Kysymys otsikossa. Voisitteko vielä mainita joitain esimerkkejä käyttötarkoituksista. Kiitos!
Mitä eroa lekalla ja moukarilla?
5
544
Vastaukset
- reikääseinään
Leka on vasaraa suurempi ja moukari on lekaa isompi esine - kumpaakin käytetään yleisesti tuhoamaan asiakkaan kiinteistöä kuten Assemblin tässä aikoinaan niin teki korvaamatta tehtyä vahinkoa.
- Osa-aikaeläkeläinen
Eiköhän ole kyse murrejutusta tms. Täällä päin ei käytetä sanaa moukari kuin urheiluvälineestä.
- Moskaleka
Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:
Eiköhän ole kyse murrejutusta tms. Täällä päin ei käytetä sanaa moukari kuin urheiluvälineestä.
Joo eri puolilla maata eri nimityksiä samoille vehkeille.
Nimitystä "Moska" käytetty myös lekalle -moukarille. Moskaleka kirjoitti:
Joo eri puolilla maata eri nimityksiä samoille vehkeille.
Nimitystä "Moska" käytetty myös lekalle -moukarille.Ainakin meilläpäin moska on sellainen pienempi leka, jonka varsi ei ole juurikaan tavallista puusepän vasaraa pitempi.
Noidan lyhyeksi kiroamaa Thorin vasaraa voisi nimittää moskaksi. ; )- Osa-aikaeläkeläinen
Moska on venäjää, ja tuntuu siltä että siellä se tarkoittaa kaikkia, vasarasta lekaan. Voin tosin olla tuosta skaalasta väärässäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.834863- 1882238
- 1321852
- 361759
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj231548- 1771490
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161411- 661261
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3391177- 351126