parempiosaisiako päivätansseissa?

uatu6i

On tullut käydyksi usein ns. päivätansseissa eri puolilla maata, ei kuitenkaan pääkaupunkiseudulla.
Kun keskustelee kumppanin kanssa hänen - useimmiten entinen - työalansa ja sitä tietä koulutustaso.
Kertaakaan ei ole osunut päivätansseissa kohdalle kumppania, joka olisi maininnut olleensa opettaja, hammaslääkäri, diplomi-nsinööri, pappi, apteekkari, liikenainen, gynekologi, pääjohtaja ym. tai todennut sellaista, mistä voisi päätellä hänen olevan varakas, hyvinvoiva tai akateemisesti koulutettu.

Valtaosa on ollut aikoinaan hoitohenkilökuntaa, sihteereitä ja sen sellaisia.

Onko nyt niin, että päivätanssit ovat osoitus kansan kahtiajakautumisesta? Käyvätkö niissä vain ns. tavalliset tallaajat? Välttävätkö parempiosaiset ja koulutetut. päivätansseja?

Siltä näyttää, että välttävät.- Miten ne sitten pitävät hauskaa ja kenen kanssa?

260

1458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinmeillä-

      Tanssia voi muuallakin, esim risteilyillä ja kylpylöissä oman daaminsa kanssa.

      • noinhan.asia.on

        "Oman daamin" kanssa ja vielä kenties koko ajan!

        Sellainen on jo tylsää, ainakin siitä daamista. Mieluummin se on miesrintaman haettavissa tai hakee itse.


      • meillä.näin
        noinhan.asia.on kirjoitti:

        "Oman daamin" kanssa ja vielä kenties koko ajan!

        Sellainen on jo tylsää, ainakin siitä daamista. Mieluummin se on miesrintaman haettavissa tai hakee itse.

        Älähän yleistä. Onko niin harvinaista että haluaa keskittyä omaan daamiinsa/kavaljeeriinsa, kun on yhdessä tanssipaikkaan lähtenyt ? En itse lähtisi hakemaan pariskunnan toista osapuolta pöydästä. Jos haluaa olla kaikkien tanssitettavana, voi mennä yksin tai asettua lavalla haettavien rivistöön.


      • noinhan.asia.on
        meillä.näin kirjoitti:

        Älähän yleistä. Onko niin harvinaista että haluaa keskittyä omaan daamiinsa/kavaljeeriinsa, kun on yhdessä tanssipaikkaan lähtenyt ? En itse lähtisi hakemaan pariskunnan toista osapuolta pöydästä. Jos haluaa olla kaikkien tanssitettavana, voi mennä yksin tai asettua lavalla haettavien rivistöön.

        Jos pari on samassa pöydässä ja siis yhdessä, silloin ei tietenkään mennä toista hakemaan. Kyse on siitä, että he ovat erillään.


      • onnimimmi
        noinhan.asia.on kirjoitti:

        "Oman daamin" kanssa ja vielä kenties koko ajan!

        Sellainen on jo tylsää, ainakin siitä daamista. Mieluummin se on miesrintaman haettavissa tai hakee itse.

        Menen tansseihin oman kumppanin kanssa enkä halua muiden kanssa tanssia. Näin on ollut jo viitisenkymmentä vuotta. Kumppanit ovat vaihtuneet, tylsää ei ole ollut koskaan.


    • Karo-liina

      Tanssi nuoruudessa oli vain eräs hauskuuden muodoista! Sieltä tosin löytyi tuleva puoliso, ja alkoi eletty elämä monine vaiheineen.
      Tanssipartnereiden kaipuuta en ole kokenut koskaan, vertaisiani etsinyt kyllä, mutta elämä itsessään on opettanut kiitollisuutta.

      • uatu

        Vanhuudessakin tanssi on iloinen asia.


      • Jos ken seuraa hakee tässä iässä niin tanssipaikkoja parempia on vertaistukiryhmät ja yhdistysten tilaisuudet, harrastuspiirit, teatterimatkat, ym. menot. Ne miehet joita näissä näkee on kyllä fiksuja, ulospäinsuuntautuneita, ns. sivistyneitä käytökseltään ja terveet elämäntavat hallussa.
        Kyllä löytää kaverinkin jos vain haluaa, mut kun yksin on niin helppo olla ja kuulin tuossa jutun että yksinäisyys voi olla vahvan ja tasapainoisen ihmisen merkki.
        Tänään teatteri-ilta! 😌


      • läpinäkyvää
        Himmelsauge1 kirjoitti:

        Jos ken seuraa hakee tässä iässä niin tanssipaikkoja parempia on vertaistukiryhmät ja yhdistysten tilaisuudet, harrastuspiirit, teatterimatkat, ym. menot. Ne miehet joita näissä näkee on kyllä fiksuja, ulospäinsuuntautuneita, ns. sivistyneitä käytökseltään ja terveet elämäntavat hallussa.
        Kyllä löytää kaverinkin jos vain haluaa, mut kun yksin on niin helppo olla ja kuulin tuossa jutun että yksinäisyys voi olla vahvan ja tasapainoisen ihmisen merkki.
        Tänään teatteri-ilta! 😌

        Juu, oikeastaan on tyhmää pysyä aviossa, kun se puoliso voi elää yhtä kauan kuin itse. Sitä varmaan haluat sanoa, mutta jutustasi paistaa vaikeus saada mieskaveria saati rakastajaa tai puolisoa.


      • Kyllä hyvän kaverin huolii jokainen, aviossakin oleva vaihtaisi. Mutta, en uskaltaisi asettua alttiiksi että joutuisin vanhoilla päivillä hoitamaan ketään, kun työkseni olen jo sitäkin tehnyt ja eläkkeelle päässyt. Elämä on myös joskus, valintoja loppuun asti. 🤔🍂


      • vai-vainen
        Himmelsauge1 kirjoitti:

        Kyllä hyvän kaverin huolii jokainen, aviossakin oleva vaihtaisi. Mutta, en uskaltaisi asettua alttiiksi että joutuisin vanhoilla päivillä hoitamaan ketään, kun työkseni olen jo sitäkin tehnyt ja eläkkeelle päässyt. Elämä on myös joskus, valintoja loppuun asti. 🤔🍂

        Aika kylmää laskelmointia sinulla. Voihan se niinkin käydä, että sinä tarvitset hoitajan vanhoilla päivilläsi. Kenen odotat sinua hoitavan ? Minkä valinnan teet ja onko paljonkin valinnan varaa ? Lapsetko ? Onko varaa palkata yksityinen vieras hoitaja ? Yhteiskunnan hoitopaikkoihin on korkea kynnys.


      • No en nyt ainakaan miestä haali itseäni hoitamaan, eihän siitä tule yhtään mitään.
        Siinä sitten tapellaan ja katkeroidutaan, kauhea elämä.
        Sanon vielä tähän asiaan ettei pidä alkaa liikaa suunnittelemaan etukäteen, suunnitelma tuskin osuu oikeaan. Kyllä ne minut sitten jotenkin hoitaa jos en satu suorilta jaloilta kuolemaan.
        Herran haltuun!


      • noinhan.asia.on
        Himmelsauge1 kirjoitti:

        Jos ken seuraa hakee tässä iässä niin tanssipaikkoja parempia on vertaistukiryhmät ja yhdistysten tilaisuudet, harrastuspiirit, teatterimatkat, ym. menot. Ne miehet joita näissä näkee on kyllä fiksuja, ulospäinsuuntautuneita, ns. sivistyneitä käytökseltään ja terveet elämäntavat hallussa.
        Kyllä löytää kaverinkin jos vain haluaa, mut kun yksin on niin helppo olla ja kuulin tuossa jutun että yksinäisyys voi olla vahvan ja tasapainoisen ihmisen merkki.
        Tänään teatteri-ilta! 😌

        Sein on otettava huomioon, että tanssia harrastava mies on viel'ä suhteellisen hyväkuntoinen.
        On arvokas ominaisuus eikä mitenkään itsestäänselvyys näillä vuosilla.


      • vanhus
        Himmelsauge1 kirjoitti:

        Kyllä hyvän kaverin huolii jokainen, aviossakin oleva vaihtaisi. Mutta, en uskaltaisi asettua alttiiksi että joutuisin vanhoilla päivillä hoitamaan ketään, kun työkseni olen jo sitäkin tehnyt ja eläkkeelle päässyt. Elämä on myös joskus, valintoja loppuun asti. 🤔🍂

        Entäs jos sinusta tuleekin se hoidettava, Olen omaishoitaja hoitajalle.


    • Daami= hieno nainen, rouva, yläluokkainen nainen, hienostonainen, miehen naisseuralainen.
      Kovasti korkealle noissa tansseissa nainen nostetaan, tiedä onko liioittelevaa.
      No on se parempi kun se vanha hävytön herja jossa poika kysyi tanssiinhakiessa että ” onks neiti neiti vai tehdäänkö neidistä äiti.”😬

    • Jemgatjakierteet

      Jaah, muistan että joskus 80-luvulla oli ns. päivätansseja. Siellä eläkeläiset ja työttömät kävivät hakemassa päiväpanoseuraa. Nykyään ei oikein ole minkäänlaisia tansseja missään, päivätansseista puhumattakaan.

      Kerropa uatu6i, missä näitä vielä löytyy vai elätkö vielä viime vuosituhannen muistoissasi?

      • Aikuinen____

        En ole @uatu61 mutta vastaanpa huvikseni, kun yhden paikan tiedän

        Puistokulma, Hiekkaharju, Vantaa
        http://tanssi.net/fi/////p/254.html

        Juttelin tässä kerran yhden akateemisen fiksun naisen kanssa naimisissa olevan eläkeläismiehen kanssa, joka kertoi tuolla käyvänsä ja joutuvansa tuulettamaan ja putsaamaan kovasti vaatteitaan, kun tulee naisten parfyymituoksuja ja huulipunaakin jonnekin. Naisia kuulemma on tarjolla.


      • sama___
        Aikuinen____ kirjoitti:

        En ole @uatu61 mutta vastaanpa huvikseni, kun yhden paikan tiedän

        Puistokulma, Hiekkaharju, Vantaa
        http://tanssi.net/fi/////p/254.html

        Juttelin tässä kerran yhden akateemisen fiksun naisen kanssa naimisissa olevan eläkeläismiehen kanssa, joka kertoi tuolla käyvänsä ja joutuvansa tuulettamaan ja putsaamaan kovasti vaatteitaan, kun tulee naisten parfyymituoksuja ja huulipunaakin jonnekin. Naisia kuulemma on tarjolla.

        Salaa akateemiselta aviovaimoltaan käy päivätansseissa sillä aikaa, kun vaimo on omissa fiksuissa harrastuksissaan.


      • sama___
        sama___ kirjoitti:

        Salaa akateemiselta aviovaimoltaan käy päivätansseissa sillä aikaa, kun vaimo on omissa fiksuissa harrastuksissaan.

        Niin ja se päivätansseissa salaa käyvä mies ei ole akateeminen vaan kirvesmies.


      • Nyteläkeläinen
        sama___ kirjoitti:

        Niin ja se päivätansseissa salaa käyvä mies ei ole akateeminen vaan kirvesmies.

        Kyllä se kirvesmies voi silti olla akateeminenkin. Moni tohtoriksi väitellyt on työttömänä ja hankkii elantonsa kirvesmiehenä.
        Itse katson olevani tavallinen merimies ja myös akateeminen vaikkakaan en siltä alalta.


      • Aikuinen____
        Nyteläkeläinen kirjoitti:

        Kyllä se kirvesmies voi silti olla akateeminenkin. Moni tohtoriksi väitellyt on työttömänä ja hankkii elantonsa kirvesmiehenä.
        Itse katson olevani tavallinen merimies ja myös akateeminen vaikkakaan en siltä alalta.

        Voi, voi, olla vaikka mitä, Mutta ei ollut tämä minulle jutellut eläkeläiskirvesmies akateeminen vaan hänen hienompia kuin päivätansseja harrastava vaimonsa oli akateeminen.
        Joten tämä mun tietämäni päivätansseissa kävijä vahvistaa aloituksen @uatu6i;n käsitystä, että päivätansseissa kävijät ovat kuten hän kirjoitti "tavallisia tallaajia"


      • uatu
        Nyteläkeläinen kirjoitti:

        Kyllä se kirvesmies voi silti olla akateeminenkin. Moni tohtoriksi väitellyt on työttömänä ja hankkii elantonsa kirvesmiehenä.
        Itse katson olevani tavallinen merimies ja myös akateeminen vaikkakaan en siltä alalta.

        Jos tohtori on kirvesmiehenä, yhteiskunnallinen asema ei suinkaan estä tansseissa käyntiä.


      • no.hyvin.menee.entis.kir
        Nyteläkeläinen kirjoitti:

        Kyllä se kirvesmies voi silti olla akateeminenkin. Moni tohtoriksi väitellyt on työttömänä ja hankkii elantonsa kirvesmiehenä.
        Itse katson olevani tavallinen merimies ja myös akateeminen vaikkakaan en siltä alalta.

        Noin on.
        Jostakin tuli vastaan tarina, jossa kerrottiin eräästä hyvin ansaisevasta putkimiehestä. Hieman erikoista oli se, että kertoi opiskelleensa kirurgiksi, mutta raha houkutteli täysin toiselle alalle, putkia ruuvailemaan.


      • Eitodellista

        Väitätkö tuossa, että putkimees tienaa enemmän kuin kirurgi? Tai voihan se olla, jos on huippuputkari ja huono kirurgi.


    • Mrs.W

      Ainakin meillä päin on eläkeläisten päivätansseja jatkuvasti. Eläri ekeläisjärjestöt hoitavat vuoroviikoin järjestelyt. Sattumoisin olen käynyt vain kerran, mutta käsittääkseni ovat mukavia tilaisuuksia. Tietysti pariskunnat tulevat sinne pareittain, mutta 'yksinäisiäkin' on. Tiedän jopa muutaman pariskunnan (leskiä) löytäneen sieltä uuden vakiystävän.

      Varmaan toisenlaisiakin (en viitsinyt 'rumasti' sanoa) päivätansseja järjestetään jossain, mutta eikö eläkeläistanssit sovi jo paremmin meidän ikäisille?

      • staka

        korjaan: Eri eläkeläisjärjestöt...


      • Akateeminenhikivaari

        Minä ainakin rehellisesti sanottuna kartan kaikkia "eläkeläisten päivätansseja". Sellaisesta tulee mieleen vain väkevä kainalohien haju tai joku vanhainkoti tms. En oikein osaa laskea itseäni vielä niin vanhaksi. Pidän enemmän sellaisesta menosta, missä on kaikenikäisiä.
        Vaikka minulla alkaa olla ikää lähemmäs 80 v. niin tykkään kyllä aina enemmän sellaisista 40 - 55 -ikäisistä ja miksei sitäkin nuoremmista tyttösistä. Ja jostain syystä heistä saankin enemmän vastakaikua kuin sitä vahemmasta ikäluokasta.
        Katsotaan sitten mikä on tilanne, kun olen siirtynyt seuraavaan ryhmään eli 80 täällä suomi24:ssä.


      • Sinnevaan
        Akateeminenhikivaari kirjoitti:

        Minä ainakin rehellisesti sanottuna kartan kaikkia "eläkeläisten päivätansseja". Sellaisesta tulee mieleen vain väkevä kainalohien haju tai joku vanhainkoti tms. En oikein osaa laskea itseäni vielä niin vanhaksi. Pidän enemmän sellaisesta menosta, missä on kaikenikäisiä.
        Vaikka minulla alkaa olla ikää lähemmäs 80 v. niin tykkään kyllä aina enemmän sellaisista 40 - 55 -ikäisistä ja miksei sitäkin nuoremmista tyttösistä. Ja jostain syystä heistä saankin enemmän vastakaikua kuin sitä vahemmasta ikäluokasta.
        Katsotaan sitten mikä on tilanne, kun olen siirtynyt seuraavaan ryhmään eli 80 täällä suomi24:ssä.

        Siellä 80 taitaakin olla sähäkimmät naiset, taitavat olla vapaitakin.


      • jenkankin.tahdissa

        Olen nuorempi ja tykkään kyllä viriilistä viiskymppisestä enemmän kuin kankeasta kasikymppiä lähentelevästä, viisasta näyttelevästä ukosta.
        Jos vanha ukko hakee nuoria, nuoret hakee vain varallisuutta. Kunhan tulet siihen 80 kymppiin ja loppukin järkesi sumenee, hyväksikäyttö lisääntyy!
        Pysy vain poissa eläkeläistansseista, seillä tykätään Fiksusti vanhentuneista, ei Itseriittoisista miehistä.

        Menestystä vain valitsemallasi tiellä!
        Hoitajaa ehkä etsitkin, minä etsin viriiliä miestä päivätansseista, ja on niitä siellä aina löytynyt.


    • Heippa te monenkirjava vastaajajoukko!

      Harvoinpa päivätansseissa aviorikoksia tehdään, ne tehdään jossain muualla!
      Olen käynyt sadoissa päivätansseissa, enkä yhtään "panoparia" ole niissä nähnyt.
      Joka haluaa hakea avioliittoonsa vaihtelua pettämällä, se hakee sitä mistä tahasa, ei voi syyttää päivätansseja ainoaksi paikaksi mistä seuraa etsitään.

      Toisekseen, missään ei ole niin hyvä tavata uusia ihmisiä kuin tanssipaikoilla, ilt-, tai päivätanseissa, molemmissa on tullut käytyä ja käyn edelleenkin.
      Joskus olen mennyt seuralaisen kanssa, mutta kun en ole pariutunut, en pidä seuralaista kädestä kiinni, hän tanssii muiden kanssa, kuten minäkin. Haki toki minuakin, mutta minä harvemmin häntä.

      Olen tavannut eläkeläistansseissa monen alan ammatti-ihmisiä. Harvemmin siellä on kukaan toki esittäytynyt, mutta kun on puheeksi tullut ammatti, niin laidasta laitaan, akateemisiakin joukossa.

      Itse kuulun järjestöön joka järjestää päivätansseja, sielä vasemmalle kallistuvasta joukosta on enemmistö tanssikansaa, toki heissäkin johtajia ja opettajia, maistereita ja jopa kunnallisia virkamiehiä.

      Minulle ei ole tanssittajan koulutuksella, eikä ammatilla mitään merkitystä. Kaikki me syömme samaa ruokaa syödessämme ja ulostaminen on jokaisella sama tapa, ei siinä tittelillä ole merkitystä, vai onko?
      En ole sitten nuoruuden aikojen huolinuta tansseista saattajaa, ja silloin kun huolin, hänestä tuli aviomieheni.
      Nyt leskenä eläessäni en ole hakenut tansseista miestä itselleni, en vapaista, enkä varatuista, mutta jos tutustun sellaiseen uuteen ihmiseen joka herättää mielenkiinnon henkisellä tasolla, voisin jopa ajatella tapaavani muutenkin kuin tanssilattialla. Varatut jätän sivuun, kolmas pyörä saa rattaat keikkumaan! Tanssia toki voin varatunkin kanssa, ja usein meillä on omissa tansseissa heitäkin, tuttuja molemmat puoliskot, tai niin, ettei toinen sairautensa vuoksi enää tanssimaan tule, mutta en ole havainnut kymmenen vuoden aikana heistä yhdenkään pitävän mitään "pettämispeliä" oman paikkakunna päivätansseissa.
      Ovatkin muuten hyviä tanssittajia.

      Tämän verran tästä, lisää jos kysytään.

    • no.siltä.ainakin.näyttää

      Täsmennetään vielä käsitteitä:
      Päivätanssit on tanssitilaisuus, joka päättyy ennen klo 15.
      Iltapäivätanssit on tanssitilaisuus, joka jatkuu klo 15 jälkeen ja päättyy ennen klo 17.
      Eläkeläistanssit on tanssitilaisuus, joka on tarkoitettu pääasiassa eläkeläisille.

      Laajalle yleisölle tarkoitettuihin tansseihin tulee kovin harvoin akateemista ja varakkaampaa väkeä. Kyllä sen näkee.

    • e.lä.mä

      Tansseissa illalla, Suomessa alkoi aikaisemmin oli kai eläkeläisille. Kyllä on kaikenlaista seuraa löytynyt Ruotsista sekä Suomesta, ammatteja kaikenlaisia-lääkäreitä, juristeja aivan kaikkea pääasia kuiten selvä järkinen.

      Aloin käymään tansseissa kun jäin leskeksi , 2 vuoden viiveellä pääasiasiassa hyviä muistoja nekin lisänä muistoihin. Nyt jo yli yksitoista vuotta leskenä.

      Täällä Ruotsissa ei suurta arvoa anneta mikä on koulutus ja ammatti- nykyinen seuralainen on lääkäri, eläkkeeni on suurempi.

      • eikatteekskäy

        Ruotsi näköjään melko surkea maa jos kouluttamattoman
        eläke on suurempi kuin neeckerillä. Ole vaan tyytyväinen edes siihenkin vähääsi jos koulutukselle ei siellä anneta mitään arvoa.


    • tanssityttö

      Päivätansseja ei järjestetä "vain eläkeläisille."

      Kaikkiin tietämiini päivätansseihin, järjestäjästä tai yhteisöstä huolimatta, myydään pääsylippuja kaikille. Jopa samaan hintaan!
      Ovella toivotetaan kaikki tervetulleiksi!

      • Mrs.W

        Tällainen tieto minullakin on. Ja kympin hintaan tarjotaan vielä kahvitkin.


      • näinon

        ainakin pääkaupunkiseudulla.


    • EntinenTanssahtelija

      Ikään katsomatta mies pääsee kertoman mukaan eroon niin vähäisistä kuin runsaammistakin rahoistaan, kun alkaa harrastelemaan hitaita hevosia ja nopeita naisia. No joo, onhan se nyt sentään aika lailla eri asia kuin päivätanssit. Meikä-äijällä, eläkeläisellä, on semmoinen hankaluus, että polvet eivät oikein meinaa kestää tanssimisen pyörähtelyä, jossa liikkumisessa pitäisi ainakin jossain määrin tekemään sivuttaista kiertoliikehtelyä. Sinänsä hitaan rauhallinen "tykötanssi" kyllä käy, mutta vauhtia meinaa olla meikäläiselle liikaa useimmissa musiikin tarjonnan tahtilajeissa.

      • Viatonsivullinen

        Entä jos alkaa harrastamaan nopeita hevosia ja hitaita naisia, alkaako raha lisääntymään?
        Saa nähdä koska laskeudun niin alas että menen iltapäivä tai eläkeläistansseihin tyrkyttämään itseäni tuntemattoman pyöriteltäväksi. Kerron sitten jos kehtaan.
        Luulempa että ohitan tuon vaiheen, tulihan se jo nuorena kokeiltua. Muitakin tapoja kohdata on,
        Paljon muita tapoja ☺️


      • Viatonsivullinen

        Muuten kilvanajoja käyn joskus katsomassa Jokimaalla. En kuitenkaan pelaa, vaan nautin tunnelmasta kesäisin. Hevoset on upeita, suomenhevoset! minä niiiin rakastan suomenhevosta!


    • no.entä.80.v

      Päivätanseja nimitetään eläkeläisiksi kai sen takia, että eläkeikäisetkin rohkenisivat tulla niihin.
      Tansseissahan yleensä miehiä vähemmän kuin naisia.

      Meikäläinen on ainakin saanut sellaisen mielikuvan, että yli 80-vuotiaiden ryhmässä miehet ovatkin enemmistönä. Onko joku muu kiinnittänyt huomiota tällaiseen ilmiöön? Mikähän mahtaisi olla syynä 80 -ikäisten naisten vähyyteen?

      • havumetsäin.mies

        Päivän iltpäivätansseissa tänään tanssitin viehättävää valkohiuksista, epäilemättä yli 85-vuotiasta daamia eräällä nuorisoseurantalolla.


    • Monsieur__Gabriel

      Hakisin kyllä useampiakin 80plus-käisiä, mutta niitä on kovin vähän tarjolla tansseissa.

    • onnimimmi

      Olen ns akateeminen, mutta mitä siitä. Olemme ihan tavallisia ihmisiä, ei passaa nostaa jalustalle. En tuota juttua toitottele. Yks tanssittaja joskus kauan sitten totesi etten ole tavallinen opettaja, koska en puhu koko ajan. Siitä viisastuin ja palpatan vieläkin vähemmän.

    • no.miksi.kertoisin

      Meikäläinenkin on akateeminen. Tanssilavalla en sitä yleensä tunnusta. Poikkeus on tilanne, että tiedän tanssikumppanin olevan akateeminen.
      Mitäpä sillä tiedolla tekeekään joku perhepäivähoitaja?

    • että.mieluummin.vaikenev

      Akateemisia on kansasta tietenkin vähemmistö.
      Moni akateeminen ei edes mielellään kerro taustastaan, ainakaan tansseissa, joissa ei odota tapaavansa muita akateemisia..
      Jos on mukana vasemmistopiirejä lähellä olevassa eläkeläisryhmässä, siinä todennäköisesti on muutenkin varsin niukasti akateemisia.

      • sehän.siitä.tuli

        # Jos on mukana vasemmistopiirejä lähellä olevassa eläkeläisryhmässä, siinä todennäköisesti on muutenkin varsin niukasti akateemisia.#

        Eläkeläisryhmässä johon kuulun, ovat johtopaikoille valituista henkilöistä useimmat akateemisia, vaikka kuinka vasemmalle kääntäisi jäsenistöä.

        En kyllä mitenkään ymmärrä miksi akateemiset ihmiset olisivat erilaisia ja fiksumpia kuin työväestöön kuuluvat? Suuri osa entisaikojen tehtaan johtajista ja suuromistajistakin oli mökin poikia ja tyttöjä, jopa Presidentti Koivisto esimerkkinä, oliko hän, työväestön edustajana huonompi kun oli työväestöön kuuluva?
        Ihmeellistä luokkajakoa eläkeläisillä!
        Jo ei ole akateemisesti koulutettu, kuuluuko silloin samaan sakkiin maahanmuuttajien kanssa? potkittaviksi ja mitätöitäviksi, kansanryhmäksi joilta pitää viedä viimeisetkin oikeudet.

        Varattoman kodin lapsena minullakaan ei ollut varaa mennä oppikouluun, kirjat ja lukukausimaksut olivat liikaa suuren perheen vanhempien maksettaviksi. Kyllä, kyllä sotaorvot saivat ilmaiset koulutukset. Ikäänkuin he olisivat olleet viisaampia kuin me, joiden isä selvisi sodasta sotavammaisena!
        En ikänäni ole ajatellut ylioppilaan olevan parempi kuin minä ja ne kymmenet muut joilla sitä lakkia ei ole!

        Missä akateeminen on parempi kuin kouluttamaton työväestöön kuuluva? ja mihin ryhmään laita akateemisesti koulutetut työväestön edustajat?
        Keskustapuolueeseen kuuluva paikkakunnan pappi ei mene muistotilaisuuteen, jos se järjestetään Työväentalolla! Vainajan siunnamisesta ei voi kieltäytyä!
        Että se siitä sivistyneistöstä ja sivistyksen(kin) tasosta akateemisella.

        Tanssitaitoko vaatii akateemisuutta, vai eikö akateeminen opi, panee miettimään sitäkin, jos työväestö on enemmistö eläkeläistansseissa.


      • meneitseesi
        sehän.siitä.tuli kirjoitti:

        # Jos on mukana vasemmistopiirejä lähellä olevassa eläkeläisryhmässä, siinä todennäköisesti on muutenkin varsin niukasti akateemisia.#

        Eläkeläisryhmässä johon kuulun, ovat johtopaikoille valituista henkilöistä useimmat akateemisia, vaikka kuinka vasemmalle kääntäisi jäsenistöä.

        En kyllä mitenkään ymmärrä miksi akateemiset ihmiset olisivat erilaisia ja fiksumpia kuin työväestöön kuuluvat? Suuri osa entisaikojen tehtaan johtajista ja suuromistajistakin oli mökin poikia ja tyttöjä, jopa Presidentti Koivisto esimerkkinä, oliko hän, työväestön edustajana huonompi kun oli työväestöön kuuluva?
        Ihmeellistä luokkajakoa eläkeläisillä!
        Jo ei ole akateemisesti koulutettu, kuuluuko silloin samaan sakkiin maahanmuuttajien kanssa? potkittaviksi ja mitätöitäviksi, kansanryhmäksi joilta pitää viedä viimeisetkin oikeudet.

        Varattoman kodin lapsena minullakaan ei ollut varaa mennä oppikouluun, kirjat ja lukukausimaksut olivat liikaa suuren perheen vanhempien maksettaviksi. Kyllä, kyllä sotaorvot saivat ilmaiset koulutukset. Ikäänkuin he olisivat olleet viisaampia kuin me, joiden isä selvisi sodasta sotavammaisena!
        En ikänäni ole ajatellut ylioppilaan olevan parempi kuin minä ja ne kymmenet muut joilla sitä lakkia ei ole!

        Missä akateeminen on parempi kuin kouluttamaton työväestöön kuuluva? ja mihin ryhmään laita akateemisesti koulutetut työväestön edustajat?
        Keskustapuolueeseen kuuluva paikkakunnan pappi ei mene muistotilaisuuteen, jos se järjestetään Työväentalolla! Vainajan siunnamisesta ei voi kieltäytyä!
        Että se siitä sivistyneistöstä ja sivistyksen(kin) tasosta akateemisella.

        Tanssitaitoko vaatii akateemisuutta, vai eikö akateeminen opi, panee miettimään sitäkin, jos työväestö on enemmistö eläkeläistansseissa.

        Vainajat siunataan kirkossa , muistitilaisuus on eri asia.

        Kukaan muu ei ole työväestön eriarvoisuudesta maininnut kuin sinä itse teet siitä ison numeron .


      • olihan.se.niinkin
        meneitseesi kirjoitti:

        Vainajat siunataan kirkossa , muistitilaisuus on eri asia.

        Kukaan muu ei ole työväestön eriarvoisuudesta maininnut kuin sinä itse teet siitä ison numeron .

        Vainajia voidaan siunata muuallakin kuin kirkossa, olekos sitä kuullut?


    • havumetsäin__mies

      Tanssin harrastajat ovat tosiasiassa parempiosaisia.
      Heillä on terveyttä ja iloista mieltä. Tässä iässä se on tärkeää.

      • uumatallella

        0lipa hyvin sanottu. Ja koska tanssimassa on niin kivaa, pitää itsensä jo sen ilon vuoksi timmissä. Pitäähän kavaljeerin käsien uumalla pysyä, jenkkakahvat olis ikävät.


    • Toispuoljokkee

      Mukavaa olisi tanssahdella luonasi ja jos hyvältä tuntuu, niin jatketaisiin "tanssahtelua" makuulta, mutta mistä löydän luoksesi, kyselee viisikymppinen mies?

      Välillä juotaisiin kahvit ja juteltaisiin mukavia ja taas vaikka tansittaisiin, paljon mukavampaa ja intimimpää kahdestaan...

    • tuonnyt.kaikki.tietää

      Voihan perguletto, justiinsa joo, sehän tässä on takana!
      Nämä nyt on sitä päiväkahviseuraa vailla, tanssin varjolla siihen päädytään, kumppaneita ei ole näille ylijäämille hyljätyille löytynyt.

      • Toispuoltjokkee

        Meinaatko, että miehet haluaisivat yleisesti vain tanssia? Naivia ajattelua...paitsi naimisissa oleva lapatossu mies, josta akka kouluttanut nöyrän ja kiltin sisäsiistin lemmikin.


      • tanssi.sinä.vaan

        Elämään pettyneen selityksiä, ja yhä vaan panopaikkaa etsii. Eikös tuuri olekaan käynyt kun 70 vielä pyydystelet?


      • uatu
        Toispuoltjokkee kirjoitti:

        Meinaatko, että miehet haluaisivat yleisesti vain tanssia? Naivia ajattelua...paitsi naimisissa oleva lapatossu mies, josta akka kouluttanut nöyrän ja kiltin sisäsiistin lemmikin.

        Jos nikki toispuoltjokkee on sitä mieltä, että miehet haluaisivat tanssissa muutakin kuin yleisesti vain tanssia, hän erehtyy.


      • noin.siinä.käy
        tanssi.sinä.vaan kirjoitti:

        Elämään pettyneen selityksiä, ja yhä vaan panopaikkaa etsii. Eikös tuuri olekaan käynyt kun 70 vielä pyydystelet?

        Joku "pyydystelee", joku vain uskaltaa hartaasti toivoa.

        Kyllä se on yleistä, joskaan ei aivan sääntö, näillä vuosilla.


      • vanhus
        uatu kirjoitti:

        Jos nikki toispuoltjokkee on sitä mieltä, että miehet haluaisivat tanssissa muutakin kuin yleisesti vain tanssia, hän erehtyy.

        Ei erehdy jos nainen sanoo että minä haluaisin nyt rakastella ja vieläpä autossa. Minä kyllä kieltäytyin, ettein kiirettä etteikö sänkyyn kerkiäisi, mutta väitti hän ei ole autossa ennen rakastellut


    • tanssinhimossa

      Koskas on kettu mennyt koloon tanssiessa?
      Unelmiensaarella niin käy, mutta sielläkin sängyssä!
      En ole maaten tanssinut, enkä tanssien maannut!

      • Toispuoltjokkee

        Sen uskon, teillä ilmeisesti pimeässä peiton alla jäänyt kiihkeä lakan tago kokematta, saati tulinen vaaka mambo.

        Ei tarvitse unelmoida jos on uskallusta ja avoin mieli, suosittelen lämpimästi kokeilemaan, kaikkien partnereiden kanssa ei synkaa tanssilattiallakaan, niin siksi ilmeisesti luulet sen olevan vain unelmaa, näin se ei kuitenkaan ole..

        Olen kyllä törmänyt niin sanottuihin "lahnoihin" jotka flegmaattisena pötköttävät ja luulevat sen olevan suurta rakkautta ja yhteyttä toiseen ihmiseen, valitettavasti näiltä naisilta jää niin paljon kokematta lemmestä...

        Jos miehellä vielä testosterooni tasot jotakuin kohdillaan, kyllä ajatukset seilaavat jopa kaupassa käydessä ja naisia nähdessä siinä oleellisessa, niin miksei tanssilattialla lähekkäin liikkuessa, näin se vaan on. Tietysti lapatossu mieheltä kysyttäessä hän voi sopertaa jotain muuta, kun ei uskalla ääneen sanoa, jotta et loukkaantuisi...


      • tiehenikäyn
        Toispuoltjokkee kirjoitti:

        Sen uskon, teillä ilmeisesti pimeässä peiton alla jäänyt kiihkeä lakan tago kokematta, saati tulinen vaaka mambo.

        Ei tarvitse unelmoida jos on uskallusta ja avoin mieli, suosittelen lämpimästi kokeilemaan, kaikkien partnereiden kanssa ei synkaa tanssilattiallakaan, niin siksi ilmeisesti luulet sen olevan vain unelmaa, näin se ei kuitenkaan ole..

        Olen kyllä törmänyt niin sanottuihin "lahnoihin" jotka flegmaattisena pötköttävät ja luulevat sen olevan suurta rakkautta ja yhteyttä toiseen ihmiseen, valitettavasti näiltä naisilta jää niin paljon kokematta lemmestä...

        Jos miehellä vielä testosterooni tasot jotakuin kohdillaan, kyllä ajatukset seilaavat jopa kaupassa käydessä ja naisia nähdessä siinä oleellisessa, niin miksei tanssilattialla lähekkäin liikkuessa, näin se vaan on. Tietysti lapatossu mieheltä kysyttäessä hän voi sopertaa jotain muuta, kun ei uskalla ääneen sanoa, jotta et loukkaantuisi...

        Taas latistui ketju"seksistä" puhumiseen! Ei siitä puhua tarvitse, nimetä. Sen aistii jo äänensävystä ja katseesta, mutta jos rikkoa tunnelman tahtoo,..siinäpä tanssiessa kyselee!


      • opiksiotettavaa.lehdessä
        Toispuoltjokkee kirjoitti:

        Sen uskon, teillä ilmeisesti pimeässä peiton alla jäänyt kiihkeä lakan tago kokematta, saati tulinen vaaka mambo.

        Ei tarvitse unelmoida jos on uskallusta ja avoin mieli, suosittelen lämpimästi kokeilemaan, kaikkien partnereiden kanssa ei synkaa tanssilattiallakaan, niin siksi ilmeisesti luulet sen olevan vain unelmaa, näin se ei kuitenkaan ole..

        Olen kyllä törmänyt niin sanottuihin "lahnoihin" jotka flegmaattisena pötköttävät ja luulevat sen olevan suurta rakkautta ja yhteyttä toiseen ihmiseen, valitettavasti näiltä naisilta jää niin paljon kokematta lemmestä...

        Jos miehellä vielä testosterooni tasot jotakuin kohdillaan, kyllä ajatukset seilaavat jopa kaupassa käydessä ja naisia nähdessä siinä oleellisessa, niin miksei tanssilattialla lähekkäin liikkuessa, näin se vaan on. Tietysti lapatossu mieheltä kysyttäessä hän voi sopertaa jotain muuta, kun ei uskalla ääneen sanoa, jotta et loukkaantuisi...

        Tässä sinulle ohjeita, että uskallan pokata sänkytanssikaveria etsiessäsi.

        https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/21c86d0e-f87b-4ab1-bdfd-e2001bee20bd_rk.shtml


      • tätsit
        Toispuoltjokkee kirjoitti:

        Sen uskon, teillä ilmeisesti pimeässä peiton alla jäänyt kiihkeä lakan tago kokematta, saati tulinen vaaka mambo.

        Ei tarvitse unelmoida jos on uskallusta ja avoin mieli, suosittelen lämpimästi kokeilemaan, kaikkien partnereiden kanssa ei synkaa tanssilattiallakaan, niin siksi ilmeisesti luulet sen olevan vain unelmaa, näin se ei kuitenkaan ole..

        Olen kyllä törmänyt niin sanottuihin "lahnoihin" jotka flegmaattisena pötköttävät ja luulevat sen olevan suurta rakkautta ja yhteyttä toiseen ihmiseen, valitettavasti näiltä naisilta jää niin paljon kokematta lemmestä...

        Jos miehellä vielä testosterooni tasot jotakuin kohdillaan, kyllä ajatukset seilaavat jopa kaupassa käydessä ja naisia nähdessä siinä oleellisessa, niin miksei tanssilattialla lähekkäin liikkuessa, näin se vaan on. Tietysti lapatossu mieheltä kysyttäessä hän voi sopertaa jotain muuta, kun ei uskalla ääneen sanoa, jotta et loukkaantuisi...

        Sulle testosterimies,tuleeko mieleen koskaan teille miehille että jos on selkä mennyt raskaan työn raatajilla,synnytykset,kantamukset,kipuja vaikka muille jakaa,lonkat sijoiltaan yms.tenavaivaa,tekeekö siinä mieli olla trapetsitaiteilja ja tankotanssija? 70-80 v?
        Lahnassakin on se sama reikä.


    • esileikkinä

      Kyllä sen ketun heränneen kuonon tuntee tanssiessa noin vatsan korkeudella, mieshän on useimmiten ainakin 10 cm pitempi. Normaali nainen kiihottuu siitä ihan varmasti. Voikin sanoa, että tanssi on esileikkiä, siinä annetaan lupauksia puolin ja toisin.

      Nainen on vastuussa orkustaan, ei se lahnana lötköttäen tule. Jos ei oma luonto ja mielikuvitus pelaa, pitää ottaa selvää, netti pursuilee hyviä neuvoja.

      • turhianeuvoja.osaaville

        Toisten kiihottaminenko on päämääränä näissä Suomi 24 keskusteluissa? Tuon tunteen tiedämme toki jokainen, mutta itsestään selväksi se muuttuu, kun joka mies on tuon ohimenevän kiihkon osannut tarjota?
        Leikihän jo esileikkis!


      • tanssityttö

        Minua ainakaan ei kymmenien vuosien tanssikokemuksellani ole miehen kalu kiihottanut tanssilattialla, eikä fiksu mies työnnä kalua naista vasten tanssiessa, jos minulle työntyisi vatsaa vasten, se olisi viimeinen tanssi niin saastaisen miehen kanssa.

        Ellei osaa nauttia tanssista muutoin kuin esileikkinä, ei kovin kannata yleistää.

        Suurin osa miehistä kunnioittaa naista, jopa tanssilattialla.

        Mitä teet sängyssä, senkin tiedon voit pitää itselläsi,etkä osoittaa kuinka härkämäinen olet! Minun miestuttavillani on paremmat tavat ja kauniimmat puheet, he saavatkin naista, eikä tarvitse kankealla kalulla tanssiessa ärsyttää.

        Hyi, en palaa tänne tanssipuheisiin!
        Tanssin ja nautin tanssimisesta, miehen läheisyydestäkin, mutta kalut ja puheet kuuluvat muille sektoreille, ei paritanssiin.


      • Toispuotjokkee
        tanssityttö kirjoitti:

        Minua ainakaan ei kymmenien vuosien tanssikokemuksellani ole miehen kalu kiihottanut tanssilattialla, eikä fiksu mies työnnä kalua naista vasten tanssiessa, jos minulle työntyisi vatsaa vasten, se olisi viimeinen tanssi niin saastaisen miehen kanssa.

        Ellei osaa nauttia tanssista muutoin kuin esileikkinä, ei kovin kannata yleistää.

