Unohdatteko useinkin? Kerran tuli ihmeellinen muistikatkos, unohdin kaupan kassalla pankkikortin tunnusluvun. Ostokset piti jättää kassalle, aika noloa
Salasanat ja tunnusluvut
30
324
Vastaukset
- Virhe.Käsittelyssä
Joo sama täälläkin on ollut.
Mutta kännyllä tein keksityn henkilön ja sinne hänen keksitty puh. numeron piilotin tunnusluvun koodin.
Esim. Matti Meikkä, Kampaaja, 040 ****1234
Ja toimii 🖐️- Virhe.Käsittelyssä
pujotteIija kirjoitti:
Niin....keksityn henkilön nimen muistaa varmaan aika helposti
No kuule kyllä keksit esim. nimen *Osram Valopää" 💡
Ei oo vaikea! - Mummi.auttoi
pujotteIija kirjoitti:
Niin....keksityn henkilön nimen muistaa varmaan aika helposti
Minulla oli vastaavana nimenä "Mummi". Sen kyllä muistin. Mutta salasanoja rupeaa olemaan niin paljon, että on pakko kirjoittaa ne muistivihkoon aakkosjärjestyksessä. Vihko on työpöydällä.
Mutta tietokoneelleni ei pääse ilman salasanaa, ja se on vain muistissani.
Perheen on kuitenkin tiedettävä mistä salasanat löytyvät, ettei käy kuin naapurilleni, jossa miehen kuoleman jälkeen ei päästy tietokoneelle ollenkaan ja pankkiolokeroon oli pakko murtautua, kun avainta ei löytynyt. Mummi.auttoi kirjoitti:
Minulla oli vastaavana nimenä "Mummi". Sen kyllä muistin. Mutta salasanoja rupeaa olemaan niin paljon, että on pakko kirjoittaa ne muistivihkoon aakkosjärjestyksessä. Vihko on työpöydällä.
Mutta tietokoneelleni ei pääse ilman salasanaa, ja se on vain muistissani.
Perheen on kuitenkin tiedettävä mistä salasanat löytyvät, ettei käy kuin naapurilleni, jossa miehen kuoleman jälkeen ei päästy tietokoneelle ollenkaan ja pankkiolokeroon oli pakko murtautua, kun avainta ei löytynyt.Mullakin on kirjattu paperille, ei niitä kaikkia millään muista
Kerran unohdin. Oli just vaihtunu uudet tunnukset ja olin myös kassalla..piti soittaa ukolle ja mun perässä ollu pariskunta päästeli paheksuvia äännähdyksiä ja vaihtoivat toiselle kassalle. Turhaan, kun ei se puhelu kestänyt kuin pari sekuntia.
- sedrftgyhuji
Joskus jäi nostamatta automaatista rahat, kun ei tullut tunnus mieleen. Kuitenkaan nelinumeroiset ei yleensä ole ongelma, vaikka voi tullakin joskus hetkellinen arpomisreaktio "oliko se nyt 9595 vaiko 9559?". Selvästi vaikuttaa myös onko jotain häiriötekijää, tai jännittääkö. Voisi olla, että jos joku yrittäisi pakottaa tunnuslukua ulos, niin ei tulisi mieleen :D
Sitten tietokoneella näpytellessä tuntuu olevan jokin hassu näpyttelymuisti. Ei välttämättä tarvitse miettiä edes salasanaa, vaan se tulee näpyteltyä. Välillä, jos sormi menee väärälle painikkeelle, se tuntuu oudolta, ja yleensä tuntemus oli oikein, ja salasanakin meni väärin. Sitten jos alkaa muistelemaan sitä salasanaa, niin ei välttämättä onnaakaan :D Toki itsellä ne on aika pahoja, ettei mikään ihme, ettei aina muistaisikaan oikein.
Kannattaa tosiaan kirjoittaa itselle mukaan ne, jos on ongelmia muistaa. Kuitenkin juuri siten, että ulkopuolinen ei voi niitä tulkita.- swedrtfyguijko
Toki muutenkin, jos salasanan alkaa muistamaan ulkoa, silloin alkaa olemaan aika vaihtaakin sitä ;-) Tietoturvan vuoksi.
- aivoteitoimiaina
Puhelimen pin-koodii en oo aina muistanu, pitäny sit laittaa puk-koodi.
Visa-kortin pin-koodin pistäny väärin, kai edellisen, että pari kertaa kortti sujahtanu sisuksiin. (kuin tummaihoisen miehen muIkku suomalaisen naisen piIIuun).pujotteIija kirjoitti:
Mul on puhelimen pin 0000, muistaa aika helposti
Mulla taas henk.tunnuksen loppuosa..
Ennen piti muistaa kaikkien puhelinnumerotkin, nyt hyvä jos omansa muistaa..
Mulla unohtuu nykyään luvut niin usein että aina lompakossa lunttilappu ja vielä puhelimessa muistutus ^_^
pujotteIija kirjoitti:
Joskus olen kirjoittanut ranteeseen uuden pankkikortin tunnuksen
niin,toi onkin hyvä paikka,pysyy piilossa mut voi nopee luntata:)
peppupupu kirjoitti:
niin,toi onkin hyvä paikka,pysyy piilossa mut voi nopee luntata:)
Koulussakin tuli jotain opittua :D
peppupupu kirjoitti:
lunttasit koulussa??;D
No kieltämättä kyllä, mutta aika lievästi sittenkin
- kaasa
Mul kävi viikolla (ihan selvinpäin) kun olin lähdössä nostamaan rahaa niin en muistanukaan pin koodia enkä muistanú miten sormet pitäis mennä. Pää jumis totaalisesti. Kävin sit kattoo koodin kotootani ku pihalla viel olin, joo oli se helppo koodi. Helponkin voi unohtaa.
- Totuus-
Ja sitten hukkaat lompakon ja joku varas vie rahasi kun sulla on tunnusluku ja pankkikortti lompakossa. Pidä sitä tunnusta eri paikassa kuin lompakkoa niin rahat säästyy.
- 64utlkeyt57kyetyk
Ainakin vielä jokin aika sitten pystyivät tulostamaan sen perinteisen allekirjoituskuitin jos halusi, tiedä sitten onko sekin nykyään kiellettyä.
Mie unohan mun tunnusluvun jatkuvasti.. :D
Mutta sitten se vaan tulee ulos lihasmuistista.- mazy
Joskus on unohtunut, tulee blackout. Yleensä kaikki tunnusluvut ja salasanat tulee ihan ittekseen miettimättä. Mullakin muutama numerosarja on muistettavaa...
- mazy
Toinen mikä joskus unohtuu on auton rekkari. Vaikka se periaatteessa on ittestäänselvä, mut kun sitä kysytään tulee ööö mikäs se nyt olikaan. Ja puolison hetun loppuosa...
Mä teen muistisääntöjä itelleni, jos on paljon muistettavia. - 04898165165064916
mazy kirjoitti:
Toinen mikä joskus unohtuu on auton rekkari. Vaikka se periaatteessa on ittestäänselvä, mut kun sitä kysytään tulee ööö mikäs se nyt olikaan. Ja puolison hetun loppuosa...
Mä teen muistisääntöjä itelleni, jos on paljon muistettavia.Kuinkas usein rekkaria tai toisen sotua nyt sitten kysellään, jollei joka päivä kolaroi toisen autolla.
- mazy
04898165165064916 kirjoitti:
Kuinkas usein rekkaria tai toisen sotua nyt sitten kysellään, jollei joka päivä kolaroi toisen autolla.
Nomä vien itse auton huoltoon, ostan nesteet, varaisat yms. välillä tarvii useammin muistaa. Ja vanhempina tulee lääkärilappuja, tietojen ja tulijentarkustus lomakkeita...aina pitää se toisenkin loppuosa muistaa.
Ei usein ja siksi ne helposti unohtuukin.
En ole vielä koskaan itse kolaroinut, toivottavasti en kolaroikaan. - mazy
mazy kirjoitti:
Nomä vien itse auton huoltoon, ostan nesteet, varaisat yms. välillä tarvii useammin muistaa. Ja vanhempina tulee lääkärilappuja, tietojen ja tulijentarkustus lomakkeita...aina pitää se toisenkin loppuosa muistaa.
Ei usein ja siksi ne helposti unohtuukin.
En ole vielä koskaan itse kolaroinut, toivottavasti en kolaroikaan.Mä hoidan meillä nää lomakehommat, koskee ne melkein mitä vaan.
Nonii. Kyllä joskus unohtaa.
- Totuus-
Kyllä kerran jotain 8 vuotta sitten on myös niin tapahtunut että en muistanut tunnuslukua ja piti jättää ruokaa sadan euron edestä kassalle. Tosi noloa se oli mutta sanoin myyjälle että pistää ruuat kassiin ja tulen maksamaan puolen tunnin päästä koska asuin aika lähellä joten polkaisin äkkiä kotiin hakemaan tunnusluvun. Nykyään pidän aina käteistä lompakossa ainakin kaksi sataa euroa varalla ja mulla on luottokorttikin vaikka en oikeesti sellaista tarvitse.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei112139Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1181206- 891185
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51993Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli239985Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63904- 84786
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253786- 35709
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?43681