Uskontunnustuksen sanat ovat kristitylle ihmiselle tutut muiden muassa jumalanpalveluksista. Kun ihminen kastetaan, kastejuhlaan osallistujat liittyvät yhteiseen uskontunnustukseen. Kastaminen tapahtuu kolmiyhteisen Jumalan nimeen. Kun kristitty rippikoulun päätteeksi konfirmoidaan, tunnustaa hän kristillisen uskonsa ja lupautuu osoittamaan sen elämässään.
Uskontunnustustamme kutsutaan apostoliseksi uskontunnustukseksi. Apostolinen se on siksi, että siinä ei ole mitään sellaista, mitä ei olisi kirjoitettu apostolisissa kirjoituksissa eli Uudessa testamentissa. Uskontunnustus se on siksi, että kaikki mitä siinä on kirjoitettu, on vain uskon kautta ymmärrettävissä. Asiat, jotka ovat järjellä ymmärrettävissä tai aistein havaittavissa, eivät tarvitse uskoa.
Vanhan perimätiedon mukaan apostolinen uskontunnustus olisi syntynyt apostolien yhteisesti sanelemana heidän kokouksissaan. Vaikka sen juuret ulottuvatkin apostoliseen aikaan, sen varsinaisena pohjana on paljon myöhäisemmältä ajalta oleva Rooman seurakunnan kastetunnustus. Lopullisen muotonsa uskontunnustus sai vasta 300-luvulla. Kasteoppilaan, katekumeenin, saatua opetusta kristinuskon keskeisestä sisällöstä ja hänen luvattuaan uskoa ja elää kristittynä hänet kastettiin. Ennen kastetta häneltä kysyttiin uskontunnustuksen varhainen ja pelkistetty muoto: uskoiko hän Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.
Uskontunnustus laadittiin torjumaan vääriä käsityksiä ja harhaoppeja. Jo Paavalin kirjeistä on havaittavissa, että kristittyjen keskuuteen oli tullut virheellisiä evankeliumin tulkintoja. Sitä mukaa kun evankeliumi tavoitti pakanoita, heidän opettamisensa teki uskontunnustuksen entistä tärkeämmäksi.
Uskontunnustuksessa tunnustaudumme uskomaan kolmiyhteiseen Jumalaan. Luominen, lunastus ja pyhitys ovat kristillisen uskon keskeisimmät tapahtumat. Kaiken olemassa olevan perustana on yksi ainoa Jumala, itse elämä, joka voi antaa elämän toisille. Elämää antavana Jumalana hän on kolme eri persoonaa.
Uskontunnustus alkaa sanoilla ”minä uskon”. Jumalan todellisuus on niin paljon ihmisen ymmärryksen yläpuolella, ettei inhimilliseen kieleen voi sisällyttää hänestä täsmällisiä, kaiken kattavia määritelmiä. Hän on havaintomaailmamme tuolla puolen, mutta uskon kautta läsnä ja todellinen.
Mitä uskontunnustus kristitylle merkitsee? Kysymystä on hyvä pysähtyä pohtimaan omalle kohdalleen. Kristitty haluaa uskoa niin kuin siinä tunnustaa ja haluaa elää sen todeksi omassa elämässään. On turvallista sydämestään yhtyä uskontunnustuksen sanoihin.
Minä uskon
29
400
Vastaukset
Onttoa on usko olemattomaan ihmisen luomaan epäjumalaan.
- ArmahdettuVaeltaja
Sullekin kerran karvaasti paljastuu - tuli tehtyä iankaikkinen moka --jos ei Jumala annan täällä ajassa mahdollisuutta Raamatullisen parannuksen tekoon. Rukoilen sitä Sinun puolestasi.
ArmahdettuVaeltaja kirjoitti:
Sullekin kerran karvaasti paljastuu - tuli tehtyä iankaikkinen moka --jos ei Jumala annan täällä ajassa mahdollisuutta Raamatullisen parannuksen tekoon. Rukoilen sitä Sinun puolestasi.
Turhaan manailet.
Epäjumalanpalvojana sinun kohtalosi on joutua grilliin, jos oikea jumala on olemassa.- Hemahan
he-ma kirjoitti:
Turhaan manailet.
Epäjumalanpalvojana sinun kohtalosi on joutua grilliin, jos oikea jumala on olemassa.voisi tässä tutustua grillijuhliin:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14637546/grillijuhlat
- 21129992012
Rukoilkaa verta
Rukoilkaa puhdistusta
Rukoilkaa tulvaa
Rukoilkaa painajaisen loppua
Ota kädestäni kiinni
Sillä et ole enää yksin
Kävele kanssani helvetissä
Rukoile lohdutusta
Rukoile ratkaisua
Rukoile pelastajaa
Rukoile pelastusta, jonkinlaista tarkoitusta
Valonpilke tässä mitättömyydessä
Nyt todistakaa ajan loppua
Toivo kuolee uskovien käsissä
Jotka etsivät totuuksia valheiden silmistä
Ota kädestäni kiinni sillä et ole enää yksin
Ota kädestäni kiinni
Sillä et ole enää yksin
Sillä et ole koskaan yksin
Minä tunnen lopun... Tulevan tänne
Kuolleiden unelmien katkera maku
Valaise varjomme ja illuusiomme
Tummenna kirottu aurinko, et ole ainoa
Vajota noin kauas ja alas
Ei ole huomista
Tragedian esitys, sairaus kaikille nähtäväksi
Huokaise ilma pois, ei ole huomista
Voidaanko meitä enää pelastaa? Ei helvetissä!
Onko Jumalallasi paikkaa meille? Ei helvetissä!
Onko aikaa katua? Ei helvetissä!
Voiko näitä syntejä antaa edes anteeksi? Ei helvetissä!
Onko meillä vielä toivoa? Ei helvetissä!
Olimmeko edes elossa? Ei helvetissä!
Onko tämä edes todellista? Ei helvetissä!
Lykantrooppiset selviämisen vaistot
Syleile petoa ja vältä heikkoja
Käteni ovat maalattu punaiseksi
Tulevaisuuteni maalattu mustaksi
En tunnista itseäni, minusta on tullut joku muu
Käteni ovat maalatut punaiseksi
He ostivat lipun, nyt sinä otat kyydin
Kuusi paalua taivaalla levitettynä, neljä tyhjää seinää aikaa täyttämään
Jos nämä seinät osaisivat puhua he kertoisivat kauhutarinan, loputtoman talven,
väkivallan ja vääräuskoisuuden. Varjot putoavat rikkinäisistä ikkunoista
Välinpitämättömät sanat jotka ovat täynnä vihaa
Ympäristö on raivostunut, Hän on raivostunut
En vihaa teitä, poistan vain viholliset.
Katumus on kuolleille, viholliseni.
Katumus on kuolleille.
Itke jos sinun täytyy, naamioidu, välttele, piiloudu
Juokse kunnes osut veteen sitten ui
Olette ansainneet raivomme, nyt lentäkää
Rukoile jos sinun täytyy, vaihda pois ylpeytesi
Juokse kunnes osut maahan sitten kaiva
Tulet oppimaan raivomme ei kuole
Tulette varmasti maksamaan äärimmäisen hinnan
Ei ole pakotietä rangaistukselta
Uskotko vielä että toivo seisoo vierelläsi?
Uskotko tosiaan ratkaisuun?
Tämä on loppumme.
Tämä on loppumme.
Tämä on loppumme. Tuo ihmisten keksimä uskontuunustus on pakanllinen, ei kristittyjen tunnustus, sillä jo heti menee pieleen;
Tuo ihmisten keksimä uskontuunustus on pakanallinen, ei kristittyjen tunnustus, sillä jo heti menee pieleen;
Yksi syy se on myös siihen, etten viitsi kuunnella tuollaisia Raamatun ulkopuolisia sepustuksia.
Kun ihminen kastetaan, siinä on osallisen ainoastaan kastettava ja kastaja, joka on suulla tunnustanut Jeesuksen Herraksi ja lupaa lähteä seuraamaan Häntä.
