HS: osakas ei omista asuntoaan

KT-elämäntapaintiaani

26

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ok-kreivi

      Mitä ihmettä?

      ”Autopaikan hinta oli 20 000 euroa. Siinä kauppoja tehdessä emme kiinnittäneet tarpeeksi huomiota autopaikkaan emmekä sen ehtoihin. Autopaikasta on komea osakekirja, mutta myöhemmin ilmeni, että olimme ostaneet autopaikan hallintaoikeuden”, kertoo HS:n toimitukseen yhteyttä ottanut mies.

      Huh huh, näin ne asiat tulevat yllätyksenä.

      Aijai jai, tänään tulikin oltua etätöissä ja kohta premium-autolla kotiin omaan taloon ja auto parkkeerataan omaan autotalliin. Kiitos ei kiitos kommuuniasumiselle.

      Huh huh aijai sentään, tämä se on elämää!

    • mites.silloin

      Jos omistaa koko as. oy:n?

    • OK-Kurko

      Täällä kanssa tänään etätyöpäivä, nyt kelpaa kurvailla omalla premiumautolla 10 minuutin matka omalle kiinteistölle, jonka omistan 100% (kppv:n kanssa). Sijainti loistopaikalla, 9,5km Tomppeliaukion kirkolta.

      Aijaijai, kyllä kelpaa täälläkin!

      • torpparin_lada

        Niin, pankin taloon!


      • OK-Kurko

        No, lainaa on vielä vähän, mutta kyllä jo lähes 70% on maksettu kiinteistön arvosta. Omistetaan muuten myös seinät, katot, lattiat ja tontin. Mites kassulla menee omistussuhteet?


      • ok-päällysmies
        OK-Kurko kirjoitti:

        No, lainaa on vielä vähän, mutta kyllä jo lähes 70% on maksettu kiinteistön arvosta. Omistetaan muuten myös seinät, katot, lattiat ja tontin. Mites kassulla menee omistussuhteet?

        Sehän taitaa tulla yllätyksenä kassulaisille, ettei kasarmilla oikeasti omisteta yhtään mitään. Jopa reiän poraamiseen seinään tarvitaan taloyhtiön lupa. Parvekkeella ei saa grillata eikä edes keittää perunoita. Jäähdytyslaitteistoa ei saa asentaa kesähelteitä varten.

        Ja toisaalta sitten kassulla saa jodlata mombasaa tahattomassa kaanonissa, kurlata mellania salkusta ja kiskoa norttia parvekkella, ördätä ja tapella mielin määrin, eikä kassulla asuva "omistaja" voi asialle yhtään mitään.


      • Pelleily_seis
        ok-päällysmies kirjoitti:

        Sehän taitaa tulla yllätyksenä kassulaisille, ettei kasarmilla oikeasti omisteta yhtään mitään. Jopa reiän poraamiseen seinään tarvitaan taloyhtiön lupa. Parvekkeella ei saa grillata eikä edes keittää perunoita. Jäähdytyslaitteistoa ei saa asentaa kesähelteitä varten.

        Ja toisaalta sitten kassulla saa jodlata mombasaa tahattomassa kaanonissa, kurlata mellania salkusta ja kiskoa norttia parvekkella, ördätä ja tapella mielin määrin, eikä kassulla asuva "omistaja" voi asialle yhtään mitään.

        Menes nyt ok-pelle nukkumaan se pääsi selväksi. Nyt tuli niin paksua jaskaa ettei tollaista selvin päin heitellä :D:D:D


      • ok-ruhtinas
        Pelleily_seis kirjoitti:

        Menes nyt ok-pelle nukkumaan se pääsi selväksi. Nyt tuli niin paksua jaskaa ettei tollaista selvin päin heitellä :D:D:D

        Kasarmikehveli voisi eritellä tarkemmin mikä ok-päällysmiehen tekstissä on väärin. Itse en löydä siitä virheitä.


      • Pelleily_seis
        ok-ruhtinas kirjoitti:

        Kasarmikehveli voisi eritellä tarkemmin mikä ok-päällysmiehen tekstissä on väärin. Itse en löydä siitä virheitä.

        Pelleily seis on ok-asujien gold card luokassa 1960-luvun täysin remontoidulla ok-linnallaan jossa on ilmalämpöpumppu ja lattialämmitys. Jos mä sanon että joku on jaskaa, älä tule kyseenalaistamaan mun sanomisia alemman luokan okasuja!!!


    • OK-Kurko

      Kasarmikeijojen ja tuhnujen on mahdotonta ymmärtää millaista se on kun oikeasti omistaa oman kotinsa, siis kokonaan, ei pelkkää hallintaoikeutta, jonka yhtiön politbyroo saattaa ottaa haltuunsa, jos rikkoo parveke/lorotus/suihkussakäyntikieltoa.

      Omassa talossa ei tarvitse nukkua 10cm naapurista, kuunnella seinän takaa salkkujen kolinaa, johlausta ja ördäystä, eikä haistella alapuolisen parvekkeen nortinhajua.

      Kesä jatkuu, eikun grillaamaan!

      • et.mitään.muuta

        Sinä et voikaan tietää ja ymmärtää, kun olet ikuinen kassukeijo.


      • ok-sadanpäämies

        Erinomaisesti täräytetty! Kassuhan on kuin valtio valtiossa. Se kerää verot, joita käytetään asioihin joita asukki eivät välttämättä tarvitse ollenkaan. Uusi aaltopellinpalanen yhtiön grillauspaikalle, myrkyt saunan persnileen häätämiseen, uusi lasi rikotun alakerran oven lasin tilalle, sähkölatauspiste sähköautoilijoille, hallituksen Eestin kevätretken rahoittaminen, iso velka turhaa putkiremonttia varten.


    • liideliherkku

      Tämän palstan lässyttäjät omistavat (sossun maksamat) vaatteet päällään, eivät mitään muuta:)))))))

    • OletteJoHävinneet

      On se ihanaa asua täällä maltalla ja katsoa kuinka köyhät suomalaiset kinaavat keskenään homekämpistä...Ei ikinä enää iske tuo minua. Toivottavasti siellä suomessa menee vielä huonommin ensi vuonna niin moni pääsee ulosottoon....

    • wegwegwegwe

      Tosin osakkaat omistavat yhteisesti koko taloyhtiön. Eli asuntoyhtiön osakas todellakin omistaa osan taloyhtiöstä aivan samalla tavalla kuin pörssiyhtiön osakkeen ostanut osan yrityksestä. Kaikki säännöt ovat osakkaiden itsensä keksimiä, mitään ulkopuolista tahoa ei ole, joka päättää mistään. Osakkaat ovat yhteisesti sama asia kuin asuntoyhtiö.

      On ehkä vaikea ymmärtää sitä eroa, että osakas ei ehkä suoraan omista asuntoaan tai autopaikkaansa, mutta silti osakas omistaa osan asuntoyhtiöstä, joka ne omistaa. Jos joku on rikas ja ostaa kaikki asunto-osakkeet asuntoyhtiössä, omistaa hän silloin kaikki asunnot ja autopaikat ja hän voi laatia kaikki säännöt (lain puitteissa toki). Ainakin pienten taloyhtiöiden tapauksessa tuota sattuu silloin tällöin. Paritaloyhtiössäkin joku voi ostaa toisen asunnon ja sitten paritalo muuttuu hetkessä omakotitaloksi.

      • wegwegwegwe

        Yksi tyypillisimmistä ruikutuksen aiheista on, kun yhtiökokous päättää jotain, mistä ei itse pidetä, mutta ei olla vaivauduttu tulemaan paikalla päättämään asiasta. Sitten vain syytetään "taloyhtiötä" (aivan kuin se olisi joku taho, johon ei itse kuulu) päätöksestä, johon olisi itse taloyhtiön osakkaana voinut vaikuttaa. Usein poissaolevat olisivat pystyneet vaikuttamaan päätöksiin, mutta typeryksinä he kuvittelevat, että heillä ei ole vaikutusmahdollisuuksia. Useimmat asuntoyhtiöt ovat sen kokoisia, että jo pari osakasta riittää muuttamaan päätöksen. Joskus jopa vain 1 osakas.


      • wegwegwegwe kirjoitti:

        Yksi tyypillisimmistä ruikutuksen aiheista on, kun yhtiökokous päättää jotain, mistä ei itse pidetä, mutta ei olla vaivauduttu tulemaan paikalla päättämään asiasta. Sitten vain syytetään "taloyhtiötä" (aivan kuin se olisi joku taho, johon ei itse kuulu) päätöksestä, johon olisi itse taloyhtiön osakkaana voinut vaikuttaa. Usein poissaolevat olisivat pystyneet vaikuttamaan päätöksiin, mutta typeryksinä he kuvittelevat, että heillä ei ole vaikutusmahdollisuuksia. Useimmat asuntoyhtiöt ovat sen kokoisia, että jo pari osakasta riittää muuttamaan päätöksen. Joskus jopa vain 1 osakas.

        Minusta yksi tyypillisimmistä ruikutuksenaiheista on, kun yhtiökokous ei saa jotain päätöstä tehtyä, koska paikalle on vaivautunut se yksi vastarannankiiski, joka ei siitä tykkää. Tai useimmiten noita on muutamia.

        "Mitä sitä putkiremppaa vielä tekemään. Kyllä nämä vielä muutaman vuoden kestävät ja minulla tuo kuntokin on niin huono, ettei sitä tiedä missä vaiheessa tässä pitää vanhainkotiin lähteä..."


      • ok-pastori

        Näinhän se on, ja myöskin sanotaan että "valtio olemme me". Eli mitä ruikutat, sinullahan on äänioikeus.

        Mutta tässä on yksi pieni pikkuasia, joka tuppaa herkästi unohtumaan.. joko arvaat mikä se on?

        Miettimistä....
        Miettimistä....
        Miettimistä....
        Miettimistä.... aivan!

        KUN SINULLA ON VAIN SE YKSI ÄÄNI NIIN SINÄ ET PÄÄTÄ YHTÄÄN MISTÄÄN VAAN TEET JUURI NIINKUIN MUUT KÄSKEVÄT!


      • Kuusi_prosenttia_talosta

        Ei niillä muillakaan ole kuin yksi ääni. Mikä niistä tekee käskijöitä ja sinusta orjan?


      • Helppoa.elämää
        wegwegwegwe kirjoitti:

        Yksi tyypillisimmistä ruikutuksen aiheista on, kun yhtiökokous päättää jotain, mistä ei itse pidetä, mutta ei olla vaivauduttu tulemaan paikalla päättämään asiasta. Sitten vain syytetään "taloyhtiötä" (aivan kuin se olisi joku taho, johon ei itse kuulu) päätöksestä, johon olisi itse taloyhtiön osakkaana voinut vaikuttaa. Usein poissaolevat olisivat pystyneet vaikuttamaan päätöksiin, mutta typeryksinä he kuvittelevat, että heillä ei ole vaikutusmahdollisuuksia. Useimmat asuntoyhtiöt ovat sen kokoisia, että jo pari osakasta riittää muuttamaan päätöksen. Joskus jopa vain 1 osakas.

        Viisitoista vuotta asunut, kertaakaan en ole käynyt yhtiökokokouksessa. Onneksi iso taloyhtiö, kyllä ne asiat hoituu ilman minuakin. Naapureiden kanssa en tahdo olla missään tekemisissä. Mitä nyt tervehdin, siihen jää.


      • Sellaista.Se.On.Kassulla
        Kuusi_prosenttia_talosta kirjoitti:

        Ei niillä muillakaan ole kuin yksi ääni. Mikä niistä tekee käskijöitä ja sinusta orjan?

        Minulla on 100% äänistä, mutta olenkin ok-omistaja. Minä määrään mitä talossa tehdään eikä kukaan muu.

        Käskijöitä ne muut sinun kannaltasi ovat. Et voi kuin itkeä jos muut ovat eri mieltä. Sellaista se on kasarmilla.


    • OK-Kurko

      Eli olet kerrostalossa osa kommuunia. Samalla tavalla kuin neuvostoliitossa, jossa kansa omisti kaiken. Valta oli kuitenkin vain pienellä joukolla, joka laati säännöt ja piti kuria yllä.

      Ei kiitos minulle, mieluummin oma tupa, oma lupa.

    • OKT-OMG

      Ja kuinka monta kertaa tässäkin ketjussa eri OK-alkuisilla nimimerkeillä toistuvat jo tutut ilmaisut kaanoni, mombasa, kassu, keijo, etätyö, tuhnu jne jne jne. Alakerran palvelut taisi jäädä tällä kertaa tästä oirekuvasta puuttumaan ja tuore sufee.

      Miksi? Miksi samat jutut samalta kirjoittajalta monen eri nimimerkin (OKT-sitä ja OKT-tätä ja OKT-loordi ja OKT-keisari ja OKT-suurmufti) muka kirjoittamina toistuvat palstan jokaisessa keskustelussa?

      Aiemmin jo kysyin toisaalla mutta ilmeisesti poistit aloituksen; mitä sinä tästä saat? Mitä iloa, onnea tai lisäarvoa tämä tuo elämääsi?

    • jotenkin_näin

      Ehkä ok-moninimimerkki saa runkkua elämäänsä kun elää pienessä päässään, heh.....

    • UUHHketopelto

      itsehän asun velattomassa ok talossa ja RAUHASSA!!!! arvatkaapa menisinkö asumaan jonnekkin 50 neliön kommuunihökkelikylään jossa hampaattomat banjonsoittajat kiekuvat ja juoksevat välillä poliisiautojen valojen tahdissa pihalla?
      miettikääs sitä!
      ei mulla muuta!!

      • kivaa-ja-halpaa

        Tätähän se on helsingissä joka päivä ja tästä illuusiosta hesalaiset haluavat maksaa itsensä kipeäksi...käsittämätöntä. Matut kuulemma kuseskelevat osaketalojen nurkkiinkin kun tulevat ulos kämpästään...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe