Meillä ei ole imuroitu puoleen vuoteen ja nyt näkyy banaanikärpäsen kokoisia ötököitä mutta ne ei lennä vaan liikkuu lattialla kun siirtää varjoa aiheuttavia huonekaluja (sänky, yöpöytä, lipasto).
Eivät pure eivätkä pistä, karttavat ihmistä.
Nyt kun huomasin ne, olen imuroinut ja pessyt lattiat kloriitilla. Toivottavasti hävisivät.
Kysyn varmuuden vuoksi täältä jos joku tietäisi mistä on kyse: mikä ötökkä voi olla kyseessä?
Tiedän ostaa oikeaa tuholaismyrkkyä jos palaavat. Mitään tuhoja ne ei kyl oo tehny.
Enää meille ei tuu kirppikseltä eikä Thaimaasta puukoristeita >:l
ÖTÖKKÄ ulkomailta?
3
508
Vastaukset
- Kotoperäisiä
Kun teillä ei ole imuroitu puoleen vuoteen niin ne on todennäköisesti ihan kotoperäisiä öttiäisiä. googleta "kodin tuholaiset" tai käy katsomassaa sivulta http://www.hyonteismaailma.fi/hyonteiset/sisahyonteiset.html
Todennäköisesti löydät kuvan noista teidän kavereista. Minä veikkaisin, että ne ovat lähtöisin kotimaisesta jauhopussista. Aika epätodennäköistä, että ne olisivat Thaimaan tuliaisten mukana tulleita. Mutta en ole lääkäri, joten parempi kun käännyt asiantuntijan puoleen jos ne vielä vaivaavat. - sugarDaddy2
Sokeritoukkahan se tuo on, tiedän kuvauksesi perusteella jo. Ihan harmiton otus ja pyrkii aina valoisan tullen pakoon/varjoon. Juoksevat suhteellisen lujaa.
- KaisaKirppunen
Riisihäröksi osoittautui, isompi populaatio/pesä löytyi kaupan banaanilaatikosta johon olin pakannut kirppistavaraa.
Kotimainen ötökkä.
-aloittaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651606
- 104931
- 75753
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17618ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;188428- 26419