Ubuntu Ideapadiin

Onko kellään ideaa mitä kautta saisi Ubuntun ujutetuksi Lenovo Ideapadiin, kun en löydä siitä asetusta jolla saisi vailita boottausaseman. Löysin kyll F2:lla jotakin joka etäisesti muistuttaa BIOSia sellaisena kuin siihen olen aikaisemmissa koneissani tutustunut, ajat ja päivämäärät yms siellä on, mutta kyseistä asetusta en vain löydä.

3

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Manualmies

      Manuaalissa kerrotaan että toiseen niistä pariin pieneen reikään täytyy buutattaessa painaa klemmarin päällä, jotta kone suostuu lataamaan bios asetukset, jossa voi määritellä buuttausvalikon. Toinen on päällä LCD:n edessä ja toinen vasemmalla liittimien vieressä. Nimeltään se on kai "NOVO"-painike. Kaiva manuaali netistä, se helpottaa.

    • Kiitos vihjeestä ;)
      Läysin kyllä kyseisen namikan, tässä koneessa se on vähän toisen mallinen, mutta mainitsemasi niminen.
      Ja boottausvalikko löytyi, mutta ei paljoa apua siitä, kun valintaa ei saa kohdistettua kuin yhteen vaihtoehtoon :(
      Askubuntu sivustolla näyttää asiasta kyselleen muutkin, mutta yhtään käyttökelpoista vastausta ei kukaan ole sieltä saanut. Sellaisen johtopäätöksen voi tehdä, että Lenovo on yhdessä Microsoftin kanssa junaillut sinne eston, ja sitä päätöstä kaikki asianosaiset noudattakoot :/
      Kertakäyttöiseksihän tuo lienee tarkoitettu, hintansakin puolesta, mutta ainakin minulla se on nykyisellään hardwaren puolesta mitä mainioin kone; kevyt, sopivan pieni muttei olematon, vähävirtanen (akunkesto on tabletin luokkaa), soveltuu erinomaisesti siihen että lähtee kone kainalossa tekemään pitempiä kirjoitushommia vaikka mihin ilman laturia jne... Olen todella pahoillani että se on tuolla tavoin rampautettu

    • qwdqwdqwd

      boottaa kone novo painikkeesta. novo-valikko kun näkyy, aseta usb-tikku. valitse käynnistysvalikko...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1320
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1157
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      98
      960
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      867
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      850
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      735
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      731
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      709
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      667
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      619
    Aihe