Onko kellään ideaa mitä kautta saisi Ubuntun ujutetuksi Lenovo Ideapadiin, kun en löydä siitä asetusta jolla saisi vailita boottausaseman. Löysin kyll F2:lla jotakin joka etäisesti muistuttaa BIOSia sellaisena kuin siihen olen aikaisemmissa koneissani tutustunut, ajat ja päivämäärät yms siellä on, mutta kyseistä asetusta en vain löydä.
Ubuntu Ideapadiin
3
322
Vastaukset
- Manualmies
Manuaalissa kerrotaan että toiseen niistä pariin pieneen reikään täytyy buutattaessa painaa klemmarin päällä, jotta kone suostuu lataamaan bios asetukset, jossa voi määritellä buuttausvalikon. Toinen on päällä LCD:n edessä ja toinen vasemmalla liittimien vieressä. Nimeltään se on kai "NOVO"-painike. Kaiva manuaali netistä, se helpottaa.
Kiitos vihjeestä ;)
Läysin kyllä kyseisen namikan, tässä koneessa se on vähän toisen mallinen, mutta mainitsemasi niminen.
Ja boottausvalikko löytyi, mutta ei paljoa apua siitä, kun valintaa ei saa kohdistettua kuin yhteen vaihtoehtoon :(
Askubuntu sivustolla näyttää asiasta kyselleen muutkin, mutta yhtään käyttökelpoista vastausta ei kukaan ole sieltä saanut. Sellaisen johtopäätöksen voi tehdä, että Lenovo on yhdessä Microsoftin kanssa junaillut sinne eston, ja sitä päätöstä kaikki asianosaiset noudattakoot :/
Kertakäyttöiseksihän tuo lienee tarkoitettu, hintansakin puolesta, mutta ainakin minulla se on nykyisellään hardwaren puolesta mitä mainioin kone; kevyt, sopivan pieni muttei olematon, vähävirtanen (akunkesto on tabletin luokkaa), soveltuu erinomaisesti siihen että lähtee kone kainalossa tekemään pitempiä kirjoitushommia vaikka mihin ilman laturia jne... Olen todella pahoillani että se on tuolla tavoin rampautettu- qwdqwdqwd
boottaa kone novo painikkeesta. novo-valikko kun näkyy, aseta usb-tikku. valitse käynnistysvalikko...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291320
- 1181157
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap98960- 113867
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa279850- 48735
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi19731- 52709
- 28667
- 49619