        Suurin osa miehistä kunnioittaa naista, jopa tanssilattialla.

        Mitä teet sängyssä, senkin tiedon voit pitää itselläsi,etkä osoittaa kuinka härkämäinen olet! Minun miestuttavillani on paremmat tavat ja kauniimmat puheet, he saavatkin naista, eikä tarvitse kankealla kalulla tanssiessa ärsyttää.

        Hyi, en palaa tänne tanssipuheisiin!
        Tanssin ja nautin tanssimisesta, miehen läheisyydestäkin, mutta kalut ja puheet kuuluvat muille sektoreille, ei paritanssiin.

        :D

        Löysää nyt hieman pipaa...toisaalta sinun kirjoituksestasi voi päätellä jotain, miksi et ole moista sivistymätöntä brutaalia kokenut pari tansseissa, ilmeisesti olet sentään uskaltanut kädestä pitää kiinni, mutta katsekontakti olisi jo yli siveyden...löytyy kyllä monia muita mielekkäämpiä ja tehokkaampia tapoja hoitaa kuntoilu ja sosiaalinen kanssakäyminen, mutta kyllä tanssi on erootista tai miksi monet laittavat itseään lähes yli tällinkiin tai ammatti tansioiden vaatetuskin on lievästi eroottista ja paljastavaa.

        Maku asioista ei sovi kiistellä, toiset tykkäävät, että mies vie, nainen vikisee ja feministit tietysti toisella tapaa ja se on OK minulle


      • Viatonsivullinen

        Jotenkin nyt tulee mieleen sanonta että ”älä opeta äitiäs naimaan” etkä isääs.
        Täällä 70 palstalla osataan ja tiedetään jo, opettaja voi mennä tuonne alempiin ikäluokkiin.
        Sielläkin jo uudet tuulet puhaltaa... ja tietävämmät opettajat...


      • tanssityttö
        Toispuotjokkee kirjoitti:

        :D

        Löysää nyt hieman pipaa...toisaalta sinun kirjoituksestasi voi päätellä jotain, miksi et ole moista sivistymätöntä brutaalia kokenut pari tansseissa, ilmeisesti olet sentään uskaltanut kädestä pitää kiinni, mutta katsekontakti olisi jo yli siveyden...löytyy kyllä monia muita mielekkäämpiä ja tehokkaampia tapoja hoitaa kuntoilu ja sosiaalinen kanssakäyminen, mutta kyllä tanssi on erootista tai miksi monet laittavat itseään lähes yli tällinkiin tai ammatti tansioiden vaatetuskin on lievästi eroottista ja paljastavaa.

        Maku asioista ei sovi kiistellä, toiset tykkäävät, että mies vie, nainen vikisee ja feministit tietysti toisella tapaa ja se on OK minulle

        Ja, sinä siis tykkäät kun kalu on kiinni mahassasi!
        Tykkää vaan, mutta minua sinun on turha arvostella, opeta muita jotka laillasi tykkäävät siitä kun mies vain nojailee...

        Minä tanssin mielelläni sellaisen miehen kanssa joka katsoo silmiin, ottaa reilusti kädestä ja vaikka vetää liki itseänsä, ei kalu törrötä mahassani.

        Sellainen olen ja muiden on turha enempää mielipiteestäni rääpiä.

        Naura sinä vain, siihen kai olet oppinut, naurattaa ne siveettömät miehet.


      • vanhus
        tanssityttö kirjoitti:

        Ja, sinä siis tykkäät kun kalu on kiinni mahassasi!
        Tykkää vaan, mutta minua sinun on turha arvostella, opeta muita jotka laillasi tykkäävät siitä kun mies vain nojailee...

        Minä tanssin mielelläni sellaisen miehen kanssa joka katsoo silmiin, ottaa reilusti kädestä ja vaikka vetää liki itseänsä, ei kalu törrötä mahassani.

        Sellainen olen ja muiden on turha enempää mielipiteestäni rääpiä.

        Naura sinä vain, siihen kai olet oppinut, naurattaa ne siveettömät miehet.

        En voi olla kommentoimatta. Vaimoni sanoin. Siksi naiset sinusta tykkää, kun sinulla ei ole käsi ensimmäiseksi naisten pöksyissä.. Onko näin


    • no.löysätään.pipaa

      Vai tuollaista.
      Meikäläisen tanssiseura iltapäivätansseisssa on ollut toisenlaista.

      Aluksi puhutaan orkesterista tai yhtyeestä todeten, että se on erinomainen. Kumppani toteaa että hänen aviopuolisonsa taannoinen poismeno on pääsyynä hänen tanssinharrastukseensa. Joku voi tämän sijasta mainita eronneensa miehen juopottelun takia. Kukaan ei tunnusta säilyneensä naimattomana hamaan 70plus-ikään saakka.
      Puheenaiheena ovat myös lapsenlapset, joista ollaan ylpeitä.

      Ei siinä sanallakaan seksiä käsitellä

    • no.ehkä.parempiosainen

      Ei ole raharikkaita tullut vastaan iltapäivä- enempää kuin iltatansseissakaan. Joko ne tanssivat muualla tai eivät tanssi lainkaan rajoittaen siten elämäänsä.
      Kun tansseihin tulevat ovat pääosin alempaan tai - jossakin määrin - keskiluokkaan kuuluvia, säätyero on ilmeinen tanssin harrastuksessa.
      Meikäläinen ehkä lasketaan normaalisti ns. yläluokkaan, Sitä tuskin monikaan tanssikumppaneista pystyy arvaamaan, kun harrastan tanssia vain sellaisilla paikkakunnilla, joilla en asu.

      • hauskanpitäjä-

        Eipä ole tullut tansseissa tilien saldoista tai oppineisuudesta tai sosiaaliluokasta kenenkään kuullut puhuvan. Tanssi on juuri kaikkia yhdistävä harrastus, oikea asenne vain vaatimuksena. Ei ihme, ettet tuollaisena itsesi yläluokkaan ( sellaista ei ole kuin peruskoulussa sitäpaitsi ) ylentäneenä kehtaa naamaasi paljon missään näyttää.


      • sini.sirkku-ek

        Julman näköinen tuo Lenita Airisto parka tuossa 7 mainoksessa.
        Värjätty ylisuuri hiuspehko, silmät tapilla tussilla ympäröitynä, eikä aitoa iloa ole nauravan suun ilmessä edes! Tuollaisia tällättyjä jos eläkeläiset ihailee, ei vedä moinen seura.


      • Vertaillaan
        sini.sirkku-ek kirjoitti:

        Julman näköinen tuo Lenita Airisto parka tuossa 7 mainoksessa.
        Värjätty ylisuuri hiuspehko, silmät tapilla tussilla ympäröitynä, eikä aitoa iloa ole nauravan suun ilmessä edes! Tuollaisia tällättyjä jos eläkeläiset ihailee, ei vedä moinen seura.

        Laitappa omaa kuvaa tulemaan ilman tällinkiä !


      • Vertaillaan kirjoitti:

        Laitappa omaa kuvaa tulemaan ilman tällinkiä !

        On se oma kuva ollut joskus, en tosin asetu entisen koulukaverin kanssa vertailtavaksi täysin eri tyyppinen on kuin minä 😊))


      • Lenita ei ole heittänyt lusikkaansa nurkkaan, kuten monet häntä huomattavasti nuoremmatkin ovat jo tehneet. 🧐


      • Hyvät lukijat, kai katsoitte ohjelman Hyvät katsoja. Jos katsoit näit Lenitan kun hän upeana purjehti helmat ja lahkeet hulmuten estradille! 27.10 klo 21.15
        🌹🌹🌹


      • Korjaan: Hyvät katsojat. 🌹


      • no.ehkä.hauskanpitäj
        hauskanpitäjä- kirjoitti:

        Eipä ole tullut tansseissa tilien saldoista tai oppineisuudesta tai sosiaaliluokasta kenenkään kuullut puhuvan. Tanssi on juuri kaikkia yhdistävä harrastus, oikea asenne vain vaatimuksena. Ei ihme, ettet tuollaisena itsesi yläluokkaan ( sellaista ei ole kuin peruskoulussa sitäpaitsi ) ylentäneenä kehtaa naamaasi paljon missään näyttää.

        Ei todellakaan puhuta varallisuudesta enempää kuin koulutuksestakaan-

        Oman sivistyneisyyden tasonsa voi muuten paljastaa helposti . Tomppelimaisuutensa voi paljastaa myös täällä toteamalla, kuten nikki hauskanpitäjä on tehnyt: "Ei ihme, ettet tuollaisena itsesi yläluokkaan ( sellaista ei ole kuin peruskoulussa sitäpaitsi ) ylentäneenä kehtaa naamaasi paljon missään näyttää". (Lainauksessa on myös kielivirhe: "sitä paitsi" kirjoitetaan kahdeksi sanaksi ja kaiken lisäksi ei kuulu tuohon lauseyhteyteen.)

        Uskaltaisipa hasukanpitäjä tuoda tänne naamaansa näkyviin, niin katsottaisiin, missä määrin sitä on varaa esitellä. Taitaa olla vanha ja ryppyinen kuin mätä omena.. Häh-häh-häh-häääääää.


      • ei.opettajaa.höynäytetä
        hauskanpitäjä- kirjoitti:

        Eipä ole tullut tansseissa tilien saldoista tai oppineisuudesta tai sosiaaliluokasta kenenkään kuullut puhuvan. Tanssi on juuri kaikkia yhdistävä harrastus, oikea asenne vain vaatimuksena. Ei ihme, ettet tuollaisena itsesi yläluokkaan ( sellaista ei ole kuin peruskoulussa sitäpaitsi ) ylentäneenä kehtaa naamaasi paljon missään näyttää.

        Peruskoulussa yläluokka?
        Ei sellaista ilmiötä peruskoulun järjestelmässä tunneta.
        Ei pitäisi paljastaa tietämättömyyttään


    • yksijoukosta

      Näkyypä olevan niin, että "hepsankeikat" vetävät miehiä puoleensa. En tälläydy, mutta enpä mene yksin tanssipaikoille, vain kumppanin kanssa. Omalla tyylilläni olen löytänyt hienoja kumppaneita. Viihdyn hyvin erilaisissa porukoissa. Aikoinaan työelämässä olin kuin kala vedessä kansainvälisessä seurassa. Kotimaassa koin jonkinlaista kateutta, koska olin useimmiten "parempiosaisempi" kuin muut. Uskalla tutustua, älä nosta jalustalle.

      • tyyliseniolen

        Kas kun se parempiosaisuus ei kaikille merkitse samaa. Minä olen aina ollut hyväosainen, onnellinen ja tyytyväinen täällä Suomessakin enkä ole numeroa tehnyt ulkomaisista kontakteista. Elämänkumppani löytyi jo nuorena, lasteni isä ja lastenlasten vaari, ihana hyvä luotettava ja komeakin mies on ja yhä rinnalla , kai se samaa on kuin hieno. Kateutta en tunne ketään kohtaan, ei minuakaan tarvitse kadehtia, vaan myötäelää iloissa ja suruissa, niin minäkin teen ystävieni suhteen. Oma tyylini minullakin on aina ollut ja sosiaalinen olen, myös suuren lämpimän suvun ympäröimä. Ystävyyttä arvostan, on omia harrastuksia ja ystäviä myös. Jalustalle ei kannata nostaa itseäänkään DDD


      • yksijoukosta
        tyyliseniolen kirjoitti:

        Kas kun se parempiosaisuus ei kaikille merkitse samaa. Minä olen aina ollut hyväosainen, onnellinen ja tyytyväinen täällä Suomessakin enkä ole numeroa tehnyt ulkomaisista kontakteista. Elämänkumppani löytyi jo nuorena, lasteni isä ja lastenlasten vaari, ihana hyvä luotettava ja komeakin mies on ja yhä rinnalla , kai se samaa on kuin hieno. Kateutta en tunne ketään kohtaan, ei minuakaan tarvitse kadehtia, vaan myötäelää iloissa ja suruissa, niin minäkin teen ystävieni suhteen. Oma tyylini minullakin on aina ollut ja sosiaalinen olen, myös suuren lämpimän suvun ympäröimä. Ystävyyttä arvostan, on omia harrastuksia ja ystäviä myös. Jalustalle ei kannata nostaa itseäänkään DDD

        Kaikki eivät löydä kumppania nuorena. Kaikki eivät saa elää yhdessä eläkeikään. Viihdyin kansainvälisessä ympäristössä. Joku on siivonnut työnään, joku tehnyt jotain muuta. Nämä asiat ovat faktoja, eivät arvotuksia.


    • lapikasta.lattiaan.helm

      Tähän säätykeskusteluun on todettava, että mitä vanhemmiksi tulemme, sitä vähäisemmiksi tulevat ns. säädystä, koulutuksesta, varallisuudesta ja yhteiskunnallisesta asemasta johtuvat erot.
      Loppujen lopuksi siinä lautaviitassa tai vastaavassa, johon loppujen lopuksi joudumme, eivät setelit kahise eikä tieto loista. Olemme kaikki samanarvoisia. Sitä kohtihan olemme menossa.
      Ei siis kannata tansseissa ujostella sitä, että on kerännyt omaisuutta tai tietoa enemmän kuin muut paikalla olevat. Mukaan tanssin harrastajien iloiseen joukkoon - niin kauan kuin kykenet!

      • ei.kiiitoosss

        Kerro missä käyt tanssimassa niin kierrän kaukaan tuollaisen ujostelemattoman omaisuuden kerääjän. Teillä näyttääkin olevan tietokilpailut, me kyllä tanssitaan .


      • lapikasta.lattiaan
        ei.kiiitoosss kirjoitti:

        Kerro missä käyt tanssimassa niin kierrän kaukaan tuollaisen ujostelemattoman omaisuuden kerääjän. Teillä näyttääkin olevan tietokilpailut, me kyllä tanssitaan .

        Köyhät kyllä kierrän kaukaa muualla paitsi tansseissa. Siellä nekin kelpaavat kumppaneiksi, kun lyödään lapikasta lattiaan.


    • Lenitasta sinisirkun kaa samaa mieltä. Julman ja karskin näköinen nainen. Liiallinen silmämeikki tekee kovan ja aggressiivisen vaikutuksen ja rämäkkä nauru ja yliampuvan nuorekas pukeutuminen ei paranna asiaa. Ja turhaa tulla sanomaan mitään kateellisuudesta. Minä mitään häneltä kadehtisinko jos nyt ei ehkä hänen pankkitiliään, mutta pelkään pahasti että jos haluaa menestyä niin siitä on maksettava se oma hintansa.
      ***
      En ole ikänäpäivänä käynyt päivätansseissa joten minulla ei ole kokemusta jengin kokoonpanosta. Eiköhön noissa eläkeläistansseissa ainakin pyöri porukoita eri elämän aloilta ja kuka niissä ensimmäiseksi ottaa selvää onko tanssitettava ollut entinen siivoojaressukka vai karolinska institutetin entinen osastopäällikkö neurokirurgian laitoksella.

      • siivoojanäiti

        Miksi siivooja olisi ressukka ? Entinen tai nykyinen ? Tyttäreni siivosi sairaaloissa vielä opiskelunsa alkuvuosina ja on nyt anestesialääkäri. Meillä päin arvostetaan siivoojia ja kaikkia muitakin rehellisen työn tekijöitä. En mene missään kyselemään ihmisten ammattia eikä se lue heidän otsassaan eikä näy ulospäin.


      • siivoojanäiti kirjoitti:

        Miksi siivooja olisi ressukka ? Entinen tai nykyinen ? Tyttäreni siivosi sairaaloissa vielä opiskelunsa alkuvuosina ja on nyt anestesialääkäri. Meillä päin arvostetaan siivoojia ja kaikkia muitakin rehellisen työn tekijöitä. En mene missään kyselemään ihmisten ammattia eikä se lue heidän otsassaan eikä näy ulospäin.

        Lapsus lingue. Minäkin arvostan siivoojia ja heidän työtään ja monet nuoret etenkin siivoavat opiskelun ohessa ja ammattisiivoojat ovat työympäristön ja julkisten tilojen viihtyvyyden ja hygienian ylläpidon kannalta aivan korvaamattomia: työläisluokan sankareita (Working class hero) ja sitäpaitsi arvostan myös lääkäreitäkin jotka osaavat ottaa luutun käteensä ja siivota omat jälkensä. Mikään työ ei halvenna tekijäänsä.
        ***
        Minä viittasin "entinen siivojaressukka" joihinkin henkilöihin jotka tuntevat katkeruutta siitä etteivät ole saaneet koulutustaan vastaavaa työtä ja joiden itsetuntoa on kolhittu epäasiallisella käyttäytymisellä heitä kohtaan työpaikoillaan.


      • siivoojanäiti kirjoitti:

        Miksi siivooja olisi ressukka ? Entinen tai nykyinen ? Tyttäreni siivosi sairaaloissa vielä opiskelunsa alkuvuosina ja on nyt anestesialääkäri. Meillä päin arvostetaan siivoojia ja kaikkia muitakin rehellisen työn tekijöitä. En mene missään kyselemään ihmisten ammattia eikä se lue heidän otsassaan eikä näy ulospäin.

        Vrt. ent. siivoojaparka-nimimerkkiin.


      • mikävrt
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Vrt. ent. siivoojaparka-nimimerkkiin.

        Mikä ihmeen vrt. ent. nimimerkki ? Mistä horiset, mihin pitää ja ketä verrata ? Siivooja on työ missä muutkin, ei siitä mitään sankaruutta tarvitse tehdä. Ihan kuin se olisi niin inhottava työ, että pitää antaa kunniamerkki jos sitä viitsii joku tehdä. Ja vielä ulkomaan kielellä ! Lääkäri ei sairaalassa saa edes siivota jälkiään.


      • mikävrt kirjoitti:

        Mikä ihmeen vrt. ent. nimimerkki ? Mistä horiset, mihin pitää ja ketä verrata ? Siivooja on työ missä muutkin, ei siitä mitään sankaruutta tarvitse tehdä. Ihan kuin se olisi niin inhottava työ, että pitää antaa kunniamerkki jos sitä viitsii joku tehdä. Ja vielä ulkomaan kielellä ! Lääkäri ei sairaalassa saa edes siivota jälkiään.

        vrt= vertaa
        "ent. siivoojaparka " nykyinen sininikkinen Tellukka (entinen siivoojaparka)(hänen sanansa, ei minun).
        Jos olet asiaa aikaisemmin kommentoinut puskanikki niin olen mielestäni vastannut täysin tyhjentävästi kysymykseesi ja sinä haluat vain riidellä kanssani. Et saa kaveria.Ei mee jatkoon!!!
        Ja siitä "ulkomaan kielestä" viittasin todella todella tunnettuun käsitteeseen josta John Lennon lauloi tässä linkki, koska et ymmärrä viitemaailmaani

        https://www.youtube.com/watch?time_continue=21&v=ziwsjE1O4Ow


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        vrt= vertaa
        "ent. siivoojaparka " nykyinen sininikkinen Tellukka (entinen siivoojaparka)(hänen sanansa, ei minun).
        Jos olet asiaa aikaisemmin kommentoinut puskanikki niin olen mielestäni vastannut täysin tyhjentävästi kysymykseesi ja sinä haluat vain riidellä kanssani. Et saa kaveria.Ei mee jatkoon!!!
        Ja siitä "ulkomaan kielestä" viittasin todella todella tunnettuun käsitteeseen josta John Lennon lauloi tässä linkki, koska et ymmärrä viitemaailmaani

        https://www.youtube.com/watch?time_continue=21&v=ziwsjE1O4Ow

        Paloma sekoo:

        """Minä viittasin "entinen siivojaressukka" joihinkin henkilöihin jotka tuntevat katkeruutta siitä etteivät ole saaneet koulutustaan vastaavaa työtä ja joiden itsetuntoa on kolhittu epäasiallisella käyttäytymisellä heitä kohtaan työpaikoillaan."""

        """Vrt. ent. siivoojaparka-nimimerkkiin."""
        vrt= vertaa

        """"ent. siivoojaparka " nykyinen sininikkinen Tellukka (entinen siivoojaparka)(hänen sanansa, ei minun)."""

        Onneksi et minusta jauhanut paskaa, sillä kyllä minulla ainakin oli ihan siivoojakoulutustani vastaava työ.
        Vai et kai herrantähe kuvitellut minun olevan "karolinska institutetin entinen osastopäällikkö neurokirurgian laitoksella"?


      • Tellukka kirjoitti:

        Paloma sekoo:

        """Minä viittasin "entinen siivojaressukka" joihinkin henkilöihin jotka tuntevat katkeruutta siitä etteivät ole saaneet koulutustaan vastaavaa työtä ja joiden itsetuntoa on kolhittu epäasiallisella käyttäytymisellä heitä kohtaan työpaikoillaan."""

