Missä syyt huonoon kirjalliseen ulosantiin?

Vetelätetelästä

Kuka on opettanut kuhmolaisille äidinkielen kirjoitustaitoa?
Jos oppi ei ole mennyt perille, niin onko taitojen puuttumisen syy oppilaissa vai missä?
Kun lueskelee tämän palstan kirjoituksia, niin tulee jostain syystä jokunen harha-ajatus mieleen.

24

1190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Negrofilia

      Ee kukkan oo opetna mitäin misäink varsib obntajat tolnjoja kukossakin

      • Kiipiä

        Jos ei kelpaa nämä kirjotustaidot. Älä tule tänne moittimaan. Mene sellaisille sivuille jossa sivistys-sanat tunnetaan. Täällä osataan lukea toistemme tekstit hyvin..


      • Voivoi

        Mene pohjanmaalle, savoon, tai Tampereelle, Helsinkiin, lappiin. Siellä olet polo.... hukassa...


      • hyvähuomautus

        Kuhmolaiset veti herneen nenään kun niitä vähän ojennettiin.


      • ettäsillee
        hyvähuomautus kirjoitti:

        Kuhmolaiset veti herneen nenään kun niitä vähän ojennettiin.

        Sinua ojennettiin. Suomen murteet voidaan jakaa seitsemään tai kahdeksaan päämurteeseen tai murreryhmään: lounaismurteet, hämäläismurteet, eteläpohjalaiset murteet, keski- ja pohjoispohjalaiset murteet, peräpohjalaiset murteet, savolaismurteet ja kaakkoismurteet. Useimmat näistä jakautuvat vielä alamurteiksi.Joskus lounaismurteista erotetaan omaksi ryhmäkseen lounaiset välimurteet. Murteet Suomessa on rikkaus. Mutta ärsyttävämpänä pidetään Turun murretta..


      • hyvähuomautus

        Nyt ei ole kysymys murteista vaan äidinkielen kirjoitustaidosta.Murteetkin pitää oikein kirjoittaa, nekin on mennyt täällä pieleen.Kirjoitustaito on tärkeä kansalaistaito mutta sekin taitaa puuttua kuhmolaisilta.
        Onhan se niin monta kertaa sanottu,kuhmolaiset sairastaa oppimista vaikeuttavaa aivotautigeeniä.
        Ketähän täällä ojennetaan.


      • ettäsillee
        hyvähuomautus kirjoitti:

        Nyt ei ole kysymys murteista vaan äidinkielen kirjoitustaidosta.Murteetkin pitää oikein kirjoittaa, nekin on mennyt täällä pieleen.Kirjoitustaito on tärkeä kansalaistaito mutta sekin taitaa puuttua kuhmolaisilta.
        Onhan se niin monta kertaa sanottu,kuhmolaiset sairastaa oppimista vaikeuttavaa aivotautigeeniä.
        Ketähän täällä ojennetaan.

        En ole Kuhmolainen, mutta olen oppinut ymmärtämään ja se miten Kuhmolaiset kirjoittaa ja puhuu, se on heidän asiansa ja oppimansa.


      • etsivirheitä
        hyvähuomautus kirjoitti:

        Nyt ei ole kysymys murteista vaan äidinkielen kirjoitustaidosta.Murteetkin pitää oikein kirjoittaa, nekin on mennyt täällä pieleen.Kirjoitustaito on tärkeä kansalaistaito mutta sekin taitaa puuttua kuhmolaisilta.
        Onhan se niin monta kertaa sanottu,kuhmolaiset sairastaa oppimista vaikeuttavaa aivotautigeeniä.
        Ketähän täällä ojennetaan.

        Katso omia kirjoituksiasi "hyvähuomautus"Siinä on selkeitä virheitä! Jos aasi et nää omia virheitä niin oot täys aasi.


      • hyvähuomautus

        Elähän nyt "etsivirheitä" hermostu jos tämä keskustelu menee sinun ihon alle ja loukkaannut.
        Nahkaa pitää kasvattaa.


      • 987655
        hyvähuomautus kirjoitti:

        Elähän nyt "etsivirheitä" hermostu jos tämä keskustelu menee sinun ihon alle ja loukkaannut.
        Nahkaa pitää kasvattaa.

        Hyvin täällä on ymmärretty toistemme kirjoitukset. Ei tämä mikään äidinkielen koepaperi ole...


      • brttt
        hyvähuomautus kirjoitti:

        Nyt ei ole kysymys murteista vaan äidinkielen kirjoitustaidosta.Murteetkin pitää oikein kirjoittaa, nekin on mennyt täällä pieleen.Kirjoitustaito on tärkeä kansalaistaito mutta sekin taitaa puuttua kuhmolaisilta.
        Onhan se niin monta kertaa sanottu,kuhmolaiset sairastaa oppimista vaikeuttavaa aivotautigeeniä.
        Ketähän täällä ojennetaan.

        Lue kirjoituksesi montako kirjoitusvirhettä omassa tekstissäsi on? Ojentaa muita kirjoitustaidosta ja samalla itse kirjoittaa väärin kieliopillesesti.


      • sielläkövika
        brttt kirjoitti:

        Lue kirjoituksesi montako kirjoitusvirhettä omassa tekstissäsi on? Ojentaa muita kirjoitustaidosta ja samalla itse kirjoittaa väärin kieliopillesesti.

        Tunnustakaa edes, kuka teistä on se äidinkielen ope täällä?


      • hyvähuomautus

        Miten se vanha sanonta nyt menikään,älkää tehkö niin kuin minä teen,vaan tehkää niin kuin minä sanon.


      • Sabaa
        sielläkövika kirjoitti:

        Tunnustakaa edes, kuka teistä on se äidinkielen ope täällä?

        Keskustelun aloittaja varmaan. Eläkkeellä ehkä. Meitä tuli opettamaan joutessaan.


      • bttt
        sielläkövika kirjoitti:

        Tunnustakaa edes, kuka teistä on se äidinkielen ope täällä?

        Se nimim. Hyvähuomautus. Etkö ymmäatänyt.


      • Sabaa

        Se muutti nimimerkkiä, keskustelun aloittaja...


    • Kahjot.hoitoon

      AAARGGHHH EN KESTÄ TÄTÄ TUSKAA!!!! LEVY PYÖRII JA HIHNA KIRISTYY MUTTA MITÄÄN EI TAPAHDU!

      • Olkoonniin

        Niinhän me Kuhmolaiset ollaan. Juntteja,vihamielisiä, sisäänpäin köyristynyttä kansaa. Ja "sanottu,ei diaknosoitu. Sairastetaan oppimista vaikeuttavaa aivotautigeeniä" . Mutta noin puolet kiroittaa tänne. Jotka eivät ole kuhmolaisia. Mutta pärjätty on tähän asti... Ja pärjätään kyllä etenkinpäin huonommissakin olosuhteissa. Sitkeää kansaa. Kyllä....


      • Keinula
        Olkoonniin kirjoitti:

        Niinhän me Kuhmolaiset ollaan. Juntteja,vihamielisiä, sisäänpäin köyristynyttä kansaa. Ja "sanottu,ei diaknosoitu. Sairastetaan oppimista vaikeuttavaa aivotautigeeniä" . Mutta noin puolet kiroittaa tänne. Jotka eivät ole kuhmolaisia. Mutta pärjätty on tähän asti... Ja pärjätään kyllä etenkinpäin huonommissakin olosuhteissa. Sitkeää kansaa. Kyllä....

        Joooo. Me olemme kuhmolaisina ahkeria tekemään pimeitä reppumiehen hommia. Rahaa tulee tilille ja sitä myös tilillä on...


      • ihmeellinen

        Se on kyllä totta että kuhmolaisissa on vihamielisiä.Minä syytön olen saanut sen kokea.Olen pari kertaa käynyt Kuhmossa enkä tule kolmatta kertaa.


      • Sabaa
        ihmeellinen kirjoitti:

        Se on kyllä totta että kuhmolaisissa on vihamielisiä.Minä syytön olen saanut sen kokea.Olen pari kertaa käynyt Kuhmossa enkä tule kolmatta kertaa.

        Täällä pitää vaan osata asua. Viisveisata muitten turhasta vihamielisyydestä. Se on heidän oma ongelma. Ei vaan pidä mennä toisten ongelmiin mukaan....


      • Kurottajaa
        Keinula kirjoitti:

        Joooo. Me olemme kuhmolaisina ahkeria tekemään pimeitä reppumiehen hommia. Rahaa tulee tilille ja sitä myös tilillä on...

        Kyllä. Ei täällä eteläsuomalainen pärjäisi mitenkään.... Ehkä kamarimusiikki ajan, kun silloin on sivistyneempää porukkaa liikenteessä....... 😊


    • Rikkuri-

      see rupejaa näkymään pikkuhilijaa että ojan takkaa akka otettu

      • Sisäsiittiöt

        Juurikin näin. Sisäsiittoisuus on pahaksi mutta kukapa kuhmolaisen muu huolisi kuin toinen yhtä yksinkertainen yksilö.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1920
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      130
      1307
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      110
      890
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe