Dieselongelma

Riisseli

Astra H 2009, 1,9 cdti. Ajettu 125 tkm. Vakavia käyntiongelmia, joita paikallinen Bosch -merkkikorjaamo ei ole pystynyt ratkaisemaan:
sammuu varoittamatta satunnaisesti; nykii n. 1500 r/min käyntinopeudella, erityisesti kaasua painettaessa; jos kierrokset ajettaessa putoavat hyvin alas (7-800r/min), ottaa auto käyttöön sammumisen eston, nostaa kierrokset n. 1500 r/min ja jää nykimään ko. kierroksille. Tämä todettu Bosch- huollossa. Välillä toimii kuin unelma.
Missä tässä maassa on expertti, jonka uskotte kykenevän ratkaisemaan ongelmat?
Olisin kovin kiitollinen oikeasta tiedosta!
Hj

10

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H-J-K-Astrat

      Bosch-korjaamohan ei ole varsinaisesti merkkikorjaamo vaan monimerkkihuolto, jota heidän asiantuntemustaan yhtään vähättelemättä tuskin kuitenkaan voi pitää kaikkien merkkien kaikenlaisten vikojen erityisasiantuntijana.
      Veisin suosiolla auton Opelille diagnosoitavaksi, korjauttaahan ei sitten ole mikään pakko siellä merkkikorjaamolla - tosin ainakin omakohtaisesti Opelin merkkihuolto on ollut samassa hintaluokassa tai jopa halvempi kuin monimerkkihuollot.
      Lisäksi jos esim. moottorinohjausyksikkö on rikki voi olla hyvinkin todennäköistä, ettei sitä saa kuin marmoritiskiltä. Käytettynä niitä tietenkin kannattaa kysyä purkaamoilta.

      • Hhj

        Kiitos vastauksesta! Paikallinen Opel -huolto on vaihtunut äskettäin, eikä ollut vielä mielestään kyllin kokenut asian hoitamiseen. Siksi Bosch -huolto. Lienee mentävä merta edemmäs, mutta missä ovat tunnetusti oikeat osaajat?


    • Fhfig

      Aikoinaan samat ongelmat, syynä oli tukkeutunut polttoainesuodatin.

    • seagulls560

      Hei

      Suodatin voi aiheuttaa tosiaan ongelmia, meidän autoon tuli aikanaan huoltoasemalta tyhjästä säiliöstä jotain roskaa tankkauksen mukana ja suodatin alkaa oireilla ajoittain joten vaihdetaan joka huollossa tai tarvittaessa. Tosin meillä ajossa ei ole sammuillut (Silloin kun oli tuo tankkaus sammuili esim. liikennevaloissa kunnes suodatin vaihdettiin), löysin vikaepäilyn googlaamalla Saksan keskusteluista) vaan starttauksen jälkeen joskus sammuu ja pitää ottaa virrat pois ja uudestaan käyntiin. 1.7cdti 2005 kyseessä. Huollossa epäilivät polttoainepumppua ensin koska niitä mennyt jos tapana ollut ajaa tankki lähes tyhjäksi

    • Riisseli

      Suotimet, egr:t ym. nuuskittu, vikakoodit luettu, Esitronic uusimmalla versiolla piirrellyt ajon aikana - ei tulosta. Alun perinkin kuulutin Tietäjää, kertokaa missä on! Kiitos!

      • Kristallipallo_käyttöön

        "Esitronic uusimmalla versiolla piirrellyt ajon aikana - ei tulosta."

        Olisipa aika mielenkiintoista tietää minkälaisia käppyröitä se on piirrellyt. Itselleni on aika vaikea uskoa että tuollainen vika ei jättäisi _mitään_ jälkeä livedataan jos vika toistuu silloin kun luenta on käynnissä.


      • Kristallipallo_käyttöön

        Lisäänpä muutaman kysymyksen.

        1) Palaako moottorin häiriövalo jatkuvasti, vian aikana, vain startatessa vai ei ollenkaan?
        2) Vikakoodeja muistissa?
        3) Mitä tuolle EGR_lle on tehty jolla on pystytty varmistamaan että vika ei tosiaankaan ole tuossa?
        4) Missä kunnossa sähköisen kaasupolkimen ja kaasuläppäkotelon liittimien pinnit on?
        5) Kaasupolkimen datassa poikkeamia?
        6) Railin paineet kohdallaan? Livedata?
        7) Kaasuläpän data varmasti ok?
        8) Imusarjan painedata katsottu?


    • Uusipannu

      Bosh huolto on kyllä aivan naurettava, juuri tälläisissä mysteeri vioissa!

    • Riisseli

      No nyt on asiaa! En pysty vastaamaan nyt, sillä ko tietoja ei nyt ole saatavilla tai en tiedä. Selvitellään, edistystä on apurintamallakin. Kysymyksistäsi on varmasti nyt apua, kiitos niistä! Kerron myöhemmin jos ja kun ratkaisu löytyy.

      • Riisseli

        Seuraava korjaamo. Vika ilmeni koeajolla lukuisasti ja pysäytti auton kokonaan, hinattiin takaisin korjaamolle. Epäilevät ecu-vikaa. Paine pumpulta ( kai railissa) vaihteli, oli myös ajoittain selvästi liian korkea ( ko. paineen rajoitusventtiili vaihdettu jo aiemmin). Ei ratkaisua, auto hinattu kotimatkalta kotiin.
        (Kirjoittelen tätä nettiä käyttämättömän henkilön puolesta, joten epätarkkuuksia voi ilmetä. Pahoittelen.)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6808
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2006
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      48
      1074
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1045
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      909
    Aihe