Nuorena tuli sovitettua joitakin rötöksiä selkäsaunalla. Olenkin tässä miettinut, että jos sakon voisi sovittaa piiskauksella, niin kuinka suuri olisi sakon oltava, että sen haluaisi muuttaa vitsarangaistukseksi. Ei kuitenkaan mitään järjetöntä hakkaamista, mutta kuitenkin sopiva häpeärangaistus.
Kummalla menetelmällä maksaisit peltipoliisin rikemaksun?
Sakkoa vai piiskaa
14
2633
Vastaukset
- Asko_Vilenius
Jos nätti naispoliisi vetelisi oikein kunnolla paljaille perskannikoille tien poskessa kaikkien ohikulkijoiden katsellessa, niin kyllä takuulla ottaisin vitsaa...
- vierailia
Olis komento tulla poliisi laitokselle saamaan piiskaa tai vaihto ehtona sakkoa. Niin sais porukan miettimään mitä on tullut tehdyksi. Minäkin ajoin liian lujaan siihen pelti poliisiin ja sakkohan sieltä tuli mulle kiitokseksi. Mutta jos olis sakossa lukenut: Maanantaina kello 10 poliisi laitokselle ja piiskaus olis mulle tosi asia. Niin sais mut miettelijääksi varmasti........
- piiskan-kannalla-
Jos rangaistus olisi heti tienpäällä, niin varmasti tehoaisi. Voin vain kuvitella kuinka kun kerran sain sakot yhdistelmällä, ja laittoivat vielä parantelemaan kuormansidontaa. Mielessä myllersi uhma poliiseja ja virkavaltaa kohtaan koko loppupäivän, ja jatkossakin. Jos olisivat siinä kerralla poliisiautossa piiskanneet minut kunnolla, niin eiköhän uhmakin olisi laimeampaa jatkossa.
Olen miettinyt tätä asiaa vuosien varrella.
Kerran tuli dokumentti sharilaista jossa oli tapaus että mies oli osallistunut ryöstön avun antoon (tietämättään) vaihtoehtoja oli 1. 2 vuotta vankeutta tai 2. 20 raipan iskua.
Mielestäni raippatuomiota voisi soveltaa pikkurikoksiin ja esim. Sakkojen muuntamiseen edellyttäen että rangaistus on rikkomuksen mukainen.
Säästyisi paljon verorahoja rikosseuraamuskuluista- Kohtuudella-piiskaa
Ei sen ruoskinnan tarvitse mitään valtaisaa olla, kyllä sellainenkin tehoaisi, että oikein iso ja riski poliisi ottaisi polvelleen ja antaisi koivuvitalla paljaalle pyllylle. Tietysti pari muuta poliisia olisi todistamassa tilannetta. Tapaus olisi niin häpeällinen, että taatusti pysyisi mielessä.
Olen yrittänyt ajaa nopeurajoitusten mukaan, mutta kahdesti olen epähuomiossa rikkonut ja saanut sakon. Jos hirveän kovasti piiskattaisiin, niin minä ainakin köröttelisin teiden tukkona. Isällinen pieni räpsiminen ei vielä kohtuutonta pelkoa aiheuttaisi ja häpeä vähenee, kun kuulee naapurinkin saaneen piiskaa. - rtghji
Mitähän se miespoliisi tuumaisi, jos joutuisi miesten paljaita perseitä vitsomaan?
- Anonyymi
Pitäisi valita sellainen poliisi piiskaajaksi, joka mielellään katselisi miesten paljaita perseitä.
Ajaa ne naisetkin ylinopeutta ja varsinkin punaisia päin. Toimin mielelläni "valepoliisina" tällaisille "rikoolisille". ;)
- Anonyymi
Minä veikkaan, että poliisilla olisi kohta kilpailu siitä, kuka on eniten piiskannut sakkolaisia.
- Anonyymi
Minusta humalaiset ja narkkarit pitäisi piiskata poliisilaitoksella.
- Anonyymi
Sain vuosia sitten omenavarkaudesta paljaalle perseelle kämmenestä ja tuo "sovittelu" sai jatkossa pysyvän luonteen rangaistuksien muuttuen aina vaan ankarimmiksi.
Tapani - Anonyymi
Kyllä se häpeä on kovempi juttu kuin kipu. Joka kaupungissa pitäisi olla piiskaamiseen perehtynyt poliisi, joka itsekseen pystyisi tavallisen miehen piiskaamaan. Sellainen tapaus olisi jo kovasti häpeällinen.
Kokemuksesta tiedän, että nuorisoon piiskaaminen tehoaa hyvin.- Anonyymi
Hmmmm mielenkiintoista osaatko muuten muutaa kirjoittaa.
- Anonyymi
Mikä noin hirveästi suututti? Kuulutko nuorisoon, joihin piiskaaminen tehoaa hyvin? Ei sinua kukaan piiskaa, jos käyttäydyt kunnolla. Mutta jos noin ärripurrina kuljet, niin joku voit hyvinkin antaa piiskaa.
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1107227- 475066
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562851Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52338Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101358Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1871281Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921073Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai286958Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30886Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?187870