        """Vrt. ent. siivoojaparka-nimimerkkiin."""
        vrt= vertaa

        """"ent. siivoojaparka " nykyinen sininikkinen Tellukka (entinen siivoojaparka)(hänen sanansa, ei minun)."""

        Onneksi et minusta jauhanut paskaa, sillä kyllä minulla ainakin oli ihan siivoojakoulutustani vastaava työ.
        Vai et kai herrantähe kuvitellut minun olevan "karolinska institutetin entinen osastopäällikkö neurokirurgian laitoksella"?

        Joo, mulla on sellanen mielikuva että ihan oikeesti olet joku hienostodaami Östermalmilta. Työurasi olet tehnyt Karolinska Instituutissa ylilääkärinä ja nyt olet eläkkeellä ja harrastat vain oopperaa ja teatteria ja Nobel-instituutin tapahtumia. Toi sun "ent. siivojaparka" nimimerkkisi on siis pelkkää hämäystä…


      • no.ei.sitten
        Paloma.se.co kirjoitti:

        vrt= vertaa
        "ent. siivoojaparka " nykyinen sininikkinen Tellukka (entinen siivoojaparka)(hänen sanansa, ei minun).
        Jos olet asiaa aikaisemmin kommentoinut puskanikki niin olen mielestäni vastannut täysin tyhjentävästi kysymykseesi ja sinä haluat vain riidellä kanssani. Et saa kaveria.Ei mee jatkoon!!!
        Ja siitä "ulkomaan kielestä" viittasin todella todella tunnettuun käsitteeseen josta John Lennon lauloi tässä linkki, koska et ymmärrä viitemaailmaani

        https://www.youtube.com/watch?time_continue=21&v=ziwsjE1O4Ow

        Tylsää. Mikähän suuri ajatus tuossakin muka piilee?


      • että.kuka.on.ressukka
        siivoojanäiti kirjoitti:

        Miksi siivooja olisi ressukka ? Entinen tai nykyinen ? Tyttäreni siivosi sairaaloissa vielä opiskelunsa alkuvuosina ja on nyt anestesialääkäri. Meillä päin arvostetaan siivoojia ja kaikkia muitakin rehellisen työn tekijöitä. En mene missään kyselemään ihmisten ammattia eikä se lue heidän otsassaan eikä näy ulospäin.

        Jos tytär olisi jatkanut siivoojana, hän voisi varmaan käydä nykyään iloisesti eläkeläisten tansseissa.

        Kun on nyt anestesialääkäri, ei kuuna päivänä varmaan rohkene mennä iloitsemaan mukaan eläkeläisten tansseihin.

        Kumpi noista on NYT ressukka?


    • tanssija

      Hyvät tanssijat eivät puhu, kun tanssivat.

      Huonot ja epävarmat tanssijat peittelevät tanssitaitoaan puhuen pälpättäen.

      • puhunjapussaan

        Koita vaan pitää suusi kiinni niin ei huomata miten tyhmiä täällä suollat !


      • perjantaita
        puhunjapussaan kirjoitti:

        Koita vaan pitää suusi kiinni niin ei huomata miten tyhmiä täällä suollat !

        Mistä sää tiedät, kuka täällä KIRJOITTAA suu auki ja kuka suu kiinni?


      • docventure
        perjantaita kirjoitti:

        Mistä sää tiedät, kuka täällä KIRJOITTAA suu auki ja kuka suu kiinni?

        Hiljaa keinun rakkaani käsivarsilla,
        ei ole mennyttä, ei tulevaa
        On vain tämä hetki.
        Tuoksunsakin niin tuttu
        kätensä lämpö kädessäni
        saa kurottamaan kohti poskeaan.
        Rakkaintani vasten painaudun.


      • että.on.hajua
        docventure kirjoitti:

        Hiljaa keinun rakkaani käsivarsilla,
        ei ole mennyttä, ei tulevaa
        On vain tämä hetki.
        Tuoksunsakin niin tuttu
        kätensä lämpö kädessäni
        saa kurottamaan kohti poskeaan.
        Rakkaintani vasten painaudun.

        --- ja jatkuu:
        ---
        Ihan tässä menee taju,s
        syynä vahva pazkan haju-


    • e.lä.mä

      Ruotsi on avoin maa täällä netissä tarvitaan vain oikea nimi niin kaikki on näkyvissä ei Suomessa.

      Suomi on hyvin suljettu maa Venäjän tavoin.

    • no.onhan.tuota.koettu

      Ns. parempiosainenkin osaa käyttaytyä tanssissa sivistymättömästi osoittaen hyvien käytöstapojen puutetta.

      Sivistymättömyys ja hyvien käytöstapojen puute sekä vastaavasti sivistyneiyys ja tapakulttuurin hallinta tulevatkin erityisen hyvin ilmi juuri tanssissa, Koulutus ja ammattiala eivät sitä vastoin suinkaan paljastu kovin helposti, ellei asianomainen niitä itse kerro. Asukaan ei usein paljasta sisintä.

    • no.ei.sitten

      Sen kyllä huomaa, että enimmäkseen eläkeläisten tansseja järjestävät kahta perinteistä vasemmistopuoluetta lähellä olevat eläkeläisjärjestöt.

      Toisaalta perinteistä oikeistopuoluetta lähellä oleva eläkeläisjärjestöt eivät niitä tunnu järjestelevän liiemmälti. Ilmeisesti tanssi viehättää siellä suunnassa vähemmän. Tanssimassa ei siten käydäkään, missään,

      Toisaalta monet tällaisissa tansseissa kävijät eivät paljoakaan tunnu kiinnittävän huomiota järjestävän järjestön poliittiseen taustaan

      • uatu

        Voisi siis tuon perusteella tehdä - ehkä vähän kärjistäen - sen johtopäätöksen, että duunaritaustainen tanssii, porvari ei.


      • ehken
        uatu kirjoitti:

        Voisi siis tuon perusteella tehdä - ehkä vähän kärjistäen - sen johtopäätöksen, että duunaritaustainen tanssii, porvari ei.

        Kärjistäen, Duunari tanssii, porvari istuu katsomassa balettia!


      • uatu
        ehken kirjoitti:

        Kärjistäen, Duunari tanssii, porvari istuu katsomassa balettia!

        Noinhan se varmaan onkin. Oli hyvin keksitty.


      • kretonkiin.nojaillenn
        ehken kirjoitti:

        Kärjistäen, Duunari tanssii, porvari istuu katsomassa balettia!

        Duunari voi mennä balettiinkin. mutta porvarissa ei aina kykyä tanssia.


    • eihienostellen

      Seuraavan kerran tanssitaan kansainvälisessä seurassa!

      Kohteliaisuus ei ole jäänyt vain opiksi, se on tapa.

      • no.mukaviahan.nekin.ovat

        Oikein ulkomaalaisten kanssa! Toisia onnistaa.

        Me muut joudumme kiertämään parkettia näiden meikäläisten maatiaisten seurassa. Kyllähän niidenkin seurassa viihtyy.


    • no.meiltähän.menee.hyvin

      Mitä korkeampi ihmisen yhteiskunnallinen asema on, sitä epätodennäköisempää on, että hän käy yleisissä tansseissa edes puolisonsa kanssa.

      Ajatelkaahan mikä onni meillä on, että koemme omaavamme sellaisen yhteiskunnallisen aseman, joka ei estä meitä käymässä tansseissa.

    • Tanssivaratsastaja

      En ole korkeakoulutettu, mutta varakas ja käyn myös päivätansseissa. Kyllä siellä mainitsemistasi ainakin pappi käy

      • no.siinähän.se.menee

        Meikäläinen on kyllä korkeakouluja käynyt, jossakin määrin varakaskin, haluamatta kuitenkaan ruveta kilpailemaan näissä asioissa jonkun muun kanssa.

        Kummankin osalta, siis myös nikin Tanssivaratsastaja, pätee aikaisemmin yllä esitetty toteamus: "koemme omaavamme sellaisen yhteiskunnallisen aseman, joka ei estä meitä käymässä tansseissa".


      • e.lä.mä

        Hänen hengelle joka on. Näin kaikilla luulen en tiedä.


    • e.lä.mä
    • e.lä.mä

      Ei ole.

    • e.lä.mä
    • hämeen_hiras

      Kaipa niillä varakkaammilla, jos eivät harrasta tanssia, on tanssin sijaan muita keinoja edistää liikkeiden koordinointia, tasapainon säilytyskykyä, ihmisten seurassa olemista, sosiaalisia kykyjä ym.ym., jos eivät tule tavallisten tallaajien tansseihin.
      Vai onkohan sittenkään? Kyllä nekin höppänöityvät ......

    • uatu

      Meikäläinen ei hae tuota seuraa tilanteista tai paikoista eikä tilanteisiin tai paikkoihin, joissa pääosin istutaan.

      Liikettä pitää olla!

      • Viatonsivullinen

        Saman liikunnallisen fiiliksen saa kun istuu kotona ja katselee telkkarista kun ihmiset tanssii.
        Tietysti livenä on aidompaa mutta jälkivaikutus on sama. 💃🕺😏


      • tanssityttö.täällä
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        Saman liikunnallisen fiiliksen saa kun istuu kotona ja katselee telkkarista kun ihmiset tanssii.
        Tietysti livenä on aidompaa mutta jälkivaikutus on sama. 💃🕺😏

        Minkä fiiliksen saa istumalla ja katsomalla muiden tanssimista / tanssia itse ja muut katselee?

        Minä en saa mitään fiiliksiä tanssimista katsellessani, istuen sohvalla!

        Minä haluan tanssia, tanssia ja taas liikkua musiikin tahtiin nyt tanssin tahtiin tämän; Walking in Memphis - MARC COHN kun soi radiossa ja minulla on käsipainot kädessä ja tanssiliikkeet hallussa.

        Aina ei tarvitse liikkua musiikitta, eikä katsella muiden tanssia.

        Tyynytanssitkin kivoja. Nyt aamujumppa samalla.

        Olet kyllä ihan sivullinen ja ulkona tanssimisesta!


      • no.töllötin.sen.korvaa
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        Saman liikunnallisen fiiliksen saa kun istuu kotona ja katselee telkkarista kun ihmiset tanssii.
        Tietysti livenä on aidompaa mutta jälkivaikutus on sama. 💃🕺😏

        Nikki viatonsivullinen onkin kehittänyt pitkälle virtuaalisen maailman todellistaminen.

        Kun näkee televisiosta tanssia , kokee tanssin nautinnon.

        Samalla tavoin varmaankin kokee itsensä varakkaaksi nähdessään siinä rahaa ja rikkaita ihmisiä tai seksiä, kun katselee porrnoa.


      • valssissa.keinuen
        tanssityttö.täällä kirjoitti:

        Minkä fiiliksen saa istumalla ja katsomalla muiden tanssimista / tanssia itse ja muut katselee?

        Minä en saa mitään fiiliksiä tanssimista katsellessani, istuen sohvalla!

        Minä haluan tanssia, tanssia ja taas liikkua musiikin tahtiin nyt tanssin tahtiin tämän; Walking in Memphis - MARC COHN kun soi radiossa ja minulla on käsipainot kädessä ja tanssiliikkeet hallussa.

        Aina ei tarvitse liikkua musiikitta, eikä katsella muiden tanssia.

        Tyynytanssitkin kivoja. Nyt aamujumppa samalla.

        Olet kyllä ihan sivullinen ja ulkona tanssimisesta!

        Eikö sentään olisi vielä ihanampaa keinua miehen vietävänä tanssilattialla?


    • havumetsäin.mies

      Kun oli ikää vähän päälle 20 vuotta, naisten vuorolla hakivat pari kertaa, mikä ilahdutti suuresti..
      Kun nyt on ikää vähän alle 80 vuotta, naisten vuorolla jättävät hakematta pari kertaa, mikä harmittaa auuresti.

      • talvikkinen

        Emme ole käyneet tavallisissa päivätansseissa vähään aikaan. Laivoilla on ihan hyvää musiikkia, yökerhoissa siellä liian meluisaa. Yleensä en ole yksin liikkeellä, joskus kuitenkin tilaisuuksissa, joissa on tanssia. En yleensä hae, mutta jos hyvä humppa tulee, haen. Sinua olisin vielä marraskuussa hakenut, mutta nyt voisin ihan pokkana kävellä ohi ja hakea vierestä.


    • uatu7

      Mistähän se johtuu, että tanssin pyörteissä kohtaa lähes aina niin ihastuttavia naisia, iästä ja ulkokuoresta riippumatta?
      Eivät ne useinkaan erikoisilta vaikuta, kun ne ovat vielä riveissään odottamassa hakijaa tai tulevat hakemaan!

    • että.ei.uskalla

      Aloitukseen voisi todeta:

      Mitä korkeampi on asema yhteiskunnassa, sitä enemmän on soveliaisuuden raja-aitoja. Erään tason soveliaisuuden raja-aita sulkee pois mahdollisuuden käydä yleisissä tansseissa.

      Eläkeikään tultua monet soveliaisuuden raja-aidat madaltuvat, jopa katoavat. Tästä ilmiöstä on melko todennäköisesti monella omakohtaista kokemusta. Työelämässä ollessan eivät rohjenneet mennä tansseihin, mutta nyt ei ole niitä estoja,

      • Omavalinta

        Tai ehkä elämä on hieman kasvattanut ja kehittänyt ja ajatus on alkanut juosta: kun loppumetrit ovat käsillä, ei kannata enää jättää asioita, joita vielä pystyy ja kykenee, tekemättä minkäänlaisten raja-aitojen ja tekosyiden takia.

        Ihmisen estot katoavat oikeasti vasta sitten, kun joku sairaus alkaa vaikuttamaan niin pitkälle ja perusteellisesti, että se muuttaa mielen, kielen, psyyken ... aivan joksikin muuksi kuin normisti on ollut.

        Aloittajalle voisi sanoa, että on muitakin hauskan pitotapoja kuin tanssiminen. Eiväthän kaikki taviksetkaan tanssi, miksi kaikkien paremmin koulutettujen pitäisi.


      • tanssityttö.täälläkin

        Etteikö työelämässä ollessaan kehdannut mennä tansseihin?

        Silloin sitä tansseissa käytiinkin, ajettiin satoja kilometrejä autolla , jos lähellä ei ollut huveja.
        Käytiin tansimassa myös Ravintoloissa, joissa tanssia siihen aikaan olikin melkein ilta kuin ilta.
        Harmittaa kyllä vietävästi kun ravi tolat ovat lopettaneet tanssi illat. Elävä musiikki ole ennen ihan tavallista, nyt ei sellaista kuule kuin tanssilavoilla ja eläkeläistansseissa. Tuottihan se tanssi-ilta muinoin, silloin kun oli tanssi illan aikana pakko ruokailla. Ruoka oli siihen aikaan ravintolassakin suht halpaa, ravintola kuittasi sillä myynnillä orkesterilkulut ja kansa nautti. Muistan kuinka suosittu oli lämmin voileipä, ei ollut liian iso annos, ei kalliskaan, mutta tanssit oli pelastettu. Olihan silloin joissakin ravintoloissa tapana myydä sissäänpääsylippujakin, mutta ruokailu oli sekin melkoisen yleistä, ainakin pääkaupunkiseudulla.

        Harmittaa kun olis aikaa, mutta taas pitää ajella eläkeläisenä satojen kilometrien päähän tanssimaan, kun paikkoja on yhä harvemmassa. Jestamajeeraa, tanssiminen on kuin toinen elämä, siitä en luovu!


    • no.mukaan.humppaamaan

      Totta on ettei tanssi ole suinkaan ainut hauskanpito. Saahan täällä muitakin mieltä virkistäviä ja kuntoa kehittäviä ajanvieton muotoja kehua.

      Jos kohta yhteiskunnan ns. kermaan kuuluvat eivät käy kaikelle kansalle tarkoitetuissa tansseissa, eivät niissä myöskään näy juurikaan alimpaan yhteiskuntaluokkaan kuuluvat vähätuloiset . Niillä viimeksi mainituilla asia voi olla kiinni rahastakin.

      Tansseissa käyvät lähinnä keskiluokkaan kuuluvat tai kuuluneet, siis ns. tavikset. Näihin lasketaan myös hyvin ansaitsevat duunarit yhtä hyvin kuin esim. maalaistalojen emännät ja opettajat.

    • ei.tissutteluakaan

      Omalta osalta liittyy siihen, että elämään tuli ns. seniori-iässä uudelleen tansseissa käynti, myös merkittävä muunlainen elämänmuutos.
      Ennen tanssin harrastusta kuului elämäään lähes päivittäin ns. tissuttelu, alkoholipitoisten juomien pienoinen käyttö. Siitä tuli loppu kuin yhdellä iskulla.
      Alkoivat tipattomat kuukaudet ja jatkuvat edelleen. Niin jatkuu tanssikin,

    • nostalgiaa
    • uatu

      En kuuna päivänä menisi ravintolaan tansseihin.
      Meikäläisellä tanssi ja ruokailu eivät kuulu yhteen.

    • niinsevaanon

      Viitaten aloittajan toteamukseen päivätansseissa kävijöistä, voi yhtä hyvin olettaa, että tännekin kirjoittavat enimmäkseen ns. alemman koulutustason ja varallisuuden omaavat ihmiset.
      Tämä toteamus tietysti nostaa naurettavan vastarinnan tulvan, koska olen sattunut tölväisemään hienohelmojen herkkää hipiää!

      • ei.sovi.mennä.kun.on

        Tarkoittaako nikki niinsevaanon sanalla "tänne " tätä ketjua vai tätä palstaa?

        Jos verrataan palstalle kirjoittavia koulutustason ja varallisuuden pohjalta, niin todennäköisesti heidän keskitasonsa ei yllä koko väestön keskitasoon.

        Valtaosa kirjoittajista kuulunee keskiluokkaan niin koulutustason kuin varallisuudenkin osalta.
        Alemman koulutus- ja varallisuustason omaavia on kyllä enemmän kuin ylemmän vastaavia.

        Ani harvahan täällä varta vasten paljastaa koulutuksensa ja vielä harvempi varallisuutensa. Harvemmin sitä joku sivullinenkaan paljastaa.

        Jos joku eläkkeen pienuudesta valittelee, niin se kuulune selvästikin alemman varallisuustason omaaviin. Kun kirjoittaja toteaa, että eläke riittää hyvin, niin sen varallisuuden tasosta ei voi todeta vielä mitään.

        Tuohon todettakoon: meikäläinen ei ainakaan valita eläkkeestään.

        Tanssista puheen ollen ja viitaten edellä minitun nikin niinsevaanon asiantuntemusta ja kypsää harkintaa osoittavan kirjoituksen lopputoteamukseen: monta ns. hienohelmaa kyllä harmittaa, kun kokee, ettei ole soveliasta mennä ainakaan paikallisiin tansseihin. Tällä palstallakin niitä muuten on, kuten tarkkaavainen lukija on voinut todeta.


      • ei.sovi.mennä.kun.on kirjoitti:

        Tarkoittaako nikki niinsevaanon sanalla "tänne " tätä ketjua vai tätä palstaa?

        Jos verrataan palstalle kirjoittavia koulutustason ja varallisuuden pohjalta, niin todennäköisesti heidän keskitasonsa ei yllä koko väestön keskitasoon.

        Valtaosa kirjoittajista kuulunee keskiluokkaan niin koulutustason kuin varallisuudenkin osalta.
        Alemman koulutus- ja varallisuustason omaavia on kyllä enemmän kuin ylemmän vastaavia.

        Ani harvahan täällä varta vasten paljastaa koulutuksensa ja vielä harvempi varallisuutensa. Harvemmin sitä joku sivullinenkaan paljastaa.

        Jos joku eläkkeen pienuudesta valittelee, niin se kuulune selvästikin alemman varallisuustason omaaviin. Kun kirjoittaja toteaa, että eläke riittää hyvin, niin sen varallisuuden tasosta ei voi todeta vielä mitään.

        Tuohon todettakoon: meikäläinen ei ainakaan valita eläkkeestään.

        Tanssista puheen ollen ja viitaten edellä minitun nikin niinsevaanon asiantuntemusta ja kypsää harkintaa osoittavan kirjoituksen lopputoteamukseen: monta ns. hienohelmaa kyllä harmittaa, kun kokee, ettei ole soveliasta mennä ainakaan paikallisiin tansseihin. Tällä palstallakin niitä muuten on, kuten tarkkaavainen lukija on voinut todeta.

        En ole käynyt koskaan päivätansseissa eläkkeellä ollessani, olenko jäänyt jostain paitsi?

        Työni puolesta olin joskus mukana sellaisissa tilaisuuksissa, joissa oli vieraana eläkeläisiä.
        Oikein silmäni aukenivat, en osannut kuvitella, millaista oli meno siinä ikäluokassa, oikein nyt hymyilyttää.

        Hassuinta oli, että papat hakivat minua tanssimaan, vaikka siellä oli heidän oman ikäluokkansa daaameja odottamassa tanssiin kutsua. Ei se mitään, herrat olivat kohteliaita ja ystävällisiä,
        Katsoin kuitenkin, että minun viisaampaa vetäytyä sivummalle, koska olin siellä vain virkani puolesta, ja antaa tilaa heille, jotka olivat tulleet pitämään hauskaa.


      • Olen huomannut saman. Mutta onko sillä nyt niin kamalasti väliä? Vai oletko täällä etsimässä tanssiseuraa/elämänsulostuttajaa?

        Itsekin haluan vain tasoiseni miehen. Sivistyneen, viriilin, varakkaan.


      • hämeen_hiras
        AnnaSophia kirjoitti:

        Olen huomannut saman. Mutta onko sillä nyt niin kamalasti väliä? Vai oletko täällä etsimässä tanssiseuraa/elämänsulostuttajaa?

        Itsekin haluan vain tasoiseni miehen. Sivistyneen, viriilin, varakkaan.

        Varakkaita, siis omillaan hyvin toimeen tulevia miehiä , löytyy iltapäivätansseista pilvin pimein, viriileitäkin on valtaosa, jonkun sivistyneenkin voi joskus hyvällä onnella löytää.

        Mihin sinä AnnaSophia muuten sitä sivistynyttä miestä tarvitset?


      • hämeen_hiras kirjoitti:

        Varakkaita, siis omillaan hyvin toimeen tulevia miehiä , löytyy iltapäivätansseista pilvin pimein, viriileitäkin on valtaosa, jonkun sivistyneenkin voi joskus hyvällä onnella löytää.

        Mihin sinä AnnaSophia muuten sitä sivistynyttä miestä tarvitset?

        Hyviin, mielenkiintoisiin keskuteluihin, ettei tarvitse tänne kirjoitella. Lisäksi seuraksi konsertteihin, teatteriin, museoihin, näyttelyihin ja päiväkävelyille. Ja vaikkapa katsomaan jalkapallo-ottelua.


      • että.kaikkea.sitä.saa.lu
        AnnaSophia kirjoitti:

        Hyviin, mielenkiintoisiin keskuteluihin, ettei tarvitse tänne kirjoitella. Lisäksi seuraksi konsertteihin, teatteriin, museoihin, näyttelyihin ja päiväkävelyille. Ja vaikkapa katsomaan jalkapallo-ottelua.

        Pahasti olet harhateillä!

        Mielnkiintoisimmat keskustelut miesten kanssa käyt täällä.

        Kaiken maailman konserttisi, teatterisi, museosi, näyttelysi ja päiväkävelysi eivät kiinnosta miestä niin pennin vertaa.
        Jalkapalloakin mies katselee mieluiten - olutta hörppien - televisiosta. Saathan siinä istua jököttää ihannemiehesi vieressä.


      • että.kaikkea.sitä.saa.lu kirjoitti:

        Pahasti olet harhateillä!

        Mielnkiintoisimmat keskustelut miesten kanssa käyt täällä.

        Kaiken maailman konserttisi, teatterisi, museosi, näyttelysi ja päiväkävelysi eivät kiinnosta miestä niin pennin vertaa.
        Jalkapalloakin mies katselee mieluiten - olutta hörppien - televisiosta. Saathan siinä istua jököttää ihannemiehesi vieressä.

        Eipä haittaa yhtään, eikä ollenkaan.

        Pääasia, että kumpikin tekee sitä, mistä enemmän itse pitää.

        "Lika barn lekär bäst."


    • ei.esteitä

      Kun on kerran jos toisenkin ollut iltapäivätansseissa, niin pakostahan siinä on naiskumppania vähän arvioinut.
      Sellainen käsitys on syntynyt, että yli puolet kumppaneista on ollut ihmisen hyvinvoinnin ja kehittämisen alalla. Tähän ryhmään kuuluvat sairauden- ja terveyden alalla toimivat sekä opettajat. Ovat kai tottuneet pitämään kunnostaan huolta. Kokevat myös, ettei oma yhteiskunnallinen asema ole esteenä tansseissa käymiselle.

      • Arviovaiveto

        Tästä juolahti: hiihtosesongin iltariennossa eteen tupsahti miesimmeinen, joka pyysi lupaa saada kysyä. Hän sai: saanko arvata mitä teet työksesi? - Saat. - Olet joko kaupan- tai hoitoalalla. - Toinen nappasi, mistä sinä sen arvasit? - En arvannut, tiesin sen, pohkeistasi.


      • Openmies

        On opellakin hyvät pohkeet, kiertää koko ajan luokassa lasten töitä valvomassa. Opet usein fillaroi tai kävelee töihin, harrastaa hiihtoa uintia palloilulajeja golfia jne. Haluavat olla esimerkillisiä ja henkisesti vaativan työn vastapainoksi harjoittaa kehonkulttuuria.Tiedän koska olen opettajan mies.


      • Hauskanhassuhetki

        Joo-o, mutta sun täytyy kertoa tuo sille miesimmeiselle, jonka mielestä vain kaupassa ja / tai terveydenhoitopuolella liikkuu treenattuja pohkeita.


      • Hetkinen, ihan pieni kysymys: "Millä alalla ne herrahenkilöt ovat elämäntyönsä tehneet?"


    • no.meitä.on.moneksi

      Toinen kiinnostava asia tanssikumppanissa on hänen siviilisäätynsä.

      Näin ikäihmisten parissa suurin ryhmä ovat naiset, joiden puoliso on siirtynyt tuonpuoleiseen. Huomattavan vähän on, kumma kyllä. niitä, jotka ovat panneet miehen kierrätykseen eikä uutta ole saatu tilalle. Elämänsä ilman puolisoa toimeen tulleita tapaa enemmän..

      Yleensähän tansseihin tulijat, jotka muuten käyttävät sileää sormusta, panevat sen tilaisuuden ajaksi käsilaukkuun tai taskuun tai yleensäkin jättävöt kotiin.

      • Minun puolisoni on siirtynyt tuonpuoleiseen jo melkein 9 vuotta sitten, ja käytän yhä sormuksiani joka paikassa. Onko olemassa jokin sääntö, että pitäisi ottaa kauniit, omaksi saadut sormukset pois kädestä leskeydyttyään? Olen yhä edesmenneen puolisoni puoliso, kunnes joku saa hänen paikkansa. Tai sitten ei koskaan kukaan.


      • noinhan.asia.on
        AnnaSophia kirjoitti:

        Minun puolisoni on siirtynyt tuonpuoleiseen jo melkein 9 vuotta sitten, ja käytän yhä sormuksiani joka paikassa. Onko olemassa jokin sääntö, että pitäisi ottaa kauniit, omaksi saadut sormukset pois kädestä leskeydyttyään? Olen yhä edesmenneen puolisoni puoliso, kunnes joku saa hänen paikkansa. Tai sitten ei koskaan kukaan.

        Tuskinpa on mitään sääntöä siitä, mitä sormuksia saa pitää. Jonkinlaista käytäntöä on.
        Jos puoliso on edesmennyt,niin eihän silloin avioliittoa ole enää olemassa, ei myöskään puolisoja.
        Käypä vain AnnaSophia reippaasti iltapäivätansseissa.


      • noinhan.asia.on kirjoitti:

        Tuskinpa on mitään sääntöä siitä, mitä sormuksia saa pitää. Jonkinlaista käytäntöä on.
        Jos puoliso on edesmennyt,niin eihän silloin avioliittoa ole enää olemassa, ei myöskään puolisoja.
        Käypä vain AnnaSophia reippaasti iltapäivätansseissa.

        Minulla on kauniit, valkokultaiset, timantein koristellut sormukset. En näe mitään syytä ottaa niitä pois sormestani muutoin kuin kotitöitä tehdessä.

        Iltapäivätansseihin ei ole mielessäni kutsu kuulunut. Tanssimisesta kyllä pidän paljonkin.


      • ei.esteetön.menemään
        AnnaSophia kirjoitti:

        Minulla on kauniit, valkokultaiset, timantein koristellut sormukset. En näe mitään syytä ottaa niitä pois sormestani muutoin kuin kotitöitä tehdessä.

        Iltapäivätansseihin ei ole mielessäni kutsu kuulunut. Tanssimisesta kyllä pidän paljonkin.

        Vaikuttaa siltä että AnnaS.., jolla on noin kalliit sormuksetkin. kuuluu sellaiseen ylempään kansankerrokseen, johon kuuluvan ei sovi käydä sen enempää lava- kuin iltapäivätansseissakaan. Sääli.


      • Arveleisin
        ei.esteetön.menemään kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä että AnnaS.., jolla on noin kalliit sormuksetkin. kuuluu sellaiseen ylempään kansankerrokseen, johon kuuluvan ei sovi käydä sen enempää lava- kuin iltapäivätansseissakaan. Sääli.

        Kuulostaa hienolta tuo nimensä. Sophia niinkuin Sophia Loren. Onkohan yhtä muotovalio ? Suomalainen vanttera emäntätyyppi olisi Sohvi.


      • Arveleisin kirjoitti:

        Kuulostaa hienolta tuo nimensä. Sophia niinkuin Sophia Loren. Onkohan yhtä muotovalio ? Suomalainen vanttera emäntätyyppi olisi Sohvi.

        Minun isovanhempani, heidän vanhempansa, heidän vanhempansa.... j.n.e. ovat olleet ruotsinkielisiä, ja siellä suvussani on useilla naisilla ollut nimessään tuo Sophia, joko noin kirjoitettuna, tai sitten Sofia. Edesmenneen mieheni äiti oli Sofia, samoin tyttärentyttäreni yksi etunimistä on Sofia. Annojakin löytyy esiäideistäni.

        Joten, mistään kovin ihmeellisestä ei ole kysymys, ainakaan minulle itselleni.


      • Arveleisin kirjoitti:

        Kuulostaa hienolta tuo nimensä. Sophia niinkuin Sophia Loren. Onkohan yhtä muotovalio ? Suomalainen vanttera emäntätyyppi olisi Sohvi.

        ..ja mitään vantteraa emäntätyyppiä minusta ei saa millään. Olen vaalea, pitkäjalkainen normannien jälkeläinen.


      • AnnaSophia kirjoitti:

        ..ja mitään vantteraa emäntätyyppiä minusta ei saa millään. Olen vaalea, pitkäjalkainen normannien jälkeläinen.

        ...tai ainakin skandinaavisten viikinkien rotua enemmän.... heidän jälkeläisiäänhän ne normannitkin olivat.


      • ei.esteetön.menemään kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä että AnnaS.., jolla on noin kalliit sormuksetkin. kuuluu sellaiseen ylempään kansankerrokseen, johon kuuluvan ei sovi käydä sen enempää lava- kuin iltapäivätansseissakaan. Sääli.

        Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi, olen minä nuorena paljonkin lavoilla tanssinut. Ja myöhemmin erilaisilla illalliskutsuilla ja hääjuhlissa.

        Ja joskus vuosia sitten jopa Ruotsin laivalla. Kavaljeerini sanoi, että olen paras tanssija Lontoon tällä puolen. Kysyi: " Voisimmeko joskus tavata?" Vastasin: "Se ei oikein käy, olen naimisissa."... johon hän vastasi: "Ei se mitään, niin minäkin olen."
        Emme tavanneet myöhemmin :-))

        Elämässä sattuu ja tapahtuu.


      • Hehhhehhheeeee
        AnnaSophia kirjoitti:

        ...tai ainakin skandinaavisten viikinkien rotua enemmän.... heidän jälkeläisiäänhän ne normannitkin olivat.

        JUSTjooo, ja valokuvan laitat varmaan ensi tilassa.



      • no.johan.on.outoa
        AnnaSophia kirjoitti:

        Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi, olen minä nuorena paljonkin lavoilla tanssinut. Ja myöhemmin erilaisilla illalliskutsuilla ja hääjuhlissa.

        Ja joskus vuosia sitten jopa Ruotsin laivalla. Kavaljeerini sanoi, että olen paras tanssija Lontoon tällä puolen. Kysyi: " Voisimmeko joskus tavata?" Vastasin: "Se ei oikein käy, olen naimisissa."... johon hän vastasi: "Ei se mitään, niin minäkin olen."
        Emme tavanneet myöhemmin :-))

        Elämässä sattuu ja tapahtuu.

        Mikä ihmeen este kavaljeerisi ehdottamalle tapaamiselle oli se, että olit naimisissa? On kyllä outo peruste.
        Harva meistä tuolla tavoin toimisi.


      • siitävaan
        no.johan.on.outoa kirjoitti:

        Mikä ihmeen este kavaljeerisi ehdottamalle tapaamiselle oli se, että olit naimisissa? On kyllä outo peruste.
        Harva meistä tuolla tavoin toimisi.

        Täällä oli erittäin hieno pitkä ketju siitä miten koulutusseminaarissa lähdettiin peittoa heiluttamaan, ei siinä kumpukaan osapuoli avioliittoa esteenä pitänyt. Sekös herätti suunnatonta kateutta siveydensipuleissa kun ei itselle sellaisia tilaisuuksia ehdoteltu.


      • että.antaa.mennä
        siitävaan kirjoitti:

        Täällä oli erittäin hieno pitkä ketju siitä miten koulutusseminaarissa lähdettiin peittoa heiluttamaan, ei siinä kumpukaan osapuoli avioliittoa esteenä pitänyt. Sekös herätti suunnatonta kateutta siveydensipuleissa kun ei itselle sellaisia tilaisuuksia ehdoteltu.

        On varsin yleinen tilanne nykyaikana. Ei ole tuomittavaa, lapsellistahan se olisi.
        Ikävä puoli juuri on, minkä nikki siitävaan toteaa, että joku jää usein onnea vaille.


      • hämeen_hiras
        AnnaSophia kirjoitti:

        Minun isovanhempani, heidän vanhempansa, heidän vanhempansa.... j.n.e. ovat olleet ruotsinkielisiä, ja siellä suvussani on useilla naisilla ollut nimessään tuo Sophia, joko noin kirjoitettuna, tai sitten Sofia. Edesmenneen mieheni äiti oli Sofia, samoin tyttärentyttäreni yksi etunimistä on Sofia. Annojakin löytyy esiäideistäni.

        Joten, mistään kovin ihmeellisestä ei ole kysymys, ainakaan minulle itselleni.

        Sophia/ Sofia on upea nimi ja tulee kreikasta.

        Muinaiskreikan sanalla σοφία (luettuna: sofía, merkitys: viisaus) ilmaistiin keskeistä käsitettä hellenistisessä filosofiassa ja uskonnossa, platonismissa gnostisismissa ja kristillisessä teologiassa.

        Hienostuneet Sophiat,ajan hengessä elävät Sofiat ja kansanomaiset Sohvit ovat siten jo nimestään päätelleen viisaita naisia.


      • että.harhaan.meni
        AnnaSophia kirjoitti:

        Tässä on sulle kuvaa:

        https://www.youtube.com/watch?v=ZECfKSqhU4c

        Ainakaan A...Sophian ylempänä' liittämä musiikkilinkki ei ole välttämättä osoitus suuresta viisaudesta, anteeksi vain.
        Nimi ei sentään ole aina enne.


      • että.harhaan.meni kirjoitti:

        Ainakaan A...Sophian ylempänä' liittämä musiikkilinkki ei ole välttämättä osoitus suuresta viisaudesta, anteeksi vain.
        Nimi ei sentään ole aina enne.

        Tuo heitto ansaitsi juuri arvoisensa kommentin. Ei muuta.


      • hämeen_hiras
        AnnaSophia kirjoitti:

        Tuo heitto ansaitsi juuri arvoisensa kommentin. Ei muuta.

        Suutuspäissä siinä taisi tulla paljastetuksi kansalle oma musiikin maku.


      • sopiihyvinsille
        hämeen_hiras kirjoitti:

        Suutuspäissä siinä taisi tulla paljastetuksi kansalle oma musiikin maku.

        Hyvin sopii tuollainen musiikki tuollaiselle jolla on noin hienostelevan typerä nikki ja selitykset miten on jotain hienoakin rotu.


      • Kassialmoja
        AnnaSophia kirjoitti:

        Tuo heitto ansaitsi juuri arvoisensa kommentin. Ei muuta.

        Onpa hyvä että tulit panemaan jotain iloa ja vipinää tänne hautuumaalle.


      • hämeen_hiras kirjoitti:

        Suutuspäissä siinä taisi tulla paljastetuksi kansalle oma musiikin maku.

        Kuulepas kultaseni, miten olisi Hopeinen kuu, Waltteri Torikan laulamana, tai :

        https://www.youtube.com/watch?v=BWerj8FcprM

        Kumpi tahansa käy minulle, ovat lempimusiikkiani.


      • sopiihyvinsille kirjoitti:

        Hyvin sopii tuollainen musiikki tuollaiselle jolla on noin hienostelevan typerä nikki ja selitykset miten on jotain hienoakin rotu.

        Sillehän ei voi mitään, ettet viihdy itseäsi paremmassa seurassa.

        "Vakka kantensa valitkoon!"


      • siitävaan kirjoitti:

        Täällä oli erittäin hieno pitkä ketju siitä miten koulutusseminaarissa lähdettiin peittoa heiluttamaan, ei siinä kumpukaan osapuoli avioliittoa esteenä pitänyt. Sekös herätti suunnatonta kateutta siveydensipuleissa kun ei itselle sellaisia tilaisuuksia ehdoteltu.

        No jos ei nyt ole valmis jatkamaan seurustelua kerran tanssilattialla tapaamansa kavaljeerin kanssa, niin mitä väärää siinä on? En yleensäkään solmi ihmissuhteita sellaisilla perusteilla. Tanssia ja keskustella voin kaikkien asiallisten ihmisten kanssa. Mutta treffejä en sovi.


      • että.antaa.mennä.vauhdil
        AnnaSophia kirjoitti:

        No jos ei nyt ole valmis jatkamaan seurustelua kerran tanssilattialla tapaamansa kavaljeerin kanssa, niin mitä väärää siinä on? En yleensäkään solmi ihmissuhteita sellaisilla perusteilla. Tanssia ja keskustella voin kaikkien asiallisten ihmisten kanssa. Mutta treffejä en sovi.

        Ihan ymmärrettäväähän tuo on. . Johan siinä menisi kaikki vapaaaika seurusteltavien kanssa, eikä loppua tulisi. On siinä jokin järki ja suhteellisuudentaju oltava, kuten AnnaS.:lla näkyy olevankin.

        Miksi valita muuten lattian kiertämiseen ja jutustelemiseen pelkästään kuivakiskoisia asialinjan tosikkomiehiä? Mieluummin v alitsisit seuraksi parhaat veitikat ja leikinlaskijat. Nauraisit niiden jutuille vielä seuraavana päivänäkin. Lieventäisi ahdasmielisyyttäkin.

        Täällä odotetaankin nyt AnnaS:n värikästä kuvausta uusimmasta tanssikokemuksesta.


      • että.antaa.mennä.vauhdil kirjoitti:

        Ihan ymmärrettäväähän tuo on. . Johan siinä menisi kaikki vapaaaika seurusteltavien kanssa, eikä loppua tulisi. On siinä jokin järki ja suhteellisuudentaju oltava, kuten AnnaS.:lla näkyy olevankin.

        Miksi valita muuten lattian kiertämiseen ja jutustelemiseen pelkästään kuivakiskoisia asialinjan tosikkomiehiä? Mieluummin v alitsisit seuraksi parhaat veitikat ja leikinlaskijat. Nauraisit niiden jutuille vielä seuraavana päivänäkin. Lieventäisi ahdasmielisyyttäkin.

        Täällä odotetaankin nyt AnnaS:n värikästä kuvausta uusimmasta tanssikokemuksesta.

        Tämäkään ei ole uusi, koska siirryin laivojen sijaan käyttämään lentokoneita. Tapahtui siis laivalla.

        Olin menossa päivälaivalla sukulaisiin Tukholmaan. Olin käynyt lounaalla, ja sen jälkeen siirryin kirjani kanssa ikkunapöytään baarin puolelle, ja tilasin kannullisen kahvia.

        Luin kirjaani kahvista nauttien, kun pöytääni tunki hyvin humalainen mies. Onneksi henkilökunta oli valppaana, ja minulta tultiin kysymään: "Onko tuo herra seurassanne?" "Ei ole." Henkilökunta käski miehen poistua ravintolasta, ja hän poistuikin.

        Eipä mennyt kuin vähän aikaa, kun tuo sama henkilö, tukevassa humalassa, tunki taas pöytääni.
        Ei mennyt kuin hetki, kun tuli kaksi vartijaa, ottivat kainaloiden alta innokasta kavaljeeria ja veivät pois. Onneksi. Heti silloin ei naurattanut, monta kertaa myöhemmin sitäkin enemmän.


    • helmeinen

      Riippuu näkökulmasta. Melko hyväosainen on, jos pystyy tässä ikäluokassa tanssimaan.

      • hämeen_hiras

        Kyllähän seitsenkymppisissä- siis 70 - on paljon, varmaan enemmistö tanssikykyisiä ainakin naisten joukossa. Jonkin verran herpaantumista tässä suhteessa tosin tavataan 80 puolella.

        On sitten toinen asia, missä määrin he ovat halukkaita käymään tansseissa. Parhaimmisto kyllä menee tansseihin, tulee haetuksi ja hakee naisten haussa miehiä sen, minkä ehtii. Siinä mieli säilyy virkeänä eikä dementiasta ole merkkejä. Henkinen ja ruumiillinen kunto säilyvät korkealla.


      • Pysyhyvässäkunnossa

        "Hyväosainen" on väärä sana aiheessa. Hyväkuntoiset voivat vallan hyvin tanssia vielä vaikka 80 jälkeenkin.


      • havumetsäin.mies
        Pysyhyvässäkunnossa kirjoitti:

        "Hyväosainen" on väärä sana aiheessa. Hyväkuntoiset voivat vallan hyvin tanssia vielä vaikka 80 jälkeenkin.

        Riippuu tietysti siitä, mikä merkitys sanalle hyväosainen annetaan. Aloituspuheenvuorossa sille on annettu merkitys "hyvin omilla varoillaan toimeen tuleva", kuten sana useimmiten käsitetään.
        Toisaalta hyväosaiseksi voidaan laajemmassa merkityksessä käsittää henkilö, jolla asiat ovat yleensä hyvin, joka on terve ja jolla on vähän jos ollenkaan yleiseen tasoon verraten syytä valittaa kohtaloaan.
        Kun kunto vain kestää, niin kyllä 80 -ikäiset vielä menevät vauhdilla pitkin parkettia. On sitä kokeiltu hyvällä menestyksellä ja enemmän kuin yhden kerran. Sinne vain kahdeksankymppi-plussat joukkoon, muiden mukaan! Ilon hakeminen kuuluu vanhuusikäänkin.


      • tanssin.taas
        havumetsäin.mies kirjoitti:

        Riippuu tietysti siitä, mikä merkitys sanalle hyväosainen annetaan. Aloituspuheenvuorossa sille on annettu merkitys "hyvin omilla varoillaan toimeen tuleva", kuten sana useimmiten käsitetään.
        Toisaalta hyväosaiseksi voidaan laajemmassa merkityksessä käsittää henkilö, jolla asiat ovat yleensä hyvin, joka on terve ja jolla on vähän jos ollenkaan yleiseen tasoon verraten syytä valittaa kohtaloaan.
        Kun kunto vain kestää, niin kyllä 80 -ikäiset vielä menevät vauhdilla pitkin parkettia. On sitä kokeiltu hyvällä menestyksellä ja enemmän kuin yhden kerran. Sinne vain kahdeksankymppi-plussat joukkoon, muiden mukaan! Ilon hakeminen kuuluu vanhuusikäänkin.

        Hyvä puheenvuoro!
        Ketjun suulain, jolla on kovin lyhyt porstua, on tietävinään kaiken ikäihmisten tanssimisesta, sosiaalisesta tasosta ja jopa persoonallisuudesta, käyttää puheenvuoron, vaikka ei sitä osallistujat häneltä edes odota. Haluaa näkyä ja kuulua omalla persoonallisuudellaan josta hän tuntuu olevan jopa ylpeä.

        Tanssitaan me hyväosaiset joilla ei ole elämässä mitään sellaista valittamisen aihetta, että siitä jopa tanssimisen harrastamisesta ja harrastajista koskettelevassa ketjussa olisi tarpeen julkituoda!

        Ihmisten jakaminen sosiaalisiin luokkiin ja niiden perusteella tehtäviin johtopäätöksiin siitä kuka käy päivätansseissa, on todella turhaa luokittelua.
        Olen tavannut päivätansseissa ihmisiä, en sosiaalitapauksia.

        Nautin ihmisten erilaisuudesta.
        Jos kaikki olisivat kopioita minusta, ei olisi mitään tarvetta mennä edes päivätansseihin. Minä tuntisin jo kaikki!

        Hyvä havumetsien mies.
        Olet asiallisimman viestin tänne toisiaan tyrkkivien, kaiken tietävien viestien väliin kiinnittänyt. Mennään tanssimaan ja nauttimaan rytmien rummutuksesta ja liikunnan ilosta!


      • hyvääelämää
        havumetsäin.mies kirjoitti:

        Riippuu tietysti siitä, mikä merkitys sanalle hyväosainen annetaan. Aloituspuheenvuorossa sille on annettu merkitys "hyvin omilla varoillaan toimeen tuleva", kuten sana useimmiten käsitetään.
        Toisaalta hyväosaiseksi voidaan laajemmassa merkityksessä käsittää henkilö, jolla asiat ovat yleensä hyvin, joka on terve ja jolla on vähän jos ollenkaan yleiseen tasoon verraten syytä valittaa kohtaloaan.
        Kun kunto vain kestää, niin kyllä 80 -ikäiset vielä menevät vauhdilla pitkin parkettia. On sitä kokeiltu hyvällä menestyksellä ja enemmän kuin yhden kerran. Sinne vain kahdeksankymppi-plussat joukkoon, muiden mukaan! Ilon hakeminen kuuluu vanhuusikäänkin.

        Terveyttä ei voi aina hyvillä elämäntavoilla eikä isolla rahalla taata, mutta sairauksien kanssa voi elää ihan hyvää elämää. Kun hyväksyy tilanteensa ja on vointinsa mukaan mukana elämän menossa, ei sitä voi huono-osaisuudeksi sanoa. Pelkkä terveys ei myöskään onnea tuo. Moni on ottanut kuin jumalaksi kropan palvomisen, henkinen puoli kuihtuu. Sitten kun huippukunto on ohi, ihminen on kuin tyhjiin puristettu ilmapallo. Miten tuosta tansseissa käynnistä on tehty joku hyvinvoinnin mittari , on niin paljon muitakin seurustelun ja liikunnan muotoja, tilaisuuksia löytää uusia tuttavuuksia ja ihmissuhteita. Itse löydän sielunkumppaneita taideharrastuksista ja risteilyistä maailman merillä tai Euroopan valtajoilla, en näillä autolautoilla. Kyllä risteilyilläkin on illallistanssiaisia, on hyvät orkesterit ja juhlapukeutuminen. Tuskin kaikki siellä ovat terveen papereilla, mutta nauttivat elämästä ja ilmeisen varakkaitakin ovat.


      • vesipoika
        hyvääelämää kirjoitti:

        Terveyttä ei voi aina hyvillä elämäntavoilla eikä isolla rahalla taata, mutta sairauksien kanssa voi elää ihan hyvää elämää. Kun hyväksyy tilanteensa ja on vointinsa mukaan mukana elämän menossa, ei sitä voi huono-osaisuudeksi sanoa. Pelkkä terveys ei myöskään onnea tuo. Moni on ottanut kuin jumalaksi kropan palvomisen, henkinen puoli kuihtuu. Sitten kun huippukunto on ohi, ihminen on kuin tyhjiin puristettu ilmapallo. Miten tuosta tansseissa käynnistä on tehty joku hyvinvoinnin mittari , on niin paljon muitakin seurustelun ja liikunnan muotoja, tilaisuuksia löytää uusia tuttavuuksia ja ihmissuhteita. Itse löydän sielunkumppaneita taideharrastuksista ja risteilyistä maailman merillä tai Euroopan valtajoilla, en näillä autolautoilla. Kyllä risteilyilläkin on illallistanssiaisia, on hyvät orkesterit ja juhlapukeutuminen. Tuskin kaikki siellä ovat terveen papereilla, mutta nauttivat elämästä ja ilmeisen varakkaitakin ovat.

        Ei toki, elä pelkää, äläkä oleta, että joku haluaisi tanssin olevan ainoa kuntoa kohottava liikuntalaji, mutta ei siellä tansseissa kyllä järki ja luovuuskaan katoa, älä sitäkään pelkää.

        Ihmisen henkinen vireys pysyy yllä köyhienpienkin joukossa, koska järki ja raha eivät ihan aina pakostakaan liity niin tiiviisti toisiinsa, että järki ja henkinen elämä kehittyisivät vain varakkaiden ja tanssia harrastamattomien, kallita risteilyjä ja muuta "rahakkaille" mahdollista harrastattaessa ja siinä seurassa joka ei käy päivätansseissa.

        Varakkuus ei aina asu rääsyissä, mutta siellä voi asua henkinen äly ja tiedollinen viisaus.
        Eipä olla niin viisaita, ei osata niin älykkäästi esiintyä, etteikö meissä kaikissa asu joku hulluuskin, olkoon se sinulla vaikka punttisali, tai yliopiston luennoilla istuminen ja minulla päivätanssit, niin meillä molemmillahan on oma julluutemme ja omta tapamme etsiä elämään sisältöä.

        Ollaan itseemme tyytyväisiä, mitä muiden tekemisiä tässä suremaan ja opettamaan.

        Kaikki mikä liikuttaa, on terveellistä.
        Vesikin kun tappaa ja sitä nyt kukaan viimeksi siitä epäilee.


      • tanssin.taas kirjoitti:

        Hyvä puheenvuoro!
        Ketjun suulain, jolla on kovin lyhyt porstua, on tietävinään kaiken ikäihmisten tanssimisesta, sosiaalisesta tasosta ja jopa persoonallisuudesta, käyttää puheenvuoron, vaikka ei sitä osallistujat häneltä edes odota. Haluaa näkyä ja kuulua omalla persoonallisuudellaan josta hän tuntuu olevan jopa ylpeä.

        Tanssitaan me hyväosaiset joilla ei ole elämässä mitään sellaista valittamisen aihetta, että siitä jopa tanssimisen harrastamisesta ja harrastajista koskettelevassa ketjussa olisi tarpeen julkituoda!

        Ihmisten jakaminen sosiaalisiin luokkiin ja niiden perusteella tehtäviin johtopäätöksiin siitä kuka käy päivätansseissa, on todella turhaa luokittelua.
        Olen tavannut päivätansseissa ihmisiä, en sosiaalitapauksia.

        Nautin ihmisten erilaisuudesta.
        Jos kaikki olisivat kopioita minusta, ei olisi mitään tarvetta mennä edes päivätansseihin. Minä tuntisin jo kaikki!

        Hyvä havumetsien mies.
        Olet asiallisimman viestin tänne toisiaan tyrkkivien, kaiken tietävien viestien väliin kiinnittänyt. Mennään tanssimaan ja nauttimaan rytmien rummutuksesta ja liikunnan ilosta!

        Minäpä viimeksi tanssin ihan vain tanssimisen ilosta Ferialla Espanjassa. Ei ollut mitään väliä sillä, kuka oli mitäkin, kansallisuudella, ihon värillä, asemalla. Tärkeintä oli musiikki, elämän ilo, tanssimisen riemu. Toivon saavani kokea sen taas ensi syksynä.


      • hyvääelämää kirjoitti:

        Terveyttä ei voi aina hyvillä elämäntavoilla eikä isolla rahalla taata, mutta sairauksien kanssa voi elää ihan hyvää elämää. Kun hyväksyy tilanteensa ja on vointinsa mukaan mukana elämän menossa, ei sitä voi huono-osaisuudeksi sanoa. Pelkkä terveys ei myöskään onnea tuo. Moni on ottanut kuin jumalaksi kropan palvomisen, henkinen puoli kuihtuu. Sitten kun huippukunto on ohi, ihminen on kuin tyhjiin puristettu ilmapallo. Miten tuosta tansseissa käynnistä on tehty joku hyvinvoinnin mittari , on niin paljon muitakin seurustelun ja liikunnan muotoja, tilaisuuksia löytää uusia tuttavuuksia ja ihmissuhteita. Itse löydän sielunkumppaneita taideharrastuksista ja risteilyistä maailman merillä tai Euroopan valtajoilla, en näillä autolautoilla. Kyllä risteilyilläkin on illallistanssiaisia, on hyvät orkesterit ja juhlapukeutuminen. Tuskin kaikki siellä ovat terveen papereilla, mutta nauttivat elämästä ja ilmeisen varakkaitakin ovat.

        Minäpä en risteile, kun vihaan laivassa oloa. Sen sijaan hyvä ystäväni on neljä kuukautta kestävällä risteilyllä, ympäri maailmaa. Minusta ei siihen olisi, olen jo nyt huolissani hänen jaksamisestaan. Saan joka viikko hienoja videoita ja kuvia hänen matkastaan. Ainut toiveeni on, että hän tuntisi tehneensä sen, mitä hänen piti. Ja että hän tulisi terveenä takaisin.

        Kenellä on mikin Dolce Vita!


      • ei.miehestä.estettä
        AnnaSophia kirjoitti:

        Minäpä en risteile, kun vihaan laivassa oloa. Sen sijaan hyvä ystäväni on neljä kuukautta kestävällä risteilyllä, ympäri maailmaa. Minusta ei siihen olisi, olen jo nyt huolissani hänen jaksamisestaan. Saan joka viikko hienoja videoita ja kuvia hänen matkastaan. Ainut toiveeni on, että hän tuntisi tehneensä sen, mitä hänen piti. Ja että hän tulisi terveenä takaisin.

        Kenellä on mikin Dolce Vita!

        Ei siten ainakaan miesystävä ole neljään kuukauteen rajoittamassa tavanomaista elämänmenoa.


    • no.kosketellaan.toisiamm

      Tuskinpa kukaan pitää tanssia ainoana hyvinvoinnin mittarina. Joka tapauksessa tanssin harrastajat iloista ja leikkimielistä joukkoa sellaistahan tanssikin on.
      Tanssiin kuuluu olennaisena myös toisen ihmisen ja samalla toisen sukupuolen edustajan koskettaminen. Jos nyt lasketaan ulkopuolelle lähisukulaiset , niin tuleeko mieleen muuta seurustelun ja yhteydenpidon muotoa, jossa voi tuntea toisen ihmisen vartalon, sen läheisyyden ja kosketuksen samoin kuin koskettaa häntä.
      Turhaan ei eräässä kymmenien vuosien takaisessa leikkimielisessä uutislähetyksessä , jota piti H.H. (tässä vain nimikirjaimet) ja jonka lopussa usein todettiin: Kosketelkaa toisianne!
      Ruvetaanpa koskettelemaan! Ei se pahalta tunnu.

      • kuivunut_värkki

        Juu, kyllä tässä on lumitöissä kunto niin noussut, että aamuyöstäkin ottaa eteen. Mutta minkäs teet ja koskettelet, kun vaimo ei anna.


      • no.ei.se.parane
        kuivunut_värkki kirjoitti:

        Juu, kyllä tässä on lumitöissä kunto niin noussut, että aamuyöstäkin ottaa eteen. Mutta minkäs teet ja koskettelet, kun vaimo ei anna.

        Aianahan tekosyitä löytyy. Kierrätys siinä on edessä, niin valitettavaa kuin se onkin.


      • tuskin_olis_puutetta

        Auttaiskohan se, että kääntyisitte islaminuskoon? Voisit ottaa kolme vaimoa lisää, jos pystyt elättämään heidät kaikki.


      • taika-sana
        tuskin_olis_puutetta kirjoitti:

        Auttaiskohan se, että kääntyisitte islaminuskoon? Voisit ottaa kolme vaimoa lisää, jos pystyt elättämään heidät kaikki.

        Mitä siitä elätyksestä huolta kantamaan, kyllä sosiaalihuolto kaikki perheet elättää. Niin viralliset kuin epäviralliset, entiset ja nykyiset. Sano vain taikasana ASYLUM.


      • ei.kannata
        tuskin_olis_puutetta kirjoitti:

        Auttaiskohan se, että kääntyisitte islaminuskoon? Voisit ottaa kolme vaimoa lisää, jos pystyt elättämään heidät kaikki.

        Neljä vaimoa ja kaikki torjuisivat! Olisiko tuossakaan järkeä`?


    • tekke_hyvän_säväyksen

      Kyllä tuo tiputanssikin ihan mukava tanssi on, mutta lambada on yliveto. Siinä tällainen iäkkäämpikin mies oikein nuortuu. Löytäis vain sellaisen lyhythelmaiseen pukeutuneen parin. Niitä ei aina löydy.
      Kai te lambadan tiedätte? Siinähän tanssitaan navat vastakkain js sitten hierotaan.

      • no.lambadaa.mennään

        Kyllä yleensäkin tanssissa, ei vain lambadassa, iäkkäämpikin mies tuntee itsensä nuoremmaksi.
        Lyhythelmaiseen hameeseen pukeutunutta tanssikumppania ainakin tämänikäisten parista sinun on kuitenkin vaikea löytää..

        Kuvauksesi mukaan sopisi hyvin mahakkaille tanssjoille. Noin asia ei kuitenkaan ihan ole. Katsohan lambadaa videolta osoitteesta www.youtube.com/watch?v=-Vl_vpfvjZ0 . Eivät siinä navat mene vastakkain, saati sitten, että niitä hierottaisiin toisiaan vasten.

        Jos muuten selviydyt hyvin lambadan(kin) tanssimisesta, sinut siitä huolimatta katsotaan nuorekkaaksi.


      • tekke_hyvän_säväyksen
        no.lambadaa.mennään kirjoitti:

        Kyllä yleensäkin tanssissa, ei vain lambadassa, iäkkäämpikin mies tuntee itsensä nuoremmaksi.
        Lyhythelmaiseen hameeseen pukeutunutta tanssikumppania ainakin tämänikäisten parista sinun on kuitenkin vaikea löytää..

        Kuvauksesi mukaan sopisi hyvin mahakkaille tanssjoille. Noin asia ei kuitenkaan ihan ole. Katsohan lambadaa videolta osoitteesta www.youtube.com/watch?v=-Vl_vpfvjZ0 . Eivät siinä navat mene vastakkain, saati sitten, että niitä hierottaisiin toisiaan vasten.

        Jos muuten selviydyt hyvin lambadan(kin) tanssimisesta, sinut siitä huolimatta katsotaan nuorekkaaksi.

        Noh, kiva juttu, kun löysin kaverin.
        Lambadaa menemme!


    • hiekkarantakutsuu
    • no.junallapa.tansseihin

      Yleensähän tansseihin mennään autolla.

      On kuitenkin olemassa ainakin yksi tunnettu tanssipaikka, johon käytännöllisesti katsoen voi tulla junalla. Rautatieasemalta, johon junia tulee useita päivässä, on tanssipaikalle nimittäin matkaa noin 150 metriä.

      Ravitsemispaikat eivät tässä yhteydessä tule kyseeseen.

      Mik'ähän tuo tanssipaikka mahtaa olla ja onko mahdollisesti muitakin samantapaisia? Voisikin VR ruveta mainostamaan menemistä tansseihin junalla..

      • noinhan.voisi.olettaa

        Nämä tanssiketjuthan luodaan ja niitä täydennetään ilmeisesti varsin suurelta osin Etelä-Karjalan suunnalla.

        Siellä koko maakunnassa tanssin harrastus on edelleen voimissaan. Nuorimmat harrastajat ovat alle parikymppisiä, vanhimmat 85 ja risat. Tanssipaikkojakin on useita talvellakin, kesällä on upeita lavojakin käytettävissä.

        Vaikka ei olekaan tietoa asiasta, niin tekee siis mieli veikata maakunnan suurinta kaupunkia Lappeenrantaa.


      • tanssityttö.täälläkin
        noinhan.voisi.olettaa kirjoitti:

        Nämä tanssiketjuthan luodaan ja niitä täydennetään ilmeisesti varsin suurelta osin Etelä-Karjalan suunnalla.

        Siellä koko maakunnassa tanssin harrastus on edelleen voimissaan. Nuorimmat harrastajat ovat alle parikymppisiä, vanhimmat 85 ja risat. Tanssipaikkojakin on useita talvellakin, kesällä on upeita lavojakin käytettävissä.

        Vaikka ei olekaan tietoa asiasta, niin tekee siis mieli veikata maakunnan suurinta kaupunkia Lappeenrantaa.

        Kyllä Pieksämäen asemalla on tanssipaikka vanhassa Veturihallissa!
        En oo käyny!


    • yksijokatanssii

      Tanssi on liikuntaa, paritanssit sosiaalista kanssakäymistä, napatanssi maailmanlaajuinen tapa tanssiesityksissäkin ja sambakarnevaalit ovat kaikille tuttuja. Uusia ryhmätansseja ja tyylejä syntyy kuin sieniä sateella, kaikille löytyy omansa.

      • uatu

        Noin juuri on!
        Muistetaan myös, että tanssi on iloa ja sen avulla voi tuottaa iloa toiselle.
        Tanssi on myös samanaikaista musiikin tulkintaa. Siksi siihen eivät välttämättä kuulu aina määrätyt yhdet ja samat askelkuviot.
        Tänäänkin on iltapäivätansseja. Sinne vain mukaan!


