Olen yrittänyt luoda omalla nimellani tilin Facebookiin - tuloksetta. Luomisen jälkeen tilini poistetaan JOKA KERTA käytöstä. Kun yritän ensimmäisen kerran kirjautua sisään facebook-tiliini, saan viestin tililläni olleesta EPÄILYTTÄVÄSTÄ toiminnasta, ja että tilini suojaamiseksi se on suljettu väliaikaisesti. Sen jälkeen facebook vaatii minulta puhelinnumeroa ja siihen varmistusviestiä. Sekään ei riitä vaan minun pitäisi antaa ko. lafkalle kasvokuva itsestäni, jotta he voivat tarkistaa että olenko minä vittu minä. Tarkistaa mistä? Pääseekö facebook poliisin tiedostoihin, jotta facebook voi tarkistaa ajokortistani, että miltä MINÄ näytän? Minusta kun ei ole netissä ainuttakaan valokuvaa eikä tule olemaan.
Onko tällainen nykyään normaalia toimintaa facebook-tiliä avatessa vai olenko joutunut jonkun vihamieheni hampaisiin? Terveisiä vaan narsistisiskolleni...
TILIN LUOMINEN FACEBOOKIIN, VOIKO OLLA VAIKEAMPAA?
3
696
Vastaukset
- Anonyymi
Minulle tapahtui sama. Tein itselleni profiilin Facebookiin - ja seuraavana päivänä Facebook ilmoitti että tilini on suljettu. Mitään konkreettisia perusteluja ei kerrottu. Minulla on oikeus valittaa asiasta 30 päivän kuluessa.
MUTTA päästäkseni asiassa eteenpäin, siis kuulemaan edes sen, mistä on kyse, Facebook vaatii minua lähettämään heille kasvokuvan itsestäni. Kuulemma tarkistaakseen, olenko minä oikeasti minä. No, aivan sama kysymys kuin ap:llä - mistäs FB voi tietää, esittääkö kuva oikeasti minua vai ei?
Eli jostain syystä FB haluaa keräillä ihmisten kuvia.
FB ilmoitti profiilin teon yhteydessä, että heidän kasvojentunnistusjärjestelmänsä on niin pitkälle kehittynyt, että FB:ssä voi kuvan perusteella löytää henkilön nimen - niin herää kysymys, että mihinkähän FB siis oikeasti tarvitsee minun kuvaani?
Onko kellään muulla tällaisia kokemuksia, ja miten olette tilanteessa toimineet? - Anonyymi
Mulle käynyt nyt ihan sama. Sitten kuin loin profiilin puhelinnumerolla sain avattua sen mutta parin päivän päästä tilini suljettiin ja jouduin taas tekemään valituksen.
En ole löytänyt ratkaisua tähän. Onko joku muu?
Tarttisin todella avata tiliä yrityksen mainontaa varten.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2592389Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."702378- 1201558
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis411401Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641367- 1331329
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711230Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821019Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731009Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999