Roomalaiskirje 9:5

totuus_voittaa

Room. 9:5 on raamatunkohta jota käyttävät ne jotka eivät usko Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikana.

He menevät edemmäksi väittäen että "Jeesus on Jumala" vaikka Raamatussa nimenomaan varoitetaan mitään Kristuksen oppiin lisäämästä. (2 Joh 1:9).

Kristuksen oppi omasta itsestään on tämä: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

Room 9:5 on todiste "Jeesuksen Jumaluudesta" ainoastaan siinä vääristellyssä käännösmuodossa joka löytyy suomenkielisistä Raamatuista (Raamattu 1933/38 ja Raamattu 1992)

Raamattu 1992:

"heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" (Room 9:5)

Vuoden 1992 raamatunkäännöskomiteassa itsekin mukana olleet "Uusi Testamentti lyhyesti selitettynä" kirjan tekijät selittävät tuota kohtaa näin:

Koska alkutekstissä ei ollut välimerkkejä, ovat myös muut tulkinnat mahdollisia, esim:

"heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on kaiken yläpuolella. Jumala on ylistetty iankaikkisesti!" (Room 9:5)

"heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta. Jumala joka on kaiken yläpuolella, on ylistetty iankakkisesti." (Room 9:5)

Miksi on menty kääntämään niinkuin on tehty?

Siksi että kääntäjät eivät tunne eivätkä tunnusta Jeesuksen Kristuksen Jumalaa, joka on yksi ja ainoa. (Markus 12:29, Joh 17:3). Kirkolla on muu jumala, "Pyhä Kolminaisuus".

Jumalan sanaa tietoisesti väärentämällä on saatu aikaan merkitys, "Jeesus on Jumala" joka merkitys saattaa Raamatun ristiriitaan itsensä kanssa.

- Jeesus Kristus ei ole Jumala itse vaan Jumalan Poika. (Joh 10:36, Luukas 9:35)

- Kristus ei ole "yli kaiken Jumala" vaan "Kristuksen pää on Jumala" (1 Kor 11:3).

- Kristus ei ole "yli kaiken Jumala" vaan lopussa: "hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea." (1 Kor 15:28).

Tässä käännöksessä ei olisi ollut mitään ristiriitaa Raamatun ilmoituksen kanssa:

"heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta. Jumala joka on kaiken yläpuolella, on ylistetty iankakkisesti." (Room 9:5)

On tahallaan valittu kääntää tavalla joka tukee Jumalasta luopuneen kristikunnan oppia.

Kääntäjät tämän itse tietävät mutta pimittävät asian Raamatun lukijoilta.

Raamatun lukijaa johdetaan harhaan Jumalan Sanaa vääristelemällä.

27

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuplapuhkee

      Raamattu sanoo selvästi, ettei Jeesus ole Jumala. Ps.8:6 Sananl.8:22 Hebr.2:7 2:9 Ja Raamatun mukaan Jumalalla, on kuolemattomuus. 1Tim.6:16

    • xxxwzzz

      Kun palstan toraistit väittävät, että Jeesus ei ole Jumala, he tekevät Isästä Jumalasta valehtelijan ja samalla itsestäänkin valehtelijan.

      Hebr 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
      1:9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

      Palstan toraistit osoittavat samalla, että he eivät tunne Jeesusta eivätkä ole uudestisyntyneitä

      • totuus_voittaa

        Hepr 1:8 puhuu Jumalan valtaistuimesta ja Pojasta.

        Ei Hepr 1:8 kumoa Jeesuksen omaa todistusta: "minä olen Jumala Poika" (Joh 10:36) eikä Jumalan todistusta Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani". (Luukas 9:35)

        Ei Hepr 1:8 tee Jeesuksesta Jumalaa vastoin Jeesuksen omaa todistustusta itsestään ja vastoin Jumalan todistusta Jeesuksesta.

        Joku järki pitäisi olla helluntailaisellakin!

        Ei Jumalalla ole toista Jumalaa, mutta Kristuksella on Jumala: "Kristuksen pää on Jumala" (1 Kor 11:3)

        Jos Jumalan pää olisi Kristus niin asia olisi päälaellaan!

        Ei ole myöskään kahta Jumalaa koska Jumala itse sanoo:

        "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)


      • Alfa.Omega

        "ettekö tiedä, että Minä olen Isässä ja Isä on Minussa..."

        JEESUS ON IANKAIKKINEN JUMALA.


    • Kirjakääröt

      Hebr.1:8 Biblia (1776) Mutta Pojalle: Jumala! sinun istuimes pysyy ijankaikkisesta ijankaikkiseen: sinun valtakuntas valtikka on oikeuden valtikka. Kirjoitetaan: istuimesi, iankaikkisesta, iankaikkiseen, valtakuntasi.

      • HebTodJumala

        Ja ....
        Heb 1:10-12 Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja; ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
        ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu."


      • totuus_voittaa
        HebTodJumala kirjoitti:

        Ja ....
        Heb 1:10-12 Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja; ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
        ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu."

        Ei pidä luulla että Raamatussa olisi mitään yksittäistä jaetta (esim. Joh 1:1, Joh 8:24, Joh 20:28, Room 9:5, 1 Joh 5:20) joka kumoaisi Jeesuksen Kristuksen todistuksen itsestään:

        "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        ja Jumalan todistuksen Jeesuksesta:

        "tämä on minun Poikani". (Luukas 9:35)

        Jokainen sellainen jae jota käytetään Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan todistuksen kumoamiseen on joko väärinymmärretty tai väärennetty.

        Raamatun mukaan Jumala on luoja: "Herra, meidän Jumalamme! Sinä olet arvollinen saamaan ylistyksen, kunnian ja vallan, sillä sinä olet luonut kaiken. Kaikki, mikä on olemassa, on sinun tahdostasi luotu." (Ilm 4:11)

        on eri asia se että Jumala on luonut kaiken Poikansa KAUTTA:

        "Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt. Hänen välityksellään luotiin kaikki, kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvä ja näkymätön, valtaistuimet, herruudet, kaikki vallat ja voimat. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häntä varten." (Kol 1: 15-16)


    • Jobinpostia

      2Moos.20:3 5Moos.5:7 32:39 Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni.

      • IsäJaPoikaYksi

        >>>Minä kuoletan ja minä teen eläväksi,<<<

        Johanneksen evankeliumi:
        5:21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.

        Roomalaiskirje:
        4:17 - niinkuin kirjoitettu on: "Monen kansan isäksi minä olen sinut asettanut" - sen Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat.

        Joh 10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        10:31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.


      • JeesusHerättää
        IsäJaPoikaYksi kirjoitti:

        >>>Minä kuoletan ja minä teen eläväksi,<<<

        Johanneksen evankeliumi:
        5:21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.

        Roomalaiskirje:
        4:17 - niinkuin kirjoitettu on: "Monen kansan isäksi minä olen sinut asettanut" - sen Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat.

        Joh 10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        10:31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.

        Johanneksen evankeliumi:
        5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää.

        Johanneksen evankeliumi:
        6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
        6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.


    • hmmd

      Sanokaapa toraistit kenen kanssa Jumala tässä puhuu.

      Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."
      1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

      • totuus_voittaa

        tämän ketjun aloittaja ei ole toraisti, "Jehovan todistaja" eikä adventisti.

        ne jotka haluavat todistaa "kolminaisuudesta" Raamatun avulla eivät tiedä mistä he puhuvat.

        Jumala sanoo: "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        Yrittäkää nyt ymmärtää että Raamattu ei todista Jumalaa vastaan ellei sen sanomaa tahallaan väärinymmärretä ja vääristellä.


      • hmmmd
        totuus_voittaa kirjoitti:

        tämän ketjun aloittaja ei ole toraisti, "Jehovan todistaja" eikä adventisti.

        ne jotka haluavat todistaa "kolminaisuudesta" Raamatun avulla eivät tiedä mistä he puhuvat.

        Jumala sanoo: "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        Yrittäkää nyt ymmärtää että Raamattu ei todista Jumalaa vastaan ellei sen sanomaa tahallaan väärinymmärretä ja vääristellä.

        Sinähän vääristelet koko ajan. Sinä et edes ymmärrä, mitä tuo "Jumala on yksi" tarkoittaa.

        Mikä sinä sitten olet?


      • totuus_voittaa
        hmmmd kirjoitti:

        Sinähän vääristelet koko ajan. Sinä et edes ymmärrä, mitä tuo "Jumala on yksi" tarkoittaa.

        Mikä sinä sitten olet?

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        "vain yksi" tarkoittaa vain yhtä, eli yhtä ja ainoaa, ei koskaan kahta eikä kolmea.

        "on vain yksi ainoa Jumala." (1 Kor 8:4)

        "Jumala on yksi ja ainoa." (Room 3:30)

        ei siis ole ketään toista Jumalaa kuin Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä. (Markus 12:29)

        Jeesus sanoo: "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)


      • hmmmd
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        "vain yksi" tarkoittaa vain yhtä, eli yhtä ja ainoaa, ei koskaan kahta eikä kolmea.

        "on vain yksi ainoa Jumala." (1 Kor 8:4)

        "Jumala on yksi ja ainoa." (Room 3:30)

        ei siis ole ketään toista Jumalaa kuin Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä. (Markus 12:29)

        Jeesus sanoo: "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Sanopa sinä ääliö, Raamatun vääristelijä, ketkä tässä juttelevat.

        Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."
        1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.


      • KristusLuoja
        hmmmd kirjoitti:

        Sanopa sinä ääliö, Raamatun vääristelijä, ketkä tässä juttelevat.

        Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."
        1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

        Jumala oli yksin

        Jesaja:44:24 Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan - kuka oli minun kanssani?

        Joh:1:1 "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

        Kol 1:14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

        2:8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. 2:9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,


    • Miehine

      1Moos.2:23 Biblia (1776) Niin sanoi Adam: tämä on nyt luu minun luistani, ja liha minun lihastani: se pitää kutsuttaman miehiseksi, sillä hän on otettu miehestä.

    • capiche

      Miksette vain kopioinut edellistä ketjua, ja sitä edellistä, ja sitä edellistä, jne................

      • totuus_voittaa

        aloitus on täyttä asiaa siitä miten Jumalan Sanaa väärennetään Kirkon oppiin sopivaksi.


    • Ilmeisesti "alussa oli Sana ja Sana oli Jumala" on sekin käännösvirhe?

      • totuus_voittaa

        Room 9:5 suomenkielisissä Raamatuissa ei ole mikään "käännösvirhe" vaan tahallinen Jumalan Sanan väärennös.

        Raamatunkäännöstä itsekin tekemässä olleet henkilöt sanovat laatimassaan kirjassa "Uusi Testamentti lyhyesti selitettynä" että näinkin olisi voitu kääntää:

        "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta. Jumala joka on kaiken yläpuolella, on ylistetty iankakkisesti." (Room 9:5)

        Tämän sijasta he valitsivat huonon käännöksen joka saattaa Raamatun sanan ristiriitaan itsensä kanssa koska Kristus ei ole "yli kaiken, Jumala" vaan "Kristuksen pää on Jumala" (1 Kor 11:3)

        Tuon manipulaation on mahdollistanut se että alkukielessä kaikki kirjoitettiin yhteen, ei ollut mitään pisteitä eikä pilkkuja.

        On saatu aikaan tämä huono ja epäselvä lause jolla yritetään tehdä Jeesuksesta Jumala joka on yli kaiken:

        "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" (Room 9:5)


      • PääJumala
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Room 9:5 suomenkielisissä Raamatuissa ei ole mikään "käännösvirhe" vaan tahallinen Jumalan Sanan väärennös.

        Raamatunkäännöstä itsekin tekemässä olleet henkilöt sanovat laatimassaan kirjassa "Uusi Testamentti lyhyesti selitettynä" että näinkin olisi voitu kääntää:

        "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta. Jumala joka on kaiken yläpuolella, on ylistetty iankakkisesti." (Room 9:5)

        Tämän sijasta he valitsivat huonon käännöksen joka saattaa Raamatun sanan ristiriitaan itsensä kanssa koska Kristus ei ole "yli kaiken, Jumala" vaan "Kristuksen pää on Jumala" (1 Kor 11:3)

        Tuon manipulaation on mahdollistanut se että alkukielessä kaikki kirjoitettiin yhteen, ei ollut mitään pisteitä eikä pilkkuja.

        On saatu aikaan tämä huono ja epäselvä lause jolla yritetään tehdä Jeesuksesta Jumala joka on yli kaiken:

        "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" (Room 9:5)

        >>>"Kristuksen pää on Jumala" (1 Kor 11:3)<<<

        Sitten Kristuksen keho on Jumalan keho koska Jumala on pää.
        Tästä seuraa se, että Jeesus on Jumala.


      • totuus_voittaa
        PääJumala kirjoitti:

        >>>"Kristuksen pää on Jumala" (1 Kor 11:3)<<<

        Sitten Kristuksen keho on Jumalan keho koska Jumala on pää.
        Tästä seuraa se, että Jeesus on Jumala.

        vai että niin.

        voitko selittää mitä tarkoittaa sana "pääministeri"?


      • PääJumala
        totuus_voittaa kirjoitti:

        vai että niin.

        voitko selittää mitä tarkoittaa sana "pääministeri"?

        Onko sinulla päätön Jumala vai onko hän
        ilman ruumista pelkkänä päänä?
        Kerro koska olet viisas Raamattua tunteva meidän
        tietämättömien eksyneiden eksyttäjien opettaja
        ja tunnet Jumalan niin hyvin, että voit meitä opetaa.


      • totuus_voittaa
        PääJumala kirjoitti:

        Onko sinulla päätön Jumala vai onko hän
        ilman ruumista pelkkänä päänä?
        Kerro koska olet viisas Raamattua tunteva meidän
        tietämättömien eksyneiden eksyttäjien opettaja
        ja tunnet Jumalan niin hyvin, että voit meitä opetaa.

        vaikea uskoa että joku ihan tosissaan tuollaista keksii, mutta jos kyseessä on Jaikal niin en ollenkaan ihmettele.


    • Jobinpostia

      Raamattu sanoo, että Sana on Jumala. Ps.33:6 Joh.1:1 Ilm.19:13. Ja pikku Jumala, Jeesus on tekele. Ps.8:6 "teit hänestä lähes jumal,olennon," Sananl.8:22

      • hyyyyyyyyyyyy

        Joo ja hän ylpistyi ja hänet syöstiin maahan.
        Jeesus ei ole edes ainoa poika kun jumalan pojat tulivat maan päälle he ihastuivat ihmisten tyttäriin....
        jeesus itse sanoi olevansa vain sanansaattaja ei muuta ja hän sanoi kaikkien ihmisten olevan Jumalan lapsia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2468
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2230
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2059
    5. 173
      1876
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      43
      1865
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1548
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe