Polttoöljy/moottorip...

Mitätankkiin

Onko kaikki nykyiset polttoöljyt sellaisia että soveltuu vanhan traktorin polttoaineksi? Ennenhän oli erikseen moottoripolttoöyljy ja varsinainen polttoöljy.

6

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löböä

Ei, yhtiöiden välillä on eroja. On tavaraa joka sopii lämmitys- ja moottorikäyttöön, sitten on lämmitysöljyä joka ei sovi moottorikäytttöön ja vielä sellaista mikä on lähinnä moottorikäyttöön. Kannattaa olla tarkkana.

• Nukaerkki

Sellaista lämmitysöljyä joka ei sopisi moottorikäyttöön, ei taida enää olla myynnissäkään. Kannattaa ottaa talvilaatua, traktori jäätyy aika helposti kesälaadulla, vaikka ei olisi pakkasta juuri mitään. Teboilin polttoöljyn tekee Neste. Tavallista riikillistä polttoöljyä ei kai enää myydä.

• löböä

Kyllä moottorikäyttöön sopimatonta on myynnissä, olikohan st1:llä ainakin.

• eimikäänjäädy

Ei se moottori mitenkään jäädy kesälaatuisella polttoöljyllä, vaan parafiini kiteytyy polttoainesuodattimiin ja tukkii polttoaineen virtauksen. Kesälaatuisen polttoaineen suodatettavuus on jotain -5°C.

• Menovesi

TB tuotetiedoissa on maininta: "Lämmitysöljy eli polttoöljy ja moottoripolttoöljy ovat nykyisin sama tuote. Lämmitysöljyn laatu on noussut vastaamaan moottoripolttoöljyn laatua".
      Sitä en tiedä, että tarkoittaako tämä tieto kaikkia eri valmistajien polttoöljyjä????
      Talvi/kesä laaduista vielä sen verran, että talvilaatu sisältää 2 % vähemmän energiaa kuin kesälaatu. Tästä johtuen rekkamiehet kuulema eroittaa kumpi aine on tankissa koska verollisissa aineissa on sama juttu energian suhteen.

• Kapitalist

Nesteen biodieseliä laitat säiliöt täyteen, niin ei maailma ainakaan pelastu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe