VHS DVD tallennus

Pertti_MuistotTalteen

Moi

Myydäänkö suomessa laitetta, jolla voi muuntaa vhs --> dvd , eli minulla on vhs-kasetteja ja haluan niiden sisälllöt dvd-levyille. ??
Ainakaan verkkokaupan ja gigantin sivuilta en löytänyt.

23

3945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkiaikanaan

      ei taida olla uutena oikein enää, olisi pitänyt vaikka 10 vuotta sitten herätä tähän asiaan. Käytettynä saattaa suomesta löytää, esim tori. fi näytti olevan muutama, ja saksan ebayssä näytti olevan jopa uutena jotain. Kirjastoissakin voi digitoida, ei tarvi laitetta ostaa.

    • Pertti_MuistotTalteen

      Hei. Niin, olisi pitänyt... On niin paljon vhs, että olisi hienoa saada omaksi laite. Mikä ebay?, onko sinulla linkkiä siihen ja mitä siellä löytyy?

    • Jotainlöytyy
    • Ostin vuosi tai pari sitten verkkokauppa.com'ista ohjelman Magic Video Saver.
      Convertteripiuha tietokoneeseen ja toinen pää whs -laitteeseen, nauha pyörimään ja video tallentuu kovalevylle. Siitähän sen voi polttaa dvd:lle.

      Tosin väsähdin jo muutaman videon jälkeen ja homma sai jäädä odottelemaan aikaa parempaa. Olisi ehkä vaatinut vähän pätkimisiä ja editointia, mutta niihin en millään jaksanut paneutua.
      (Oli helpompi ottaa käsiin sukkapuikot - sen sentään osaan paremmin)

      • Tosin kannattaako enää alkaa niitä DVD:lle polttamaan. Eikö tuo ole jo eilispäivän formaatteja. Senkun tallentaa vaikka MP4:ksi. Sitten tarvittaessa tikulla TV:n kylkeen.


      • Anonyymi

        Dvd on fyysinen kopio, joka kestää hyvin aikaa. Muistitikku ei välttämättä kestä yhtä kauan. Mielestäni paras olisi olla parissa eri muodossa ja paikassa aineisto.


    • Osta vaikka kirpparilta käytetty VHS-nauhuri ja siihen oheisen kaltainen videosieppari:

      https://urly.fi/14dB

      Vanhoja kotivideoita digitoidessaan viimeistään muistaa, kuinka huonoa VHS-kuvan ja äänen laatu tosiaan olikaan! :D

    • fsdjkjg

      Jos on VHS-soitin on kyllä laitteita, joilla saa ne DVD:lle.
      Eräs tuttu teki juuri niin. Laatu ei ole kovin hyvää, jos vertaa tämänpäivän DVD-filmeihin. Erotuskyky vastaa vanhaa putki tv:tä.

    • Pertti_MuistotTalteen

      Kiitos teille. On vhs-nauhuri, siinä on ntsc ja puolinopeuskin mahdollista. Sitten tietokoneessa on windows 7 home 64 bit ja siinä on dvd-asema. Ainakin halvempaa olisi. Mutta toimiiko tässä tapauksessa, ettei tarvitse olla windows 10 ??

      Mutta siis vhs kytketään tietokoneeseen (pöytäversio) tuolla magik saverilla ja ohjelmat hoitaa loput?

      Hyväksyn täysin, että kuvanlaatu ja äänenlaatu on sitten samaa tasoa kuin minun vhs:t eli ei haittaa vaikka ne eivät yhtään parane! Pääasia saada talteen ja kyllä näistä omista vhs:sta selvää saa.

    • Pertti_MuistotTalteen

      Hyviä ideoita! Kiitos paljon! No, ei se dvd pakko ole, jos ne kerran tietokoneelle saa, mutta nehän kannattaa sitten varmuuskopioida myös omalle kovalevylle että ovat tallessa JOS tietokone hajoaa tms. - pieni homma siinäkin. Vaihtoehtoja löytyy. Mutta helppo kiinnostaa koska nämä on vähän vieraita asioita.

      Eli siis mitä tarvitsen vhs-laitteen lisäksi (johdot, ohjelmat kaikki ) JOS minulle riittääkin tallettaa vhs:t tietokoneelle?

      • Etpä sinä muuta tarvitse kuin hiukan kärsivällisyyttä systeemin virittelyyn, että saat kuvanlaadun parhaaksi mahdolliseksi unohtamatta kuitenkaan datan viemää tilaa.

        Itse kun käytän Linux-pohjalta konetta, en niin tunne noita kaapparilaitteiden sovelluksia, kun teen kaappaukset VLC:llä, samalla ohjelmalla, millä lopputuotokset katsonkin.

