Olen menossa naimisiin aasialaisen naisen kanssa ja hän on katsonut kaikenlaisia murha mysteereitä joissa esim muita aasialaisia on keinotellut avioliiton rikkaan amerikkaisen kanssa ja sitten yrittää murhata tätä jollain keinolla. Hän itse tulee melko köyhästä suvusta, joten heräsi pieni epäilys kun hän väkisin haluaa omaisuuden jaon hänelle kuoleman tapauksessa.
Kannattaako avioehdossa erikseen määritellä tyyliin:
"Mikäli avioliitto päättyy toisen puolison kuolemaan ja puolisolla sekä puolison suvulla ei ole osaa kuoleman syyhyn, tämä sopimus on mitätön."
Tietenkään en epäile hänen heti tällaista toteuttavan mutta näistä asioistahan ei koskaan tiedä, miten mieli muuttuu kun toinen kypsyy toiseen ja haluaa vaan omaisuuden itselleen kuin että ottaisi eron ja jäisi pennittömäski. Tämmöinen murha esim aiheuttamalla vaikka aasianmatkalla pienen autokolarin.
Pystyykö avioehdolla estämään tämmöisiä tapauksia?
Esim avioehto purkautuisi vain jos kuolema tulee luonnollisesti tai mikäli kyseessä on henkirikos ei puolisolla ole millään lailla tekijöihin yhteyttä?
Murhan estäminen avioehdolla?
3
2616
Vastaukset 3
- kohtanaimisissa
Ehkä lyhyesti siis:
Miten esimerkiksi normaalissa avioliitossa omaisuuden jako toimii jos vaimo murhaa aviomiehen?
Meneekö omaisuus täysin muulle suvulle kyseisessä tapauksessa?- Anonyymi
Avioliittolaissa lukee:
"Jos puoliso on rikollisella teolla aiheuttanut toisen puolison kuoleman tai ollut osallinen sellaiseen rikokseen, älköön hänelle osituksessa avio-oikeuden nojalla annettako mitään vainajan omaisuudesta. Jos rikollisuus on vähäinen, harkitkoon kuitenkin oikeus, onko rikoksesta oleva sellaista seuraamusta."
Perintökaaressa lukee:
"Älköön kukaan saako perintöä tai testamenttia sen jälkeen, jonka kuoleman hän on tahallisesti aiheuttanut rikollisella teolla."
- Anonyymi
Tee avioehto joka estää tätä aasialaista saamaan sinun omaisuutesi. Jos teillä on / tulee YHTEISIÄ lapsia, niin KAIKEN perii lapsenne ja lapset saavat rahat vasta kun ovat esim. 25 vuotiaita (estät ettei tämä aasialainen käytä lasten rahoja). Tietysti osa omaisuudesta käytetään lasten elatukseen / koulutukseen ennen kuin täyttävät tuon 25 v., mutta näin varmistat ettei tämä aasialainen äiti "tuhlaa" lapsillesi kuuluvia rahoja.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3701478Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan801015Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.88913Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61833Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49738- 121705
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38702- 53668
- 50616
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10598- 35594
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 45557
- 48539
- 32531
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33528Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48525Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84495- 80470
- 48469