Miten teillä ne nukkuvat vauvat, miten he tunnustavat asian.
Se ei ole mikään kaste, vaan pakanallinen ripottelu Kirkon veroluetteloon.
Upotuskasteessa kastetaan kristitty ihminen Jeesukseen, ei kirkkoon.
Kirkko- uskova ei todellakaan tarvitse uskoa, ulkokuori riittää.
Tuo, uskoiko hän Isään, Poikaan Pyhään Henkeen? missään ei ole koskaan kysytty näin Raamatussa.
Se on veronkerääjien soopaa.
>>>Uskontunnustus ja laadittiin torjumaan vääriä käsityksiä ja harhaoppeja. ** Juuri uskontunnustus on harhaoppi. Siinä myös puhutaan, että Jumala on kaikkivaltias, joka on soopaaa, Jeesus on kaikkivaltias joka on kerrottu Raamatussa 7-8 kertaa.
Mainitse joku kohta, missä Pave maininnut vääristä tulkinnoista?
Juuri uskontunnustus vei kristinopin selkeään saatanallisuuteen.
Näin herkkämielisiä harhautetaan, kun pakkopannaan puhumaan,,, - minä uskon??
Sitä kyllä kannattaa pohtia, ennekuin lähtee höpötykseen mukaan.- kempeleestä__
Usko sinä, miten uskot ja anna muiden uskoa , kuin haluavat.
Tuosta sinun opistasi ei hyvää seuraa: popotus,upotus, kadotus.... kempeleestä__ kirjoitti:
Tuosta sinun opistasi ei hyvää seuraa: popotus,upotus, kadotus....Oli miten oli, jonbkun on Palstallakin kerrottava, mitä Jeesus sanoi ja unohtaa Rooma, jonka alla Kerhokin on?
kempeleestä__ kirjoitti:
Tuosta sinun opistasi ei hyvää seuraa: popotus,upotus, kadotus....Etkö pysty ottamaan kantaa asiaan. Kesi pystyy, mutta Sinä et muuta kun popottamaan.
- kyllästynytsinunsoopaan
Kesitas kirjoitti:
Etkö pysty ottamaan kantaa asiaan. Kesi pystyy, mutta Sinä et muuta kun popottamaan.
Kes on narsisti, kun kehuu itseään tai antaa harhaisen hengenheimolaisen käyttää nikkiään.
Kesitas kirjoitti:
Etkö pysty ottamaan kantaa asiaan. Kesi pystyy, mutta Sinä et muuta kun popottamaan.
Sorry, piti kirjoittaman minä
- mieliä
Kesitas kirjoitti:
Taas niitä pari puskista rääkyjää, vähämieltä
Saattaa olla vähämieltä, mutta miten on sinun pahan mielen laita?
mieliä kirjoitti:
Saattaa olla vähämieltä, mutta miten on sinun pahan mielen laita?
Jos tuuntisit minut, vetäisit lausuntosi pois. Minulla on niin suuri kiitosmieli, kun saan seurata Jeesusta ja kertoa Hänen mahtavista teoistaan, että pahalle mielelle ei ole aihetta. En edes muista, milloin olisin mököttänyt. Ilo täyttää elämäni, vaimoni on palannut ennaleen, 15 vuoden sairauden jälkeen, joten mikä minua hidastaisi. Lähdemme lomalle kuukauden sisällä, ja suunnitellut työ on aikataulussaan, ja seurakuntani on avautut, ja pari aihetta pyydetään kuukausittain, josta pidän Raamattu tunnin. Edellinen oli 1,5 h Siirakin filosofiasta ja tulevana Lauantaina Jeesuksen toinen tuleminen, priorisationa; Näkeekö Hän yhtään uskoa toisessa tulemisessa maan päällä. Pyytäjänä oli 92 vuotias etsivä. Siinä menee tunnista puoleen toista aikaa. Milloin joutaa kuuntelemaan pahaa mieltä, kun aika menee Jeesusta seuratessa?
- evlutenvapari
Kesitas kirjoitti:
Jos tuuntisit minut, vetäisit lausuntosi pois. Minulla on niin suuri kiitosmieli, kun saan seurata Jeesusta ja kertoa Hänen mahtavista teoistaan, että pahalle mielelle ei ole aihetta. En edes muista, milloin olisin mököttänyt. Ilo täyttää elämäni, vaimoni on palannut ennaleen, 15 vuoden sairauden jälkeen, joten mikä minua hidastaisi. Lähdemme lomalle kuukauden sisällä, ja suunnitellut työ on aikataulussaan, ja seurakuntani on avautut, ja pari aihetta pyydetään kuukausittain, josta pidän Raamattu tunnin. Edellinen oli 1,5 h Siirakin filosofiasta ja tulevana Lauantaina Jeesuksen toinen tuleminen, priorisationa; Näkeekö Hän yhtään uskoa toisessa tulemisessa maan päällä. Pyytäjänä oli 92 vuotias etsivä. Siinä menee tunnista puoleen toista aikaa. Milloin joutaa kuuntelemaan pahaa mieltä, kun aika menee Jeesusta seuratessa?
Erikoista laadultaan tuo sinun kiitosmieli, kun kuitenkin jatkuvasti hyvinkin törkeästi pilkkaat kanssaihmisiä ja heidän vakaumuksiaan. Kerrot seurakunnastasi ja koet olevasi kysytty opettaja siellä. Hyvä niin, keskity sinne oppeinesi ja rakenna katoavia harhojasi siellä, mutta älä levitä niitä täällä. Jeesus tulee aikanaan, älä nyt kuitenkaan ala profetoimaan.Järkyttävää tuo opetuksesi.
evlutenvapari kirjoitti:
Erikoista laadultaan tuo sinun kiitosmieli, kun kuitenkin jatkuvasti hyvinkin törkeästi pilkkaat kanssaihmisiä ja heidän vakaumuksiaan. Kerrot seurakunnastasi ja koet olevasi kysytty opettaja siellä. Hyvä niin, keskity sinne oppeinesi ja rakenna katoavia harhojasi siellä, mutta älä levitä niitä täällä. Jeesus tulee aikanaan, älä nyt kuitenkaan ala profetoimaan.Järkyttävää tuo opetuksesi.
Tehdäämpä yksi asia selväksi. Milloin olen vastannut pahasti oikeaan kysmykseen. Kysymykseen, jossa pyydetään näkemystäni.
Mainitse yksikään.
Mutta kun tapa on se, että kaiku vastaa niin kuin huudetaan, on minulle kun punainen vaate, sillä en ole koskaan alkanut ´huutamaan ekana.
Katso nytkin tämäkin ketju. Vastasin asiallisesti, mutta heti oli pari kakkia kimpussa, joilla ei ollut asiaan mitään sanomista, mutta minuun kylläkin? Typeryys haisee oikein koneenkin läpi.
Enko sää kertoa palstalla Jeesuksesta? Miksi, ettekö te ole kristoillinen jengi?, vaikka mm "kiitos ei jeesukselle" on aivan eri mieltä. Jonkin täytyy rajoittaa, sillä Jeesuksella on kaikki valta, mutta niin kirjoituksenne, kun puheenne ovat yhtä ala- arvoisia Hänestä, kun Hänen seuraajistakin.
Tulet vielä huomaamaan, kuten jo kymmenet ovat huomanneet ja kirjoittavat minulle kiitosta ja kysmyksiä tämän kahdenkymmenen vuoden aikana ja vauhti kiihtyy. Toivottavasti myös Sinun silmät aukeavat vielä ja elämä jatkuu Jeesuksessa. Siunaan Sinua siinä.
JK, nyt olet samaoilla linjoilla niiden "rakkien" kanssa, jollet kerro, missä oppini on vastoin Raamattua, pane edes kolme seikkaa.
Kiitos etukäteen.- etsivä-xxx
Mihin ihmeeseen tämä juttusi viittaa Kesii. Nyt kysyn ensimmäisen kerran tässä ketjussa. En siis kiusaa ketään vaan ihmettelen puttuko välistä jotakin, viitaatko todellakin apostoliseen uskontunnustukseen kun itse tunnustuksessa ei puhuta kasteesta mitään:
Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,
ja Pyhään Henkeen,
pyhän yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän.
Jossakin kohdin kirjoitat Jumalasta. Ei ole poissa Kristukselta eikä Isä Jumalta se että meidän yksi Jumalamme on yksi. On kaksi asiaa jotka mielestäni pitää lukea yhdeksi.
Matt. 28:18
Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Ja toinen lause missä Isän kaikkivaltius ilmenee samaan aikaan kohdistuvana, yhden vallan Isä Jumala on pidättänyt itsellään ja onkin merkittävä:
Matt. 24:36
Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
ja mitä päivää ja hetkeä tämä valta koskee, ei vähempää kuin tätä:
29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
- Tietotuusjaelämä
Kirkolla on omat ihmistekoiset tunnustukset ja rituaalit. Niillä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen opetuksen kanssa. Tapakristillityys rehottaa kirkoissa.
- PimeäOnPimeä
Kesitas ei tunne kirkkohistorioita, eikä kristinuskoa. Kreistittyjen yhteinen catholic kirkko toimi lähelle vuotta 1000 jKr. Suuressa skismassa kirkko jakaantui idän ja lännen kirkoiksi. Uskontunnustukset ovat kaikki varhaiskirko ajalla syntyneitä, ja perustuvat tarkoin Raamatun opetuksiin. Kaksi viimeistä sai lisän harhaoppien torjunnasta, joita tämä ahkera Jumalan pilkkaaja Kesitaskin edustaa hengellisessä sokeudessaan. Sääli vaan että jotakin oikeatakin on, mutta suurin osa kristinuskon perustotuuksista on kokonaan hukassa, kuten esin Jeesuksen kastekäskyyn integroitu lähetyskäsky, joka tapahtuu kaikille kansoille, ilman ikärajoitusta ja itsekeskeisten narsistien tekopyhyysvaatimuksia.
- mitäsarvelet
Kerrotko miksi KUKAAN apostoleista ei noudata kastekäskyä kirkon tapaan?
- vainuskoville
mitäsarvelet kirjoitti:
Kerrotko miksi KUKAAN apostoleista ei noudata kastekäskyä kirkon tapaan?
Siksi, koska he uskoivat Jeesuksen Sanat: Joka USKOO ja kastetaan, pelastuu"!!!
Vauvahan ei usko mitään! Jeesus ei käskenyt kastaa kaikkia kansoja vaan ainoastaan uskovia. On kyllä naurettavaa tekstiä.
Erittelemättä, joska kuten nimerkkisi on pimeä sinusta kertoo.
Poukkoilet vain asiassa, mm skisma oli jo v. 787, ja samaan hännänvetoa oli jo 300 luvun kokoontumisissa.
Olen surittanut asiasta arvosanan Ylioistossa, ja hyvän, joten jotain sieltäkin jäi mieleen.- bobotti
vainuskoville kirjoitti:
Siksi, koska he uskoivat Jeesuksen Sanat: Joka USKOO ja kastetaan, pelastuu"!!!
Vauvahan ei usko mitään! Jeesus ei käskenyt kastaa kaikkia kansoja vaan ainoastaan uskovia.Joo ja ei mitään sanottu tuossa siitä, missä järjestyksessä asiat pitää tehdä.
Mutta jos järjestyksellä mielestäsi on väliä niin muista myös, missä järjestyksessä lähetyskäskyn mukaan pitää toimia: tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ensin kastetaan, sitten vasta opetetaan!
- teolookikko
anttipaananen, meillä on kolme uskontunnustusta, ja varsinkaan sen kolmannen sanat eivät ole monellekaan kristitylle tuttuja.
Mitäs itse ajattelet, mistä Pyhä Henki lähtee?
Milloin Jeesus Kristus on syntynyt? - Miksi_valehtelet
"Vauvahan ei usko mitään! Jeesus ei käskenyt kastaa kaikkia kansoja vaan ainoastaan uskovia."
MIksi sinä valehtelija et näytä Raamatusta tekstejä. Ja mikä sinä olet sanomaan lapsen uskosta mitään! Meillä on Raamatussa Jeesuksen itsensä todistus, sekä pienten lasten uskosta, että kaikkien kansojen kastekäskystä. Johanneksestakin meillä on jo todistus ÄITINSÄ KOHDUSTA.
Luuk. 1:41 Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.
Luuk. 1:44 Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.- valoasyksyyn
Miksi itse et näe mitä on kirjoitettu !
Noissa jakeissa joilla koitat pönkätä lapsen uskomisia ei ole mitään katetta siihen.
Kun minun vaimoni oli samassa tilassa kuin ELisabeth hänen syntymättömät vauvansa hypähtelivät kymmenen kertaa joka päivä, kysy vaimoltasi jos sellainen on tietääkö se asiasta mitään !
Raamatussa ei ole mitään todistusta lapsien uskomisista, vaan ainoastaan yhdessä kohtaa Jeesuksen viittaus niihin lapsiin joita hänen tykönsä tuotiin, ne olivat omin jaloin liikkuvia ja ilmeisesti uskovien lapsia eli itsekkin uskovia, ei ne mitään vaunuissa makaavia vauivoja olleet, joilla ei taatusti mitään uskoa ole koskaan ollut eikä sitä tarvita mihinkään kaiken lisäksi!
Edelleen todistus äitinsä kohdusta koskee vain yhtä ihmistä koko mailmassa eikä sekään tarkoita kohdussa uskomisesta mitään vaan on vanhatestamentillinen sanonta, äitinsä kohdusta saakka, joka tarkoittaa syntymästään saakka,
Lutterinkin lapsina luulisi olevan varaa hiukan tutustua Raamattuun ilman lutterin silmäklaseja.
Kas kun et kerro vastausta miksi KUKAAN Apostoli Ei toteuta luterilaista kastekästystä häh!? - bobotti
valoasyksyyn kirjoitti:
Miksi itse et näe mitä on kirjoitettu !
Noissa jakeissa joilla koitat pönkätä lapsen uskomisia ei ole mitään katetta siihen.
Kun minun vaimoni oli samassa tilassa kuin ELisabeth hänen syntymättömät vauvansa hypähtelivät kymmenen kertaa joka päivä, kysy vaimoltasi jos sellainen on tietääkö se asiasta mitään !
Raamatussa ei ole mitään todistusta lapsien uskomisista, vaan ainoastaan yhdessä kohtaa Jeesuksen viittaus niihin lapsiin joita hänen tykönsä tuotiin, ne olivat omin jaloin liikkuvia ja ilmeisesti uskovien lapsia eli itsekkin uskovia, ei ne mitään vaunuissa makaavia vauivoja olleet, joilla ei taatusti mitään uskoa ole koskaan ollut eikä sitä tarvita mihinkään kaiken lisäksi!
Edelleen todistus äitinsä kohdusta koskee vain yhtä ihmistä koko mailmassa eikä sekään tarkoita kohdussa uskomisesta mitään vaan on vanhatestamentillinen sanonta, äitinsä kohdusta saakka, joka tarkoittaa syntymästään saakka,
Lutterinkin lapsina luulisi olevan varaa hiukan tutustua Raamattuun ilman lutterin silmäklaseja.
Kas kun et kerro vastausta miksi KUKAAN Apostoli Ei toteuta luterilaista kastekästystä häh!?Nyt pistät omiasi, kun väität että ne olivat omin jaloin liikkuvia lapsia. Sellaista ei Raamatussa kerrota. Ei mitään sanota että olisivat olleet ymmärtäväisessä iässä vielä. Jos sellaista väität niin keksit itse.
- Tietotuusjaelämä
Jos joku vaeltaa pimeydessä niin se on (homo ) kirkko.
- Tietotuusjaelämä
On täysin normaalia että tuleva vauva liikkuu kohdussa. Ei siihen tarvitse kytkeä mitään yliluonnollista. Myös ateistiäidin kohdussa oleva vauvaa liikkuu ja kuuluukin liikkua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1066756KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3786387Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei613198Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521132689Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082330- 1251824
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro201677Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341495Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821357- 741247