        Laitevalmistajan oma sovellus voi olla helpompi tai sitten vastaavasti rajoittavampi. Voi mennä makuasioiksi.

        Tilaa videot vievät paljon, joten ulkoinen kiintolevy olisi järkevä hankinta ja toinenkin, ellet ole jo asiallisesti huolehtinut varmuuskopioiden ottamisesta.


      • AsusDeluxe
        Kollimaattori kirjoitti:

        Etpä sinä muuta tarvitse kuin hiukan kärsivällisyyttä systeemin virittelyyn, että saat kuvanlaadun parhaaksi mahdolliseksi unohtamatta kuitenkaan datan viemää tilaa.

        Itse kun käytän Linux-pohjalta konetta, en niin tunne noita kaapparilaitteiden sovelluksia, kun teen kaappaukset VLC:llä, samalla ohjelmalla, millä lopputuotokset katsonkin.

        Laitevalmistajan oma sovellus voi olla helpompi tai sitten vastaavasti rajoittavampi. Voi mennä makuasioiksi.

        Tilaa videot vievät paljon, joten ulkoinen kiintolevy olisi järkevä hankinta ja toinenkin, ellet ole jo asiallisesti huolehtinut varmuuskopioiden ottamisesta.

        Noissa kaappareissa kai tulee mukana tarvittavat sovellukset. Ainakin itsellä tuli.
        Siis kaappaussovellus ja joku paska editorikin, jolla sai pätkittyä. Itse tosin pätkin sitten paremmalla editillä kun videot on tallennettu.


    • Pertti_MuistotTalteen

      Ulkoinen kovalevy löytyy, verbatim. kaiki tärkeä on varmuuskopioitu, sen olen tehnyt. Mutta onko dvd-asemani polttava? se on "matshita dvd ram sv830 ata device". asemassa lukee sivussa rw.
      tietokone on uutena ostettu, lenovo thinkcentre edge..." tornimalli.

      • AsusDeluxe

        Rw tarkoittaa re-write, eli se on uudelleenpolttava.
        Toimii siis sulle.


    • Pertti_MuistotTalteen

      Vhs-laite on tällainen: Funai 27A-850 - eli siihen käy tuo Magix Video Saver 8 Premium?, varmistan vielä etten turhaan hae Helsingistä.

    • videokaapparit--
    • videokaapparit--
    • kjhiuyih
      • kjhiuyih

    • macrovisio-pois

      Mulla on pari vanhaa ostovideota joissa on tietenkin macrovision kopionesto. Löytyykö edelleen jostakin huokeaa laitetta jolla saisi videon korjattua oikeanlaiseksi jotta siitä saisi polttavalla dvd - soittimella tehtyä kopion? Valitettavasti noista videoista ei ole koskaan tehty dvd - versioita jollaisen muuten hankkisin.

      Mulla oli Wellemanin macrovision poistaja "video stabilisaattori" mutta se kuoli jo yli 10 vuotta sitten. Nyt pitäisi päästä viimeisistä vhs - kaseteista eroon...

      Jos löytyy joku kohtuullinen avr- tai muu vastaava itse ohjelmoitavaan prosessoriin perustuva diy - projekti tuon makrovisionin poistoon niin sekin kiinnostaa. Löytyy juotin, skooppi, protolevyä ja ohjelmointilaite.

      • Anonyymi

        Joku muu ehkä tietää noista, mutta yksi ratkaisu olisi vanha hifivideonauhuri ajalta, jolloin Macrovision ei vielä ollut pakollinen. Tietenkin ongelma on siinä, ettei niitä laitteita löydy... Joskus 1980-luvun lopussa kai tullut pakolliseksi (en muista enää).

        Minulla oli joskus tuollainen hifivideonauhuri, joka ei häiriintynyt Macrovisionista ja kopioinnit onnistuivat hyvin. Siihen nauhuriin taisi tulla lopulta jotain pikkuvikaa enkä myöskään sitä enää tarvinnut, joten sai mennä...


      • Anonyymi

        Yksi vähän monimutkaisempi keino on tämä:
        1. DVD-VHS laite jossa HDMI lähtö
        2. Siihen perään kytkettynä HDMI->SCART muunnin
        3. Siihen perään kytkettynä jokin videokaappari, esim. yllämainittu Terratec Grabby
        4. Joka sitten kytketään tietokoneeseen USB-liitäntään.

        Eli: tarvitset siis vhs-laitteen jossa HDMI, ja HDMI->SCART muuntimen ja videokaapparin.

        Noin pääsee Macrovisionista eroon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe