Surkeet umpiot

auto vaihtoon

Uusien Almerojen (03->) ajovalot ovat aivan surkeet! Onneks on vielä takuuta jäljellä, muuten olis tullut umpioiden vaihdot kalliiks. Ja vielä joutuu juokseen huollossa... alkaa hiukan jo kyllästyttään.

26

7109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JTH/N16

      on kuvaavin sana lähivaloille, kun vaihdoin '02 1,8 Acentaan (siis loppuvuoden face-liftmalli näillä linssivaloilla). Vaihdettiin takuuseen mukisematta (ja nyt näkee!): näitä lienee enemmänkin?

      • ratsuni

        On vaihdettu kerran uusiin. kun puolienvalojen polttimot irtosivat umpiosta. Samoin sisävalo on vaihdettu 2 kertaa uuteen. sisustan muoviosat repsottavat, kerran vaihdettu uudet ja kerran yritetty korjata. Harmitaa jatkuva korjaamolla kulkeminen. matkaa korjaamolle edestakaisin 120 km.Niin ja eilen vasen etujarru hirtti kiini.Pitäisi kuulemma varata huollosta VUOSIHULTO, tavallinen määrä-aikaishuolto ei riitä.


      • auto vaihtoon
        ratsuni kirjoitti:

        On vaihdettu kerran uusiin. kun puolienvalojen polttimot irtosivat umpiosta. Samoin sisävalo on vaihdettu 2 kertaa uuteen. sisustan muoviosat repsottavat, kerran vaihdettu uudet ja kerran yritetty korjata. Harmitaa jatkuva korjaamolla kulkeminen. matkaa korjaamolle edestakaisin 120 km.Niin ja eilen vasen etujarru hirtti kiini.Pitäisi kuulemma varata huollosta VUOSIHULTO, tavallinen määrä-aikaishuolto ei riitä.

        Mulla on kerran vaihdettu kaikki neljä valoa uusiks, koko paketti ulkokuorta myöden. Ja nyt taas vaihdetaan etuvalojen umpiot.
        Myös mun almerassa sisäosat repsottaa ja sisävalon katkaisija on hiukan turhan herkkä, valo ei aina tiedä ollakko päällä vai ei.


      • JTH/N16
        auto vaihtoon kirjoitti:

        Mulla on kerran vaihdettu kaikki neljä valoa uusiks, koko paketti ulkokuorta myöden. Ja nyt taas vaihdetaan etuvalojen umpiot.
        Myös mun almerassa sisäosat repsottaa ja sisävalon katkaisija on hiukan turhan herkkä, valo ei aina tiedä ollakko päällä vai ei.

        Ootteko muuten vilkaisseet Lagunan sisävaloja - taitavat olla täsmälleen samat kuin Almerassa ja Primerassa...


      • ratsuni
        auto vaihtoon kirjoitti:

        Mulla on kerran vaihdettu kaikki neljä valoa uusiks, koko paketti ulkokuorta myöden. Ja nyt taas vaihdetaan etuvalojen umpiot.
        Myös mun almerassa sisäosat repsottaa ja sisävalon katkaisija on hiukan turhan herkkä, valo ei aina tiedä ollakko päällä vai ei.

        Kyllä sais olla enemmän. Tällä mun Almeralla ei ole ajettu vasta kuin 50 000 km. Jos olisin ostanut ns.kakkoslaaadun auton viat ymmärtäisin mutta kun tarkoitus on ollut hankkia 1 laadun peli.


      • Nissaani
        ratsuni kirjoitti:

        On vaihdettu kerran uusiin. kun puolienvalojen polttimot irtosivat umpiosta. Samoin sisävalo on vaihdettu 2 kertaa uuteen. sisustan muoviosat repsottavat, kerran vaihdettu uudet ja kerran yritetty korjata. Harmitaa jatkuva korjaamolla kulkeminen. matkaa korjaamolle edestakaisin 120 km.Niin ja eilen vasen etujarru hirtti kiini.Pitäisi kuulemma varata huollosta VUOSIHULTO, tavallinen määrä-aikaishuolto ei riitä.

        Vuosihuolto on normaali määräaikaishuolto.


      • ratsuni
        Nissaani kirjoitti:

        Vuosihuolto on normaali määräaikaishuolto.

        Ainakin Vaasassa Lähdesmäellä kertoivat että määräaikais huollot, mitkä perustuvat kilometreihin, eivät kata samoja huoltokohteita kuin..HUOM erikseen tilattava VUOSIHUOLTO. Minulla ei tarkastettu jarrujen toimivuutta ja niinpä ne hirttivät kiinni.


      • TeppoV
        JTH/N16 kirjoitti:

        Ootteko muuten vilkaisseet Lagunan sisävaloja - taitavat olla täsmälleen samat kuin Almerassa ja Primerassa...

        Sisävalon kytkimessä on tyyppivikana kosketushäiriö. Se on helppo korjata itsekin seuraavasti:

        - Irrota sisävalon kansi
        - Irrota auton katosta koko sisävalon runko
        - Irrota se myös sähköliittimestään
        - Irrota varovasti kytkimen painike rungosta
        - Taivuta kahta matalliliuskaa alaspäin
        - Laita painike takaisin kytkimen runkoon
        - Laita sähköjohto kiinni
        - Laita runko paikalleen auton kattoon
        - Laita kansi paikalleen

        ja avot pelittää taas.


      • Nissaani
        ratsuni kirjoitti:

        Ainakin Vaasassa Lähdesmäellä kertoivat että määräaikais huollot, mitkä perustuvat kilometreihin, eivät kata samoja huoltokohteita kuin..HUOM erikseen tilattava VUOSIHUOLTO. Minulla ei tarkastettu jarrujen toimivuutta ja niinpä ne hirttivät kiinni.

        Kyllä; Nissanissa (bensiinimallit) on kaksi huoltoväliä. 15000 km ja 10-14 kuukautta. 15000 km välein vaihdetaan öljyt yms. Vuoden välein on vuosihuolto, eli ns. jarruhuolto. Eli huollossa käydään 15000 km ja vuoden välein ->Huoltokirjaan (ja myös käyttöohjekirjaan) kannattaa tutustua, suosittelen.
        PS.Raitisilmasuodattimen vaihto (lisätyö) suositellaan tehtäväksi vuoden tai 30000 km välein.


      • ratsuni
        Nissaani kirjoitti:

        Kyllä; Nissanissa (bensiinimallit) on kaksi huoltoväliä. 15000 km ja 10-14 kuukautta. 15000 km välein vaihdetaan öljyt yms. Vuoden välein on vuosihuolto, eli ns. jarruhuolto. Eli huollossa käydään 15000 km ja vuoden välein ->Huoltokirjaan (ja myös käyttöohjekirjaan) kannattaa tutustua, suosittelen.
        PS.Raitisilmasuodattimen vaihto (lisätyö) suositellaan tehtäväksi vuoden tai 30000 km välein.

        Kyllä juuri näin lukeekin huoltokirjassa.. Mutta ainakaan näitä vuosihuoltoon kuuluvia toimenpiteitä ei tehty ilman ERI pyyntöa, eli ei kuulu normaallin huolto ohjelmaan.


      • JiiPee
        Nissaani kirjoitti:

        Kyllä; Nissanissa (bensiinimallit) on kaksi huoltoväliä. 15000 km ja 10-14 kuukautta. 15000 km välein vaihdetaan öljyt yms. Vuoden välein on vuosihuolto, eli ns. jarruhuolto. Eli huollossa käydään 15000 km ja vuoden välein ->Huoltokirjaan (ja myös käyttöohjekirjaan) kannattaa tutustua, suosittelen.
        PS.Raitisilmasuodattimen vaihto (lisätyö) suositellaan tehtäväksi vuoden tai 30000 km välein.

        Ei tarvitse molemmissa huolloissa Almeraa käyttää. Kilometrihuollot kyllä riittävät kunhan vuosi ei tule täyteen ennen kilometrejä.


    • Almera

      Mulla on 1.5 vm.2000 ja 85000 ajettu, ei mitään vikaa eikä repsota mistään olen ollut todella tyytyväinen.

