Tiesitkö että

korvanlehtiesi nipukat ja nännisi ovat täsmälleen samalla etäisyydellä toisistaan?
(Sarjassa täysin tarpeetonta tietoa minkään ikäisille)
(Huomenna voitte kertoa kuinka monet juoksi etsimään mittanauhaa)

47

781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin minkä ikäisille tuo oli tarkoitettu?

    • keskipakonännit

      Ai niinq maasta mitattuna vai?

      No ei varmaa oo. Korvat on paljo korkeemmal, Maa vetää nännei alaspäi paljo enemmän ku korvii.

    • Kunonfinish

      Sipilänikäisille.

    • Senttisinnetaitänne

      Mittaan vain penistäni.
      Totta on kirjoitettu. Peniskin menee talviasentoon kuin talviaika. Pienenee.
      Kesällä sentti pari sytyttää rantajellonan.

    • minulle_se_kertokaa

      Keskeltä keskelle ne kai mitataan ja suoraan. Nänniväli onnistuu, mutta kuinka mitataan korvien nipukkaväli suoraan?

      • Kuin-röntkenillä

        Asetetaan toisen korvanlehden päälle musta pahvi ja vastakkaisen korvan suulle laitetaan lasermittari. Infrapunavalo läpi pään ja korvien, saadaan aika tarkka tulos. Itselläni se on noin 18 cm. Kapeat on posket.


    • Voi.hyssykät

      Vanhakin muuttuu taas lapseksi " kuin lapsi leikkimään "
      Tv2 menossa lasten ohjelmaa.

    • napanuoramitta

      Täytynee olla syntymähetkellä. Muutoksia tulee iän myötä sekä miehille että naisille.

    • tuntuu.uskottavalta

      Hauska oivallus. Joskus olen lukenut muistakin vastaavista kehon mitoista.

    • Joo, pitää paikkansa,
      kukkakepillä totesin ilman mittanauhaa,
      samassa linjassa ovat.
      Nuo neljä pistettä muodostavat neliön tai suorakaiteen,
      riipuen pään asennosta ja rintojen roikkumisasteesta.
      mitä vähemmän roikkuu sen
      jämäkämpi neliö.

      • Bengalitikku

        Vajaa kyynärä. Täysin suoria 90° kulmia ei tule, asteenosan verran heittoa.
        Suunnittelussa on ollut se kiva juttu, että nännin näpykät eivät pyri omaa napaa kohden vaan tiettyyn symmetriaan on suunnittelija päätynyt.
        Kaikenlaisia kultaisia leikkauksia...


      • NännejäMittaavatKo

        Jos ei ole kaulaa ja on muutenkin lyhyt, voi neliö ehkä tullakin.

        Jos nainen makaa selällään, nännien etäisyys toisistaan lisääntyy hieman.


      • Nänninäkökulmaa-katsoen
        NännejäMittaavatKo kirjoitti:

        Jos ei ole kaulaa ja on muutenkin lyhyt, voi neliö ehkä tullakin.

        Jos nainen makaa selällään, nännien etäisyys toisistaan lisääntyy hieman.

        Riippuu rintojen koosta.
        Jos ovat kiinteät, pystyt ja terhakat, on mittakin vakio.


    • Tosiaan aika tarpeetonta tietoa, mutta tarpeellistakin ihmisen mittasuhteista löytyy.
      Esim. farkut on helppo sovittaa ilman sovituskoppia, vyötärökoko ja oikea lahkeenpituus selviää housuja riisumatta.

      • MitäKummassaMiten

        ?????


      • MitäKummassaMiten kirjoitti:

        ?????

        Oli jossain netin tietolähteessä, että kun farkkujen vyötärökohdan kietoo kaulansa ympärille ja se yltää sopivasti ympäri, koko on sopiva, lahkeen pituuden voi mitata ojentamalla käsivarren ja pitää sormin lahkeensuusta kiinni, vyötärökohdan pitäisi yltää kaulaan.
        Testasin silloin omilla farkuillani ja kas kummaa, ne täyttivät nuo mitat ja ovat minulle juuri sopivat.
        Saattoi olla jokin kolmaskin mittausjuttu, vaan sitä en muista.


    • ei_ongelmaa

      Korvalehtien nipukkavälin saa mitattua riittävän suurella työntömitalla - sellaisella Mauser-mitalla.

    • Omien mittojen tietämisestä voi joskus olla hyötyä,
      kun ei ole metrimittaa tai muuta mittaa lähellä.

      Vanhastaan oli hyvä tietää ainakin vaaksansa, jalkateränsä ja askeleensa pituus,
      sylin mitta on ihan kiva tietää.

    • Heikunkeikku

      Nyt tiedän! (Vastaus luettava Heikki Kinnusen äänensävyllä).

      Mikäs se sata vuotta sitten tullut viihdeohjelma olikaan nimeltään, jossa Heikki Kinnunen kinnuili jos jotakin. Samassa ohjelmassa hän oli myös Viljoa huhuilemassa. "Onks Viljoo näkyny?" jos muistatte tuon tarttuvan hokeman.

      Joo elikkä en tiennyt korvanlehden nipukoitten etäisyydestä neliöön. Eiku nänneihin.
      Mutta nyt tiedän.

      Mutta pistän paremmaks.
      Tiesitkö, että krokotiilit eivät vanhene laisinkaan?
      On niitä muitakin olioita, jotka nauravat makeasti vanhenemiselle, eivätkä suostu vanhenemaan.

      Krokotiilit kasvavat ja kasvavat ja aina vaan kasvavat. Niiden kasvukäyrä ei lopu, kuten meillä ihmisillä.
      Ne lisääntyvätkin niin vanhana, että me ihmiset ihan nolostutaan, kun meidän lapsensaannit loppuvat silloin ja silloin ja krokotiilit pullauttavat pikku krokotiileja tosta noin vaan systeemillä.

      Niin, että uskokaa mua, mitä krokotiileihin tulee.

      "Eikö olekin mielenkiintoista", sanoo Heikkikin ja kurtistaa kulmakarvojaan kera silmien pyörityksien.

      • Bengalitikku

        Mielenkiintoista.
        Tuo krokotiilin kasvaminen. Ihminenhän alkaa mennä lättänämmäksi eli lyhenee: välilevyt litistyy, nesteet katoaa, ellei pidä huolta.
        Katsoin eilen pätkän luontodokumenttia, kun poikaset kipittivät veteen. Millainen laskupää krokolla on, jos haluaa kakki munista kuoriutuneet vaavit veteen?
        Toisaalta väitetään, että armeija-aikana vielä moni ihmislapsi kasvaa pituutta.


      • OlenNuorenMittane

        Joko olet lyhentynyt?


      • Pitkityksiä

        Itse olen pidentynyt. Kasvu ei hidastu.
        Joka päivä roikun milloin rekkitangossa, milloin kaulakiikussa, milloin hirsipuussa, milloin oksalla, milloin missäkin. Samalla kannattaa nytkäytellä itseään, silleen venyy nikamatkin.


    • useimmiten-näin

      kun levität kätesi, niin mitta sormenpäistä sormenpäihin on sama kun pituutesi

      • Varmaan naisten mitoituksia aloittajan mainitsema ja tuo sormenpäistä sormenpäihin.
        Vetäisin mittanauhalla kädet levälleen, mittaa tuli 186 cm, eikä pituutta ole kun 174 cm..
        Paitaa en viitsi riisua, mutta luulisin, että sielläkin on kymmenen sentin ero, ei minulla mikään vesipää ole.


      • k-kotton kirjoitti:

        Varmaan naisten mitoituksia aloittajan mainitsema ja tuo sormenpäistä sormenpäihin.
        Vetäisin mittanauhalla kädet levälleen, mittaa tuli 186 cm, eikä pituutta ole kun 174 cm..
        Paitaa en viitsi riisua, mutta luulisin, että sielläkin on kymmenen sentin ero, ei minulla mikään vesipää ole.

        Mittasi juuri sekä Legolassin että omien siivenkärkieni etäisyyden toisistaan: minun kohdallani voin vain todeta että se mitä olin aina epäillyt pitää paikkansa: käteni ovat lyhyet, mutta Legon mitat olivat prikulleen 179 cm sekä pituus että sormenpäistä sormenpäihin.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mittasi juuri sekä Legolassin että omien siivenkärkieni etäisyyden toisistaan: minun kohdallani voin vain todeta että se mitä olin aina epäillyt pitää paikkansa: käteni ovat lyhyet, mutta Legon mitat olivat prikulleen 179 cm sekä pituus että sormenpäistä sormenpäihin.

        Tarkennettu mitta, yli seittemän litran keuhkot täyteen vedettynä, siipienväli 188 cm :).
        Tarkisti, että katsoinko väärin, mutta minkäs minä sille mahdan, että on pitkät kädet, ainakin ne on isot ja kömpelöt. Eilisen kokemuksen perusteella ei tarkoitettu sähköasennuksiin.


      • Heikunkeikku
        k-kotton kirjoitti:

        Tarkennettu mitta, yli seittemän litran keuhkot täyteen vedettynä, siipienväli 188 cm :).
        Tarkisti, että katsoinko väärin, mutta minkäs minä sille mahdan, että on pitkät kädet, ainakin ne on isot ja kömpelöt. Eilisen kokemuksen perusteella ei tarkoitettu sähköasennuksiin.

        Laahustaako käpälät maassa, kun kävelet? Ainakin on helppo kerätä puolukoita ja mustikoita, kun ei tarvitse pahemmin kumartuilla. Sun selkäs taitaa olla hyvssä kunnossa. Ei oo rasittunut kumartelusta.

        On kömpelöistä kourista hyötyäkin. Kun niillä sähköasennuksia tekee, niin saa joka kerta kivan ilmaisen permanentin päähänsä :) Eilisen tekemisesi perusteella, hiuksesi ovat tänään käkkäröitä täynnä. Varmaan kivan näköönen miehen naamas:) Jos oikein kovasti innostuit sähköä asentelemaan paikasta toiseen, niin voi olla että menee tummaihoisuushiustyyliin. Pistäs kuva profiiliisi.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Laahustaako käpälät maassa, kun kävelet? Ainakin on helppo kerätä puolukoita ja mustikoita, kun ei tarvitse pahemmin kumartuilla. Sun selkäs taitaa olla hyvssä kunnossa. Ei oo rasittunut kumartelusta.

        On kömpelöistä kourista hyötyäkin. Kun niillä sähköasennuksia tekee, niin saa joka kerta kivan ilmaisen permanentin päähänsä :) Eilisen tekemisesi perusteella, hiuksesi ovat tänään käkkäröitä täynnä. Varmaan kivan näköönen miehen naamas:) Jos oikein kovasti innostuit sähköä asentelemaan paikasta toiseen, niin voi olla että menee tummaihoisuushiustyyliin. Pistäs kuva profiiliisi.

        On se semmonenkin kun päävirtakytkin olemassa, mutta ahtaita on ne rasiat ja pieniä ruuvit
        Toissailtainen kuva, niin Sinä olisit vieläkin naama kalpeana, olin minä niin pahalla tuulella. Eilen oli jo vähän seesteisempi olo, tiedä vaikka olisin vielä hurmannut Sinut.
        Vadelmia minä olen tosi nopsa poimimaan, sen kun rapsuttelee kouran täyteen, se on puoli litraa ja kippaus, eipä mene kauaa, kun on ämpäri täynnä. Vahinko vaan, kun en ole sattunut paikalla, missä jonotetaan ämpäreitä., isokouraisille kaks ämpäriä.


      • k-kotton kirjoitti:

        Tarkennettu mitta, yli seittemän litran keuhkot täyteen vedettynä, siipienväli 188 cm :).
        Tarkisti, että katsoinko väärin, mutta minkäs minä sille mahdan, että on pitkät kädet, ainakin ne on isot ja kömpelöt. Eilisen kokemuksen perusteella ei tarkoitettu sähköasennuksiin.

        Mites jos...yläkroppasi on lihaksikas ja leveä ja kädet vain normaalinmittaiset? Meinaan Legolas on hyvin hoikka rakenteeltaan ja luustoltaan ja jotainhan sen rintakehän laajuuskin teettää kokonaismitoille vai ajattelenko jotain väärin?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mites jos...yläkroppasi on lihaksikas ja leveä ja kädet vain normaalinmittaiset? Meinaan Legolas on hyvin hoikka rakenteeltaan ja luustoltaan ja jotainhan sen rintakehän laajuuskin teettää kokonaismitoille vai ajattelenko jotain väärin?

        Noinhan se on. En vaan kehdannut alkaa kehua retostelemaan, kun lääkäriki joskus sanoi, että on lihaksikas mies.
        En mikään bodari ole ollut, mutta monenlaista on tullut tehdyksi.


    • Tosta neliöteoriasta en tiennytkään, mutta pahasti pelkään että niistä neliöistä tulee ainakin meillä naisilla ajan oloon suorakaiteita. Mitä pitempi kaula ja mitä raskaammat rinnat sitä suurempi laskeuma, noin visuaalisesti.

    • bessie--

      Ai ihan "täsmälleen"? Luotimitalla mittasin ja eivät todellakaan ole. Luotilankana käytin vanhoista hopeisista kahvilusikoista tehtyjä pitkiä korvakoruja joihin kiinnitin riipusketjut.

      • Bengalitikku

        Onnistuisin kaivamaan da Vinci:n pyörylän,
        mihin on piirretty mies ja näkyy kaikki - Vitruvian mies.
        (Milanossa kävin Leonardon töistä kootussa näyttelyssä.)

        https://youtu.be/XfereHUf-kY
        Tämä tuli aloituksesta heti mieleen.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Onnistuisin kaivamaan da Vinci:n pyörylän,
        mihin on piirretty mies ja näkyy kaikki - Vitruvian mies.
        (Milanossa kävin Leonardon töistä kootussa näyttelyssä.)

        https://youtu.be/XfereHUf-kY
        Tämä tuli aloituksesta heti mieleen.

        Hehehe….nyt sä kyllä nostit tän aloituksen ihan aikuisten tasolle. Sopis paremmin tonne yli 70-vuotiaille.


      • Bengalitikku

        Joks mä olen niin kypsä.
        Kun nainen oikein kunnolla nauraa, niin nännitkin tärisee ja veet valuu silmistä. Et, hahhahhaa.


      • Bengalitikku

        Ai niin joo, ja suu on korvissa.


      • Sairauslomalle
        Bengalitikku kirjoitti:

        Ai niin joo, ja suu on korvissa.

        Varo ettei nännit nyrjähdä kun naurat liian varomattomasti.


    • Muistelenpa että Kieli, Nenä, ja Kulhi ovat samalla linjalla.
      Niin seisoessa kuin maatessa.
      Nykyään taitaa kyllä Kulhi olla Nenää lyhyenpi.
      On helponpi puhaltaa räkä oikeaan suuntaan kuin...
      Talven hangilla olen kokeillut.

      H.

      • mimmimum-..mi

        Entäs napa...eikö se ole samaa linjaa...Tuli mieleen lapsena hokemamme loru....Kiikari ..kiikari ..räkäränni..palotorvi ...meijeri ..meijeri ..napa-luu ja sitten vielä joku muu... ja oli hauskaa...jännää.


      • mimmimum-..mi kirjoitti:

        Entäs napa...eikö se ole samaa linjaa...Tuli mieleen lapsena hokemamme loru....Kiikari ..kiikari ..räkäränni..palotorvi ...meijeri ..meijeri ..napa-luu ja sitten vielä joku muu... ja oli hauskaa...jännää.

        "mimmimum-..mi"

        Ei se oikein toimi...
        Katsos kun iholta katsoen Napa menee väärään suuntaan.
        Sisään-päin siis.

        H.


    • päättelemällä_ratkaisin

      Nipukka välin saa, kun mittaa pään ympäryksen nipukoitten korkeudella ja jakaa sen piillä.

      • Bengalitikku

        ...pään ympärys nipukoiden korkeudella....?
        Aika omitusesti asennetut rinnat tai pää. Tuossa päättelyssä piilee virhe.
        Pään ympäri sisällyttäen otsaluun kuten hatun mittauksessa?
        Vai elipsinomainen soikio?
        Arkhimedes varmaan sanoisi, että mitä isompi pää, sen isommat aivot ja sinne mahtuu enemmän kamaa kuin pieneen nuppiin.
        Ja rinnat? Rusinat vai munkit?
        Transsendentaaliseen tilaanhan tässä vaipuu. Ihan irrationaalista touhua.
        Likiarvoistakin.
        Pitäisi olla jokin otanta, jotta voisi verrata, onko sääntöä vai vain poikkeuksia.


    • henrjii

      en usko ennen kuin näen

    • Nipukoista ja nänneistä en tiedä. Pitäisi pyytää kaveri mittailemaan. Ihmettelisi varmaan mitä sillä tiedolla tekisin.
      On monta asiaa jotka tiedän vaikka ikinä ei siitä ole mitään hyötyä ollut. Paitsi ristikkoja ratkaistessa ja netin visailuja täyttäessä.
      Olin lapsena ja nuorenpana hyvin kiinnostunut avaruudesta, luin kaikki tähdistä ja mustista aukoista ym.. minkä käsiini sain.
      Olen tullut siihen tulokseen että tietomme näistäkin on alkeellista ihan alkutekijöissään.

      • Aivan tarpeetonta triviaa. Satuin näkemään vain tuon jutun facebookissa ennen koneen sulkemista illalla. Spontaani juttu. Kävin sitten mittaamassa ja se piti aika hyvin paikkansa, pikkasen jouduin arvioimaan kun mittanauhaa ei saanut oikein suoraan nipukasta nipukkaan kun nenänpää oli tiellä ja naama ei ole lättänä. Nännistä nänniin oli helpompi vetää mittanauha; ei siihen kavereita tai partnereita tarvitse. Mitään neliön mallia en edes tutkinut.
        (minäkin aina joskus innostun jostain jutusta nyt ole lukenut kaiket yöt mongolien valloituksista Aasiassa ja Euroopassa keskiajalla. Jännää katsella maalauksia niistä kaikista kaaneista ja kaanittarista kunne on ihan prikulleen samannäköisiä kaikki ja naiset samannäköisiä kuin miehet)


      • Bengalitikku

        No, minusta tämä trivia oli hauska.
        Joskus on hyvä hassutella, rypyt oikenee.
        Kuvittelin kaikkia mittailemassa.
        Väriliitu olisi voinut olla avuksi, noin havainnollistamiseksi.

        Jäin Amy Tanin kirjan kanssa Kiinan vallankumouksen alle.
        Se Aasiasta.


    • Eipä tuohon mittanauhaa tarvita voidakseen todeta ettei pidä paikkaansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe