Ubuntu Ideapadiin

Onko kellään ideaa mitä kautta saisi Ubuntun ujutetuksi Lenovo Ideapadiin, kun en löydä siitä asetusta jolla saisi vailita boottausaseman. Löysin kyll F2:lla jotakin joka etäisesti muistuttaa BIOSia sellaisena kuin siihen olen aikaisemmissa koneissani tutustunut, ajat ja päivämäärät yms siellä on, mutta kyseistä asetusta en vain löydä.

3

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Manualmies

      Manuaalissa kerrotaan että toiseen niistä pariin pieneen reikään täytyy buutattaessa painaa klemmarin päällä, jotta kone suostuu lataamaan bios asetukset, jossa voi määritellä buuttausvalikon. Toinen on päällä LCD:n edessä ja toinen vasemmalla liittimien vieressä. Nimeltään se on kai "NOVO"-painike. Kaiva manuaali netistä, se helpottaa.

    • Kiitos vihjeestä ;)
      Läysin kyllä kyseisen namikan, tässä koneessa se on vähän toisen mallinen, mutta mainitsemasi niminen.
      Ja boottausvalikko löytyi, mutta ei paljoa apua siitä, kun valintaa ei saa kohdistettua kuin yhteen vaihtoehtoon :(
      Askubuntu sivustolla näyttää asiasta kyselleen muutkin, mutta yhtään käyttökelpoista vastausta ei kukaan ole sieltä saanut. Sellaisen johtopäätöksen voi tehdä, että Lenovo on yhdessä Microsoftin kanssa junaillut sinne eston, ja sitä päätöstä kaikki asianosaiset noudattakoot :/
      Kertakäyttöiseksihän tuo lienee tarkoitettu, hintansakin puolesta, mutta ainakin minulla se on nykyisellään hardwaren puolesta mitä mainioin kone; kevyt, sopivan pieni muttei olematon, vähävirtanen (akunkesto on tabletin luokkaa), soveltuu erinomaisesti siihen että lähtee kone kainalossa tekemään pitempiä kirjoitushommia vaikka mihin ilman laturia jne... Olen todella pahoillani että se on tuolla tavoin rampautettu

    • qwdqwdqwd

      boottaa kone novo painikkeesta. novo-valikko kun näkyy, aseta usb-tikku. valitse käynnistysvalikko...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      869
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      584
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      35
      532
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      85
      505
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      103
      505
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      455
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      436
    Aihe