      • Tanttintanttin.mieki
        uatu kirjoitti:

        Noin juuri on!
        Muistetaan myös, että tanssi on iloa ja sen avulla voi tuottaa iloa toiselle.
        Tanssi on myös samanaikaista musiikin tulkintaa. Siksi siihen eivät välttämättä kuulu aina määrätyt yhdet ja samat askelkuviot.
        Tänäänkin on iltapäivätansseja. Sinne vain mukaan!

        Täällä harvaan asutulla maaseudulla ei kukaan enää järjestä päivätansseja.
        Ei ainakaan niin lähellä minua, että autolla lähtisin lumituiskuun ajelemaan sataakaan kilometriä.

        Kunhan kesällä ajelen astuimmilla seuduilla, valitsen aina yöpaikan paikkakunnan tanssien mukaan.
        Viikollakin on kivoja tansseja, päivätanssejakin, tiedän.


      • jalalla.koreasti.parketi
        Tanttintanttin.mieki kirjoitti:

        Täällä harvaan asutulla maaseudulla ei kukaan enää järjestä päivätansseja.
        Ei ainakaan niin lähellä minua, että autolla lähtisin lumituiskuun ajelemaan sataakaan kilometriä.

        Kunhan kesällä ajelen astuimmilla seuduilla, valitsen aina yöpaikan paikkakunnan tanssien mukaan.
        Viikollakin on kivoja tansseja, päivätanssejakin, tiedän.

        Tuollaisten leppoisien iltapäivätanssien järjestäjinä ovat useimmiten eläkeläisjärjestöt, joista löytyy talkoohenkeä ja innostusta. Niin ikään jotkin nuorisoseurat järjestävät niitä, joskin näiden seurojen jäsenistä monet jo kauan sitten ohittaneet nuoruusiän

        Harvempaan asutulla maaseudullakin niitä järjestetään ja ihmisiä tulee sadankin kilometrin etäisyydeltä, kun maine paikasta kiirii. Varsin olennainen seikka on, että tilaisuudessa on merkittävästi yksin tulleita miehiä ja naisia. Pitää siis olla hakijoita ja haettavia.

        Sekin seikka on otettava huomioon, että joissakin uskonnollisissa ja kirkollisissa liikkeissä ja suuntauksissa suhtaudutaan ahdasmielisesti yleensäkin tanssiin.Tällaisella seikalla on vaikutusta etenkin maaseudulla.

        Eihän tanssi syntiä ole - ainakaan niin kauan kuin sitä rytmin mukaan mennään


      • tanttintanttin.miekin
        jalalla.koreasti.parketi kirjoitti:

        Tuollaisten leppoisien iltapäivätanssien järjestäjinä ovat useimmiten eläkeläisjärjestöt, joista löytyy talkoohenkeä ja innostusta. Niin ikään jotkin nuorisoseurat järjestävät niitä, joskin näiden seurojen jäsenistä monet jo kauan sitten ohittaneet nuoruusiän

        Harvempaan asutulla maaseudullakin niitä järjestetään ja ihmisiä tulee sadankin kilometrin etäisyydeltä, kun maine paikasta kiirii. Varsin olennainen seikka on, että tilaisuudessa on merkittävästi yksin tulleita miehiä ja naisia. Pitää siis olla hakijoita ja haettavia.

        Sekin seikka on otettava huomioon, että joissakin uskonnollisissa ja kirkollisissa liikkeissä ja suuntauksissa suhtaudutaan ahdasmielisesti yleensäkin tanssiin.Tällaisella seikalla on vaikutusta etenkin maaseudulla.

        Eihän tanssi syntiä ole - ainakaan niin kauan kuin sitä rytmin mukaan mennään

        Juu, jalalla koreasti.
        Kuulun kahteen eläkejärjestöön.
        Toinen järjestää tansseja, toisen porukka menee kirkkoon!

        Ei se harvaan asutulla maaseudulla, täällä pohjisen saloilla ole niin vain satoja kilometrejä ajella tanssimisen ja seuran haun vuoksi. Polttoaineeseen tuhlattua rahaa tarvitaan paremmin tuottaviin tarkoituksiin.
        Se nuorisoseura jonka toiminnassa olin, on jo kymmeniä vuosia sitten kadonnut jäsentensä mukana ja tuo toinen jolla on talokin melko lähellä, ei piittaa tanssien järjestämisestä, mieluummin puhuvat omista muistoistaan kerran vuoteen. Valitettavasti yhdistyksessä ei parin ihmisen ehdotuksille aina nokkaa kopauteta, kaikki eivät tanssi ja kerta kuussa riittää heille.

        Ettenkö jo sanonut, kesällä ajelen tanssipaikkoja etsien, nyt olen menossa Tunturi-Lappiin, mutta en toki tanssin, vaan luonnon vuoksi. Niihin liiteritansseihin ei minua saa lapin reissulla, ne on muut turistit kun niitä harrastaa. Toki suon sen jokaiselle joita ne kiinnostavat.


      • tanssialäpielämän
        tanttintanttin.miekin kirjoitti:

        Juu, jalalla koreasti.
        Kuulun kahteen eläkejärjestöön.
        Toinen järjestää tansseja, toisen porukka menee kirkkoon!

        Ei se harvaan asutulla maaseudulla, täällä pohjisen saloilla ole niin vain satoja kilometrejä ajella tanssimisen ja seuran haun vuoksi. Polttoaineeseen tuhlattua rahaa tarvitaan paremmin tuottaviin tarkoituksiin.
        Se nuorisoseura jonka toiminnassa olin, on jo kymmeniä vuosia sitten kadonnut jäsentensä mukana ja tuo toinen jolla on talokin melko lähellä, ei piittaa tanssien järjestämisestä, mieluummin puhuvat omista muistoistaan kerran vuoteen. Valitettavasti yhdistyksessä ei parin ihmisen ehdotuksille aina nokkaa kopauteta, kaikki eivät tanssi ja kerta kuussa riittää heille.

        Ettenkö jo sanonut, kesällä ajelen tanssipaikkoja etsien, nyt olen menossa Tunturi-Lappiin, mutta en toki tanssin, vaan luonnon vuoksi. Niihin liiteritansseihin ei minua saa lapin reissulla, ne on muut turistit kun niitä harrastaa. Toki suon sen jokaiselle joita ne kiinnostavat.

        Minäpä menen molempiin, tansseihin ja joskus kirkkoonkin , enkä kuulu yhteenkään eläkejärjestöön. Osaan etsiä hyvät tanssit ilman järjestöjäkin, esim. Lohjan Tanhuhovissa käyn mieheni kanssa. Kylpylöissä ja risteilyillä, perhejuhlissa jne. on hyviä tilaisuuksia pistää jalalla koreasti.


      • jenkkakahvat.valmiina
        jalalla.koreasti.parketi kirjoitti:

        Tuollaisten leppoisien iltapäivätanssien järjestäjinä ovat useimmiten eläkeläisjärjestöt, joista löytyy talkoohenkeä ja innostusta. Niin ikään jotkin nuorisoseurat järjestävät niitä, joskin näiden seurojen jäsenistä monet jo kauan sitten ohittaneet nuoruusiän

        Harvempaan asutulla maaseudullakin niitä järjestetään ja ihmisiä tulee sadankin kilometrin etäisyydeltä, kun maine paikasta kiirii. Varsin olennainen seikka on, että tilaisuudessa on merkittävästi yksin tulleita miehiä ja naisia. Pitää siis olla hakijoita ja haettavia.

        Sekin seikka on otettava huomioon, että joissakin uskonnollisissa ja kirkollisissa liikkeissä ja suuntauksissa suhtaudutaan ahdasmielisesti yleensäkin tanssiin.Tällaisella seikalla on vaikutusta etenkin maaseudulla.

        Eihän tanssi syntiä ole - ainakaan niin kauan kuin sitä rytmin mukaan mennään

        Kun päivätansseihin tullaanväliin varsin pienistä piireistä, käy helposti niin, että osallistujat ovat jo pelkkiä pareja. Vapaita naisia /miehiä ei siten ole juuri lainkaan. Voidaan katsoa jopa moraalittomaksi tulla yksin. Paikkakunnalla vallitsevat asenteet voivat olla sellaiset.
        Yksin saapunut tuntisi silloin tulleensa väärään seuraan.
        Juuri yksineläjäthän ovat eniten päivätanssiseuraa vailla.


      • Ennenoliennen-nytonnyt

        Onko nyky-Suomessa todella vielä sellaisia takapajuloita, joissa yksin tansseissa kulkijoita arvostellaan moraalittomiksi? Toisaalta: itse olen mennyt yksin vaikka mihin, enkä mieti pätkääkään paheksuuko joku sitä, koska se on hänen mokansa, ei minun.


    • miehänoonkimie

      Mie vähät välitän mitä mieltä muut on, mie elän ommaa elämäin ja muut ommaansa, täälä ja tanssilois!
      Jokka mennee ukko tai akka kainalos, sekin on heiän oma assiinss, mie kulen yksin, vppaana valihtemmaan tai olemaan valihtemati, ylleensähän mie en kettään ees huoli.
      Rimmain on korkial.
      Enhä mie mikkään oppinu, mie en siit piitta, mie oon mie paiks ku paikasja ylypiästi oma ittein!

      • uatu.polkkamies

        Se on iha oekee periaate. Pittää tosijaanki antoo arvova itellee. Sellasella on varroo antoo arvova muillekkii.

        Sinä ku näöt olevan tuollane reipasotteine ja leikkimieline, ni eipä sulla taijja tanssiseorastakkaa puutetta olla. Voet hyvinnii olla esmerkkinä muillekkii tiälä.

        Jatketaa! Se om menova sitte!


    • tangon.hurmaa

      Luuletko tai onko joku sinulle peräti sanonut, ettet tunne tanssikuvioita?

      Ei huolta.

      Opetettuja vakiokuvioita ja -askelia tanssissa pyrkivät noudattamaan aloittelijat.
      Sitä vastoin kokeneet tanssin harrastajat tulkitsevat musiikkia.

    • Musiikin

      tahdissa mennään.

    • miehän.oonki.mie

      Voi tokkinsa, kuvioita tanssitaan jäätanssis, siel niit arvostettaan, tuskin tanssilaval kovinkaan tykkättäis vaakapirueteist ja nostoist, vaik niitäki näkkee.
      Mussiikki se onn joka tanssijalkoi liikkeelle saa, mitä nopiampaa ja rytsempää, sen noppiampaa tanssitila täyttyy.
      Mie en kyllä tykkää korvaan läähättäjist, ne keskittyy enemmänkim siihe tanssilähheisyyteen ku tanssimisseen. Niitten kans pittäis olla lähiyhteys ja siitä ko mie en välitä, pittää olla tillaa ja tyyliä, ei hikistä läähätystä olkapään tasol.
      Viejän käellä sopiva ote, ei liikaa puristusta eikä ihan peffalle, siihen alimpien kylk luijjen tasolla ja vot, hyvä on liikkua ja pääseehän siitä likiki jos niin tykkää, mut seki yhteisest ymmärretty.
      Toki mie hallaamisestaki tykkään, mut se ei tanssimist.

      Millohan me satuttais sammaan tanssipaikkaan tuon polokkamiehen kans, voitais kokkeilla liikettä mussiikin tahis tanssien.

      • no.polokkamieshä.tiällä

        Tuo viimene ehotus kuulostaa kyllä hyvältä.

        Kysysinpä nyt kuitennii nyt ensin varmuuvven vuoks miehän.onkii.mie-nikiltä, miten hää männee polokkoo. Hyppeekö ensikahella jalalla ja ottaa sitte kaks askelta vae ottaako ensin kaks askelta ja sitte hyppeet yhellä jalalla.

        Kae sitä muutennii voe männä, mutta niistä en nyt kysele.


    • no.itselleen.kiusaa.tek

      Ketjun kulusta saa sellaista kuvaa, että parempiosaisia ovat poliittisen oikeiston vaalimia näkökantoja kannattavat, kun he ovat varakkaampiakin.
      Tästä syntyy näkemys, että huonompiosaisia tässä yhteiskunnassa ovat vastaavasti vasemmiston aatemaailmaa edustavat.
      Parempiosaisia on runsaasti vasemmistonkin kannattajissa ja varsinkin eläkeläisten joukossa.

      Kyllähän yhteiskunnassa huonompiosaisiksikin katsottavia on, mutta tuskinpa ne tanssia harrastavat.

      Silloin tällöin on eläkeläisten iltapäivätansseissa kerrottu, etteivät niissä muuta poliittista suuntausta edustavat eläkeläiset käy. Joillakin paikkakunnilla eri eläkeläisjärjestöt vuorotellen järjestävät tansseja, Tämänmukaisesti väkikin niissä vaihtelee. Se joka kuuluu useampaan eläkeläisjärjestöön, käy useammin tanssimassakin.

      • miehän.oonki.mie

        Hyö jo jokka ei kuulu minkään liittoon, käyvätkii kaikis tanssilois, niin siun mielestäs köyhimpienki järjestämis. Ussein kuuleeki sanottavan jott ei kannata kannattaa poliittisest, vaan olla kaikes mukan ja niin tehhään. Sekkii sano irtautunees politikast se maalaisliiton ja keskustan l eläkejärjestö, vaan onhan ne kokkoomuksellaki omansa, vaik paikkakunnan työväestön mukkaan ei aina jäsenii lasketa, hyäö kuuluvat molempiinki samas kyläs.
        Semmost järjestäytymist miekii kannatan, ollaan yhes, väristä välittämäti.
        Kivasthan tuo on männy, kaikkiin kansa on kiva tanssii, eikä titteleit kysellä.


    • Kalossitsojossa

      Harvemmin on näkynyt pussihousu-ukkoa kumiteräsaappaineen noissa paikoissa. Eli kyllä jonkinlaista valikoitumista on havaittavissa mielestäni.

      • havumetsäin.mies

        Ei meikäläinenkään muista tavanneensa tanssilattialla pussihousumiehiä, saati sitten kumiteräsaappaita. Vielä 40-luvulla saattoi tansseissa tavata kiiltävissä nahkasaappaissa liikkuvia aikaansa seuraavia miehiä.

        Kun lumihangessa jouduttiin liikkumaan yhä harvemmin ja kumin hinta laski, tuli kumisaappaiden valtakausi. Ne eivät luistaneet tanssilattialla.

        Entisaikoina tansseihin miehet menivät tansseihin puvussa, kravatissa ja valkoisessa paidassa. Nyt voivat mennä parketille paitahihasillaan ja jopa farkuissa.

        Sitä vastoin naisten pukeutumisen taso on muuttuvat paljon vähemmän. Jonkin verran on tosin siinäkin menty arkisen suuntaan.


      • birdh.langalla
        havumetsäin.mies kirjoitti:

        Ei meikäläinenkään muista tavanneensa tanssilattialla pussihousumiehiä, saati sitten kumiteräsaappaita. Vielä 40-luvulla saattoi tansseissa tavata kiiltävissä nahkasaappaissa liikkuvia aikaansa seuraavia miehiä.

        Kun lumihangessa jouduttiin liikkumaan yhä harvemmin ja kumin hinta laski, tuli kumisaappaiden valtakausi. Ne eivät luistaneet tanssilattialla.

        Entisaikoina tansseihin miehet menivät tansseihin puvussa, kravatissa ja valkoisessa paidassa. Nyt voivat mennä parketille paitahihasillaan ja jopa farkuissa.

        Sitä vastoin naisten pukeutumisen taso on muuttuvat paljon vähemmän. Jonkin verran on tosin siinäkin menty arkisen suuntaan.

        Tyyliäsi ihailen, sanot sen mikä on tarpeen, vain kaikkein omahyväisimmät "oppineet ja sivistyneet" vihaavat tanssinharrastajia, halveksivat halpaa huvia, mutta jatketaan me, joilla on rohkeyútta tunnustaa käyntimme päivätansseissakin.


    • Tyhjää.tyhjempi

      Parempiosaiset tekevät työtä, johon ovat vaivalla kouluttautuneet. Miksi he tuhlaisivat aikaansa tyhjänpäiväisiin päivätansseihin! Kun he tapaavat ystäviään ja viettävät vapaa-aikaansa, ei siihen kuulu halpa vakoviini, olut ja tanssiminen tuntemattomien kanssa "Käykö neiti useinkin täällä Tanssitallilla?"

      • naurattaa

        Tuskin tehdään enää töitä tässä iässä, ei ns. parempiosaisetkaan. Kyllä me on jo duunarin palkoillakin asunto maksettu ja lapset koulutettu noin 50-60 vuotiaina ja eläkkeelle jääty 65 vuotiaana. . Turhaan halveksit toisten tanssimista, pian tuntemattomasta tulee tuttu ja vaikka uusi kumppani kuolleen tilalle. Valkoviiniä ei ole pakko juoda ollenkaan, ei halpaa eikä kallista. Varmaan itsekin salaa käyt tansseissa, kun noin hyvin tiedät jopa iskurepliikit.


    • Tyhjää.tyhjempi
      3.3.2019 11:00
      Parempiosaiset tekevät työtä, johon ovat vaivalla kouluttautuneet. Miksi he tuhlaisivat aikaansa tyhjänpäiväisiin päivätansseihin! Kun he tapaavat ystäviään ja viettävät vapaa-aikaansa, ei siihen kuulu halpa vakoviini, olut ja tanssiminen tuntemattomien kanssa "Käykö neiti useinkin täällä Tanssitallilla?"
      **
      Olen käynyt lavatansseissa alkaen vuosi 1956 ja käyn yhä.
      Ikinä en ole juonut yhtään drinkkiä lavatansseissa, mutta aikanaan kun kävimme päivätansseissa täällä hesalaisissa ravintoloissa, otinpa joskun pöytääni tuodun konjakin, jonka oli joku tanssiparini minulle tilannut ja maksanut, tarjoilija ei aina kertonut kuka, mutta joskus osoitti pöydän jossa tilaaja istui. Kiitos vieläkin niille ihanille tanssittajilleni ja kiitos ruusuista joita usein illan päätteeksi kukkamyyjä toi minulle. Hienoa aikaa, välittämättä kenenkään taustoista, mutta miehillä oli aina puku ja kauluspaita! En koskaan ole mennyt tanssimaan "viinan ja viinin vuoksi" kun en niitä välitä vieläkään.
      Moni sen ajan tanssiravintola on kadonnut, kaatunut ja kuopattu. Kulttuuritalon sen ajan tanssit, eipä ole vertailtavaa enää.

      Nykyisissä päivätanssipaikoissani ei ole näkynyt anniskelutiskien äärellä niitä miehiä tai naisia jotka tulevat tanssimaan. Ne on eri tyypit jotka tanssittavat jalallisia laseja!

      Parhaita asiantuntijoita kaikilla aloilla ovat juuri he, joilla ei tannssijaka vipata, eikä pyyteetöntä yhdessäoloa osaa arvostaa tuuman vertaa. Pidän itse päivätansseja tärkeämpänä kuin yhdistysten kokouksissa istumisen, tai matkailuhotellien auloissa roikkumisen ja seuran odottelun viinilasia hienosti hipelöiden jossain hämärässä baarissa!
      Niitä en tuomitse, kuulun moneen yhdistykseen, jopa hallituksiin, mutta ne ovat harrastusta eri tavalla kuin lava- tai päivätanssit.

      Kun menee aamulla lenkille, piristyy ihan valtavasti ja sitten voikin jo katsella - olisiko, lähtisikö, hei, nuo päivätanssit, niitä en jätä väliin, ellen ole niin kipeä etten jaksa.

      Suon ilomielin kaikille omat huvituksensa, mutta omistani en luovu muiden vähättelyn vuoksi. Pitäkää te vain kantanne "että vain köyhälistö ja sivistyneet harrastavat päivätansseja ja oppineet käyvät paremmissa paikoissa, joissa tarvitaan enemmän rahaa kuin tanssilipun 10 euroa jolla saa vielä kahvin ja voileivänkin."!!
      Maksan sen 10 ja enemmänkin kun saan nauttia tanssin huumasta ja iloisista ihmisistä koko rahalla!

      • Twelvepoints

        Tämä on hyvä kommentti.


      • kretonkiin.nojaten.ja

        Siinä - nikki earlybirdh - oli todella reippaan ja elämäniloisen 70 -ikäisen puheenvuoro.
        Tuohon voisi lisätä, että meikäläinen tanssinharrastaja ei ole millään tavalla kiinnostunut edes yhdistystoiminnasta.


      • Monipuolisuusonvaltti

        No mutta jos on 'yksisilmäinen' ja katselee juttuja vain joltain kapealta alalta, niin ei se mikään hyvä juttu ole. Kannattaa todella harrastella muutakin kuin tansseissa hyörimistä ja pyörimistä.


      • uatu.tässä
        Monipuolisuusonvaltti kirjoitti:

        No mutta jos on 'yksisilmäinen' ja katselee juttuja vain joltain kapealta alalta, niin ei se mikään hyvä juttu ole. Kannattaa todella harrastella muutakin kuin tansseissa hyörimistä ja pyörimistä.

        Totta kai on suotavaa harrastella tanssin ohella muutakin. Niin vanhusiässä olevat tanssien harrastajat tekevätkin.
        Epäilemättä heitä on myös valmentamassa nuoria jalkapallon pelaajia, laulamassa kirkkokuorossa, vetämässä eläkeläisten liikuntaa, vaeltelemassa Lapissa, poimimassa marjoja metsästä, jakamassa vaalimainoksia, hoitamassa lapsenlapsia jne.
        Ei siinä voi kapea-alaisuudesta puhua kuuna päivänä.


    • no.siinähän.se

      On varmasti monia muitakin hyviä harrastuksia kuin tanssi. Varmaan muillakin harrastuksilla on hyviä puolia.

      Sanottakoon nyt sitten mukä tanssissa on hyvää: tanssi on monipuolisuudessaan

      -liikuntaa yleisesti
      - liikkeiden yhteensovittamista, koordinaatiota
      - tasapainon harjoittamista
      - rytmin tajua
      - musiikin tulkitsemista liikkeeksi.
      - seurustelua muiden ja erilaisten ihmisten kanssa.

      Pankaapa paremmaksi, jotka tanssin sijasta harrastatte jotakin muuta, jos nyt yleensä jotakin harrastatte.

      • noinhan.asia.on

        Tanssi on hyväksi myös aivojen toiminnalle.


    • no.kysytään.ainakin

      Iltapäivätansseissa käyvien naisten joukossa - ainakin tämän kirjoittajan havaintojen mukaan -erottuu kaksi suurempaa ryhmää. (Tässä tilastossa pannaan sivuun ne tanssijat , jotka ovat suurin piirtein koko ajan saman kumppanin parissa.)

      Suurin ryhmä tuntuvat olevan leskirouvat. Niitä on tavattujen joukossa ollut yli puolet.

      JOnkin verran pienempi ryhmä ovat naimisissa olevat naiset.

      Kaksi muuta ryhmää, eronneet naiset ja naimattomat naiset, ovat huomattavasti pienempiä. Viimeksi mainittuja ei ole juuri lainkaan.

      Käytännön tasolla eri siviilisäätyjen edustajien määräsuhteet ovat kuitenkin toisenlaiset.. Mistähän johtuu tuollainen jakauma tansseissa käyvien joukossa?

      • miehä.oonki.mie

        Onhan tänne optimointeja lissääntynny.
        Ihimehhän se oiskii jos tanssilois kävisiit vain yhen ihimistyypin immeiset.
        Monta tyyliä tanssis ja monta tyyppiä ihimisiä. Työväkkee tai herroi, ei ooo miul tullu kyseltyy tanssitajjiin ammattii eikä sen puoleen puoluettakkaa. Miks niist huolta kantammaan iliman aikoin.
        Mie viihyn kyll muiskinn karkelois ja oompa mie jopa esiintymään piässy, ettei ne miun kykkyin ihan vuan tanssiloihen varas.
        Mitenkäs on siulla tyylitajut kahteltuna ku tuo sivilisäätyin lista on tuoss tehtynnä?

        Vaan mie lähenki mittaamaan noita hankiin kestävyyksiä ja tanssimisist viis tällä istumalla.
        Ropakkoo se on polkui kulkevall, mut hanki kantaa taas.


    • no.sinne.mukaan

      Herrasväen luokkaan itsensä lukeva daami ei mielellään mene naisten riveihin odottelemaan tanssittajaa. Mieli kyllä tekisi, mutta pelkää ihmisten puheital
      Työväen luokkaan kuuluva ei taas arastele tulla tansseihin, Ei siitä hänelle arvon menetystä ole tiedossa.

      • no.voi.sitä.herrasväkeä

        Tuosta nyt näkee, että on herrasväenkin elämä joskus rajattua ja kapea-alaista. Ei ole niilläkään helppoa .


      • Pashkapaikka

        En kuulu herrasväkeen, mutta inhosin aikoinaan naisten rivissä / lehmärivissä / valintarivissä ... seisomista. Ja sitten myöhemmin kun yhden kesän tanssasin, en todellakaan siihen paikkaan ihtiäni tällännyt.


      • kokemuksen.ääni
        Pashkapaikka kirjoitti:

        En kuulu herrasväkeen, mutta inhosin aikoinaan naisten rivissä / lehmärivissä / valintarivissä ... seisomista. Ja sitten myöhemmin kun yhden kesän tanssasin, en todellakaan siihen paikkaan ihtiäni tällännyt.

        Hyvän tanssaajan ei tervihe olla takarivissä pitkii aikoja, hakevat sieltähi tanssaamaan.
        Tanssijalat tunnetaan.


      • Tuntematonnaamari

        Yeap, ei tarvinnut ei. Paitsi sinä yhtenä kesänä, kun ei kukaan tuntenut missään paikassa.


    • no.siinä.näytilläkin

      Tuli tuosta valintarivistä mieleen eräs tanssipaikka Pohjanmaalla - eikä pelkästään tanssipaikka, mutta jääköön nimi mainitsematta, ettei kukaan käsittäisi mainokseksi . Siinä on tanssitilana käytetyssä salissa baariosa, joka ulottuu keskelle salia.
      Aivan baarin tarjoilutilaa vastapäätä on muutaman metrin levyinen baaripöytä, syvyyssuuntaan noin puoli metriä. Sen ääressä voivat asiakkaat seisaallaan nautiskella juomiaan ja seurata lattialla tanssivia. Nämä seuraajat ovat useimmiten hameväkeä. Näin on etenkin laajalti tunnetuissa naisten tansseissa.
      Kyseinen baaripöytä tunnetaan hyvin nimellä lihakaupan tiski.
      Joku täällä varmaan tunteekin paikan.

    • että.naisetkin.hakevat

      Kyllä tanssissa ikä näkyy vaikuttavan.
      Kun oli täyttynyt mittariin 75 vuotta, niin jopa alkoi päästä naistenkin haun kohteeksi.

    • no.eivät.huomanneet

      Jos olisin ollut eduskuntavaaliehdokas, olisin vuokrannut sopivat tilat, valinnut sopivan päivän, tilannut yhtyeen ja pannut pystyyn ilmaiset vaalitanssit. Siinä sivussa olisi ollut vaalimainosta.
      Olisinkin siinä tapauksessa nyt vastavalittu kansanedustaja

      • hyvä.kun.putosi

        Eräs edustajaehdokas jakoi aikanaan ennen vaaleja karkkia vanhuksille, pääsi eduskuntaan ja on nyt tippunut, joten ei ne tanssit ja tarjoilut takaa tietä, jos ei teoilla kykene vaikuttamaan.


    • e.lä.mä

      https://www.youtube.com/watch?v=1cpUSwQj57M


      Musiikki on kai tärkein. Tietenkin suomi on nuori valtio ja punainen valkoinen elää ihmisten ajatuksissa, minullakin vaikka en asunut Suomessa yli 49 vuoteen, muistuu monet tosi tapahtumat isän isän aikaiset elivät ja heidän sanomiset ---eräs sanoi olet punikin poika vaikka isäni oli syntynyt 1923. Suomi minulle on tavallaan kaukainen maa--kieli on läheinen hyvin harvon puhun.

      • e.lä.mä

        Aatun pieru elää Suomessa sen kaikissa muodoissa?

        Onko kansalla järki pois, oli asia mikä tahansa!!!


    • no.ei.tanssittu.ei

      "Eräs edustajaehdokas jakoi aikanaan ennen vaaleja karkkia vanhuksille, pääsi eduskuntaan ja on nyt tippunut, joten ei ne tanssit ja tarjoilut takaa tietä, jos ei teoilla kykene vaikuttamaan. "

      Jos kaikki vanhuksille ja muillekin karamelleja jakaneet olisivat tulleet valituiksi kansanedustajiksi, niin olisipa pian kuhinaa Arkadianmäellä.

      Joskus ehdokkaat jakoivat hernekeittoa ja makkaroita. Pakkohan siinä oli syödessä kuunnella suitsutusta ehdokkaalle. Eipä näkynyt tänä vuonna.

      Ei näkynyt ilmaisia vaalitanssejakaan. Kyllähän ihmiset tanssista pitävät, nuoret ja vanhat. Olisi varmuuden vuoksi ollut tunti naisten halua ja lopuksi tunti sekahakua. Olisi voinut vielä kahvin ja pullan tarjota. Ei olisi maksanut kuin ehkä runsaat tuhat euroa.

      Ehdokkaan aikaisemmat "teot" eivät tosi asiassa paljoa vaikuta eduskunnassa, ellei sitten ole ryhmän kellokas. Sooloilemaan eduskunnassa et pääse. Äänestät ja toimit siten siten kuin ryhmän johto käskee.

      Meikäläinen voi todeta omasta valinastaan, että se perustui paremman puutteessa muuten tuntemattoman ehdokkaan ammattialaan. Ehdokasluettelon mukaan hän on nimittäin polkupyörien kanssa tekemisissä. Se riitti äänen saamiseen.

    • Anonyymi

      Jos korkeakoulutusta saaneet naiset tulevat tansseihin, niin tuskinpa he tulevat tarjolle etutiviin. Ovat herraskaisia. Jäävät istumaan nyrpeän näköisinä toisten taakse ja ovat pettyneitä, kun miehet eivät hae.
      Eivät sitten mene hakemaan naisten vuorollakaan.
      Ei kannata olla herraskainen tansseissa.

      • Anonyymi

        Miten korkeakoulutus muka nyrpeyteen liittyy ja onko heillä jokin leima otsassaan , jossa oppiarvo kerrotaan ? Itse olen fil.maisteri ja sulaudun hyvin iloiseen, avoimeen , tasa-arvoiseen tanssitunnelmaan ja hauskanpitoon. Oppiarvoni ei ketään kiinnosta eikä minua kenenkään muut oppiarvot. Siisti, kohtelias ja tanssitaitoinen saa plussat.


    • Anonyymi

      Sisko, päälle seitsenkymppinen hänkin, tulee vierailulle vapuksi.
      Ollaan jo päätetty lähteä yhdessä vapunaaton tanssseihin.
      Saa isäntäkin surfailla kotona rauhassa koko illan. Taitaa siskon miehellä olla sama harrastus.

      • Anonyymi

        On aika yleinen asetelma, että nainen on tansseissa, mirs taas samanaikaisesti surfailee.k


    • Anonyymi

      Joillakin paikkakunnilla , joilla tansseja järjestävät eri eläkeläisjärjestöt, yleensä vuorotellen, olen kuullut kerrottavan, että useimmat eläkeläiset eivät käy muun kuin oman eläkeläisjärjestön järjestämissä tansseissa.
      Jos oma eläkeläisjärjestö ei sitten järjestä tansseja, ei sitten tanssita ollenkaan. Vahinko on sekin. Kummastuttaa.

      • Anonyymi

        Ei kummastuta. Ihmiset ovat nurkkakuntaisia. Mitä pienempi paikka sen pahemmin. - Nm. Vieraa paikat pelottaa


    • Anonyymi

      Edistyksellisiäkin pieniä paikkakuntia tavataan, kun tanssista on kyse. Käydään muunkin yhdistyksen järjestämisssä tansseissa., jopa kuulutaan useampaan eläkeläisten yhdistykseen.
      Ongelmahan on se, että naiset eivät yksin rohkene tulla tansseihin. Pitäisi olla edes toinen samoin ilman miesseuraa oleva nainen mukana.
      Parhaita ovat sellaiset eläkeläistanssit, joihin tullaan joukolla muiltakin paikkakunnilta. Silloin ei vieraskaan tunne itse syrjäytyneeksi.

    • Anonyymi

      Muutaman raskaan omaishoitovuoden jälkeen mies siirrettiin hoitokotiin, josta luultavasti ei ole enää pääsyä omaan kotiin. Mies on joka tapauksessa asiantuntevassa hoidossa ja se on tärkeää.

      Kyllähän siinä elämänsisältö muuttui. Tuli vapautta, vaikka aluksi ei osannut mihinkään mennäkään.

      Onneksi oli muutamam läheinen tuttu. Varoittivat jäämisestä yksin neljän seinän sisälle. Kehottivat käymään eläkeläispiireissä ja etenkin tansseissa. Piti kokeilla neuvoa. Tansseissa käynti tuntui aluksi oudolta, mutta sujui sittemmin.

      Asiat näyttivät menevän parempaan päin, mutta sitten tuli vastaisku. Miehen sukulaisten korviin oli tullut tietoa tuo tanssin harrastus. Se herätti melkoista paheksuntaa, mikä ilmaistiin aluksi jonkin verran vältellen, mutta vähitellen aika suoraan. Siinä jo tarkasteltiin asiaa moraalinkin kannalta. Välit siihen sukulaisten suuntaan ovat suurin piirtein poikki.

      Olen päättänyt kuitenkin kulkea omaa tietäni, sanokoot kaiken maailman kälyt ja langot mitä tahansa. Meistä jokaisella on oma elämä eikä kukaan omista toista ihmistä. Eikä meillä kaikilla ole oikeus iloita elämästä?

      • Anonyymi

        Korjaus viimeiseen virkkeeseen, alku: Eikö meillä kaikilla ...jne


      • Anonyymi

        Tärkeitä näkemyksi tuli edellä.

        Kun puoliso on hoitokodissa, josta elävänä pääsy näyttää yhä epätodennäköisemmältä, on kotona asuvan uskallettavaa elää omaa elämää. Siihen kuuluu myös tansseissa käynti, jolloin saa tavata muita ihmisiä.


    • Anonyymi

      Onhan se kaipuu olla fyysisesti lähellä muita ihmisiä! Ethän sitä voi kieltää hakevasi.Muuallahan tapaa jatkuvasti myös ihmisiä ilman tuota tanssin kosketusta.

      Ei mikään tanssin ilo, jota itselläni on ollut ja on, saisi minua iäkkäänä altistamaan itseäni, jonkun lähentelyille, pitelyille. Ennen kaikkea suostumaan huononkin tanssijankin rytmitajuun tai kuuntelemaan törppöä itseilmaisua. Yksin jääneet siellä enimmäkseen vanhanakin vielä karkeloi, eikä siinä mitään pahaa, jotkut vaan ovat seuransa suhteessavalikoivempia.

      • Anonyymi

        Onko ihan varmaa, että tapaat muualla kuin tansseissa vain hyvää seuraa?
        Osaatko todella valikoida seurastasi pois kaikki tansseissa kävijät j käyneet, etteivät pilaa koskematonta kehoasi ja vie siveyttäsi?

        Minä olen käynyt tanssimassa nuorena ja vanhana. Miksi, kun itsekin olen jo vanhentunut, vanhentuneen ihmisen keho muuttuisi vastenmieliseksi, miksi läheisyys on inhottavaa, miksi tanssiessa mielestäsi lääpitään ja kouritaan?
        Ilmeisesti olet niin houkutteleva ja yliseksikäs ihminen, sekä osoitat olemuksellasi halukkuutesi kourimisen kohteeksi, että tunnet tuollaistakin puolta tanssiin liittyvänä??? Itselläni ei tuollaisia kokemuksia ole ja kun keskustelin tuttavieni kanssa, ei kukaan heistäkään eiliseen iltaan mennessä ollut moisia kokemuksia tanssiin liittyvinä kohdanneet.

        Sinä, ainullaatuisen siveä ihminen, älämissään tapauksessa tule tanssipaikalle pilaamaan muiden kokemuksia ja jakamaan ennakkoluuloisia asenteitasi muille tanssin ystäville.
        Vanha ihminen tarvitsee liikunnan lisäksi muutakin toimintaa ja mielenkiintoista harrastamista johon ns. päivätanssitkin tarjoavat monipuolisuudellaan oivan mahdollisuuden.

        Turhaan siveyspoliisit arvostelevat muiden tanssin harrastajien toimintaa. Mitä se sivulliselle kuuluu mitä kukin tekee ja ajattelee, kun ei sivullisia vahingoita teoillaan.

        Ennen sanottiin, että sama mitä tekevät peittonsa alla, ja nyt sanotaan, sama mitä tekevät, kunhan jotain puuhaavat!


    • Anonyymi

      Huomaa että monet tanssitilaisuuksia välttelevät naiset eivät pidä seisomisesta naislaumassa odottamassa miehiä hakijoiksi.
      Naisten haussahan miehet eivät menettele niin, vaan ovat enimmäkseen hajalla salissa, josta naisten on heitä etsittävä. Pitäisikö naisten tehdä vastaavalla tavalla.
      Onb myös naisia, etenkin vanhempaan ikäluokkaan kuuluvia, jotka eivät mene naisten rivistöön, vaan jäävät reunoille. Kyllä sieltäkin haetaan. Voisi sopia niille, jotka eivät halua mennä tuohon rahvaan joukkoon.

      • Anonyymi

        Meidän eläkeliitossa ei seisoskella vaan istutaan pöydissä kuten ravintolassa. Vai rahvasta nuo toiset, ollaampas sitä olevinaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän eläkeliitossa ei seisoskella vaan istutaan pöydissä kuten ravintolassa. Vai rahvasta nuo toiset, ollaampas sitä olevinaan !

        Rahvas on kansa! Ja kansan seassa on monenlaista, niin kuin täälläkin huomataan. hih


      • Anonyymi

        Mikä ihmeen ongelma tästäkin on tehty,ihmisiä on yleensä ympäri lavaa,haetaan ja tullaan haetuksi,vaikka ei ihan ykkösruudussa olisikaan.


    • Anonyymi

      Tyrkyllä tai valkattavina he siinäkin joutuvat olemaan. Ei miellytä sellainen enää, kun nuoruusvuosina, moni kilpaili kuka ehtii ensin!
      He jotka haluavat tanssia vielä eläkeläistansseissa, hakeutuvat kyllä niihin.
      On vain hyväksyttävä sekin etteivät kaikki ollenkaan halua harrastaa seuratansseja vanhoina, vaan ovat löytäneet antoisampaa sisältöä elämäänsä.

      • Anonyymi

        Antoisampaa sisältöä elämäänsä!

        Kuka pitää mitäkin antoisampana?
        Joku kirjoittaa suomi24 palstoille jokaisen uuden ajatuksensa ja se on tietenkin paljon, paljon antoisampaa kuin mennä tanssimaan päivätansseihin.

        Seuratanssit?
        Mitähän ne on?
        Tunnen tavallista tanssia ja senioritamssia jossa opetellaan askelkuviot , se on kai sitten kuviotanssia mielestäsi.

        Voi hyvä Sylvi ja Urho viereen, että on antoisampaa!

        Minä käyn tanssimassa, keustelen itseäni viisaampien ihmisten kanssa, tavataan joskus muissakin merkeissä ja aina on antoisaa seuraa ja aikakin kuluu lupsakkaasti. Käykö katteeks kun muilla on muitakin harrastuksia kuin vastailla suomi 24 palstoilla joka hemmetin juoruun ja juttuun.
        Pliis, menen pois, Eikä sun tarvii edes käskeä!


    • Anonyymi

      Kyllä juhannusaattona sentään vielä tansseihin mentiin. Tallattiin parkettia muiden mukana.
      Taisivat tanssikumppanit olla kaikki meikäläistä nuorempia.

      • Anonyymi

        Juhannusaattona en lähtenyt tanssimaan, en muuten koko juhannuksena tänä vuonna.
        Ulkoiltua tuli luonnon helmassa, veden äärellä. Ei kyllä lauantaina huvittanut vesisateeseen sen enempää kuin eiliseen tuuleen ja viimaan kovin pitkälle lenkille lähteä. Polvipunttisissa housuissani palelin, varpaatkin jäässä ulkoilun jälkeen. Nyt paistaa aurinko, mutta ei ole seutukunnalla tansseja, menisin ehkä tällä viikolla kurkkaamaan paikkakunnan tanssitaitoisia, vaan jäänee väliin.
        Tanssi on niin mahtavaa liikuntaa ettei sitä kyllä nuo lenkkipolut yksin tallusteltuina miteenkään korvaa.


    • Anonyymi

      Juhannusaaton tansseissa (Etelä-Savossa) näkyi kyllä 70 -ikäisiä. Oli joitakin kyseisen ikäluokan pariskuntia. Oli myös vapaita ikäluokan miehiä ja naisia.

      Jotkut selvästikin tulivat lapsenlapsensa tai -lastensa kanssa, joilla siten oli mummo tai vaari tai molemmat seurana. Näkyy muuten olevan nykyään yhä laajeneva ilmiö, kun keski-ikäiset eivät liiku tansseissa.

    • Anonyymi

      Tanssi panee elimistön tuottamaan endorfiinia, joka luo hyvä mieltä ja lieventää kipua.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      930
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      796
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      710
    Aihe