Missä kohti Raamatussa on???

Vanhollinen_minäkin

Oppimme punainen lanka "Jumala antaa uskon lahjan kenelle tahtoo" kongreettisesti esillä.
Me elämme Uuden Testamentin aikaa, joten mielellään vastauksia sieltä.
Minua painaa tuo asia.
Minä olen kuitenkin itse tehnyt päätöksen uskoa Jeesus Kristukseksi.

43

558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punanoro

Golgatalla.

• KTuomari

Sinulle on siis muodostunut oma uskosi, joka perustuu mestauspaikkaan eikä raamattuun ?

• siitäalkuun

Lue nyt aluksi Joh 3:16 ja mieti mitä siinä sanotaan ja miten sen sanoma sopii veeällien seurapuheisiin.

• Keskitysleiriläinen

Joh. 3:16: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Jumalan järjestämää lunastusta voidaan pitää rakkauden osoituksena ainoastaan, jos lunastuksen tarpeellisuus ei ole Jumalan itsensä aiheuttama. Toisin sanoen pahan synnyn pitää olla Jumalasta riippumaton asia.
        Enkeleiden luomistyössä jokin meni kuitenkin pieleen, koska niistä osa nousi kapinaan luojaansa vastaan. Tämä aiheutti pahan synnyn.

• Vallanjakoa

Mutta uskotko Jeesuksen isään, se ratkaisee eniten, koska Jeesus ei hallitse vielä
      mitään, kunnes ISÄ-JUMALA antaa vallan pojalleen.

• Raamatatussa kylläkin sanotaan kolmessa eri kontekstissa se, että -MINULLE ON ANNETTU KAIKKI VALTA TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ?

Etkö ole moista kuullut, tai lukenut?

• kirjansalukenut
        Kesitas kirjoitti:

Raamatatussa kylläkin sanotaan kolmessa eri kontekstissa se, että -MINULLE ON ANNETTU KAIKKI VALTA TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ?

Etkö ole moista kuullut, tai lukenut?

Sitä valtaa ei ole vielä pantu täytäntöön, koska siitä ajasta ja sen alkamisesta ei tiedä kukaan, ei edes "poikakaan ( JEESUS ), vaan ISÄ YKSIN.

• kirjansalukenut kirjoitti:

Sitä valtaa ei ole vielä pantu täytäntöön, koska siitä ajasta ja sen alkamisesta ei tiedä kukaan, ei edes "poikakaan ( JEESUS ), vaan ISÄ YKSIN.

Tottakai Poika tietää, koska on kertonut merkit toiseen tulemiseensa, ja jos luet tarkoin; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "MINULLE ON ANNETTU kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Yksinkertaistan; Jos Sinulle on annettu ruokaa,,,, niin olet saanut sen, eikä sinun syötyäsi, sitä voi enään muut syödä.

Mutta toisin; Jos Sinulle ei ole annettu viisutta lukea selvää tekstiä; "MINULLE ON ANNETTU kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Olet silloin viisautta vaille.

Näin on nähtävä.

• viisausmenisinunohi
        Kesitas kirjoitti:

Tottakai Poika tietää, koska on kertonut merkit toiseen tulemiseensa, ja jos luet tarkoin; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "MINULLE ON ANNETTU kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Yksinkertaistan; Jos Sinulle on annettu ruokaa,,,, niin olet saanut sen, eikä sinun syötyäsi, sitä voi enään muut syödä.

Mutta toisin; Jos Sinulle ei ole annettu viisutta lukea selvää tekstiä; "MINULLE ON ANNETTU kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Olet silloin viisautta vaille.

Näin on nähtävä.

Se kaikki valta Jeesukselle toteutuu, kun Jumala saattaa kaiken Hänen jalkojensa alle. Sen aika ei ole vielä.
        Erikoista, että sinulle ajan ymmärtäminen on vaikeaa.

• viisausmenisinunohi kirjoitti:

Se kaikki valta Jeesukselle toteutuu, kun Jumala saattaa kaiken Hänen jalkojensa alle. Sen aika ei ole vielä.
        Erikoista, että sinulle ajan ymmärtäminen on vaikeaa.

Minulla ymmärrys on OK.
        Hän on jo saanut vallan
        Laitko kohdan, minkä perusteella muutaisin käsitystäni. Pelkkä maalikoiden puhe ei minua hetkauta, minulla on Raamattu käytössä.

Muista, laita kohta, missä se ilmenee, että Jeesus ei saanut valtaa??

• Tässähän_se

Usko on Jumalan lahja

Kesi_

10.10.2018 11:35
      Room. 9.:18 :

"Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo."

Efesolaiskirje 2:8:

"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

• Missä siellä sanotaan, että usko Jumalaan pelastaa??
        Hui sentään. Saatanin uskoo Jumalaan, mutta ei siihen, että Jeesus on Messias, Hän ei tunnusta, on täysin samalainen kun lestadiolainen uskova.

• tietävät

Pakkohan niiden on tunnustaa, kun on heitetty alas taivaasta.
        Ilmestys 12:
        "7. Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
        8. mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
        9. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa."
        Sanopa sinä, missä raamatunjakeessa demoni sanoi Jeesukselle, että tulitko ennenaikaisesti tuhotöihin, tiedän hyvin kuka olet?

• jatkuvientulienkes
        Kesitas kirjoitti:

Missä siellä sanotaan, että usko Jumalaan pelastaa??
        Hui sentään. Saatanin uskoo Jumalaan, mutta ei siihen, että Jeesus on Messias, Hän ei tunnusta, on täysin samalainen kun lestadiolainen uskova.

Kukaan ei ole niin paha kuin vapaakirkkolainen saatanan palvelija.

• Juhani5v
        Kesitas kirjoitti:

Onko uskosi noin epävakaa ja harhainen, kun jatkuvasti kyselet.

• Vl-rules
        jatkuvientulienkes kirjoitti:

Kukaan ei ole niin paha kuin vapaakirkkolainen saatanan palvelija.

Jaa. taas rakilesta puskista, vailla asiaa.

• Juhani5v kirjoitti:

Onko uskosi noin epävakaa ja harhainen, kun jatkuvasti kyselet.

Mitä kysyin, joka vaikuttaa uskon määrään?

• Kesitas_
        Vl-rules kirjoitti:

Jaa. taas rakilesta puskista, vailla asiaa.

Säälittävä vajaakirkon vajaamielinen kommentoi.

• Jumalapelastaa
        Kesitas kirjoitti:

Täällä.
        1. Moos. 45:5

Mutta älkää olko murheissanne älkääkä syyttäkö itseänne siitä, että olette myyneet minut tänne, sillä Jumala lähetti minut teidän edellänne pelastamaan ihmishenkiä. [1. Moos. 37:28, 1. Moos. 50:20]
        1. Moos. 45:7

Mutta Jumala lähetti minut teidän edellän- ne, jotta te jäisitte eloon ja teidän sukunne säi- lyisi maan päällä ja monet pelastuisivat.
        2. Moos. 15:2

Herra on minun väkeni ja voimani, hän pelasti minut. Hän on minun Jumalani, häntä minä ylistän, minun isieni Jumala, hänen kunniaansa minä laulan. [Ps. 118:14; Jes. 12:2]
        2. Moos. 18:4

ja toisen nimi oli Elieser, koska Mooses oli hänen syntyessään sanonut: "Isäni Jumala on minun apuni,* hän pelasti minut faraon miekalta." [Nimi Elieser merkitsee 'Jumalani on apu'.][1. Aik. 23:15]
        Tuom. 6:31

Mutta Joas sanoi edessään seisovalle joukolle: "Puolustatteko te Baalia? Tekö yritätte pelastaa hänet? Sen, joka asettuu puolustamaan Baalia, on kuoltava ennen aamunkoittoa. Jos Baal on jumala, puolustakoon nyt itse itseään, kun Gideon on repinyt maahan hänen alttarinsa." [1. Kun. 18:21]
        2. Sam. 12:7

Silloin Natan sanoi Daavidille: "Se mies olet sinä. Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Minä voitelin sinut Israelin kuninkaaksi ja pelastin sinut Saulin käsistä. [1. Sam. 16:13]
        2. Kun. 19:19

Nyt, Herra, meidän Jumalamme, pelasta meidät hänen käsistään, jotta kaikki maailman valtakunnat oppisivat tietämään, että sinä yksin olet Herra ja Jumala!"
        1. Aik. 16:35

Sanokaa: Auta meitä, pelastuksen Jumala, saata meidät yhteen, pelasta meidät kansojen keskeltä! Silloin saamme ylistää pyhää nimeäsi ja riemuiten kiittää sinua.
        2. Aik. 6:41

-- Nouse, Herra Jumala, tule asuinpaikkaasi, sinä ja arkku, jossa voimasi on! Herra, olkoon pappiesi vaatteena pelastus, riemuitkoot sinun uskolliset palvelijasi hyvyydestäsi. [Ps. 132:8]
        2. Aik. 32:15

Älkää antako Hiskian pettää itseänne ja johtaa teitä harhaan. Älkää uskoko häntä! Ei minkään kansan tai valtakunnan jumala ole voinut pelastaa kansaansa minun tai isieni käsistä. Vielä vähemmän voi teidän jumalanne pelastaa teidät minun käsistäni.'"
        2. Aik. 32:17

Sanherib oli myös kirjoittanut kirjeen, jossa hän Herraa, Israelin Jumalaa, pilkaten sanoi: "Niin kuin eivät muidenkaan kansojen jumalat ole voineet pelastaa kansaansa minun käsistäni, niin ei myöskään Hiskian jumala siihen pysty." [2. Kun. 19:9-13; Jes. 37:9-13]
        Esra 9:15

Herra, Israelin Jumala, sinä olet armollinen. Sen vuoksi meitä on pieni joukko pelastuneita jäljellä. Mutta nyt olemme tässä sinun edessäsi raskaasti rikkoneina. Kaiken tämän jälkeen emme voi kestää edessäsi."
        Job 22:30

Syyllisenkin Jumala voi pelastaa. Jos sinulla on puhtaat kädet, saat varmasti avun.
        Job 33:18

sillä Jumala tahtoo pelastaa hänet joutumasta hautaan tai juoksemasta keihäiden saaliiksi.
        Job 33:26

Hän rukoilee, ja Jumala on hänelle suosiollinen, hän saa riemuiten katsella Jumalan kasvoja. Jumala on hänet pelastanut.
        Job 33:30

Jumala pelastaa hänet kuoleman kidasta. Hän saa yhä katsella elämän valoa. [Ps. 56:14]
        Job 36:15

Mutta osattomalle kurjuus on pelastukseksi, ahdingon keskellä Jumala avaa hänen korvansa kuulemaan.
        Ps. 24:5

Hänelle Herra suo siunauksensa, pelastuksen Jumala katsoo hänet vanhurskaaksi.
        Ps. 43:1

Hanki minulle oikeutta, Jumala, aja asiaani jumalatonta kansaa vastaan. Pelasta minut pahojen ja petollisten kynsistä! [Psalmit 42 ja 43 kuuluvat yhteen.]
        Ps. 50:23

Joka uhraa kiitosta, se kunnioittaa minua. Joka pysyy oikealla tiellä, saa nähdä, kuinka Jumala pelastaa." [Ps. 91:16; Luuk. 2:30]
        Ps. 51:14

(51:16) Jumala, pelastajani, päästä minut verivelasta, niin minä riemuiten ylistän hyvyyttäsi.
        Ps. 54:1

Laulunjohtajalle. Kielisoittimilla. Virsi, jonka Daavid sepitti, (54:2) kun sifiläiset olivat kertoneet Saulille: "Daavid piileksii meidän luonamme." (54:3) Jumala, pelasta minut nimesi tähden, hanki minulle oikeus voimallasi!
        Ps. 68:20

(68:21) Jumala on meille pelastuksen Jumala. Herra, Herra pelastaa kuolemasta.
        Ps. 69:1

Laulunjohtajalle. Lauletaan niin kuin "Liljat". Daavidin psalmi. (69:2) Pelasta minut, Jumala! Vesi on noussut kaulaani saakka.
        Ps. 69:35

(69:36) Jumala pelastaa Siionin ja rakentaa Juudan kaupungit. Hänen kansansa saa asua siellä, se ottaa maan omakseen.
        Ps. 70:1

Laulunjohtajalle. Daavidin psalmi. Lauletaan muistutusuhria uhrattaessa. (70:2) Jumala, pelasta minut, Herra, riennä avukseni!
        Ps. 70:5

(70:6) Minä olen köyhä ja avuton, Jumala, riennä avukseni. Sinä olet minun apuni ja pelastajani, Herra, älä viivy!
        Ps. 71:4

Jumala, pelasta minut pahojen käsistä, riistäjien ja sortajien vallasta.
        Ps. 76:9

(76:10) kun Jumala käy tuomitsemaan. Hän pelastaa heikot ja sorretut. (sela)
        Ps. 79:9

Auta meitä, Jumala, pelastajamme, nimesi ja kunniasi tähden! Pelasta meidät ja anna syntimme anteeksi oman nimesi tähden!
        Ps. 80:3

(80:4) Jumala, auta meidät ennallemme, anna meidän nähdä kasvojesi valo, niin me pelastumme. [Ps. 4:7 ]
        Ps. 80:7

(80:8) Jumala, Sebaot, auta meidät ennallemme, anna me

• rivilesta
        tietävät kirjoitti:

Pakkohan niiden on tunnustaa, kun on heitetty alas taivaasta.
        Ilmestys 12:
        "7. Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
        8. mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
        9. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa."
        Sanopa sinä, missä raamatunjakeessa demoni sanoi Jeesukselle, että tulitko ennenaikaisesti tuhotöihin, tiedän hyvin kuka olet?

Kummallinen kristinusko:
        Alussa Jumala syntyi tyhjästä. Sitten hän onnistui tekemään itsestään kaksi kloonia. Seuraavaksi hän tai he kolmestaan loivat enkelit. Niiden koodaamisessa tapahtui jokin virhe, jonka johdosta suuri osa niistä nousi kapinaan luojiaan vastaan Lucifer-nimisen enkelin johdolla. Kapina onnistuttiin kukistamaan ja kapinoitsijat heitettiin maapallolle tai ehkä yleisemmin sanoen tähän maailmankaikkeuteen. Seuraavaksi päätettiin luoda ihmisiä ja jostain syystä samaan paikkaan, jonne kapinoitsijat oli häädetty. Jälleen koodaamisessa tehtiin jokin virhe, joka aiheutti ihmisten tietoisuusjärjestelmään tietoturva-aukon, jonka kautta langenneet enkelit pääsivät vaikuttamaan ihmisten toimintaan. Näiden virheiden johdosta ensiksi kloonattu olento inkarnoitiin ihmisruumiiseen ja järjestettiin hänelle oikeusmurha. Sitten hänen oppilaansa lähetettiin julistamaan ilosanomaa, että tämän oikeusmurhan johdosta ihmisen on mahdollista päästä vapaaksi Luciferin vallasta. He, jotka uskovat tämän ilosanoman, pääsevät kuoleman jälkeen taivas-nimiseen paikkaan, mutta muut joutuvat Luciferin saaliina ikuiseen kadotuksen vaivaan. Tähän ilosanomaan ei kuitenkaan läheskään kaikilla ihmisillä ole mahdollista uskoa, koska eivät ole kuulleet siitä mitään. Ja niillekin, jotka ovat kuulleet tai kuulevat, vain harvoille annetaan voimaa ja ymmärrystä uskoa.

• Jumalapelastaa kirjoitti:

Täällä.
        1. Moos. 45:5

Mutta älkää olko murheissanne älkääkä syyttäkö itseänne siitä, että olette myyneet minut tänne, sillä Jumala lähetti minut teidän edellänne pelastamaan ihmishenkiä. [1. Moos. 37:28, 1. Moos. 50:20]
        1. Moos. 45:7

Mutta Jumala lähetti minut teidän edellän- ne, jotta te jäisitte eloon ja teidän sukunne säi- lyisi maan päällä ja monet pelastuisivat.
        2. Moos. 15:2

Herra on minun väkeni ja voimani, hän pelasti minut. Hän on minun Jumalani, häntä minä ylistän, minun isieni Jumala, hänen kunniaansa minä laulan. [Ps. 118:14; Jes. 12:2]
        2. Moos. 18:4

ja toisen nimi oli Elieser, koska Mooses oli hänen syntyessään sanonut: "Isäni Jumala on minun apuni,* hän pelasti minut faraon miekalta." [Nimi Elieser merkitsee 'Jumalani on apu'.][1. Aik. 23:15]
        Tuom. 6:31

Mutta Joas sanoi edessään seisovalle joukolle: "Puolustatteko te Baalia? Tekö yritätte pelastaa hänet? Sen, joka asettuu puolustamaan Baalia, on kuoltava ennen aamunkoittoa. Jos Baal on jumala, puolustakoon nyt itse itseään, kun Gideon on repinyt maahan hänen alttarinsa." [1. Kun. 18:21]
        2. Sam. 12:7

Silloin Natan sanoi Daavidille: "Se mies olet sinä. Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Minä voitelin sinut Israelin kuninkaaksi ja pelastin sinut Saulin käsistä. [1. Sam. 16:13]
        2. Kun. 19:19

Nyt, Herra, meidän Jumalamme, pelasta meidät hänen käsistään, jotta kaikki maailman valtakunnat oppisivat tietämään, että sinä yksin olet Herra ja Jumala!"
        1. Aik. 16:35

Sanokaa: Auta meitä, pelastuksen Jumala, saata meidät yhteen, pelasta meidät kansojen keskeltä! Silloin saamme ylistää pyhää nimeäsi ja riemuiten kiittää sinua.
        2. Aik. 6:41

-- Nouse, Herra Jumala, tule asuinpaikkaasi, sinä ja arkku, jossa voimasi on! Herra, olkoon pappiesi vaatteena pelastus, riemuitkoot sinun uskolliset palvelijasi hyvyydestäsi. [Ps. 132:8]
        2. Aik. 32:15

Älkää antako Hiskian pettää itseänne ja johtaa teitä harhaan. Älkää uskoko häntä! Ei minkään kansan tai valtakunnan jumala ole voinut pelastaa kansaansa minun tai isieni käsistä. Vielä vähemmän voi teidän jumalanne pelastaa teidät minun käsistäni.'"
        2. Aik. 32:17

Sanherib oli myös kirjoittanut kirjeen, jossa hän Herraa, Israelin Jumalaa, pilkaten sanoi: "Niin kuin eivät muidenkaan kansojen jumalat ole voineet pelastaa kansaansa minun käsistäni, niin ei myöskään Hiskian jumala siihen pysty." [2. Kun. 19:9-13; Jes. 37:9-13]
        Esra 9:15

Herra, Israelin Jumala, sinä olet armollinen. Sen vuoksi meitä on pieni joukko pelastuneita jäljellä. Mutta nyt olemme tässä sinun edessäsi raskaasti rikkoneina. Kaiken tämän jälkeen emme voi kestää edessäsi."
        Job 22:30

Syyllisenkin Jumala voi pelastaa. Jos sinulla on puhtaat kädet, saat varmasti avun.
        Job 33:18

sillä Jumala tahtoo pelastaa hänet joutumasta hautaan tai juoksemasta keihäiden saaliiksi.
        Job 33:26

Hän rukoilee, ja Jumala on hänelle suosiollinen, hän saa riemuiten katsella Jumalan kasvoja. Jumala on hänet pelastanut.
        Job 33:30

Jumala pelastaa hänet kuoleman kidasta. Hän saa yhä katsella elämän valoa. [Ps. 56:14]
        Job 36:15

Mutta osattomalle kurjuus on pelastukseksi, ahdingon keskellä Jumala avaa hänen korvansa kuulemaan.
        Ps. 24:5

Hänelle Herra suo siunauksensa, pelastuksen Jumala katsoo hänet vanhurskaaksi.
        Ps. 43:1

Hanki minulle oikeutta, Jumala, aja asiaani jumalatonta kansaa vastaan. Pelasta minut pahojen ja petollisten kynsistä! [Psalmit 42 ja 43 kuuluvat yhteen.]
        Ps. 50:23

Joka uhraa kiitosta, se kunnioittaa minua. Joka pysyy oikealla tiellä, saa nähdä, kuinka Jumala pelastaa." [Ps. 91:16; Luuk. 2:30]
        Ps. 51:14

(51:16) Jumala, pelastajani, päästä minut verivelasta, niin minä riemuiten ylistän hyvyyttäsi.
        Ps. 54:1

Laulunjohtajalle. Kielisoittimilla. Virsi, jonka Daavid sepitti, (54:2) kun sifiläiset olivat kertoneet Saulille: "Daavid piileksii meidän luonamme." (54:3) Jumala, pelasta minut nimesi tähden, hanki minulle oikeus voimallasi!
        Ps. 68:20

(68:21) Jumala on meille pelastuksen Jumala. Herra, Herra pelastaa kuolemasta.
        Ps. 69:1

Laulunjohtajalle. Lauletaan niin kuin "Liljat". Daavidin psalmi. (69:2) Pelasta minut, Jumala! Vesi on noussut kaulaani saakka.
        Ps. 69:35

(69:36) Jumala pelastaa Siionin ja rakentaa Juudan kaupungit. Hänen kansansa saa asua siellä, se ottaa maan omakseen.
        Ps. 70:1

Laulunjohtajalle. Daavidin psalmi. Lauletaan muistutusuhria uhrattaessa. (70:2) Jumala, pelasta minut, Herra, riennä avukseni!
        Ps. 70:5

(70:6) Minä olen köyhä ja avuton, Jumala, riennä avukseni. Sinä olet minun apuni ja pelastajani, Herra, älä viivy!
        Ps. 71:4

Jumala, pelasta minut pahojen käsistä, riistäjien ja sortajien vallasta.
        Ps. 76:9

(76:10) kun Jumala käy tuomitsemaan. Hän pelastaa heikot ja sorretut. (sela)
        Ps. 79:9

Auta meitä, Jumala, pelastajamme, nimesi ja kunniasi tähden! Pelasta meidät ja anna syntimme anteeksi oman nimesi tähden!
        Ps. 80:3

(80:4) Jumala, auta meidät ennallemme, anna meidän nähdä kasvojesi valo, niin me pelastumme. [Ps. 4:7 ]
        Ps. 80:7

(80:8) Jumala, Sebaot, auta meidät ennallemme, anna me

Hyvää kopiointia. Kirjoittiko Jumala nämä pakanoille?

• rivilesta kirjoitti:

Kummallinen kristinusko:
        Alussa Jumala syntyi tyhjästä. Sitten hän onnistui tekemään itsestään kaksi kloonia. Seuraavaksi hän tai he kolmestaan loivat enkelit. Niiden koodaamisessa tapahtui jokin virhe, jonka johdosta suuri osa niistä nousi kapinaan luojiaan vastaan Lucifer-nimisen enkelin johdolla. Kapina onnistuttiin kukistamaan ja kapinoitsijat heitettiin maapallolle tai ehkä yleisemmin sanoen tähän maailmankaikkeuteen. Seuraavaksi päätettiin luoda ihmisiä ja jostain syystä samaan paikkaan, jonne kapinoitsijat oli häädetty. Jälleen koodaamisessa tehtiin jokin virhe, joka aiheutti ihmisten tietoisuusjärjestelmään tietoturva-aukon, jonka kautta langenneet enkelit pääsivät vaikuttamaan ihmisten toimintaan. Näiden virheiden johdosta ensiksi kloonattu olento inkarnoitiin ihmisruumiiseen ja järjestettiin hänelle oikeusmurha. Sitten hänen oppilaansa lähetettiin julistamaan ilosanomaa, että tämän oikeusmurhan johdosta ihmisen on mahdollista päästä vapaaksi Luciferin vallasta. He, jotka uskovat tämän ilosanoman, pääsevät kuoleman jälkeen taivas-nimiseen paikkaan, mutta muut joutuvat Luciferin saaliina ikuiseen kadotuksen vaivaan. Tähän ilosanomaan ei kuitenkaan läheskään kaikilla ihmisillä ole mahdollista uskoa, koska eivät ole kuulleet siitä mitään. Ja niillekin, jotka ovat kuulleet tai kuulevat, vain harvoille annetaan voimaa ja ymmärrystä uskoa.

Kiristinuskossa ei mikään tapahtunut tyhjästä. Jumala loi kaiken, Jeesuksen kautta.
        Gen 1;1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        Joh. 1; 3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on

Siinä ei ole mielestäni mitään ihmeellistä, se on Raamatussa selvin sanoin kerrottu.

Mitään ei sen mukaan kloonattu?

Pieni osa enkeleleistä todella nousi kapinaan, ei suuri osa, koska enkeleitä jäi niin paljon, että jokaiselle haluavalle, VTN; aikaan Jumalalle kuuliaisille (Israelille) ja nykyään Jeesuksen seuraajille joita on n 1/3 ihmisistä (Ilm 9 luku) riittää oma suojeluenkeli, plus muut enkelit, joilla on oma tehtävä.

Luchiverin kapina johtui siitä, kun ennen ihmisen luomista Jumalallisuus päätti, että enkelit ovat ihmisten palvelijoita, eikä ne voi lisääntyä.

Lushiverushan oli se luottoenkeli, joka oli jo maapallolla, tutkimassa maan kehitystä, ihmisen luomista varten. Ei mihinkään kaikkeuteen.

Ihmisen luomisessahan Jumala oli jo maassa, Paratiisiksi kutsutussa paikassa, johon Hän tulee pikapuolin takaisin.

Jumalahan loin ihmisen, hänelle viisauden, poisluettuna se, että Hänen on toteltava Häntä.

Vaikuttaa osaltasi siltä, ettet juuri nyt ole kovinkaan kuuliainen Kolmiyhteiselle Jumalalle?

Pahahan, oli se enkeli, saatana, tai ihmisen oma paha ajattelu on aina vaaraksi itselle, sekä lähiympäristöön.

Itsemurha on aina ihmisien itsensä aiheuttama, lopullinen päätös tilapäiseen ongelmaa, kukaan sitä ei ole ihmiseen luonut.

Eläinkunnassa se on useilla lajeilla hyvin normaalia.

Luchiveruksella, eli saatanalla on juuri sen verran valtaa, kun ihminen sille antaa, ei yhtään enempää. Hän on Jumalan kategoriassa kaikkein alempi arvoisin olio.

Mistä sinä niin luulet, että ihminen menee Taivaaseen kuoltuaan?? Kristityille se on aivan uutta.

Hieman on puutetta tiedoissasi.

Olet myös väärässä ilosanomasta. Raamatun ilosanoma on ilosanoma Jeesuksesta, Vapahtajasta, Kuninkaasta joka syntyi maailmaan ja pelastaa täällä omansa, heidät jotka ovat uudesti synnyttäneet itsensä Hengessä.

Kaikilla on mahdollisuus, ei vaain uskoa pelkästään, sitähän voi uskoa vaikka rautakankiin, tai Rauhanyhdistykseen, vaan uskoa Jeesus Messiaaksi, niin homma on kunnossa.

Tuo höpötys, että olen uskossa, tai uskomassa on aivan turhaa, mutta suulla tunnustaminen ihmisille ja ylipäätään seurata Jeesusta, on uskoa Häneen, ei mitään lätinää.

Usko on aina henkilökohtainen ratkaisu, hyvinkin helppo, mutta kun saa väärää opetusta, käy kuten Sinulle, kaikki jää vahvasti avaoimeksi.

Etsi Jeesus, sitten kaikki Sinulle aukeaa. Mielenkiintoista se, ettet uskalla edes kirjoittaa Hänen nimeään, saatikka huutaa se toreilla, näin on turha odottaa osalleen juuri mitään.

>> Ja niillekin, jotka ovat kuulleet tai kuulevat, vain harvoille annetaan voimaa ja ymmärrystä uskoa. ** Usko tehdään itse, lähtemällä seuraamaan Häntä. Kirja sanookin, jolla korva on se kuulkoot,,, ja kuuleminen on etsiä Jeesuksen sanomaa, mutta sitä ei Kerhosta saa.

• etsivä-xxx
        Kesitas kirjoitti:

nyt hei.
        Eihän tätä nyt niin lueta että huiskitaan lause sieltä täältä.

Eihän se että kirjoittaja referoi nämä 2 kohtaa mitenkään vie pois Kristusta.
        Usko on Jumalan lahja

Kesi_

"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

Usko on usko siihen että Kristus on sovittanut meidän syntimme.

• etsivä-xxx kirjoitti:

nyt hei.
        Eihän tätä nyt niin lueta että huiskitaan lause sieltä täältä.

Eihän se että kirjoittaja referoi nämä 2 kohtaa mitenkään vie pois Kristusta.
        Usko on Jumalan lahja

Kesi_

Usko on usko siihen että Kristus on sovittanut meidän syntimme.

Mistä XXX löydät kohdan, jossa sanotaan se, että; Usko on Jumalan lahja?

Tuosta tykkään, jota Kerho ei julista;Usko on usko siihen että Kristus on sovittanut meidän syntimme.

>>Room. 9.:18 :"Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo."** Oletko ajatellut, mikä on konteksti, se ei viittaa Kristuksen jälkeiseen aikaan, vaan vanhempaan, Vanhan Testamentin aikaan, josta Maklakia kirjoittaa 1 luvussa (Sen kirjan jälkeen Jumala vaikeni, eikä ole enää puhunut yhdellekään ihmiselle)
        Herra rakastaa Israelia mutta vihaa Edomia
        2 -- Minä rakastan teitä, sanoo Herra. Mutta te kysytte: "Missä sinun rakkautesi näkyy?" -- Eikö Esau ollut Jaakobin veli? sanoo Herra. Jaakobia minä rakastin,
        3 mutta Esauta vihasin. Minä tein Esaun vuoret autioiksi, hänen perintömaansa sakaalien asuinpaikaksi

Ja siinä Malakia käsitteli asiaa, joka oli maailman ensimmäisiä asioita 1 Moos 25
        25 Joka ensiksi tuli hänen kohdustaan, oli ruskea ja yliyltään niinkuin karvainen vaippa; sentähden pantiin hänelle nimeksi Eesau.
        26 Senjälkeen tuli ulos hänen veljensä, ja hän piti kädellään Eesaun kantapäästä. Ja hänelle pantiin nimeksi Jaakob. Iisak oli kuudenkymmenen vuoden vanha heidän syntyessänsä.

Se ei ole opetus- sanomaa, vaan historian kertausta.
        Tuollaisiin asioihin pitäisi hieman tarkentaa, ettei opeta väärin. Sillä ei ole mitään tekemistä Uuden Testamentin jälkeen, sillä Jeesus ei sitä ole vahvistanut, Kaikkivaltiaana.

Jumala ei meitä pelasta, ei rankaise, ei tuomitse, kaiken tekee Herra, Herra Jeesus.

• kempeleestä_
        Kesitas kirjoitti:

Mistä XXX löydät kohdan, jossa sanotaan se, että; Usko on Jumalan lahja?

Tuosta tykkään, jota Kerho ei julista;Usko on usko siihen että Kristus on sovittanut meidän syntimme.

>>Room. 9.:18 :"Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo."** Oletko ajatellut, mikä on konteksti, se ei viittaa Kristuksen jälkeiseen aikaan, vaan vanhempaan, Vanhan Testamentin aikaan, josta Maklakia kirjoittaa 1 luvussa (Sen kirjan jälkeen Jumala vaikeni, eikä ole enää puhunut yhdellekään ihmiselle)
        Herra rakastaa Israelia mutta vihaa Edomia
        2 -- Minä rakastan teitä, sanoo Herra. Mutta te kysytte: "Missä sinun rakkautesi näkyy?" -- Eikö Esau ollut Jaakobin veli? sanoo Herra. Jaakobia minä rakastin,
        3 mutta Esauta vihasin. Minä tein Esaun vuoret autioiksi, hänen perintömaansa sakaalien asuinpaikaksi

Ja siinä Malakia käsitteli asiaa, joka oli maailman ensimmäisiä asioita 1 Moos 25
        25 Joka ensiksi tuli hänen kohdustaan, oli ruskea ja yliyltään niinkuin karvainen vaippa; sentähden pantiin hänelle nimeksi Eesau.
        26 Senjälkeen tuli ulos hänen veljensä, ja hän piti kädellään Eesaun kantapäästä. Ja hänelle pantiin nimeksi Jaakob. Iisak oli kuudenkymmenen vuoden vanha heidän syntyessänsä.

Se ei ole opetus- sanomaa, vaan historian kertausta.
        Tuollaisiin asioihin pitäisi hieman tarkentaa, ettei opeta väärin. Sillä ei ole mitään tekemistä Uuden Testamentin jälkeen, sillä Jeesus ei sitä ole vahvistanut, Kaikkivaltiaana.

Jumala ei meitä pelasta, ei rankaise, ei tuomitse, kaiken tekee Herra, Herra Jeesus.

#Tuosta tykkään, jota Kerho ei julista;Usko on usko siihen että Kristus on sovittanut meidän syntimme. #
        Nyt Kempeleen uittoyhdistysmies toimii, kuin saatana ja väittää etteivät vl:t tunnusta Kristuksen sovittaneen meidän synnit. Saatana niinkuin sinäkin tunnette Raamatun, mutta ette salli ihmisten seurata Raamatun opetusta, koska se on teitä vastaan.
        Ef. 2:8
        Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.

• kempeleestä_ kirjoitti:

#Tuosta tykkään, jota Kerho ei julista;Usko on usko siihen että Kristus on sovittanut meidän syntimme. #
        Nyt Kempeleen uittoyhdistysmies toimii, kuin saatana ja väittää etteivät vl:t tunnusta Kristuksen sovittaneen meidän synnit. Saatana niinkuin sinäkin tunnette Raamatun, mutta ette salli ihmisten seurata Raamatun opetusta, koska se on teitä vastaan.
        Ef. 2:8
        Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.

Kysymys oli USKON lahjasta.
        Jeesus todella on lahja, joka on jo esillä syntiiun lakeemuksen , seuraava jae; 15 Ja minä panen vihan sinun ja naisen välille ja sinun sukusi ja hänen sukunsa välille:* ihminen on iskevä sinun pääsi murskaksi, ja sinä olet iskevä häntä kantapäähän.

Vain ihmisellä on kantapää, ja tämä oli lupaus Jeesuskesta, joka sanoikin olevansa usein Ihmisen poika.

Tuo ihmetyttääkin Kerhossa, että eivät luota Vapahtaan, joka kärsi Kaikkien synnit??? Kaikki kristityt sen käsittää, mutta Kerho on noussut yli Golgatan keskimmäisen ristin, ja sanoo: minä saarnaan sinulle kaikki synnit anteeksi??? Se maksaa vain 50 ekua.

Aika korkalle Kerho itsenä korottaa, jopa liian kokealle, silloin kohta romahtaa;

Matt. 23:12
        Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan;

• kempeleestä_
        Kesitas kirjoitti:

Kysymys oli USKON lahjasta.
        Jeesus todella on lahja, joka on jo esillä syntiiun lakeemuksen , seuraava jae; 15 Ja minä panen vihan sinun ja naisen välille ja sinun sukusi ja hänen sukunsa välille:* ihminen on iskevä sinun pääsi murskaksi, ja sinä olet iskevä häntä kantapäähän.

Vain ihmisellä on kantapää, ja tämä oli lupaus Jeesuskesta, joka sanoikin olevansa usein Ihmisen poika.

Tuo ihmetyttääkin Kerhossa, että eivät luota Vapahtaan, joka kärsi Kaikkien synnit??? Kaikki kristityt sen käsittää, mutta Kerho on noussut yli Golgatan keskimmäisen ristin, ja sanoo: minä saarnaan sinulle kaikki synnit anteeksi??? Se maksaa vain 50 ekua.

Aika korkalle Kerho itsenä korottaa, jopa liian kokealle, silloin kohta romahtaa;

Matt. 23:12
        Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan;

Hyvä, että löysit itsesi tuosta edellisestä kommentista ja jatka vaan pahaa tietäsi muita väheksyen ja pilkaten.

• kempeleestä_ kirjoitti:

Hyvä, että löysit itsesi tuosta edellisestä kommentista ja jatka vaan pahaa tietäsi muita väheksyen ja pilkaten.

Milloin minä olen mennyt Jeesuksen yli ja jakanut vilkuttelussa ja pedofiileille syntejä anteeksi.
        Näinhän kävi Vihelälle, ja se vaikutti Oikeudessakin, kun Istuva ja syyttäjä olivat Kerhosta.
        Kaikki nämä johtaa väärälle tielle.

• eiomaratkaisu

Jumala meitä kutsuu pelastukseen sekä myös uskoon. Ihmislähtöinen uskonratkaisun tekeminen kun muut ihmiset painostavat ei ole Jumalan seuraamista. Se on vain uskonnollisuutta, joka ei johda sinällään mihinkään hyvään, vaikka siinä olisi miten uskon kiihkoa. Ihmislähtöisenä se e ole pelastuksen tie eikä siihen johda, ellei ihminen nöyrry Jumalan edessä ja ellei hän halua sisimmässään tulla tuntemaan Jumalan Hengen ja halua olla sen ohjattavissa eikä muiden ihmisten uskonnollisten toiveiden täyttäjä.

• onihmeporukkaa

On se teillä ihmeellinen tarve selittää kaikkien muiden ihmisten jumalasuhteet ihmislähtöisiksi ja omanne on aina jumalalähtöinen.

eikö aikuiselle ihmiselle mikään kello kilise moisesta tyhmästä rengaspäättelystä.

mistä te tiedätte mitä kenekin yksilön ja hänen Jumalansa välillä tapahtuu häh pöllöt !

Jos yksikin teistä olisi ollut Golgatalla niin taatusti ei olis ryövärin asia kelvannut veeällille, ennenkuin se olisi oulussa käyty leimauttamassa, olette surkeaa porukkaa aina taistelemassa tervettä Raamatun oppia vastaan.

• Mihin uskoon Jumala kutsui? Missä se on kirjoiettu?

• jjk45

Kun Jumala antaa uskonlahjan vanhoilliselle, niin se on oikeaa, mutta kun Jumala antaa uskonlahjan vapaakirkolliselle, niin se on väärää. Onpahan kummallinen Jumala!

• 123-4

Sen jumalan nimi, joka näin tekee on SRK: ei muu jumala.

• TosiOn

Seurakuntajumala on väärä jumala. Seureakuntajumala sulkee vanhoillislestadiolaisilta, kuten melken kaikilta muiltakin lestadiolaisryhmiltä tien toisten kristittyjen yhteyteen.

Nurkkapatriotismi on johtanut liikettä johtavien henkilöiden palvontaan ja yhdistyksen itsensä korottamiseen kaikkivaltiaan Jumalan paikalle.

• Jumalalla ei ole UT;n aikana varsinaista seurakuntaa, sitä ei Vanha Testamentti avaa, mutta Jeesuksella on, ja se taho, Jeesus on ainut joka pelastaa, Jumala sitä ei tee.

• monissakohdin
        Kesitas kirjoitti:

Jumalalla ei ole UT;n aikana varsinaista seurakuntaa, sitä ei Vanha Testamentti avaa, mutta Jeesuksella on, ja se taho, Jeesus on ainut joka pelastaa, Jumala sitä ei tee.

Paavali kuitenkin puhuu Jumalan seurakunnasta.
        2. Kor. 1:1
        Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus tervehtivät Korintissa olevaa Jumalan seurakuntaa ja kaikkia pyhiä koko Akhaiassa.

• Se on aivan sama, mistä tuo lahko puhuu. Heille on tärkeintä vain saada hoidettua pikkupojat ja tytöt seksin apukoutuksen kunnialla läpi, kaikki muu on liturgiaa.

• Voihanvitalis

5Moos.32:39 Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni.

• Mitä tämä mielstäsi tarkoittaa??
        Elätkä Vanhan Liiton alla?

• Jobinpostia

Jes.45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.

• Näin Hän lupasi Isrelille, ei muille.

• etsivä-xxx

Avaaja pyysi Raaamtun kohtaa Uudesta testamentista. Tässä se on Jeesuksen lausumana.

Joh. 6:44
      Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

• voipimeää

älä nyt hyvä ihminen tuollaista tarjoa lukijoille, tämä on aikuisten foorumi!

Lue mieluummin itseksesi ja mieti mm Joh 3;16

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      73
      5871
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      275
      4750
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2588
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      28
      2493
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      88
      1532
    6. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      14
      1420
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      105
      1357
    8. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      128
      1306
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      108
      1254
    10. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      19
      1211
    Aihe