128 ja kasvaa

Elämäntapatuet

Tilanne vain pahenee vuosi vuodelta...

Suomen maksaminen maataloustukien ja tuottavuuden kuilu vain pahenee eurooppalaisessa vertailussa...

Eiköhän olisi jo aika lopettaa tälläinen hulluus?

https://i.redd.it/e238t98v4pr11.png

36

505

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saatgutbereitter

      Joonäin, pitää maksaa tuotteille kunnon hinta, nii sillähän tuo suhdeluku paranee.

    • rivooluettavaa

      Lyödään pöytään, suomalaisten sosiaalitukien ylivertaisuus maailmalla.

      • Tuottamattomimmat

        Sinähän niistäkin nautit EUn korkeimpien maataloustukien lisäksi.
        No näytäs edes statistiikkaa asiasta.


      • demariloiset

        Ratkaisu joka demukka hinuille ei käy on

        LOPETETAAN VEROTUS


      • mistäsSittenRahat

        maalaisliiton tukipummin,
        elätykseen kaivetaan...


      • saatgutbereitter

        Niinku mää jo kirjootin, tuotteelle kunnon hinta.


      • tukidemukat
        mistäsSittenRahat kirjoitti:

        maalaisliiton tukipummin,
        elätykseen kaivetaan...

        Demari syöpä huolissaan. Kummallista, kun ei omaillaan olo kelpaa?


    • Pösilöt

      Junttikansa ei ymmärrä et veroilla kustannetaan niiden elämä.

      • elättäjä

        Ja kaikkien, myös kaupunkilaisten elämä pidetään yllä maajussin tuottamilla maataloustuotteilla.


    • EiLeipääPöydässä

      Anna mulle tukesi nuo, ilman pärjää mä en.

      • elättäjä

        Suurituloisten maksamien maataloustukien ansiosta sinunkin euron hintaisessa leivässä on maatalouden osuutta vain noin 4 senttiä. Olisikohan sinun suunnattava pyyntösi johonkin muuhun suuntaan!!!


      • tuottajaelätti
        elättäjä kirjoitti:

        Suurituloisten maksamien maataloustukien ansiosta sinunkin euron hintaisessa leivässä on maatalouden osuutta vain noin 4 senttiä. Olisikohan sinun suunnattava pyyntösi johonkin muuhun suuntaan!!!

        jaa, tuotantosi arvo on pienempi kuin saamasi maataloustuet


      • elättäjä

        niin, maataloustukien hyödyn saat sinäkin


    • pohojammaankautta

      N.s perus toimeen tulo tuelle pudottautuneiden tuesta maksaa kunnat noin puolet. Vaasakin maksaa 4milj. vuodessa, vai muistanko väärin. Kyllä varmaan enämpi menee.

    • JokoMTKkinheräisi

      Peltojen metsitykseen MTKn puheenjohtaja kannustaa suhtautumaan avoimesti.
      "Metsittäminen voi olla hyvä toimenpide myös maatalouspoliittisesti."

      Kiertoilmaus sille että nykyisiä elämäntapa-tukitiloja pitäisi vähentää!

      • sustainable

        höpönhöpö!

        Maataloustuet on ja pysyy!


      • ikituki
        sustainable kirjoitti:

        höpönhöpö!

        Maataloustuet on ja pysyy!

        juu juu, mutta niiden käyttöä pitäisi järkiperäistää.
        se on marttilankin viesti


      • sustainable
        ikituki kirjoitti:

        juu juu, mutta niiden käyttöä pitäisi järkiperäistää.
        se on marttilankin viesti

        Höpönhöpöä...


      • Äitismielestä
        sustainable kirjoitti:

        Höpönhöpöä...

        Oot ylivertainen argumentoija sekä lisäksi todellinen verbaalinen lahjakkuus :-)


    • Kokkolaakso

      Aloittajalle:

      Valhe, emävalhe, eurostatin tilasto.....

      • sekoiraälähtääjohon

        ahas, jatkat loistavien argumentointitaitojesi esittelyä vanhoilla sanonnoilla...

        kyllä varmaan asiat ovat juuri noin, ainakin sinun tietomäärältään rajoittuneessa ajatusmaailmassasi.


      • Kokkolaakso
        sekoiraälähtääjohon kirjoitti:

        ahas, jatkat loistavien argumentointitaitojesi esittelyä vanhoilla sanonnoilla...

        kyllä varmaan asiat ovat juuri noin, ainakin sinun tietomäärältään rajoittuneessa ajatusmaailmassasi.

        Pitää maksaa tuotteista kunnon hinta, niin sillähän tuo suhdeluku paranee....vai mitä??


      • ikiaikainenuni
        Kokkolaakso kirjoitti:

        Pitää maksaa tuotteista kunnon hinta, niin sillähän tuo suhdeluku paranee....vai mitä??

        eli unelmoit epärealistisesti tilanteesta jossa maataloustuotteista maksettaisiin markkinatasoa korkeampi hinta?

        miten sellainen hinnanmääritys on käytännössä mahdollista?


      • Kokkolaakso
        ikiaikainenuni kirjoitti:

        eli unelmoit epärealistisesti tilanteesta jossa maataloustuotteista maksettaisiin markkinatasoa korkeampi hinta?

        miten sellainen hinnanmääritys on käytännössä mahdollista?

        Mietipä sitä itse kun näitä älyttömyyksiä täällä latelet....

        Olet vain arvostelemassa ja räkyttämässä mutta mitään ratkaisumallia et ole esittänyt, pelkkiä iljettävyyksiä.


      • alakaipaaarvostelua
        Kokkolaakso kirjoitti:

        Mietipä sitä itse kun näitä älyttömyyksiä täällä latelet....

        Olet vain arvostelemassa ja räkyttämässä mutta mitään ratkaisumallia et ole esittänyt, pelkkiä iljettävyyksiä.

        mitä älytöntä on Eurostatin osoittamassa kuilussa suomalaisen maatalouden tuottavuuden ja tukien välisessä ainutlaatuisen suuressa juopassa??

        eikö ole älyttömintä laittaa strutsin tavoin pää piiloon epäkohtien kohdalla?
        näin kuitenkin suurin osa poliittista valtaapitävistämme toimii tässä asiassa.

        ja eiköhän täälläkin ole jo moneen kertaan esitetty vallitseva suhdeluku maataloustukia nauttivien tuottajien sekä heidän tuontatomäärien välisestä epäsuhdasta.

        ratkaisu on keskittää pääsääntöisesti kotimaiset tuet aidosti tuottaville ja karsia niitä vähä-/heikkotuottoisia elämäntapaviljelijöitä
        näin menetellen myös itse tuotteiden hinta lähtisi nousuun ja tukien kokonaismäärää voitaisiin ajan myötä kalibroida.
        koko toimiala alkaisi tervehtyä ja tulla parmmin toimeen omillaan.

        nykyisellä alue-/sosiaalipolitiikka- perusteisella maataloustukien piilojakoperusteilla ei ole muuta tuloksellista vaikutusta kuin tarpeellisten tuottavien viljelijöiden lisähaasteet.
        tietysti verovarojen älyttömän haaskauksen lisäksi.

        MTK: "Metsittäminen voi olla hyvä toimenpide myös maatalouspoliittisesti."

        aina kun toimialaa ylläpidetään muulla kuin omalla tulorahoituksella on seurauksena kehityksen hidas näivettyminen.

        mutta tämän ääneensanominen herättää palstalla vastaukseksi aina pelkkää älymölöä.


      • Hölmöjäsatujariittää
        alakaipaaarvostelua kirjoitti:

        mitä älytöntä on Eurostatin osoittamassa kuilussa suomalaisen maatalouden tuottavuuden ja tukien välisessä ainutlaatuisen suuressa juopassa??

        eikö ole älyttömintä laittaa strutsin tavoin pää piiloon epäkohtien kohdalla?
        näin kuitenkin suurin osa poliittista valtaapitävistämme toimii tässä asiassa.

        ja eiköhän täälläkin ole jo moneen kertaan esitetty vallitseva suhdeluku maataloustukia nauttivien tuottajien sekä heidän tuontatomäärien välisestä epäsuhdasta.

        ratkaisu on keskittää pääsääntöisesti kotimaiset tuet aidosti tuottaville ja karsia niitä vähä-/heikkotuottoisia elämäntapaviljelijöitä
        näin menetellen myös itse tuotteiden hinta lähtisi nousuun ja tukien kokonaismäärää voitaisiin ajan myötä kalibroida.
        koko toimiala alkaisi tervehtyä ja tulla parmmin toimeen omillaan.

        nykyisellä alue-/sosiaalipolitiikka- perusteisella maataloustukien piilojakoperusteilla ei ole muuta tuloksellista vaikutusta kuin tarpeellisten tuottavien viljelijöiden lisähaasteet.
        tietysti verovarojen älyttömän haaskauksen lisäksi.

        MTK: "Metsittäminen voi olla hyvä toimenpide myös maatalouspoliittisesti."

        aina kun toimialaa ylläpidetään muulla kuin omalla tulorahoituksella on seurauksena kehityksen hidas näivettyminen.

        mutta tämän ääneensanominen herättää palstalla vastaukseksi aina pelkkää älymölöä.

        Kuules, minä ostin paketin pientilan broileria. Minun tehtävä ei ole miettiä että minkäkokoinen tila sen paketin on tuottanut.

        Minä olen kuluttaja ja haluan että kaupassa on broileripaketteja koska haluan niitä ostaa ja syödä.

        Sitä en siedä että jotkut "besserwisserit" täällä kertoilee satuja tukien oikeutuksista. En todellakaan tiedä tuottajan tilan kokoa enkä edes sitä että kuinka paljon tukea saa. Se ei minua kiinnosta. Minä haluan kauppaan valikoiman broileripaketteja joista minä valitsen. Et sinä!


      • TaasUfoilet
        Hölmöjäsatujariittää kirjoitti:

        Kuules, minä ostin paketin pientilan broileria. Minun tehtävä ei ole miettiä että minkäkokoinen tila sen paketin on tuottanut.

        Minä olen kuluttaja ja haluan että kaupassa on broileripaketteja koska haluan niitä ostaa ja syödä.

        Sitä en siedä että jotkut "besserwisserit" täällä kertoilee satuja tukien oikeutuksista. En todellakaan tiedä tuottajan tilan kokoa enkä edes sitä että kuinka paljon tukea saa. Se ei minua kiinnosta. Minä haluan kauppaan valikoiman broileripaketteja joista minä valitsen. Et sinä!

        Vai että ihan kuluttaja.. no se roolihan on jokaisella, myös maanviljelijöillä.

        Mutta milläköhän logiikalla maataloustukien järkeistäminen kaventaisi sun himoitsemaa "pientilojen" broileripaketti valikoimaa?


      • Hölmöjäsatujariittää
        TaasUfoilet kirjoitti:

        Vai että ihan kuluttaja.. no se roolihan on jokaisella, myös maanviljelijöillä.

        Mutta milläköhän logiikalla maataloustukien järkeistäminen kaventaisi sun himoitsemaa "pientilojen" broileripaketti valikoimaa?

        Mikä järkeistäminen? Maatiloja lopettaa joka vuosi ja uudet jatkajat nauttii tuista.

        Sinä et pysty lopettamaan suomesta yhtään maatilaa joten lopeta tyhmät juttusi joita olet jo vuosikausia jatkanut.

        Täytyy ilmeisesti rautalangasta vääntää....sinä et määrää minkä tilan tuotteita minä ostan. Sinä et järkeistä yhtään mitään. Sinä et tule koskaan määräämään mitkä tilat jatkavat mm broilerintuotantoa. Sinä et määrää minkä kokoinen tila saa jatkaa ja minkäkokoinen ei. Sinä et määrää suomen maataloustuista.

        Tuliko selväksi?


      • siinähänpuhkut
        Hölmöjäsatujariittää kirjoitti:

        Mikä järkeistäminen? Maatiloja lopettaa joka vuosi ja uudet jatkajat nauttii tuista.

        Sinä et pysty lopettamaan suomesta yhtään maatilaa joten lopeta tyhmät juttusi joita olet jo vuosikausia jatkanut.

        Täytyy ilmeisesti rautalangasta vääntää....sinä et määrää minkä tilan tuotteita minä ostan. Sinä et järkeistä yhtään mitään. Sinä et tule koskaan määräämään mitkä tilat jatkavat mm broilerintuotantoa. Sinä et määrää minkä kokoinen tila saa jatkaa ja minkäkokoinen ei. Sinä et määrää suomen maataloustuista.

        Tuliko selväksi?

        pelkkää tukisidonnaisen agrin tyhjää raivoa... kun argumentit loppuvat keskustellessa niin vetäydytään pakoon omaan norsunluutorniin.

        tuon karmivan heikko suhde maataloustukien ja viljelijöiden tuottavuuden välillä kun tulisi herättää keskustelua myös muilla forumeilla!


      • salassapidettävää

        Duunarin suhde luku se vasta onkin.


    • Hölmöjäsatujariittää

      Vetäydyitkö taas oman egosi vangiksi?? Loppuiko minulta argumentit??

      Etkö pysty käsittelemään asiaa oman egosi saaman kolahduksen takia?

      Huomaatko, nämä ovat sinun ongelmiasi. Olet yksin satuilemassa.

      Ota askel elämässäsi. Askel eteenpäin!

      Hanki ammattiapua, keskustele ammattiauttajan kanssa

      • mitäsemahtaatarkoittaa

        jankkaavan kanssa on ihan turha jatkaa...

        mutta mieti sinä tätä:

        Peltojen metsitykseen MTKn puheenjohtaja kannustaa suhtautumaan avoimesti.
        "Metsittäminen voi olla hyvä toimenpide myös maatalouspoliittisesti."


    • salmonellajopalle

      Aloittaja voi syödä ulkomaan broileria, jota suomen valtio tulee lähes MILJARDILLA VUODESSA.

    • ooo---

      Ratkaisu olisi tuottajahintojen korotus, vähäinenkin korotus vaikuttaa radikaalisti tuohon value added lukuun, ja silloin tukia voisi vastaavasti laskea jolloin tuo subsides vs value added suhdeluku pienenisi.
      Oma lukunsa on luomu, tuet korkeita suhteessa tuottoon, mitä enemmän tulee luomutuotantoa sitä suuremmaksi mainittu suhdeluku menee.

    • Tukeatyhjälle

      Maaseudun Tulevaisuus- kolumnissa todetaan realiteetti....

      Maataloutta harjoittavissa tiloissa on isoja eroa, samaten erilaisten tilojen kannattavuudessa. Osa tuottajista pärjää kaikissa markkinaolosuhteissa, osa ei koskaan.

      • hölmöjäsatujariittää

        Maatiloja lopettaa joka vuosi ja uudet jatkajat nauttii tuista.

        Sinä et pysty lopettamaan suomesta yhtään maatilaa joten lopeta tyhmät juttusi joita olet jo vuosikausia jatkanut.

        Täytyy ilmeisesti rautalangasta vääntää....sinä et määrää minkä tilan tuotteita minä ostan. Sinä et järkeistä yhtään mitään. Sinä et tule koskaan määräämään mitkä tilat jatkavat mm broilerintuotantoa. Sinä et määrää minkä kokoinen tila saa jatkaa ja minkäkokoinen ei. Sinä et määrää suomen maataloustuista.

        Tuliko selväksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe