Onko kellään ideaa mitä kautta saisi Ubuntun ujutetuksi Lenovo Ideapadiin, kun en löydä siitä asetusta jolla saisi vailita boottausaseman. Löysin kyll F2:lla jotakin joka etäisesti muistuttaa BIOSia sellaisena kuin siihen olen aikaisemmissa koneissani tutustunut, ajat ja päivämäärät yms siellä on, mutta kyseistä asetusta en vain löydä.
Vastaukset 3
- Manualmies
Manuaalissa kerrotaan että toiseen niistä pariin pieneen reikään täytyy buutattaessa painaa klemmarin päällä, jotta kone suostuu lataamaan bios asetukset, jossa voi määritellä buuttausvalikon. Toinen on päällä LCD:n edessä ja toinen vasemmalla liittimien vieressä. Nimeltään se on kai "NOVO"-painike. Kaiva manuaali netistä, se helpottaa.
Kiitos vihjeestä ;)
Läysin kyllä kyseisen namikan, tässä koneessa se on vähän toisen mallinen, mutta mainitsemasi niminen.
Ja boottausvalikko löytyi, mutta ei paljoa apua siitä, kun valintaa ei saa kohdistettua kuin yhteen vaihtoehtoon :(
Askubuntu sivustolla näyttää asiasta kyselleen muutkin, mutta yhtään käyttökelpoista vastausta ei kukaan ole sieltä saanut. Sellaisen johtopäätöksen voi tehdä, että Lenovo on yhdessä Microsoftin kanssa junaillut sinne eston, ja sitä päätöstä kaikki asianosaiset noudattakoot :/
Kertakäyttöiseksihän tuo lienee tarkoitettu, hintansakin puolesta, mutta ainakin minulla se on nykyisellään hardwaren puolesta mitä mainioin kone; kevyt, sopivan pieni muttei olematon, vähävirtanen (akunkesto on tabletin luokkaa), soveltuu erinomaisesti siihen että lähtee kone kainalossa tekemään pitempiä kirjoitushommia vaikka mihin ilman laturia jne... Olen todella pahoillani että se on tuolla tavoin rampautettu- qwdqwdqwd
boottaa kone novo painikkeesta. novo-valikko kun näkyy, aseta usb-tikku. valitse käynnistysvalikko...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 681130
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan76879Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli76855Poliisi yritti murhata mopopojan
Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti372775- 62770
En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.52763- 67727
Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk9703Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik35662Mersumies201
Oli tänään hyrskällä melekoosen tehokas 124 liikenteessä. Ei paljon vastamäki haitannu....16550