Kuka sinä olet, Jumala?

sekeli

2 Moos 6:2 Ja Jumala puhui Moosekselle ja sanoi hänelle: "Minä olen Herra.
6:3 Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi.

2 Moos 3:14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen." Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."

Joh 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

Joh 4:25 Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki."
4:26 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi."

Joh 5:43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.

6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."

10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,

11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.

136

1336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjakääröt

      Joh.15:1 Biblia (1776) Minä olen totinen viinapuu, ja minun Isäni on peltomies.

    • KristusKallio

      Tämä, joka on Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, tämä Jumala johdatti Israelin kansan Egyptistä luvattuun maahan. Päivällä pilvenpatsaassa ja yöllä tulenhohteessa. Ja hänestä 1. Kor 10: 1-4 sanoo:
      "Veljet, en tahdo teidän olevan tietämättömiä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren poikki. Heidät kaikki kastettiin Moosekseen pilvessä ja meressä.
      Kaikki he söivät samaa hengellistä ruokaa ja joivat samaa hengellistä juomaa. He joivat hengellisestä kalliosta, joka seurasi heitä. Se kallio oli Kristus."

    • juupsos

      Jesaja 42:8

      "Minä olen Herra, Jahve on minun nimeni.
      Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta,
      en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville."

    • totuus_voittaa

      Tässä yritetään taas tehdä Jeesuksesta Jumala "minä olen" väittämän avulla.

      Nämä urpot yrittävät kääntää Raamatun Jeesusta Kristusta ja Jumalaa vastaan.

      Jeesus sanoi kuka hän on: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

      Jumala todistaa Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

      Näille ei Jeesuksen oma todistus kelpaa eikä riitä, he luulevat tyhmyyksissään että Raamattu sanoo Jeesuksen olevan Jumala Jeesuksesta itsestään ja Jumalasta mitään välittämättä!

      Ei Raamattu todista Jeesusta Kristusta vastaan ellei sen sanaa tahallaan vääristellä ja väärinymmärretä.

      Nämä siteeraavat Raamattua ymmärtämättä siitä yhtään mitään!

      Nimimerkki "sekeli" on niin sokea ja tyhmä että hän ei tästä itse lainaamastaan raamatunkohdasta näe kuka Jeesus sanoo olevansa:

      Joh 4:25 Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki."
      4:26 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi."

      Normaalijärjellä varustettu ihminen tuosta ymmärtää että Jeesus sanoo olevansa se Messias eli Kristus josta nainen puhui.

      Helluntailainen joka ei mitään halua ymmärtää näkee tuossa raamatunkohdassa sanat "minä olen" joten helluntailaisen mukaan Jeesus ei olekaan sitä mitä hän itse sanoo olevansa eli Messias, vaan "Jeesus on Jumala" koska siinä oli sanat "minä olen".

      Ei tämmöisten kanssa kannata kinata.

      • jumala_kanssamme

        >>>Ei tämmösten kanssa kannata kinata<<<

        Miksi sitten kinaat ja osallistut jokaiseen ketjuun joka jotenkin
        käsittelee Jeesuksen persoonaa? Teet jopa uusia aloituksia jotta
        pääsisit kinaamaan? Ja tämä aihe on loppuun käsitelty eikä siitä
        tarvitsisi sinun eikä minun eikä kenenkään muunkaan kinata.
        Jos joku tahtoo oppia tuntemaan Jumalaa, Hänet löydämme
        Jeesuksen Sanojen mukaan Hänestä itsestään. Ja se on siinä.

        Ei Jumalaa kukaan opi tuntemaan ihmisen kautta. Jeesus meille
        ilmoittaa Isän ja Isä ilmoittaa Jeesuksen. Jumalan tunteminen
        alkaa Herran Jeesuksen Kristuksen kohtaamisesta. Siksi, Jeesusta
        etsimään ja tutkimaan: Jumala löytyy sieltä.


    • Asael

      totuus_voittaa, sinä aloitit taas kerran valhettelu ja samat sielunviholliset aseet on sinulla kuin aina ennenkin. Jeesus sanoi: Minä Olen Tie ja Totuus ja Elämä. Sano nyt, voiko kukaan ihminen sanoa itsestään noin?

      • totuus_voittaa

        "Jeesus sanoi: Minä Olen Tie ja Totuus ja Elämä. Sano nyt, voiko kukaan ihminen sanoa itsestään noin?"

        Ihminen Jeesus Kristus sanoo noin mutta häntä te ette tunne, hänet te kiellätte.

        "Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi." (Room 5:15)

        "Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin" (Room 8:3)

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        "Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan." (Hepr 2:8)


      • totuus_voittaa

        Se joka kieltää ihmisen Jeesuksen Kristuksen on ilman välittäjää hänen ja Jumalan välillä koska:

        "yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)


      • totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Se joka kieltää ihmisen Jeesuksen Kristuksen on ilman välittäjää hänen ja Jumalan välillä koska:

        "yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        tämä ei ole valhetta eikä sielunvihollisen oppia vaan Jumalan Sanaa jota täällä ei kukaan ole valmis uskomaan:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        Asiat on kerrottu moneen kertaan mutta aina tulee uusia aloituksia joissa kielletään Jeesus Kristus jonka todistus omasta itsestään on tämä:

        "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)


    • Rukoilia

      Tapahtukoon sinun tahtosi, sitä me rukoillaan.
      Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
      Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'

    • Asael

      Jeesus sanoo itsestään: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.
      Meinaatko sinä valheen isän totuus, että tässä on kyse ihmisestä?

      • totuus_voittaa

        Jeesus on ihminen taivaassakin:

        "Ja niin kuin me nyt olemme maallisen ihmisen kaltaisia, niin me tulemme kerran taivaallisen ihmisen kaltaisiksi." (1 Kor 15:49)


      • totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Jeesus on ihminen taivaassakin:

        "Ja niin kuin me nyt olemme maallisen ihmisen kaltaisia, niin me tulemme kerran taivaallisen ihmisen kaltaisiksi." (1 Kor 15:49)

        niillä jotka eivät usko ihmiseen Jeesukseen Kristukseen ei ole mitään toivoa tulla taivaallisen ihmisen kaltaisiksi, he kieltävät Jeesuksen.

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)


      • totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Jeesus on ihminen taivaassakin:

        "Ja niin kuin me nyt olemme maallisen ihmisen kaltaisia, niin me tulemme kerran taivaallisen ihmisen kaltaisiksi." (1 Kor 15:49)

        "Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan." (Hepr 2:8)


      • selväkuinpläkki
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Jeesus on ihminen taivaassakin:

        "Ja niin kuin me nyt olemme maallisen ihmisen kaltaisia, niin me tulemme kerran taivaallisen ihmisen kaltaisiksi." (1 Kor 15:49)

        Paavali puhui ko. tekstissä ihmisistä, eikä Jeesuksesta. Jeesus oli maan päällä ollessaan sekä Jumalan poika että ihmisen poika. Ihminen Jeesuksessa kuoli ristillä ja Jeesus nousi ylös jumalallisena.


    • Herättelevä

      Minä olen, tarkoittaa, minä olen se, joksi Minä osoitan / todistan, olevani. On osoittanut olevansa koko kaikkeuden kaikkineen, Sanoin ja teoin Luojaksi ja Omistajaksi. Myös Raamatun historian kirjoituksen ja opit, Itse Lähteekisi.

    • sekeli

      Nimimerkki totuus_voittaa ei ole uudestisyntynyt eikä voi siksi ymmärtää Raamattua eikä tuntea Jeesusta. Hän ei myöskään ymmärrä, mitä hebreankielinen Raamattu puhuu Jumalasta. Hän on muokannut oman oppinsa suomalaisen Raamatun pohjalta.

      Hän väittää, että pakanauskovaisten pitäisi noudattaa Mooseksen lakia. Mutta hän unohtaa, että Raamattua ei ole ollut eikä Mooseksen lakia pakanoiden kielellä ennekuin vasta aivan viime vuosisatoina. Kaksi tuhatta vuotta sitten ei ollut suomenkielistä tai ruotsinkielistä tai englanninkielistä Raamattua ollenkaan. Hebreankielisiä Raamattujakin tai Tooraa oli vain vain harvoilla ihmisillä, pääsääntöisesti joillakin juutalaisilla rabbeilla ja synagoogilla.

      Paavali ei opettanut pakanoille Mooseksen lakia vaan julisti heille evankeliumia Jeesuksesta. Myöskään muut apostolit eivät opettaneet pakanoille Mooseksen lakia eivätkä olisi edes kyenneet opettamaan. Paavali olisi kyllä kyennyt mutta ei opettanut. Missään ei kerrota, että Paavali tai joku muu olisi alkanut kääntämään Tooraa pakanakielille.

      Tuollainen oppi, jota totuus_voittaa edustaa, on voinut syntyä vasta aivan viime vuosisatoina, kun Raamattuja on eri kielillä runsaasti. Mutta hänen oppinsa on sairas ja vastustaa evankeliumin julistusta.

      • totuus_voittaa

        "Hän väittää, että pakanauskovaisten pitäisi noudattaa Mooseksen lakia."

        Valehtelet, en ole missään väittänyt tuollaista.


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Hän väittää, että pakanauskovaisten pitäisi noudattaa Mooseksen lakia."

        Valehtelet, en ole missään väittänyt tuollaista.

        Saattaa olla, että minä olen sekoittanut sinun ja Kristitty.netin opetuksen keskenään. Teillä on kummallakin omituisia väittämiä. Olen pahoillani.


      • totuus_voittaa

        "Hän ei myöskään ymmärrä, mitä hebreankielinen Raamattu puhuu Jumalasta."

        1) "Teidän tulee siis tietää ja painaa mieleenne, että Herra on Jumala niin taivaassa kuin maan päällä eikä toista Jumalaa ole." ( 5. Moos 4:39)

        2) "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        3) "Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi." (5 Moos 6:4)

        "Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?" (Markus 12:28)

        "Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)


    • Yhä enenevässä määrin näinä lopunaikoina hyökätään Taivasten valtakuntaa ja Jeesusta Kristusta vastaan.
      Tämä nimimerkki "totuus_voittaa" on yksi pahimmista täällä esiintyvistä eksyttäjistä.

      • totuus_voittaa

        "Tämä nimimerkki "totuus_voittaa" on yksi pahimmista täällä esiintyvistä eksyttäjistä."

        Näin on jos on eksytystä yrittää saada ihmisiä uskomaan se minkä Jeesus sanoo olevan iankaikkinen elämä:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Myös tämä on helluntailaiselle eksytystä:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        samoin tämä:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä". (1 Kor 8:6)

        Helluntailaisella "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Tämä nimimerkki "totuus_voittaa" on yksi pahimmista täällä esiintyvistä eksyttäjistä."

        Näin on jos on eksytystä yrittää saada ihmisiä uskomaan se minkä Jeesus sanoo olevan iankaikkinen elämä:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Myös tämä on helluntailaiselle eksytystä:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        samoin tämä:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä". (1 Kor 8:6)

        Helluntailaisella "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

        Tunnetko sinä totisen Jumalan ja hänet, jonka Jumala on lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Tunnetko sinä totisen Jumalan ja hänet, jonka Jumala on lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        kyllä tunnen koska uskon häneen, taivaan ja maan luojaan, Jeesuksen Kristuksen Jumalaan ja Isään (2 Kor 1:3, Joh 20:17, Joh 17:3)

        Uskon Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan (Joh 20:31)

        Jeesus sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10.36)

        "Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää." (1 Joh 5:12)

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)


      • frrr
        sekeli kirjoitti:

        Tunnetko sinä totisen Jumalan ja hänet, jonka Jumala on lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Nostetaan.


    • ggtgvf

      Sinä totuus_voittaa valikoit suomalaisesta Raamatusta sellaisia jakeita, jotka tuntuvat tukevan sinun harhojasi. Mutta sinä kieltäydyt ottamasta huomioon koko Raamattua. Etkä sinä suostu vastaamaan tähän kysymykseen.

      Kenen kanssa Jumala puhuu tässä jakeessa?
      1 Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

      • totuus_voittaa

        veivatkaa te noita vastaväitteitä kuten lystää.

        En voi mitään sille että Jumalan sanat Raamatussa ovat kristityille harhaa.

        Tähän Jumalaan ei kristitty usko:

        "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22).

        Kolme on sanoo kristitty, Jumala sanokoon mitä haluaa, häntä ei kristitty usko.

        Tätä todistusta ei uskota:

        "Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

        Jumalan seurakunta Korintossa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" ja "meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

        Helluntaiseurakunnilla on "kolminaisuus".

        Miten teidän lopulta käy sen aika näyttää.


      • lopeta.jo.antikristus
        totuus_voittaa kirjoitti:

        veivatkaa te noita vastaväitteitä kuten lystää.

        En voi mitään sille että Jumalan sanat Raamatussa ovat kristityille harhaa.

        Tähän Jumalaan ei kristitty usko:

        "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22).

        Kolme on sanoo kristitty, Jumala sanokoon mitä haluaa, häntä ei kristitty usko.

        Tätä todistusta ei uskota:

        "Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

        Jumalan seurakunta Korintossa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" ja "meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

        Helluntaiseurakunnilla on "kolminaisuus".

        Miten teidän lopulta käy sen aika näyttää.

        Sinun kyllä kannattaisi miettiä tarkkaan sitä, että kuinka sinulle itsellesi käy ???

        Siis kun Herra Jeesus istuu Jumalana, Jumalan valtaistuimella ja tuomitsee siis sinutkin, niin mites sitten suu pannaan???

        Siis Raamattu sanoo, että Yksi On Tuomari, eli Jumala tuomitsee, kukaan muu ei siihen edes pysty, kuin Kaikkitietävä Jumala !!!

        Jaak. 4:12 Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa

        Herää siis jo harhoistasi ajoissa, ennen kuin on liian myöhä !!!

        Sinua on VAKAVASTI varoitettu nyt.


      • IstuuJaTuomitsee
        lopeta.jo.antikristus kirjoitti:

        Sinun kyllä kannattaisi miettiä tarkkaan sitä, että kuinka sinulle itsellesi käy ???

        Siis kun Herra Jeesus istuu Jumalana, Jumalan valtaistuimella ja tuomitsee siis sinutkin, niin mites sitten suu pannaan???

        Siis Raamattu sanoo, että Yksi On Tuomari, eli Jumala tuomitsee, kukaan muu ei siihen edes pysty, kuin Kaikkitietävä Jumala !!!

        Jaak. 4:12 Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa

        Herää siis jo harhoistasi ajoissa, ennen kuin on liian myöhä !!!

        Sinua on VAKAVASTI varoitettu nyt.

        Jeesus on se Kaikkivaltias Tuomari

        Ilm 1:7-8 "Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." 17-18 "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet."

        Johanneksen evankeliumi:5:22 "Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle"

        Room 10:14 " Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen"

        Matt 25:31 "Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat,"


    • totuus_voittaa

      Lopetan tähän tällä kertaa.

      Kaikki on jo sanottu moneen kertaan.

      Mikään ei mennyt jakeluun, mutta jääköön todistukseksi jos jossain olisi sattumalta joku joka katsoo itsensä iankaikkisen elämän arvoiseksi (Ap. t. 13:46)

      • ggtgvf

        Tuletko sinä tänne keskustelemaan vaiko kopioimaan omaa propagandaasi? Jos sinä tulet keskustelemaan niin vastaa tähän kysymykseen.
        Kenen kanssa Jumala puhuu tässä jakeessa?
        1 Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."


      • capiche
        ggtgvf kirjoitti:

        Tuletko sinä tänne keskustelemaan vaiko kopioimaan omaa propagandaasi? Jos sinä tulet keskustelemaan niin vastaa tähän kysymykseen.
        Kenen kanssa Jumala puhuu tässä jakeessa?
        1 Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

        Saattoi puhua pojalleen Jeesukselle. Sanat todistavat vain, että Jumalalla oli puhekaveri. Mutta ei todista, että Jumala ja Jeesus ovat sama olento.

        Raamatun mukaan taivaassa on eri istuimet Isälle ja Pojalle. Ja Jeesuksen mukaan on asioita, jotka tietää yksin Isä, ei edes Jeesus. Se todistaa selkeästi, että kyseessä on kaksi erillistä olentoa. Tottakai Jeesus on Jumalan poikana Jumalasta lähtöisin, eli jumalallinen. Sehän on eri asia kuin olla Jumala.

        On vain yksi Jumala, yksi Jumalan Poika ja yksi Pyhä Henki. Ja teologisella termillä pyhä kolminaisuus pyritään kuvaamaan sitä todellisuutta, että kaikki kolme toteuttavat omissa rooleissaan yksinomaan Jumalan tarkoitusperiä.

        Tulipahan taas tämäkin keskustelu käytyä.:)


      • ggtgvf
        capiche kirjoitti:

        Saattoi puhua pojalleen Jeesukselle. Sanat todistavat vain, että Jumalalla oli puhekaveri. Mutta ei todista, että Jumala ja Jeesus ovat sama olento.

        Raamatun mukaan taivaassa on eri istuimet Isälle ja Pojalle. Ja Jeesuksen mukaan on asioita, jotka tietää yksin Isä, ei edes Jeesus. Se todistaa selkeästi, että kyseessä on kaksi erillistä olentoa. Tottakai Jeesus on Jumalan poikana Jumalasta lähtöisin, eli jumalallinen. Sehän on eri asia kuin olla Jumala.

        On vain yksi Jumala, yksi Jumalan Poika ja yksi Pyhä Henki. Ja teologisella termillä pyhä kolminaisuus pyritään kuvaamaan sitä todellisuutta, että kaikki kolme toteuttavat omissa rooleissaan yksinomaan Jumalan tarkoitusperiä.

        Tulipahan taas tämäkin keskustelu käytyä.:)

        capiche ei ole ymmärtänyt varsinaista ydinkohtaa tässä asiassa. "Tehkäämme ihminen kuvaksemme". Tässä on vähintäin kaksi persoonaa (oikeastaan kolme väittävät juutalaiset) Useampi persoona siis tekee ihmisestä oman kuvansa. Niiden persoonien täytyy silloin olla ihmisen kaltaisia. Ihmisestä tehtiin Jumalan kuva. Siksi noiden persoonien täytyy olla ykseys, jota kutsutaan Jumalaksi.


    • Ainiaanoleva

      Jeesus on sama aina ja kaikkialla, kuten ristillä. Tie totuus ja elämä.
      Kuka siis odottaa muuttuvaa Kristusta?

    • jokotaas

      Kun olen kuunnellut lukuisten niin kotimaisten kuin ulkomaisten julistajien opetusta, niin suuntauksista riippumatta en muista kenenkään kyseenalaistaneen Jeesuksen Kristuksen jumaluutta. Ennemminkin siitä on muistutettu itsestäänselvyytenä. Ainoat kyseenalaistajat olen havainnut jehovantodistajissa ja muutamissa aina välillä uusia ketjuja aloittaneissa Suomi24-keskustelijoissa. Kyllä oma luottamukseni kallistuu laajalti tunnettujen opettajien opetuksiin ennemmin, kuin muutamaan keskustelijaan, joista minulla ei ole käsitystä ketä he edes ovat. Omaan raamatuntulkintaani ovat vaikuttaneet juuri julkisuudessa nimellään esiintyvät julistajat ja opettajat. Koen tämän ketjun aloittajan hämmentäjänä, mutta en ole niin oppinut, että ketään uskaltaisin alkaa syyttämään tai tuomitsemaan. Olen vielä melko kokematon uskova ja raamatuntuntemukseni on puutteellinen.

      • sekeli

        Tämän ketjun aloittaja painottaa hyvin voimakkaasti, että Jeesus on Jumala, oletko huomannut. Jehovalaiset vapisevat tämän aloituksen edessä.


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Tämän ketjun aloittaja painottaa hyvin voimakkaasti, että Jeesus on Jumala, oletko huomannut. Jehovalaiset vapisevat tämän aloituksen edessä.

        Tämän ketjun aloittaja olisi yhtä hyvin voinut sanoa että hän ei usko Jeesusta Kristusta joka sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36) eikä Jumalaa joka todistaa Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Jumalan sanoihin ei pitäisi mitään lisätä:

        "Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi." (Sananl 30:6)

        Voi niitä jotka uhmaavat Jumalaa Raamattu kädessä!

        Aloittaja on yhtä eksyksissä kuin parjaamansa "Jehovan todistajat", mutta toisella tavalla mikä ei tee asiasta yhtään parempaa.


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Tämän ketjun aloittaja olisi yhtä hyvin voinut sanoa että hän ei usko Jeesusta Kristusta joka sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36) eikä Jumalaa joka todistaa Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Jumalan sanoihin ei pitäisi mitään lisätä:

        "Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi." (Sananl 30:6)

        Voi niitä jotka uhmaavat Jumalaa Raamattu kädessä!

        Aloittaja on yhtä eksyksissä kuin parjaamansa "Jehovan todistajat", mutta toisella tavalla mikä ei tee asiasta yhtään parempaa.

        Mitähän aloittaja on lisännyt Jumalan Sanaan sinun mielestäsi.


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Mitähän aloittaja on lisännyt Jumalan Sanaan sinun mielestäsi.

        Eihän tuommoinen sitä itse näe sokea kun on.

        Jumala todistaa Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Sinä mieletön menet sanomaan että noin ei ole koska: "Tämän ketjun aloittaja painottaa hyvin voimakkaasti, että Jeesus on Jumala".


      • totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Eihän tuommoinen sitä itse näe sokea kun on.

        Jumala todistaa Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Sinä mieletön menet sanomaan että noin ei ole koska: "Tämän ketjun aloittaja painottaa hyvin voimakkaasti, että Jeesus on Jumala".

        sinä et usko Jeesuksen todistusta omasta itsestään: "minä olen Jumala Poika" (Joh 10:36)

        etkä Jumalan todistusta Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Sinä olet niin mieletön että luulet voivasi kääntää Raamatun Jumalaa vastaan.

        Jumala sanoo yhtä ja Raamattu muka sanookin jotain muuta.


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        sinä et usko Jeesuksen todistusta omasta itsestään: "minä olen Jumala Poika" (Joh 10:36)

        etkä Jumalan todistusta Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Sinä olet niin mieletön että luulet voivasi kääntää Raamatun Jumalaa vastaan.

        Jumala sanoo yhtä ja Raamattu muka sanookin jotain muuta.

        Sinä yrität varastaa ihmisiltä Jumalan, Jeesuksen. Ja minusta sinä yrität tehdä syyllisen, kun minä korrjaan sinun harhojasi. Etkä sinä edes suostu keskustelemaan mistään kunnolla. Sinä vain postaat niitä propagandasivujasi.


      • totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        sinä et usko Jeesuksen todistusta omasta itsestään: "minä olen Jumala Poika" (Joh 10:36)

        etkä Jumalan todistusta Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Sinä olet niin mieletön että luulet voivasi kääntää Raamatun Jumalaa vastaan.

        Jumala sanoo yhtä ja Raamattu muka sanookin jotain muuta.

        korjaus, pitää olla:

        sinä et usko Jeesuksen todistusta omasta itsestään: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Sinä yrität varastaa ihmisiltä Jumalan, Jeesuksen. Ja minusta sinä yrität tehdä syyllisen, kun minä korrjaan sinun harhojasi. Etkä sinä edes suostu keskustelemaan mistään kunnolla. Sinä vain postaat niitä propagandasivujasi.

        "Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää." (1 Joh 5:12)


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää." (1 Joh 5:12)

        Kyllä minä uskon, että Jeesus on Jumalan Poika. Miksi sinä valehtelet, etten minä usko? Minä uskon myös, että niinkuin Isä on Jumala niin on Poikakin. Sen sinä kiellät.


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Kyllä minä uskon, että Jeesus on Jumalan Poika. Miksi sinä valehtelet, etten minä usko? Minä uskon myös, että niinkuin Isä on Jumala niin on Poikakin. Sen sinä kiellät.

        "Minä uskon myös, että niinkuin Isä on Jumala niin on Poikakin."

        Se tarkoittaa sitä että:

        1) sinä et usko Jumalaa joka sanoo:

        "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        2) sinä et usko Jeesusta Kristusta joka tunnustaa Jumalan olevan yksi ja ainoa:

        'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        3) sinä et usko Jumalan seurakuntaa:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Tuo viimeinen raamatunlause osoittaa sinun uskosi harhaksi. Vain Isä on Jumala.

        Jeesus on Herra, "meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Minä uskon myös, että niinkuin Isä on Jumala niin on Poikakin."

        Se tarkoittaa sitä että:

        1) sinä et usko Jumalaa joka sanoo:

        "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        2) sinä et usko Jeesusta Kristusta joka tunnustaa Jumalan olevan yksi ja ainoa:

        'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        3) sinä et usko Jumalan seurakuntaa:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Tuo viimeinen raamatunlause osoittaa sinun uskosi harhaksi. Vain Isä on Jumala.

        Jeesus on Herra, "meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

        Sinä teet sekä Isästä että itsestäsi valehtelijan, kun sinä et usko Isän sanaan. Isä nimenomaan todistaa, että Poika on Jumala.

        Hebr 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
        1:9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Kyllä minä uskon, että Jeesus on Jumalan Poika. Miksi sinä valehtelet, etten minä usko? Minä uskon myös, että niinkuin Isä on Jumala niin on Poikakin. Sen sinä kiellät.

        "Minä uskon myös, että niinkuin Isä on Jumala niin on Poikakin."

        Näillä "minä uskon myös" lisäyksillä kielletään Jumalan Sanan ilmoitus.

        "Jumala on yksi" kyllä me uskomme sanovat "kristityt", mutta yksi tarkoittaa kolmea.

        "Jeesus on Jumalan Poika", kyllä me uskomme, mutta Jumalan Poika onkin Jumalan itsensä toinen persoona.

        "Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika." (2 Joh 1:9)

        Opettiko Jeesus kolminaisuutta? Ei takuulla opettanut, se on uskosta luopuneen kristikunnan tekemä lisäys Kristuksen oppiin.

        Kristikunnalla ei ole Jumalaa koska mitään "kolmiyhteistä Jumalaa" ei ole.


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Sinä teet sekä Isästä että itsestäsi valehtelijan, kun sinä et usko Isän sanaan. Isä nimenomaan todistaa, että Poika on Jumala.

        Hebr 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
        1:9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

        Tuo Heprealaiskirjeen kohta puhuu Jumalan valtaistuimesta ja Pojasta.

        Jeesuksella Kristuksella on Jumala: "Kristuksen pää on Jumala." (1 Kor 11:3)

        Jos Jumalan Jumala olisi Kristus niin asia olisi päälaellaan.

        Jumala ei tunnusta ketään toista Jumalaa:

        "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        Turha luulla että Hepr 1:8 kumoaisi nämä Jumalan sanat.


      • hhyggggt
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Minä uskon myös, että niinkuin Isä on Jumala niin on Poikakin."

        Näillä "minä uskon myös" lisäyksillä kielletään Jumalan Sanan ilmoitus.

        "Jumala on yksi" kyllä me uskomme sanovat "kristityt", mutta yksi tarkoittaa kolmea.

        "Jeesus on Jumalan Poika", kyllä me uskomme, mutta Jumalan Poika onkin Jumalan itsensä toinen persoona.

        "Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika." (2 Joh 1:9)

        Opettiko Jeesus kolminaisuutta? Ei takuulla opettanut, se on uskosta luopuneen kristikunnan tekemä lisäys Kristuksen oppiin.

        Kristikunnalla ei ole Jumalaa koska mitään "kolmiyhteistä Jumalaa" ei ole.

        Vastaapa tähän kysymykseen ja todista, ettet sinä ole vain robotti, joka kopioi samoja tekstejä.
        Kenen kanssa Jumala puhuu tässä jakeessa?
        1 Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Tuo Heprealaiskirjeen kohta puhuu Jumalan valtaistuimesta ja Pojasta.

        Jeesuksella Kristuksella on Jumala: "Kristuksen pää on Jumala." (1 Kor 11:3)

        Jos Jumalan Jumala olisi Kristus niin asia olisi päälaellaan.

        Jumala ei tunnusta ketään toista Jumalaa:

        "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        Turha luulla että Hepr 1:8 kumoaisi nämä Jumalan sanat.

        Ei ne kumoakaan eikä niiden tarvistsekaan kumota. Sinä levittelet täällä omia valheitasi eikä Raamatun tarvitsekaan niitä kumota, sinä saat vastata niistä Jumalan kasvojen edessä eräänä päivänä.


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Sinä teet sekä Isästä että itsestäsi valehtelijan, kun sinä et usko Isän sanaan. Isä nimenomaan todistaa, että Poika on Jumala.

        Hebr 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
        1:9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

        "Isä nimenomaan todistaa, että Poika on Jumala."

        Jumala sanoo kerta toisensa jälkeen että ketään toista Jumalaa ei ole (Jesajan kirja luvut 42-46)

        Turha luulla että Raamatussa olisi joku muu tieto.


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Isä nimenomaan todistaa, että Poika on Jumala."

        Jumala sanoo kerta toisensa jälkeen että ketään toista Jumalaa ei ole (Jesajan kirja luvut 42-46)

        Turha luulla että Raamatussa olisi joku muu tieto.

        Vastaapa tähän kysymykseen ja todista, ettet sinä ole vain robotti, joka kopioi samoja tekstejä.
        Kenen kanssa Jumala puhuu tässä jakeessa?
        1 Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Ei ne kumoakaan eikä niiden tarvistsekaan kumota. Sinä levittelet täällä omia valheitasi eikä Raamatun tarvitsekaan niitä kumota, sinä saat vastata niistä Jumalan kasvojen edessä eräänä päivänä.

        "Sinä levittelet täällä omia valheitasi"

        Tätä sanaa haluan levittää:

        Jeesus sanoo:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Johanneksen evankeliumin sanoma:

        "mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä." (Joh 20:31)

        Johanneksen evankeliumin sanoma on se että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika.

        Johanneksen evankeliumin sanoma ei ole se että "Jeesus on Jumala".


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Sinä levittelet täällä omia valheitasi"

        Tätä sanaa haluan levittää:

        Jeesus sanoo:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Johanneksen evankeliumin sanoma:

        "mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä." (Joh 20:31)

        Johanneksen evankeliumin sanoma on se että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika.

        Johanneksen evankeliumin sanoma ei ole se että "Jeesus on Jumala".

        <<<<<Johanneksen evankeliumin sanoma ei ole se että "Jeesus on Jumala".>>>>
        Tuossa sinä valehtelet.
        Luepa tuo aloitus kunnolla niin sinä huomaat, että Johannes nimenomaan todistaa, että Jeesus on Jumala. Raamattu todistaa sen monessa muussakin yhteydessä.


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Vastaapa tähän kysymykseen ja todista, ettet sinä ole vain robotti, joka kopioi samoja tekstejä.
        Kenen kanssa Jumala puhuu tässä jakeessa?
        1 Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

        ei ole mitään syytä vastata.
        tämmöisiä kysymyksiä kyhäävät ne jotka eivät usko Jumalaan.
        nämä ovat vastaväitteitä kysymyksen muodossa.
        tällä kysymyksellä halutaan sanoa että Jumala ei ole yksi ja ainoa vaikka Jeesus todistaa Jumalan olevan yksi ja ainoa (Markus 12:29, Joh 5:44, Joh 17:3)
        kysymyksen tekijä ei usko Jumalaa eikä Jeesusta Kristusta eikä apostoleja.
        mitä sellaisella uskolla tekee?


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        <<<<<Johanneksen evankeliumin sanoma ei ole se että "Jeesus on Jumala".>>>>
        Tuossa sinä valehtelet.
        Luepa tuo aloitus kunnolla niin sinä huomaat, että Johannes nimenomaan todistaa, että Jeesus on Jumala. Raamattu todistaa sen monessa muussakin yhteydessä.

        "mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä." (Joh 20:31)

        Uskokaa jotain muuta niin saatte syyttää itseänne jos te ette ikuista elämää peri.


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä." (Joh 20:31)

        Uskokaa jotain muuta niin saatte syyttää itseänne jos te ette ikuista elämää peri.

        Johannes todisti monella tavalla, että Jeesus on Jumala. Sinä olet valehtelija, susi, joka yrittää pukeutua lammasten vaatteisiin.
        Joh 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        <<<<<Johanneksen evankeliumin sanoma ei ole se että "Jeesus on Jumala".>>>>
        Tuossa sinä valehtelet.
        Luepa tuo aloitus kunnolla niin sinä huomaat, että Johannes nimenomaan todistaa, että Jeesus on Jumala. Raamattu todistaa sen monessa muussakin yhteydessä.

        Raamattu ei missään todista Jeesusta Kristusta vastaan joka sanoo :

        "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Semmoiset todisteet ovat vääriä.


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Johannes todisti monella tavalla, että Jeesus on Jumala. Sinä olet valehtelija, susi, joka yrittää pukeutua lammasten vaatteisiin.
        Joh 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        "mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä." (Joh 20:31)


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Raamattu ei missään todista Jeesusta Kristusta vastaan joka sanoo :

        "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Semmoiset todisteet ovat vääriä.

        Jeesus onkin Jumalan Poika, ei sitä ole Raamattu kieltänyt eivätkä uskovaiset. Jeesus on kyllä myös Jumala, sitäkään ei kiellä kukaan muu kuin sinä.


      • totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä." (Joh 20:31)

        lukee että uskokaa näin niin saatte elämän. (Joh 20:31)
        ei kelpaa elämä, pitää uskoa jotain muuta mitä ei käsketä uskomaan, eli että "Jeesus on Jumala".
        minkä sille teet.


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Jeesus onkin Jumalan Poika, ei sitä ole Raamattu kieltänyt eivätkä uskovaiset. Jeesus on kyllä myös Jumala, sitäkään ei kiellä kukaan muu kuin sinä.

        Jeesus tunnustaa että Isä yksin on totinen Jumala (Joh 17:3)


      • totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Jeesus tunnustaa että Isä yksin on totinen Jumala (Joh 17:3)

        Jumalan seurakunnalla oli "vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Helluntailaisilla on "kolminaisuus".


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Jeesus tunnustaa että Isä yksin on totinen Jumala (Joh 17:3)

        Joh 17:3 Mutta nämä ovat sitä iankaikkista elämää, että he tuntisivat sinut, että sinä, sinä olet se totuuden Jumala, sinä yksin, ja sinä olet se, joka lähetit Jeshuan, Messiaan.

        Sinä et voi perustaa oppia vain yhden jakeen varaan, et varsinkaan, jos sinä luet sen suomalaisesta Raamatusta. Arameankielinen Raamattu toteaa tuon asian näin.


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        <<<<<Johanneksen evankeliumin sanoma ei ole se että "Jeesus on Jumala".>>>>
        Tuossa sinä valehtelet.
        Luepa tuo aloitus kunnolla niin sinä huomaat, että Johannes nimenomaan todistaa, että Jeesus on Jumala. Raamattu todistaa sen monessa muussakin yhteydessä.

        "Luepa tuo aloitus kunnolla niin sinä huomaat, että Johannes nimenomaan todistaa, että Jeesus on Jumala. Raamattu todistaa sen monessa muussakin yhteydessä."

        Johannes ei käske uskomaan että Jeesus on Jumala vaan käskee uskomaan että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika. (Joh 20:31)

        Miksi te menette uskomaan jotain muuta?

        Raamattu ei todista Jumalaa vastaan joka sanoo Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Jumala ei sano että "tämä olen minä itse toisessa persoonassani"


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Luepa tuo aloitus kunnolla niin sinä huomaat, että Johannes nimenomaan todistaa, että Jeesus on Jumala. Raamattu todistaa sen monessa muussakin yhteydessä."

        Johannes ei käske uskomaan että Jeesus on Jumala vaan käskee uskomaan että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika. (Joh 20:31)

        Miksi te menette uskomaan jotain muuta?

        Raamattu ei todista Jumalaa vastaan joka sanoo Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Jumala ei sano että "tämä olen minä itse toisessa persoonassani"

        Jeesus ei voinut maan päällä ollessaan esiintyä Jumalana eikä Isäkään halunnut vaarantaa häntä sillä tavalla tarpeettomasti. Juutalaiset olisivat tappaneet Mooseksen lain mukaan Jeesuksen heti, jos hän olisi esiintynyt Jumalana.


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Joh 17:3 Mutta nämä ovat sitä iankaikkista elämää, että he tuntisivat sinut, että sinä, sinä olet se totuuden Jumala, sinä yksin, ja sinä olet se, joka lähetit Jeshuan, Messiaan.

        Sinä et voi perustaa oppia vain yhden jakeen varaan, et varsinkaan, jos sinä luet sen suomalaisesta Raamatusta. Arameankielinen Raamattu toteaa tuon asian näin.

        "Sinä et voi perustaa oppia vain yhden jakeen varaan"

        Ei ole minun oppi. Kysymys on iankaikkisesta elämästä.

        Jeesuksen oppi riittää ikuiseen elämään:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Luepa tuo aloitus kunnolla niin sinä huomaat, että Johannes nimenomaan todistaa, että Jeesus on Jumala. Raamattu todistaa sen monessa muussakin yhteydessä."

        Johannes ei käske uskomaan että Jeesus on Jumala vaan käskee uskomaan että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika. (Joh 20:31)

        Miksi te menette uskomaan jotain muuta?

        Raamattu ei todista Jumalaa vastaan joka sanoo Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Jumala ei sano että "tämä olen minä itse toisessa persoonassani"

        Sinä yrität olla Jumalaa viisaampi ja samalla sinä yrität kieltää ne Jumalan sanat, joissa Jumala todistaa Jeesuksesta, että hän on Jumala. Etkö sinä tajua, kuinka sairas sinä olet.


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Sinä et voi perustaa oppia vain yhden jakeen varaan"

        Ei ole minun oppi. Kysymys on iankaikkisesta elämästä.

        Jeesuksen oppi riittää ikuiseen elämään:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Sinä et kyllä tunne Jumalaa etkä Jeesusta. Sinä olet vain kurja valehtelija, joka teeskentelee olevansa uskovainen.


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Jeesus ei voinut maan päällä ollessaan esiintyä Jumalana eikä Isäkään halunnut vaarantaa häntä sillä tavalla tarpeettomasti. Juutalaiset olisivat tappaneet Mooseksen lain mukaan Jeesuksen heti, jos hän olisi esiintynyt Jumalana.

        tämä on edistystä.
        äsken vielä Jeesus oli Jumala, nyt ei enää ole.
        jos olet tehnyt parannuksen ja uskot nyt Jumalan Poikaan niin kaikki on hyvin.
        pyydä Jumalalta anteeksi aikaisempaa epäuskoasi.


      • ggfbngggg
        totuus_voittaa kirjoitti:

        tämä on edistystä.
        äsken vielä Jeesus oli Jumala, nyt ei enää ole.
        jos olet tehnyt parannuksen ja uskot nyt Jumalan Poikaan niin kaikki on hyvin.
        pyydä Jumalalta anteeksi aikaisempaa epäuskoasi.

        Lopeta lässytys ja vääristely. Sinä väännät minun sanojani kieroon niinkuin sinä väännät Junmalankin sanoja kieroon.


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Sinä yrität olla Jumalaa viisaampi ja samalla sinä yrität kieltää ne Jumalan sanat, joissa Jumala todistaa Jeesuksesta, että hän on Jumala. Etkö sinä tajua, kuinka sairas sinä olet.

        Jumala antaa viisautta sen verran kuin tarvitaan.

        Sinulla sitä ei ole tippaakaan, sinä olet typerä inttäjä.

        Jumala ei tunnusta ketään toista Jumalaa, vaan sanoo että toista ei ole. (Jesaja 45:5, Jesaja 45:18, Jesaja 45:22, Jesaja 46:9) Sinä luulet että Jumala toimii omia sanojaan vastaan mikä on erittäin typerä luulo.


      • ffrfrrrr
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Jumala antaa viisautta sen verran kuin tarvitaan.

        Sinulla sitä ei ole tippaakaan, sinä olet typerä inttäjä.

        Jumala ei tunnusta ketään toista Jumalaa, vaan sanoo että toista ei ole. (Jesaja 45:5, Jesaja 45:18, Jesaja 45:22, Jesaja 46:9) Sinä luulet että Jumala toimii omia sanojaan vastaan mikä on erittäin typerä luulo.

        Susi lammasten vaatteissa sinä olet ja lain alla vielä ja toisiakin sinä yrität houkutella lain alle ja pois uskosta. Teeskentelijä sinä olet etkä sinä tunne Jumalaa etkä Jeesusta ja siksi sinä olet pelastuksen ulkopuolella


      • kunhanihmettelen
        sekeli kirjoitti:

        Sinä yrität varastaa ihmisiltä Jumalan, Jeesuksen. Ja minusta sinä yrität tehdä syyllisen, kun minä korrjaan sinun harhojasi. Etkä sinä edes suostu keskustelemaan mistään kunnolla. Sinä vain postaat niitä propagandasivujasi.

        Raamatun tekstitkö propagandasivustoja, ja Jeesuksen itsensä lausumat samaa propagandaa? Aika vaikea noita nimimerkin totuus_voittaa esiintuomia Raamatun jakeita on kumotakaan, Jeesuksen sanoja. Jo vuosisatoja sitten katolinen kirkko teki omat johtopäätöksensä ja surmautti toisinajattelijat. Jeesuksen opetuksen mukaistako?


      • senolennähnyt
        kunhanihmettelen kirjoitti:

        Raamatun tekstitkö propagandasivustoja, ja Jeesuksen itsensä lausumat samaa propagandaa? Aika vaikea noita nimimerkin totuus_voittaa esiintuomia Raamatun jakeita on kumotakaan, Jeesuksen sanoja. Jo vuosisatoja sitten katolinen kirkko teki omat johtopäätöksensä ja surmautti toisinajattelijat. Jeesuksen opetuksen mukaistako?

        totuus_voittaa julistaa jehovalaista oppia. Hänen tekstinsä on moneen kertaan kumottu. Kuitenkin hän jatkaa vain samojen propagandasivujen postaamista.


      • totuus_voittaa
        ffrfrrrr kirjoitti:

        Susi lammasten vaatteissa sinä olet ja lain alla vielä ja toisiakin sinä yrität houkutella lain alle ja pois uskosta. Teeskentelijä sinä olet etkä sinä tunne Jumalaa etkä Jeesusta ja siksi sinä olet pelastuksen ulkopuolella

        "sinä yrität houkutella lain alle ja pois uskosta."

        väärin todistaminen on synti.

        en ole puhunut laista yhtään mitään paitsi että olen kertonut mikä Jeesuksen mukaan on lain tärkein käsky (Markus 12:28-32)

        joka haluaa tietää kaiken laista lukekoon Roomalaiskirjeen ja Galatalaiskirjeen.

        en ole houkuttelemassa pois uskosta vaan tuon esiin sitä uskoa jonka Jeesus sanoo antavan iankaikkisen elämän:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        vetoan usein siihen mikä on Johanneksen evankeliumin sanoma koska Johanneksen evankeliumin sanomaa raskaasti vääristellään. Johanneksen evankeliumia ei ole kirjoitettu siksi että uskottaisiin Jeesuksen olevan Jumala vaan:

        "Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)

        Ei Raamatussa ole mitään toista, "Jeesus on Jumala", evankeliumia.

        Apostoli Paavalin julistama evankeliumi oli sanoma Jumalan Pojasta. (Room 1:3)

        "Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika." (Ap. t. 9:20)

        Se että Jeesus on Herra ei tarkoita sitä että Jeesus on Jumala koska "meillä on vain yksi Jumala, Isä. (1 Kor 8:6)

        Jeesus on Herra koska "Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi" (Ap. t. 2:36)

        Jeesuksessa asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti (Kol 2:9) ei siksi että "Jeesus on Jumala" vaan siksi että: "Jumala näki hyväksi antaa kaiken täyteyden asua hänessä" (Kol 1:19)


      • totuus_voittaa
        senolennähnyt kirjoitti:

        totuus_voittaa julistaa jehovalaista oppia. Hänen tekstinsä on moneen kertaan kumottu. Kuitenkin hän jatkaa vain samojen propagandasivujen postaamista.

        taas väärä todistaja.

        en ole koskaan kuulunut liikkeeseen nimeltä "Jehovan todistajat" enkä julista heidän oppejaan.

        keksikää nyt vielä jotain.


      • kunhanihmettelen
        senolennähnyt kirjoitti:

        totuus_voittaa julistaa jehovalaista oppia. Hänen tekstinsä on moneen kertaan kumottu. Kuitenkin hän jatkaa vain samojen propagandasivujen postaamista.

        Kas kun en ole huomannut, että totuus_voittaa esittämät Raamatun jakeet olisivat vanhakantaisina kumotut. Ei hänestä jehovalaista tule pelkästään sillä, että julistaa Jeesuksen olevan sitä, mitä tämä itsekin sanoi eli Jumalan Poika. Uskonnoissa tulee joskus mentyä pidemmälle kuin sallittua olisi, mutta mikään ei estä palaamasta takaisin niihin sanoihin, joiden pohjalta Jeesuskin iankaikkista elämää julisti.


    • Jobinpostia

      Nämä Raamatun paikat, kumoaa Jeesuksen jumaluuden. Ps.8:6 Sananl.8:22 Hebr.2:7 2:9 Ja Jumalalla on kuolemattomuus. 1Tim.6:16

      • sekeli

        Eivät kumoa. Jeesuksella on kuolemattomuus. Sinä vain paljastit oman tietämättömyytesi.


      • nimimerkki-tietämätön
        sekeli kirjoitti:

        Eivät kumoa. Jeesuksella on kuolemattomuus. Sinä vain paljastit oman tietämättömyytesi.

        "Eivät kumoa. Jeesuksella on kuolemattomuus. Sinä vain paljastit oman tietämättömyytesi."

        "jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen." (1 Tim 6:16)

        Jeesuksella on siis kuolemattomuus, eli että Jeesus ei ole koskaan kuollut.

        Sen lisäksi hänellä on näkymättömyys. Yksikään ihminen ei ole häntä koskaan nähnyt.


      • ddddeeee
        nimimerkki-tietämätön kirjoitti:

        "Eivät kumoa. Jeesuksella on kuolemattomuus. Sinä vain paljastit oman tietämättömyytesi."

        "jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen." (1 Tim 6:16)

        Jeesuksella on siis kuolemattomuus, eli että Jeesus ei ole koskaan kuollut.

        Sen lisäksi hänellä on näkymättömyys. Yksikään ihminen ei ole häntä koskaan nähnyt.

        Kenestä Raamattu tässä puhuu?
        2.Mooseksen kirja:
        24:11 Eikä hän kajonnut kädellänsä israelilaisten valittuihin, ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat.


      • hyjjjjhy
        nimimerkki-tietämätön kirjoitti:

        "Eivät kumoa. Jeesuksella on kuolemattomuus. Sinä vain paljastit oman tietämättömyytesi."

        "jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen." (1 Tim 6:16)

        Jeesuksella on siis kuolemattomuus, eli että Jeesus ei ole koskaan kuollut.

        Sen lisäksi hänellä on näkymättömyys. Yksikään ihminen ei ole häntä koskaan nähnyt.

        6:16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

        Ei tuossa sanota, että Jumala olisi näkymätön vaan että sitä valkeutta, jossa Jumala asuu, ei ihminen voi nähdä. Se on liian kirkasta ihmisten silmille.


    • Jopi48

      Joh.10:17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.

    • Murmelimöllykkä

      Riita kahtia ja voita väliin taivaan Isä on Jumala ja Jeesus on Jumalan Poika ja Pyhä Henki on Jumalan ja Jeesuksen ja ihmisten väliseen yhteyteen. Ja ketään ei saa haukkua tyhmäksi eikä myöskään sairaaksi tehkääpäs nyt toisienne kanssa sovinto.

      • sekeli

        Sinähän puhut niinkuin jumalattomat ihmiset, ei susisaarnaajan kanssa tehdä sovintoa.


      • Murmelimöllykkä

        Olen samaa mieltä tämän totuus voittaa henkilön kanssa. Empä usko että mikään susi saarnaaja on kyseessä.
        Jeesus on myös minun pelastajani siinä olet kyllä sekeli oikeassa että kaikki ovat syntisiä ainut synnitön oli Jeesus.
        Raamatusta ne kaikki mitä tämä totuus on tähän ketjuun laittanut joten vääriä syytöksiä sulla häntä kohtaan on.


    • raamattuonhuijausta

      Ei ole mitään jumalaa olemassa. Ja voin todistaa asian sillä että Jumala voi tulla vaikka heti lyömään minut kuoliaaksi , siis jos on olemassa. No mitään ei tapahtunut, eikä tule tapahtumaan. Te hihhulit ootte kyllä aika sekaisin päästänne. Kannattaisi hakea lääkkeitä noihin oireisiin.

      • Omahuijaus

        Valitsit helpoimman tien ja asetuit itse jumalaksi. Mikä lääke tuollaisen uhon saa aikaan?


      • nuuiiin

        Miksi Jumalan pitäisi sinut tappaa!!! Jumalahan haluaa herättää sinut elävään toivoon ja pelastaa sisälle iankaikkiseen elämään. Älä viljele tuollaisia itsetuhoisia ajatuksia.


    • sekeli

      totuus_voittaa kopioi tänne raamatunjakeita, joiden tarkoituksena hänellä on kieltää Jeesuksen jumaluus. Hän valikoi tarkasti ne jakeet, jotka hän hyväksyy, ja hän myös tekee niistä oman tulkinnan eikä hyväksy muita tulkintoja. Hän ei ota ollenkaan huomioon niitä jakeita, joissa Jeesus todistetaan Jumalaksi. Hän ei suostu vastaamaan ikäviin kysymyksiin, jotka todistavat Jeesuksen jumaluuden.

      Hän ei ymmärrä, että kun Raamattu puhuu Jumalasta, se puhuu kolmen persoonan ykseydestä, joka on Jumala. Hebreankielisessä Raamatussa puhutaan nimenomaan Jumalasta, jossa on monta persoonaa.

      Hän vetoaa siihen, että Jeesus ei koskaan sanonut itseään Jumalaksi, vaikka hän kyllä sanoi niin, kuten aloituksesta käy ilmi. Jos Jeesus olisi alkanut julkisesti kailottamaan, että hän on Jumala, niin hänet olisi välittömästi kivitetty kuoliaaksi. Tämä ei riitä totuus_voittaalle syyksi olla leuhkimatta Jumalan arvolla. Jeesuksen tehtävä oli korottaa Isää eikä itseään.

      Tässä jakeita, jotka todistavat Jeesuksen Jumalaksi:

      Joh 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

      Joh 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

      Hebr 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
      1:9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

      1 Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

      Jes 9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

      Kun Raamattu puhuu Isästä Jumalasta, se sisältää silloin sen, että Jeesus on mukana Isässä Jumalassa.

      • sekeli

        Tässä vielä yksi Johanneksen evankeliumin tärkeä kohta, joka todistaa Jeesuksen jumaluudesta.

        Johanneksen evankeliumi:
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        1:6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        1:7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        1:8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        1:15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
        1:16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
        1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
        1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.


      • totuus_voittaa

        "Hän ei ymmärrä, että kun Raamattu puhuu Jumalasta, se puhuu kolmen persoonan ykseydestä, joka on Jumala."

        Raamattu puhuu yhdestä ainoasta Jumalasta eikä ikinä "kolmen persoonan ykseydestä joka on Jumala"

        "Jumala on yksi ja ainoa." (Room 3:30)

        "on vain yksi ainoa Jumala" (1 Kor 8:4)

        Jeesus Kristus: "Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

        Jeesus Kristus: "Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta." (Joh 5:44)

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)


      • totuus_voittaa

        "kun Raamattu puhuu Jumalasta, se puhuu kolmen persoonan ykseydestä, joka on Jumala."

        kolme persoonaa???

        "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Jeesus Kristus:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)


      • totuus_voittaa

        "Hebreankielisessä Raamatussa puhutaan nimenomaan Jumalasta, jossa on monta persoonaa."

        Vai että niin, et ole ilmeisesti ikinä nähnytkään hepreankielistä Raamattua.

        "Teidän tulee siis tietää ja painaa mieleenne, että Herra on Jumala niin taivaassa kuin maan päällä eikä toista Jumalaa ole." (5 Moos 4:39)

        וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם, וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל-לְבָבֶךָ, כִּי יְהוָה הוּא הָאֱלֹהִים, בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וְעַל-הָאָרֶץ מִתָּחַת:  אֵין, עוֹד.

        "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        פְּנוּ-אֵלַי וְהִוָּשְׁעוּ, כָּל-אַפְסֵי-אָרֶץ: כִּי אֲנִי-אֵל, וְאֵין עוֹד.

        Kuinka monta persoonaa on "minä"?

        Mitä tarkoittaa "sillä minä olen Jumala, eikä toista ole"?

        Jos toista ei ole niin mistä te saatte "monta persoonaa"?


      • jumala-kanssamme
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Hän ei ymmärrä, että kun Raamattu puhuu Jumalasta, se puhuu kolmen persoonan ykseydestä, joka on Jumala."

        Raamattu puhuu yhdestä ainoasta Jumalasta eikä ikinä "kolmen persoonan ykseydestä joka on Jumala"

        "Jumala on yksi ja ainoa." (Room 3:30)

        "on vain yksi ainoa Jumala" (1 Kor 8:4)

        Jeesus Kristus: "Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

        Jeesus Kristus: "Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta." (Joh 5:44)

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)

        Jumala on Sana ja Henki.

        Tämä Jumala: Sana ja Henki, on ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.
        Se, joka kieltää Sanan, ts. (Herran) Jeesuksen Kristuksen, lihassa
        ilmoitetun Jumalan, kieltää Jumalan. Hänellä ei ole Isää eikä Poikaa.
        Se, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen, hänellä on sekä
        isä että Poika: Jumala. Näin on Kirjoitettu.

        Onhan selvää, että koska Jumala on Sana ja Henki, Sanan ja Hengen
        jumaluuden kieltävä ihminen kieltää Jumalan.
        https://www.jumala-kanssamme.se/440034901

        1 Joh 2:18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
        2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka KIELTÄÄ sen, että JEESUS ON KRISTUS? Hän on antikristus, se, joka KIELTÄÄ ISÄN JA POJAN.
        2:23 Kuka ikinä KIELTÄÄ POJAN, HÄNELLÄ EI OLE ISÄÄKÄÄN. JOKA TUNNUSTAA POJAN, HÄNELLÄ ON MYÖS ISÄ.
        2:24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte POJASSA JA ISÄSSÄ.

        2 Joh 1:7-9 Sillä MONTA VILLITSIJÄÄ on lähtenyt maailmaan, jotka EIVÄT TUNNUSTA JEESUSTA KRISTUKSEKSI, JOKA OLI LIHAAN TULEVA; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus. Ottakaa vaari itsestänne, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme aikaansaaneet, vaan että saatte täyden palkan. Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole JUMALAA; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä ISÄ ETTÄ POIKA.


      • totuus_voittaa

        "Tässä jakeita, jotka todistavat Jeesuksen Jumalaksi:"

        Raamatussa ei ole yhtään jaetta joka todistaa Jeesuksen Jumalaksi koska Jeesus itse sanoo:

        "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        ja koska Jumala todistaa Jeesuksesta:

        "tämä on minun Poikani" (Luukas 9.35)

        ja koska Jumalan evankeliumi on "sanoma hänen Pojastaan" (Room 1:3)

        Se joka sanoo että "Jeesus on Jumala" ei usko Jeesusta eikä Jumalaa eikä apostoleja vaan luulee että Raamatun voi kääntää Jumalaa vastaan omilla selityksillä. Jumala sanoo yhtä mutta Raamattu muka sanookin jotain muuta.


      • totuus_voittaa
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        Jumala on Sana ja Henki.

        Tämä Jumala: Sana ja Henki, on ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.
        Se, joka kieltää Sanan, ts. (Herran) Jeesuksen Kristuksen, lihassa
        ilmoitetun Jumalan, kieltää Jumalan. Hänellä ei ole Isää eikä Poikaa.
        Se, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen, hänellä on sekä
        isä että Poika: Jumala. Näin on Kirjoitettu.

        Onhan selvää, että koska Jumala on Sana ja Henki, Sanan ja Hengen
        jumaluuden kieltävä ihminen kieltää Jumalan.
        https://www.jumala-kanssamme.se/440034901

        1 Joh 2:18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
        2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka KIELTÄÄ sen, että JEESUS ON KRISTUS? Hän on antikristus, se, joka KIELTÄÄ ISÄN JA POJAN.
        2:23 Kuka ikinä KIELTÄÄ POJAN, HÄNELLÄ EI OLE ISÄÄKÄÄN. JOKA TUNNUSTAA POJAN, HÄNELLÄ ON MYÖS ISÄ.
        2:24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte POJASSA JA ISÄSSÄ.

        2 Joh 1:7-9 Sillä MONTA VILLITSIJÄÄ on lähtenyt maailmaan, jotka EIVÄT TUNNUSTA JEESUSTA KRISTUKSEKSI, JOKA OLI LIHAAN TULEVA; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus. Ottakaa vaari itsestänne, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme aikaansaaneet, vaan että saatte täyden palkan. Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole JUMALAA; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä ISÄ ETTÄ POIKA.

        "Jumala on Sana ja Henki."

        tuo ei ole kristinuskoa missään muodossa, ei oikeassa eikä väärässä.


      • totuus_voittaa
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        Jumala on Sana ja Henki.

        Tämä Jumala: Sana ja Henki, on ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.
        Se, joka kieltää Sanan, ts. (Herran) Jeesuksen Kristuksen, lihassa
        ilmoitetun Jumalan, kieltää Jumalan. Hänellä ei ole Isää eikä Poikaa.
        Se, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen, hänellä on sekä
        isä että Poika: Jumala. Näin on Kirjoitettu.

        Onhan selvää, että koska Jumala on Sana ja Henki, Sanan ja Hengen
        jumaluuden kieltävä ihminen kieltää Jumalan.
        https://www.jumala-kanssamme.se/440034901

        1 Joh 2:18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
        2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka KIELTÄÄ sen, että JEESUS ON KRISTUS? Hän on antikristus, se, joka KIELTÄÄ ISÄN JA POJAN.
        2:23 Kuka ikinä KIELTÄÄ POJAN, HÄNELLÄ EI OLE ISÄÄKÄÄN. JOKA TUNNUSTAA POJAN, HÄNELLÄ ON MYÖS ISÄ.
        2:24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte POJASSA JA ISÄSSÄ.

        2 Joh 1:7-9 Sillä MONTA VILLITSIJÄÄ on lähtenyt maailmaan, jotka EIVÄT TUNNUSTA JEESUSTA KRISTUKSEKSI, JOKA OLI LIHAAN TULEVA; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus. Ottakaa vaari itsestänne, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme aikaansaaneet, vaan että saatte täyden palkan. Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole JUMALAA; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä ISÄ ETTÄ POIKA.

        Ihmisen Jeesuksen Kristuksen kieltäjällä ei ole välittäjää hänen ja Jumalan välillä sillä:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)


      • jumala-kanssamme
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Jumala on Sana ja Henki."

        tuo ei ole kristinuskoa missään muodossa, ei oikeassa eikä väärässä.

        Jumala on Sana (Joh 1:1, 10, 14).
        Jumala on Henki (Joh 4:24).
        Herra on Henki (2 Kor 3:17).
        Jeesus on Herra (2 Kor 4:5).
        Jeesus on Henki (Room 8:9-11).
        Jeesus Kristus on Jumala (Room 9:5).

        Se, joka kieltää Sanan ja Hengen jumaluuden,
        kieltää Jumalan. Hänellä ei ole Isää eikä Poikaa.
        Silloin hänellä ei ole Jumalaa koska hän kieltää
        Jumalan: Pyhän Hengen ja Pojan (1 Joh 2:22-23).


      • totuus_voittaa
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        Jumala on Sana (Joh 1:1, 10, 14).
        Jumala on Henki (Joh 4:24).
        Herra on Henki (2 Kor 3:17).
        Jeesus on Herra (2 Kor 4:5).
        Jeesus on Henki (Room 8:9-11).
        Jeesus Kristus on Jumala (Room 9:5).

        Se, joka kieltää Sanan ja Hengen jumaluuden,
        kieltää Jumalan. Hänellä ei ole Isää eikä Poikaa.
        Silloin hänellä ei ole Jumalaa koska hän kieltää
        Jumalan: Pyhän Hengen ja Pojan (1 Joh 2:22-23).

        "Jeesus Kristus on Jumala (Room 9:5)"

        Jeesus Kristus on oman todistuksensa mukaan Jumalan Poika,: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Kukaan joka uskoo Jeesukseen Kristukseen ei lähde hänen todistustaan parantelemaan ja muuksi muuttamaan.

        "Jeesus on Jumala" hörhö ei usko Jeesusta eikä Jumalaa vaan uskoo omaa kieroutunutta raamatunselitystään joka on hänen epäjumalansa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15419283/roomalaiskirje-95


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Tässä vielä yksi Johanneksen evankeliumin tärkeä kohta, joka todistaa Jeesuksen jumaluudesta.

        Johanneksen evankeliumi:
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        1:6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        1:7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        1:8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        1:15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
        1:16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
        1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
        1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

        "Tässä vielä yksi Johanneksen evankeliumin tärkeä kohta, joka todistaa Jeesuksen jumaluudesta."

        Ei todista mitä te luulette. Te teette vääriä johtopäätöksiä koska te ette tunne Jumalan Sanaa.

        Johanneksen evankeliumi:

        "Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)

        Kaikki mitä siinä evankeliumissa lukee (Joh 1:1, Joh 8:24, Joh 20:28) tähtää tuohon uskoon joka antaa elämän.

        Siinä sanotaan mitä pitää uskoa jotta saa elämän mutta monet eivät katso itseään ikuisen elämän arvoisiksi vaan uhmakkaasti haluavat uskoa jotain muuta mitä ei käsketä uskomaan.

        Ne jotka luulevat että evankeliumissa on joku toinen, "Jeesus on Jumala" - sanoma, ne eivät usko evankeliumin kirjoittajaa eivätkä Jeesusta Kristusta joka samassa evankeliumissa sanoo: "minä olen Jumalan Poika". (Joh 10:36)


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Ihmisen Jeesuksen Kristuksen kieltäjällä ei ole välittäjää hänen ja Jumalan välillä sillä:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        Kaikki tietävät, että Jeesus on myös ihminen ja välittäjä ihmisen ja Jumalan välillä. Sitä ei ole kukaan kiistänyt. totuus_voittaa yrittää tehdä siitä kiistakysymyksen mutta hänellä ei ole ketään vastustajaa paitsi hän itse.

        Samalla kun hän kiistää Jeesuksen jumaluuden, samalla hän kiistää Pyhän Hengen jumaluuden.

        Hän on lukutaidoton kaikkien muiden raamatunjakeiden kohdalla paitsi itse valitsemiensa.
        Susisaarnaaja, teeskentelijä ja valehtelija on totuus_voittaa-nimimerkki.


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Kaikki tietävät, että Jeesus on myös ihminen ja välittäjä ihmisen ja Jumalan välillä. Sitä ei ole kukaan kiistänyt. totuus_voittaa yrittää tehdä siitä kiistakysymyksen mutta hänellä ei ole ketään vastustajaa paitsi hän itse.

        Samalla kun hän kiistää Jeesuksen jumaluuden, samalla hän kiistää Pyhän Hengen jumaluuden.

        Hän on lukutaidoton kaikkien muiden raamatunjakeiden kohdalla paitsi itse valitsemiensa.
        Susisaarnaaja, teeskentelijä ja valehtelija on totuus_voittaa-nimimerkki.

        "Samalla kun hän kiistää Jeesuksen jumaluuden, samalla hän kiistää Pyhän Hengen jumaluuden."

        Jeesuksella Kristuksella ja hänen opetuslapsillaan oli sama Jumala, Isä, jonka Jeesus sanoo olevan "minun Jumalani" ja "teidän Jumalanne" (Joh 20:17).

        Helluntailaisilla, ja muilla Jumalasta luopuneilla kristityiksi itseään sanovilla valehtelijoilla on enemmän, heillä on "Isä, Poika ja Pyhä Henki" eli "Pyhä Kolminaisuus".

        Jumalan seurakunnan Jumala apostoli Paavalin mukaan:

        "meillä on vain yksi Jumala; Isä" (1 Kor 8:6)

        Oliko apostoli Paavalikin "susisaarnaaja, teeskentelijä ja valehtelija"


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Kaikki tietävät, että Jeesus on myös ihminen ja välittäjä ihmisen ja Jumalan välillä. Sitä ei ole kukaan kiistänyt. totuus_voittaa yrittää tehdä siitä kiistakysymyksen mutta hänellä ei ole ketään vastustajaa paitsi hän itse.

        Samalla kun hän kiistää Jeesuksen jumaluuden, samalla hän kiistää Pyhän Hengen jumaluuden.

        Hän on lukutaidoton kaikkien muiden raamatunjakeiden kohdalla paitsi itse valitsemiensa.
        Susisaarnaaja, teeskentelijä ja valehtelija on totuus_voittaa-nimimerkki.

        "Hän on lukutaidoton kaikkien muiden raamatunjakeiden kohdalla paitsi itse valitsemiensa."

        En todellakaan usko että mikään jae Raamatussa kumoaisi Jeesuksen todistuksen itsestään: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        En myöskään usko että mikään jae Raamatussa kumoaisi Jumalan todistuksen Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Semmoisia todistuksia hakevat ne jotka eivät usko Jeesusta Kristusta eivätkä Jumalaa.

        He ovat vääriä todistajia.


      • jumala-kanssamme
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Jeesus Kristus on Jumala (Room 9:5)"

        Jeesus Kristus on oman todistuksensa mukaan Jumalan Poika,: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Kukaan joka uskoo Jeesukseen Kristukseen ei lähde hänen todistustaan parantelemaan ja muuksi muuttamaan.

        "Jeesus on Jumala" hörhö ei usko Jeesusta eikä Jumalaa vaan uskoo omaa kieroutunutta raamatunselitystään joka on hänen epäjumalansa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15419283/roomalaiskirje-95

        >>>Kukaan joka uskoo Jeesukseen Kristukseen ei lähde hänen todistustaan parantelemaan ja muuksi muuttamaan.<<<

        Hyvä että et muuksi muuta etkä parantele.
        Sitten sinä uskot, että Jeesus on Kristus ja Kristus on Jumala.
        Kuka Jeesus siis sanoi olevansa?


        Joh 10:23 Ja Jeesus käyskeli pyhäkössä, Salomon pylväskäytävässä.
        Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan
        sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet KRISTUS, niin
        sano se meille suoraan." Jeesus vastasi heille: "MINÄ OLEN SANONUT
        SEN TEILLE, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä,
        ne todistavat minusta. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun
        lampaitani. MINUN LAMPAANI kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen
        ne, ja ne seuraavat minua. Ja MINÄ ANNAN heille iankaikkisen ELÄMÄN,
        ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä MINUN KÄDESTÄNI.
        Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia,
        eikä kukaan voi ryöstää heitä MINUN ISÄNI KÄDESTÄ.
        Minä ja Isä olemme yhtä."

        Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet. Jeesus vastasi
        heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä
        niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?" Juutalaiset vastasivat
        hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden,
        ja koska SINÄ, joka olet ihminen, TEET ITSESI JUMALAKSI."

        KUKA SIIS JEESUS SANOI JUUTALAISILLE OLEVANSA?
        Todistiko Hän kovastikin olevansa ihminen?

        Juutalaiset ymmärsivät, että Jeesus sanoi olevansa Jumala.
        Tuomas ymmärsi, että Jeesus ON Jumala. Apostolit julistivat
        Jeesuksen Kristuksen Herraksi Jumalaksi, ilmestynyt ja ilmoitettu
        lihassa. Miksi sinä et tätä ymmärrä?

        "Minun Herrani ja minun Jumalani" (Joh 20:28)


      • totuus_voittaa
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        >>>Kukaan joka uskoo Jeesukseen Kristukseen ei lähde hänen todistustaan parantelemaan ja muuksi muuttamaan.<<<

        Hyvä että et muuksi muuta etkä parantele.
        Sitten sinä uskot, että Jeesus on Kristus ja Kristus on Jumala.
        Kuka Jeesus siis sanoi olevansa?


        Joh 10:23 Ja Jeesus käyskeli pyhäkössä, Salomon pylväskäytävässä.
        Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan
        sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet KRISTUS, niin
        sano se meille suoraan." Jeesus vastasi heille: "MINÄ OLEN SANONUT
        SEN TEILLE, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä,
        ne todistavat minusta. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun
        lampaitani. MINUN LAMPAANI kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen
        ne, ja ne seuraavat minua. Ja MINÄ ANNAN heille iankaikkisen ELÄMÄN,
        ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä MINUN KÄDESTÄNI.
        Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia,
        eikä kukaan voi ryöstää heitä MINUN ISÄNI KÄDESTÄ.
        Minä ja Isä olemme yhtä."

        Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet. Jeesus vastasi
        heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä
        niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?" Juutalaiset vastasivat
        hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden,
        ja koska SINÄ, joka olet ihminen, TEET ITSESI JUMALAKSI."

        KUKA SIIS JEESUS SANOI JUUTALAISILLE OLEVANSA?
        Todistiko Hän kovastikin olevansa ihminen?

        Juutalaiset ymmärsivät, että Jeesus sanoi olevansa Jumala.
        Tuomas ymmärsi, että Jeesus ON Jumala. Apostolit julistivat
        Jeesuksen Kristuksen Herraksi Jumalaksi, ilmestynyt ja ilmoitettu
        lihassa. Miksi sinä et tätä ymmärrä?

        "Minun Herrani ja minun Jumalani" (Joh 20:28)

        "KUKA SIIS JEESUS SANOI JUUTALAISILLE OLEVANSA?
        Todistiko Hän kovastikin olevansa ihminen?"

        Jeesus sanoi: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Jos helluntailainen tai muu "kristitty" ei sitä usko niin mitä sille voi.

        Ihminen?

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        "Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi." (Room 5:15)

        "Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin" (Room 8:3)

        "Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan." (Hepr 2:8)


      • totuus_voittaa
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        >>>Kukaan joka uskoo Jeesukseen Kristukseen ei lähde hänen todistustaan parantelemaan ja muuksi muuttamaan.<<<

        Hyvä että et muuksi muuta etkä parantele.
        Sitten sinä uskot, että Jeesus on Kristus ja Kristus on Jumala.
        Kuka Jeesus siis sanoi olevansa?


        Joh 10:23 Ja Jeesus käyskeli pyhäkössä, Salomon pylväskäytävässä.
        Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan
        sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet KRISTUS, niin
        sano se meille suoraan." Jeesus vastasi heille: "MINÄ OLEN SANONUT
        SEN TEILLE, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä,
        ne todistavat minusta. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun
        lampaitani. MINUN LAMPAANI kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen
        ne, ja ne seuraavat minua. Ja MINÄ ANNAN heille iankaikkisen ELÄMÄN,
        ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä MINUN KÄDESTÄNI.
        Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia,
        eikä kukaan voi ryöstää heitä MINUN ISÄNI KÄDESTÄ.
        Minä ja Isä olemme yhtä."

        Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet. Jeesus vastasi
        heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä
        niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?" Juutalaiset vastasivat
        hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden,
        ja koska SINÄ, joka olet ihminen, TEET ITSESI JUMALAKSI."

        KUKA SIIS JEESUS SANOI JUUTALAISILLE OLEVANSA?
        Todistiko Hän kovastikin olevansa ihminen?

        Juutalaiset ymmärsivät, että Jeesus sanoi olevansa Jumala.
        Tuomas ymmärsi, että Jeesus ON Jumala. Apostolit julistivat
        Jeesuksen Kristuksen Herraksi Jumalaksi, ilmestynyt ja ilmoitettu
        lihassa. Miksi sinä et tätä ymmärrä?

        "Minun Herrani ja minun Jumalani" (Joh 20:28)

        "Apostolit julistivat Jeesuksen Kristuksen Herraksi Jumalaksi"

        Valehtelet taas tuhannen kerran.

        Apostoli Paavali kirjoittaa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)


      • totuus_voittaa
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        >>>Kukaan joka uskoo Jeesukseen Kristukseen ei lähde hänen todistustaan parantelemaan ja muuksi muuttamaan.<<<

        Hyvä että et muuksi muuta etkä parantele.
        Sitten sinä uskot, että Jeesus on Kristus ja Kristus on Jumala.
        Kuka Jeesus siis sanoi olevansa?


        Joh 10:23 Ja Jeesus käyskeli pyhäkössä, Salomon pylväskäytävässä.
        Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan
        sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet KRISTUS, niin
        sano se meille suoraan." Jeesus vastasi heille: "MINÄ OLEN SANONUT
        SEN TEILLE, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä,
        ne todistavat minusta. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun
        lampaitani. MINUN LAMPAANI kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen
        ne, ja ne seuraavat minua. Ja MINÄ ANNAN heille iankaikkisen ELÄMÄN,
        ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä MINUN KÄDESTÄNI.
        Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia,
        eikä kukaan voi ryöstää heitä MINUN ISÄNI KÄDESTÄ.
        Minä ja Isä olemme yhtä."

        Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet. Jeesus vastasi
        heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä
        niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?" Juutalaiset vastasivat
        hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden,
        ja koska SINÄ, joka olet ihminen, TEET ITSESI JUMALAKSI."

        KUKA SIIS JEESUS SANOI JUUTALAISILLE OLEVANSA?
        Todistiko Hän kovastikin olevansa ihminen?

        Juutalaiset ymmärsivät, että Jeesus sanoi olevansa Jumala.
        Tuomas ymmärsi, että Jeesus ON Jumala. Apostolit julistivat
        Jeesuksen Kristuksen Herraksi Jumalaksi, ilmestynyt ja ilmoitettu
        lihassa. Miksi sinä et tätä ymmärrä?

        "Minun Herrani ja minun Jumalani" (Joh 20:28)

        "Minun Herrani ja minun Jumalani" (Joh 20:28)

        Tuomaan Jumala ei ole kukaan muu kuin Isä jonka Jeesus sanoo olevan "minun Jumalani" ja "TEIDÄN Jumalanne" (Joh 20:17)

        Jeesus sanoo: "uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun" (Joh 14:1)

        Tuomas uskoi Jumalaan ja Herraan Jeesukseen Kristukseen.


      • jumala-kanssamme
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Minun Herrani ja minun Jumalani" (Joh 20:28)

        Tuomaan Jumala ei ole kukaan muu kuin Isä jonka Jeesus sanoo olevan "minun Jumalani" ja "TEIDÄN Jumalanne" (Joh 20:17)

        Jeesus sanoo: "uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun" (Joh 14:1)

        Tuomas uskoi Jumalaan ja Herraan Jeesukseen Kristukseen.

        >>>Tuomaan Jumala ei ole kukaan muu kuin Isä jonka Jeesus sanoo olevan "minun Jumalani" ja "TEIDÄN Jumalanne" (Joh 20:17)

        Jeesus sanoo: "uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun" (Joh 14:1)

        Tuomas uskoi Jumalaan ja Herraan Jeesukseen Kristukseen.<<<

        Jeesus sanoi: " Minä ja Isä olemme YKSI".
        Tuomas seisoi Jeesuksen edessä ja tunnusti Jeesukselle,
        että Hän, Jeesus Kristus, on hänen Herransa ja Jumalansa.
        Tämä koska Isä ja Poika on YKSI Jumala.

        Tuomaan tunnustaessa Jeesuksen Jumalaksi, hän tunnusti Isän.
        Koska Isä ja Poika on YKSI ja Jeesus on Jumala, ilmestynyt ja
        ilmoitettu lihassa, ihmiselle ei riitä, että tunnustaa Jumalan.
        Jos ei tunnusta Herraa Jeesusta Kristusta, lihassa ilmoitettua
        Jumalaa, ei tunnusta Jumalaa. Jeesuksen kieltävä ihminen kieltää
        Jumalan ja Jeesuksen tunnustava ihminen tunnustaa Jumalan.
        1 Joh 2:22-23, 2 Joh 7-9.


      • jumala-kanssamme
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Apostolit julistivat Jeesuksen Kristuksen Herraksi Jumalaksi"

        Valehtelet taas tuhannen kerran.

        Apostoli Paavali kirjoittaa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        >>>Jeesus sanoi: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)<<<

        Huomaatko asiayhteydestä? Juutalaiset tivasivat Jeesukselta onko Hän
        Kristus. Jeesus sanoi sanoneensa sen heille mutta he eivät uskoneet Häntä.
        Jeesus puhuuu omista lampaistaan. Keitä hän tarkoitti omilla lampaillaan?
        Jumalalla on lampaita ja ne ovat Jeesuksen lampaat. Lampailla Raamattu
        tarkoittaa tietysti ihmisiä.

        Jeesus puhuu lampaista lampaiden OMISTAJANA. Juutalaiset varmasti
        tunsivat ja muistivat Hes 34. luvun sanoman. Siksi he ymmärsivät Jeesuksen
        tekevän itsensä Jumalaksi sanoessaan Jumalan lampaita omikseen. Ei Hän
        kuitenkaan tehnyt itseään miksikään. Hän vain kertoi totuuden siitä kuka
        Hän on.

        Kun Jeesus sitten sanoo, että Isä ja minä olemme YKSI, juutalaiset ymmärsivät
        Jeesuksen sanovan olevansa Jumala. lihassa Jumala: Kristus, on Jumalan Poika.
        Se on luettavissa tässä väittelyssä esiin tulleissa jakeissa.


      • totuus_voittaa
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        >>>Tuomaan Jumala ei ole kukaan muu kuin Isä jonka Jeesus sanoo olevan "minun Jumalani" ja "TEIDÄN Jumalanne" (Joh 20:17)

        Jeesus sanoo: "uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun" (Joh 14:1)

        Tuomas uskoi Jumalaan ja Herraan Jeesukseen Kristukseen.<<<

        Jeesus sanoi: " Minä ja Isä olemme YKSI".
        Tuomas seisoi Jeesuksen edessä ja tunnusti Jeesukselle,
        että Hän, Jeesus Kristus, on hänen Herransa ja Jumalansa.
        Tämä koska Isä ja Poika on YKSI Jumala.

        Tuomaan tunnustaessa Jeesuksen Jumalaksi, hän tunnusti Isän.
        Koska Isä ja Poika on YKSI ja Jeesus on Jumala, ilmestynyt ja
        ilmoitettu lihassa, ihmiselle ei riitä, että tunnustaa Jumalan.
        Jos ei tunnusta Herraa Jeesusta Kristusta, lihassa ilmoitettua
        Jumalaa, ei tunnusta Jumalaa. Jeesuksen kieltävä ihminen kieltää
        Jumalan ja Jeesuksen tunnustava ihminen tunnustaa Jumalan.
        1 Joh 2:22-23, 2 Joh 7-9.

        "Tämä koska Isä ja Poika on YKSI Jumala."

        Valehtelet taas.

        Jeesus on Herra, ja Jeesuksen Kristuksen Isä on Jumala. (2 Kor 1:3)

        1) "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        2) "meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)


      • jumala-kanssamme
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Tämä koska Isä ja Poika on YKSI Jumala."

        Valehtelet taas.

        Jeesus on Herra, ja Jeesuksen Kristuksen Isä on Jumala. (2 Kor 1:3)

        1) "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        2) "meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

        >>>1) "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        2) "meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)<<<

        Jeesuksen oma Sana: "Jumala on Henki" (Joh 4:24).
        Paavalin Sana: "Herra (Jumala) on Henki ja
        Jeesus on Herra (2 Kor 3:17-4:5).
        ja Henki: Jumala (Room 9:5, 8;9-11).

        Siis, Jumala on Henki ja Herra, ja Jeesus on Henki ja Herra.

        https://www.jumala-kanssamme.se/440034901


    • devil666fromhell

      Mikä teillä on päässä vikana? Luette ihmisten kirjoittamaa satukirjaa ja ylistätte "jumalaa" joka on täysin teidän oman mielikuvituksen tuotetta. Tipuitteko lapsena pari kertaa lattialle ja äiti kerkesi napata kiinni vasta toisesta pompusta? Mielisairaalaan tuollaiset hörhöt kuuluisi.

      • Notdevil

        Todistit juuri, että mielikuvitusta sinulta ei puutu.


      • Murmelimöllykkä

        Teillekin tekisi hyvää raamatun lukeminen sieltä löytyisi mielenkiintoista luettavaa ja eihän sitä tiedä tiedä jos Jumala avaa teille raamatun sanomaa.


      • hihhuleillelobotomia

        Ei tee hyvää. Olen kokeillut. Ikivanhoja vuohi-insinöörien kirjoittamia höpöhöpö juttuja koko kirja täynnä. Pitäisi polttaa tuollainen paska ettei kukaan vaan jatkossa alkaisi uskovaiseksi. Mielenterveyspotilaita kaikki uskovaiset.


      • Murmelimöllykkä

        Kyllä sinua jollain tavalla kiinnostaa raamattu/usko kun tällä sivulla olet. Jospa Herra Jeesus soisi sen sinulle että silmäsi avautuisivat mikä on raamatun sanoma ja missä jopa vaarassa elät nyt ilman pelastusta. Koskaan ei voi tietää milloin kuolee ja jos kuolee ilman Kristusta niin on huonosti asiat. Ei Jumala ketään pakota pelastumaan se on vapaaehtoista.


    • Jobinpostia

      Jumala puhuu auringolle ja lumelle. Job.9:7 Job.37:6

    • sekeli

      Nimimerkki totuus_voittaa ei ymmärrä sitä, että kun suomalainen Raamattu puhuu yhdestä Jumalasta niin hebrealainen Raamattu puhuu Jumalan ykseydestä.

      Samalla kun hän kiistää Jeesuksen jumaluuden, samalla hän kiistää Pyhän Hengen jumaluuden.

      Hän on lukutaidoton kaikkien muiden raamatunjakeiden kohdalla paitsi itse valitsemiensa.
      Susisaarnaaja, teeskentelijä ja valehtelija on totuus_voittaa-nimimerkki.

      Tähän yksinkertaiseen kysymykseen hän ei suostu vastaamaan.
      Kenen kanssa Jumala tässä puhuu?
      1 Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

      • Murmelimöllykkä

        Tämä tästä sivusta teet väärin kun sanot toista susi saarnaajaksi vain sen tähden että hänen mielestään Jeesus ei ole Jumala.


      • totuus_voittaa

        "Nimimerkki totuus_voittaa ei ymmärrä sitä, että kun suomalainen Raamattu puhuu yhdestä Jumalasta niin hebrealainen Raamattu puhuu Jumalan ykseydestä."

        Väite on täysin posketon mutta tähänkin on jo kertaalleen vastattu: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15429382/kuka-sina-olet-jumala#comment-95288543

        "Samalla kun hän kiistää Jeesuksen jumaluuden, samalla hän kiistää Pyhän Hengen jumaluuden."

        Ei ole mitään "Jeesuksen jumaluutta" merkityksessä että "Jeesus on Jumala" koska Jeesus ei ole Jumala vaan Jumalan Poika, "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6) kertoo sen että on vain yksi Jumala, eikä mitään "Jumalan persoonia".

        "Tähän yksinkertaiseen kysymykseen hän ei suostu vastaamaan.
        Kenen kanssa Jumala tässä puhuu?
        1 Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

        En ollut paikalla kuulemassa joten en voi tietää.

        Jos joku luulee että tuo jae tekee Jumalasta "kolmiyhteisen" niin se luulo on harhaa.

        Jumala on yksi ja ainoa kuten Jeesus todistaa: "Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)


      • totuus_voittaa
        Murmelimöllykkä kirjoitti:

        Tämä tästä sivusta teet väärin kun sanot toista susi saarnaajaksi vain sen tähden että hänen mielestään Jeesus ei ole Jumala.

        "hänen mielestään Jeesus ei ole Jumala."

        ei ole kyse mistään mielipiteistä vaan siitä uskotaanko Jeesukseen vai ei.

        Jeesus Kristus sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Se joka sanoo että "Jeesus on Jumala" ei usko Jeesukseen Kristukseen.


    • sekeli

      Jumala on ykseys ja Jeesus kuuluu siihen ykseyteen mukaan.

      Kun Jeesus sanoi olevansa Jumalan Poika, ei se tarkoita sitä, että Jeesus olisi kieltänyt olevansa Jumala. kun Jeesus sanoi Isän olevan Jumala, ei sekään tarkoita sitä, että Jeesus olisi kieltänyt olevansa Jumala. totuus:voittaa vetää hyvin järjettömiä johtopäätöksiä samalla kun hän kieltäytyy järkevästä keskustelusta.

      Teennäinen susisaarnaaja on tuo totuus_voittaa nimimerkki.

      • totuus_voittaa

        "Kun Jeesus sanoi olevansa Jumalan Poika, ei se tarkoita sitä, että Jeesus olisi kieltänyt olevansa Jumala."

        Voisit ruveta pitämään vähän pienempää ääntä.

        Jeesus tunnustaa että Jumala on yksi ja ainoa:

        "Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

        "Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta." (Joh 5:44)

        Jeesus tunnustaa että Isä yksin on totinen Jumala:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Apostoli Paavali kirjoittaa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Jotain voisi yrittää ymmärtää. Ei ole "järjetön johtopäätös" jos tuon ymmärtää tarkoittavan sitä että meillä on vain yksi Jumala, Isä.


      • totuus_voittaa

        "Jumala on ykseys ja Jeesus kuuluu siihen ykseyteen mukaan."

        näin "kristityt" kuvittelevat, mutta kuvitelmilla ei ole mitään pohjaa koska Raamatun mukaan Jumala on yksi ja AINOA, ja Jeesus on Jumalan Poika.

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)


      • totuus_voittaa

        "hän kieltäytyy järkevästä keskustelusta"

        ei järkensä menettäneen kanssa voi keskustella järkevästi.

        apostoli Paavali sanoo että totuuden vastustajat ovat menettäneet järkensä ja että heidän uskonsa on kelvoton.


    • sekeli

      "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

      Nimimerkki totuus_voittaa kopioi tuota lausetta jatkuvasti, vaikka hän ei selvästikään tunne sen paremmin Isää kuin Poikaakaan. Eikä hän tunne Pyhää Henkeäkään.

      Jos sinä, totuus_voittaa, olisit uudestisyntynyt Pyhän Hengen vaikutuksesta, silloin olisi mahdollista, että sinä tuntisit Isän ja Pojankin. Pyhä Henki kirkastaa Kristusta meille. Siitä kirkastamisesta sinä olet jäänyt vaille. Siksi sinä jankutat noita lauseitasi. Jumala ei ole sinun Jumalasi vaan sinä olet tehnyt muutamista raamatunlauseista itsellesi Jumalan.

      Kerropa minulle, millainen on sinun jumalankuvasi, millainen persoona on sinun Jumalasi, kuinka hän toimii ja mitä hän ajattelee ja miksi hän on Jumala ja kuinka hän pitää jumaluuttaan voimassa.

      Kerropa myös, totuus:voittaa, millainen on sinun Jumalan Poikasi? Onko hän vain pelkkä ihminen, jonka Isä on adoptoinut lapsekseen? Mitä sinä ajattelöet Jeesuksesta?

      • totuus_voittaa

        "Siksi sinä jankutat noita lauseitasi."

        Eivät ne ole minun keksimiä lauseita vaan Jumalan Sanaa, kuten tämä lause jota te Jumalaan uskomattomat ette siedä kuulla:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        Siinä sanotaan että Jumala on yksi mikä tarkoittaa sitä että Jumala on yksi eikä esimerkiksi "kolmiyhteinen".

        Siinä sanotaan että välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on ihminen Kristus Jeesus. Sana ihminen on siinä ilman mitään lisämääritteitä.


      • totuus_voittaa

        "Pyhä Henki kirkastaa Kristusta meille."

        Semmoinen ihminen valehtelee raskaasti joka luulee että Pyhä Henki kirkastaa hänelle että "Jeesus on Jumala" tai että "Jumala on kolmiyhteinen".

        Totuuden Henki ei kirkasta valheita totuudeksi.

        Pyhään Henkeen vetoaminen ja samanaikainen valehtelu on hyvin paha asia.


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Siksi sinä jankutat noita lauseitasi."

        Eivät ne ole minun keksimiä lauseita vaan Jumalan Sanaa, kuten tämä lause jota te Jumalaan uskomattomat ette siedä kuulla:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        Siinä sanotaan että Jumala on yksi mikä tarkoittaa sitä että Jumala on yksi eikä esimerkiksi "kolmiyhteinen".

        Siinä sanotaan että välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on ihminen Kristus Jeesus. Sana ihminen on siinä ilman mitään lisämääritteitä.

        En ole väittänytkään, että sinä olisit ne keksinyt. Sinä vain käytät niitä väärin.

        Sinä et vastannut taaskaan kysymyksiin.


      • totuus_voittaa

        "Kerropa minulle, millainen on sinun jumalankuvasi, millainen persoona on sinun Jumalasi, kuinka hän toimii ja mitä hän ajattelee ja miksi hän on Jumala ja kuinka hän pitää jumaluuttaan voimassa."

        Älyttömiä kysymyksiä. Minunko pitäisi pystyä lukemaan Jumala ajatukset, Jumalan joka sanoo:

        "Sillä niin korkealla kuin taivas kaartuu maan yllä, niin korkealla ovat minun tieni teidän teittenne yläpuolella ja minun ajatukseni teidän ajatustenne yläpuolella." (Jesaja 55:9)


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Kerropa minulle, millainen on sinun jumalankuvasi, millainen persoona on sinun Jumalasi, kuinka hän toimii ja mitä hän ajattelee ja miksi hän on Jumala ja kuinka hän pitää jumaluuttaan voimassa."

        Älyttömiä kysymyksiä. Minunko pitäisi pystyä lukemaan Jumala ajatukset, Jumalan joka sanoo:

        "Sillä niin korkealla kuin taivas kaartuu maan yllä, niin korkealla ovat minun tieni teidän teittenne yläpuolella ja minun ajatukseni teidän ajatustenne yläpuolella." (Jesaja 55:9)

        Ei sinun tarvitse lukea Jumalan ajatuksia, enhän minä sitä pyytänyt. Kerro meille omia ajatuksiasi siitä, millainen sinun Jumalasi on.


      • totuus_voittaa
        sekeli kirjoitti:

        Ei sinun tarvitse lukea Jumalan ajatuksia, enhän minä sitä pyytänyt. Kerro meille omia ajatuksiasi siitä, millainen sinun Jumalasi on.

        tämä on loppu nyt.


      • sekeli
        totuus_voittaa kirjoitti:

        tämä on loppu nyt.

        Voi kauheeta!


    • Murmelimöllykkä

      On teillä kahdella typerät riidan aiheet siinähän riitelette vaikka tuomion päivään asti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe