eikö olisi parasta jättää kommentoimatta, jos ei ole muuta sanottavaa kuin vinoilla ja ei edes ymmärrä kirjoituksen pointtia ...ihmeellistä touhua

        Ihmetelen vain, että onhan verkkoyhtiöllä nimesi ja osoitteesi tiedossa, kun olet sopimukset tehnyt linja-alueista??
        Ihan kokemuksella, kun olen mukana useassa yhteisalueessa osakkaana ja toimitsijana, joskus on tosi vaikeaa tavoittaa joitakin kiinteistöjen omistajia, ei vastata kirjeisiin, ei puheluihin (jotkut pelkäävät tuntemattomista numeroista tulevia soittoja, hehheh...) ja lehtikuulutuksetkaan ei tuota näin nettiaikana tuloksia. Toki MML:n kautta saa osoitteita, mutta nekään ei ole aina ajantasalla jostain (?) syystä.
        Joten oletko varma, ettet ole saannut jo aiemmin yhteydenottoja tia yrityksiä tavoitella sinua asian johdosta?

        On minullekin kerran käynnyt niin, että yhden metsätilan kohdalla oli sähkölinjoista lähetetty minulle kirje jo vuosi aiemmin, mutta olin tuolloin perheeni kanssa Intiassa ja kirje oli jäännyt matkamme aikana kertyneen postin joukkoon huomaamatta. Löysin kirjeen vasta vuoden päästä, kun sytytin keskuslämmityskattilaani vanhoilla mainosposteilla. Rahaa oli sieltäkin tulossa ja tulikin tilille...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe