Aloitan tämän ketjun lainauksella sekä pienellä musiikki tuokiolla.
"Behavioristisen oppimiskäsityksen taustalla on luonnontieteellinen ajattelu, jossa ihmisen ja eläimen oppiminen nähdään samanlaisena."
-Oppimiskäsitys
http://www.youtube.com/watch?v=UEnrRvLr0Is
"Tavoitteena on synnyttää ärsyke-reaktiokytkentöjä, joissa ympäristöstä tuleva ärsyke muodostaa opitun reaktion."
-Oppimiskäsitys
Mitä ajatuksia sekä tunteita tuo aloitus teissä itsessään herättää koiran omistajina?
Filosofista behaviorismia
6
247
Vastaukset
- Behavior
Mielen Filosofiassa
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ymparisto/koiria-ei-pitaisi-kayttaa-paimennus-ja-luolakokeissa-vain-tittelien-vuoksi-1.144666
oppimiskäsitys? - Filosofista
behaviorismia
"Nykyään on muodikasta pitää hyvin koulutettuja koiria, jotka tottelevat mekaanisesti. Tällaiset robotin tavoin toimivat koirat ovat säälittäviä. Niiden persoonallisuus ei pääse esiin, ja aloitekyky on kitketty niistä kokonaan. Bergamascon kohdalla tämä ei kuitenkaan ole mahdollista.
Bergamascon saa toimimaan halutulla tavalla, jos vetoaa sen järkeen, sillä se on älykäs koira. Se tottelee, kunhan asiat selvitetään sille järkevästi. Tämä on perintöä sen paimenkoiranmenneisyydestä, jolloin se teki saumatonta yhteistyötä paimenten kanssa."
Tekstin lähde: suuri KOIRAKIRJA 1
http://www.internationalbergamascosheepdogassociation.com/in-memory/
Tässä ei ole tarkoitus nostaa mitään yksittäistä koirarotua esille, vaan nostaa sitä toisenlaistakin ajatusta esille, ja siitä ajatusta.
Ikä, oppi, ja kaikki. Ei oppi ojaan kaada ; )- Filosofista
Lisäys,lainattu teksti - Maria Andreoli
- koilulin.äippä
Minutta koilan omittajana helää tättä tellainen tuntemut että joku yktinkeltainen koilatäti on lukenut vikipetiaa noin minuutin ja koittaa nyt neloilla.
- Behavior
"Arvelen, että jos koiraa löisi viisi tai kuusi kertaa aina viulun soidessa, se alkaisi ulista ja pakenisi oitis kuullessaan taas tuota musiikkia."
(Rene Descartes)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664261
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺664095Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363532Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163093Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342769En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142562Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102264IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm131397Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571262- 801036