    • N16

      Millä tavalla umpioviat ilmenevät, hemmeneekö polttimoiden teho vai tuleeko vika itse umpioon (ruostetta)? Itselläni vuoden vanha almera ja valoteho mielestäni on erittäin hyvä... ainakin vielä.

      • a...v...

        Polttimot himmenee pikkuhiljaa, eikä auta vaikka vaihtaa uuden polttimon.
        Mulla myös pääsee kosteutta sisään joka lamppuun, mikä tietenkin pakkasella jäätyy. Sen takia ne on kerran vaihdettu koko paketti, mutta eipä auttanut.


    • Almera-03

      Minäkinkin olen ajanut 30000km ja 2v Almeralla ja samat viat. Äsken vaihdettiin lähivaloumpiot sekä sisävalokatkaisija.
      Harmittaa vain, ettei selvästi susiksi todettuja komponentteja korvata kunnollisilla: ainakin sisävalokatkaisija yhtä lerppu kuin alkuperäinenkin. Lerppuus johtuu ehkä myös muodista: nykyään pyritään kaikki tekemään turhan kevyiksi. Sunnyssä katkaisija on kunnolla napsahtava ja toimii. Eikö katkaisijaa suunnittelekaan enää sähkömies, joka tietää, että katkaisijan kärkien pitää kytkeytyä nopeasti ja tiukasti, jotta kytkeytyessä kipinä ei polta kärkiä pilalle.

    • H7-valot

      Almeran (03) valoissa jotain mätää, uutena ne toimi ihan jees, mutta 12000 km ajettuna ne olivat jo ihan "kusen keltaiset", eikä ne valaiseet tietä samalla lailla kun volvon vastaavat, ero todella iso. Itse ajan Volvolla, mutta satunnaisesti rouvan Almeralle..No eiku valittamaan huoltoon omaa huomiotani..kas..en ollut väärässä, vaan takuuseen vaihdettiin umpiot.
      En tänäkään päivänä ymmärrä, mikä oli vikana..vuosi sitten vaihdetut uudet umpiot ovat toimineet moitteettomasti ja almerasa kilometrejä nyt 27000 ja 2v ikää.
      Oven kahvan muoviosat myös vaihdettu ja sitten "hiljaisiin" Nissaneihein totunelle se flektin ääni on todella kauhea ..kuin FÖÖNI huutaisi korvan vieressä..Kaikenkaikkiaan Nissan Sunny X vm -94 oli laadukkaampi ja kulkevaisempi, kuin tämä 99 heppainen Almera.

    • äläkä itke

      sieltähän niitä saa merkkikorjaamoilta uusia, ja vaihdonkin odottaessa, ei se nyt niin ylitsepääsemätöntä pitäisi olla, Ai niin mutta kun joudut juoksemaan korjaamolla niin usein, VOI KUINKA IKÄVÄÄ.

      • uuno

        On almera 2003. Maantielle ei mitään asiaa pimeällä onnettomien lähivalojen takia.
        Kävin viimeviikolla asiasta valittamassa.
        Mitään ei voi tehdä. Näin sanottiin, eikä valoja käyty edes katsomassa!
        Karikon autotalo on kyseessä.


      • konkari..
        uuno kirjoitti:

        On almera 2003. Maantielle ei mitään asiaa pimeällä onnettomien lähivalojen takia.
        Kävin viimeviikolla asiasta valittamassa.
        Mitään ei voi tehdä. Näin sanottiin, eikä valoja käyty edes katsomassa!
        Karikon autotalo on kyseessä.

        Älä nyt iso mies puhu paskaa. Jos autossa on takuu voimassa, ja kyseessä on tunnettu tyyppivika, ne ajovalot on vaihdettava.

        Takaisin sinne puljuun ja lyöt nyrkkiä tiskiin. Koska valoumpioita on vaihdettu ko. malliin varmaan satoihin yksilöihin takuuseen, tulee ne vaihtaa myös sinun autoosi. Eikä mitään ylimääräisiä kustannuksia sinulle, eikä edes mitään ylimääräistä kitinää tai mukinaa.


      • uuno
        konkari.. kirjoitti:

        Älä nyt iso mies puhu paskaa. Jos autossa on takuu voimassa, ja kyseessä on tunnettu tyyppivika, ne ajovalot on vaihdettava.

        Takaisin sinne puljuun ja lyöt nyrkkiä tiskiin. Koska valoumpioita on vaihdettu ko. malliin varmaan satoihin yksilöihin takuuseen, tulee ne vaihtaa myös sinun autoosi. Eikä mitään ylimääräisiä kustannuksia sinulle, eikä edes mitään ylimääräistä kitinää tai mukinaa.

        Ei onnistu. Olen vanhempi ja hiljainen mies.
        Asioiden pitää hoitua rauhallisesti ja ilman mitään rähinöintiä.
        Elikkä takkiin otetaan muutama tonni ja autonvaihtoon.


      • konkari..
        uuno kirjoitti:

        Ei onnistu. Olen vanhempi ja hiljainen mies.
        Asioiden pitää hoitua rauhallisesti ja ilman mitään rähinöintiä.
        Elikkä takkiin otetaan muutama tonni ja autonvaihtoon.

        Taidat olla pelkkä trolli. Ei noin tyhmää miestä olekaan.

        Ei tarvita mitään rähinöintiä, mene toiseen liikkeeseen. Tai sitten menet samaan liikkeeseen ja sanot että muillekin on vaihdettu takuuseen. Tai sitten esität asian toiselle asiakaspalvelijalle. Erittäin yksinkertaista.


      • Pappa
        uuno kirjoitti:

        Ei onnistu. Olen vanhempi ja hiljainen mies.
        Asioiden pitää hoitua rauhallisesti ja ilman mitään rähinöintiä.
        Elikkä takkiin otetaan muutama tonni ja autonvaihtoon.

        Jos merkkiliike ei niitä umpioita vaihda on sinulla mahdollisuus ottaa vaikka netin kautta yhteyttä maahantuojaan, luulisi ainakin sieltä kautta jotain tapahtuvan.
        Jos autossa on vielä tehtaan takuu, on ne umpiot vaihdettava, jos asiakas ei ole tyytyväinen alkuperäisiin.


      • 2003
        Pappa kirjoitti:

        Jos merkkiliike ei niitä umpioita vaihda on sinulla mahdollisuus ottaa vaikka netin kautta yhteyttä maahantuojaan, luulisi ainakin sieltä kautta jotain tapahtuvan.
        Jos autossa on vielä tehtaan takuu, on ne umpiot vaihdettava, jos asiakas ei ole tyytyväinen alkuperäisiin.

        Aina ei auta edes umpioiden vaihto. Minulla on vaihdettu kahdesti etuvalojen umpiot ja kerran takavalojen. Vielä vaan pääsee kosteus sisälle ja valoteho on heikko.
        Soitin maahantuojalle, sieltä ei tullut minkäänlaista apua. Kuuluu kuulemma auton ominaisuuksiin, aika hauskaa...
        Onneksi on vielä takuuta, jotain täytyy keksiä.


      • 2003 kirjoitti:

        Aina ei auta edes umpioiden vaihto. Minulla on vaihdettu kahdesti etuvalojen umpiot ja kerran takavalojen. Vielä vaan pääsee kosteus sisälle ja valoteho on heikko.
        Soitin maahantuojalle, sieltä ei tullut minkäänlaista apua. Kuuluu kuulemma auton ominaisuuksiin, aika hauskaa...
        Onneksi on vielä takuuta, jotain täytyy keksiä.

        Nykyistä edellinen autoni oli Almera N16 vuosimallia 2000.
        Siinä meni takavalot huuruun sisältä tämän tästäkin. Käytin autoa huollossa ja lähetin maahantuojalle jopa kuvat siitä. Vastaus oli, että se on ominaisuus, eikä voi tehdä mitään. Onneksi siinä sentään etuvalot toimivat, eikä niihin mennyt kosteus tai tullut muutakaan häikkää.


    • Pipari

      03 almerassa ei oo mitään vikaa....ainakaan mulla :D

      Kerran oon joutunu vaihtaa polttimon ja se on siinä.

      Älkää valittako, itse ootte autonne valinnu

    • Nissan Almera 1.5

      Jep Nissan on syvältä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe