Onko kellään ideaa mitä kautta saisi Ubuntun ujutetuksi Lenovo Ideapadiin, kun en löydä siitä asetusta jolla saisi vailita boottausaseman. Löysin kyll F2:lla jotakin joka etäisesti muistuttaa BIOSia sellaisena kuin siihen olen aikaisemmissa koneissani tutustunut, ajat ja päivämäärät yms siellä on, mutta kyseistä asetusta en vain löydä.
Ubuntu Ideapadiin
3
322
Vastaukset
- Manualmies
Manuaalissa kerrotaan että toiseen niistä pariin pieneen reikään täytyy buutattaessa painaa klemmarin päällä, jotta kone suostuu lataamaan bios asetukset, jossa voi määritellä buuttausvalikon. Toinen on päällä LCD:n edessä ja toinen vasemmalla liittimien vieressä. Nimeltään se on kai "NOVO"-painike. Kaiva manuaali netistä, se helpottaa.
Kiitos vihjeestä ;)
Läysin kyllä kyseisen namikan, tässä koneessa se on vähän toisen mallinen, mutta mainitsemasi niminen.
Ja boottausvalikko löytyi, mutta ei paljoa apua siitä, kun valintaa ei saa kohdistettua kuin yhteen vaihtoehtoon :(
Askubuntu sivustolla näyttää asiasta kyselleen muutkin, mutta yhtään käyttökelpoista vastausta ei kukaan ole sieltä saanut. Sellaisen johtopäätöksen voi tehdä, että Lenovo on yhdessä Microsoftin kanssa junaillut sinne eston, ja sitä päätöstä kaikki asianosaiset noudattakoot :/
Kertakäyttöiseksihän tuo lienee tarkoitettu, hintansakin puolesta, mutta ainakin minulla se on nykyisellään hardwaren puolesta mitä mainioin kone; kevyt, sopivan pieni muttei olematon, vähävirtanen (akunkesto on tabletin luokkaa), soveltuu erinomaisesti siihen että lähtee kone kainalossa tekemään pitempiä kirjoitushommia vaikka mihin ilman laturia jne... Olen todella pahoillani että se on tuolla tavoin rampautettu- qwdqwdqwd
boottaa kone novo painikkeesta. novo-valikko kun näkyy, aseta usb-tikku. valitse käynnistysvalikko...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 58869
- 119684
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79660Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm31584- 35532
- 85505
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante103505- 41481
- 37455
- 70436
