Volkswagen Golf vikalista - moottorilehti

totuus.hurts.badly

Moottori lehti - älä osta sikaa säkissä

https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/autonostaja-ala-osta-sikaa-sakissa/


Volkswagen: Golf (Golf V 2003–2009) (Golf IV 1997–2003) (Golf VI 2008–2012) (Golf VII 2012 ->)



Takaisinkutsuja


Polttoaineen siirtopumppu. Trafi 2004.


Polttoaineen siirtopumppu, polttonestettä voi vuotaa moottoritilaan ja aiheuttaa tulipalon. ADAC 2004.


Dieselien sähkötoimisen lisälämmittimen PTC -sähköelementin maajohdin. Trafi 2007, 2008.


PTC -sähköelementin maajohdin, vian vuoksi tulipalo mahdollinen. ADAC 2008, VOSA 2007, 2008, KBA 2009.


Kaksoismassavauhtipyörä 2.0 TDI. ADAC 2006, KBA 2009.


DSG-automaattivaihteiston ohjelmisto, Trafi 2009.


2.0 TDI CR: Polttonesteputket, vuoto, Trafi 2011, ADAC 2011, KBA 2012.


1.2 TSI: Turbon paineensäädössä (hukkaportti) voi olla vikaa, seurauksena tehon lasku tai kytkeytyminen hätäohjelmalle, ADAC 2012.


Polttoaineen siirtopumppu: Tarkastus / kunnostus, Trafi 2014.


Pyöränlaakerikotelo voi murtua, koska valmistuksessa on havaittu materiaalin puutteellinen lämpökäsittely, mikä heikentää rakenteen lujuutta. Pyöränlaakerikotelon murtuminen ajon aikana voi johtaa vakaviin auton hallittavuusongelmiin, ADAC 2015.


Ottakaa yhteyttä merkkikorjaamoon! Edessä pyöränlaakerikotelot voivat murtua, mikä johtaa äkilliseen auton hallinnan (ohjauskyvyn) menettämiseen, KBA 27.5.2015.


Moottorin ohjainlaite: (Golf Variant, Jetta, Golf Plus, Beetle Cabrio, Passat Variant, Passat Limousine, EOS, Golf Cabrio, Beetle, Passat CC, Volkswagen CC, Tiguan, Touran, Scirocco, Sharan, Amarok, Caddy). Kaikkien kampanjan piiriin kuuluvien, tyypin EA189 dieselmoottoreilla varustettujen autojen moottorin ohjainlaitteessa on ohjelmisto, jonka avulla voidaan tunnistaa testipenkkitilanne. 1,2- tai 2,0-litraisella moottorilla varustetuissa autoissa suoritetaan moottorin ohjainlaitteen päivitys. 1,6-litraisten moottorien kohdalla autoihin on moottorin ohjainlaitteen päivityksen lisäksi asennettava ilmanvirtausohjain ilmamassanmittarin ja ilmansuodattimen yläosan väliin. Asia koskee vain VW-henkilöautoja ja VW-hyötyautoja, joissa on 3- tai 4-sylinterinen dieselmoottori EA189 (tuotantoajankohta vuoden 2007 puolen välin jälkeen eli alkaen mallivuodesta 2008). Tyypin 189 moottoriperheeseen kuuluu dieselmoottoreita, joiden iskutilavuus on 1,2, 1,6 tai 2,0 litraa, Trafi 2016.


Eos, Golf, Golf Plus, Jetta, Scirocco ja Caddy: ESC-ohjainlaite: ESC-ohjainlaitteen maadoitusliitoksessa saattaa ilmetä häiriö ohjainlaitemoduulien lämpömekaanisen ylikuormituksen vuoksi. Ohjainlaite ei siinä tapauksessa enää välttämättä toimi luotettavasti. Kampanjan piiriin kuuluvien autojen ESC-ohjainlaitteen ohjelmisto on päivitettävä, Trafi 06/2017.


Kuljettajan turvatyyny: Joidenkin autojen turvalaitteiden sytytysaineen sekoitussuhteessa on poikkeamaa, mikä saattaa törmäystilanteessa vaikuttaa siten, että turvatyyny tai vyönkiristin ei aktivoidu. Loukkaantumisriski on tällöin suurentunut. Korjauksena viallisen turvalaitteen vaihto, Trafi 02/2017.


Passat, Touran, Golf: Sähkökeskus: Viallista valonheitintä ei aina tunnisteta tietyn valmistusajanjakson autoissa, jolloin siitä ei myöskään saada ilmoitusta mittaristoon. On myös mahdollista, että kunnossa olevan valonheittimen ilmoitetaan olevan viallinen. Kampanjan piiriin kuuluvissa autoissa päivitetään sähköverkon ohjainlaite, Trafi 1/2017.


Passat, Arteon, Golf: Takapyörien laakerikotelot. Pyöränlaakerikotelot saattavat vioittua ennenaikaisesti puutteellisesta karkaisusta johtuen. Oikean ja vasemman pyöränlaakerikotelon kovuus tarkastetaan ja vialliset pyöränlaakerikotelot vaihdetaan, Trafi 11/2017.


Passat, Touran, Golf ja Caddy: Pääntuen ohjainholkki: Pääntuki ei ole lukittuneena ohjainholkissa mikäli ohjainholkin vastakappaleeseen on tuotanto-ongelman takia muodostua pursetta. Kampanjan piiriin kuuluvissa autoissa vaihdetaan vasen (ajosuunnassa) pääntuen ohjain kumpaankin etuistuimeen, Trafi 5/2018. Koodi 72H5, valm.aika: 02–03/2018, ADAC 5/2018.


Scirocco, Jetta, Eos, Touran, Passat, Golf, Golf Plus, Beetle, Sharan: Käynnistysmoottorin tarkastus: Dieselmoottorilla ja start-stop-järjestelmällä varustetuissa rajallisen valmistusajanjakson autoissa on mahdollista, että solenoidikytkimen palautusjousen vinon asennon tai rikkoutumisen takia käynnistysmoottorin ohjaus toimii jatkuvasti. Osat voivat kuumentua ja aiheuttaa tulipalon. Vialliset solenoidikytkimet pitää vaihtaa, Trafi 2/2018. Golf VI. Valm.aika: 03.–06/2011, ADAC 2/2018.


Golf VII: (vain 2.0-litran moottorit). Kyseisissä ajoneuvoissa on valun jäljiltä liian ohuet etujarrujen levyt. Lämpömekaanisen rasituksen seurauksena saattaa niihin voi syntyä säröjä, joka vähentää jarrujen tehoa jarrutusmatkojen kasvaessa. Valmistaja kutsuu kyseiset ajoneuvot huoltoon kyseistenlevyjen vaihtoon. Koodi 46H4. valm.aika: 19.01.–23.01.2018, ADAC 3/2018.


Golf: Valmistusvirheen vuoksi ei takaovien lapsilukkojen osalta voida selvästi päätellä ovatko nämä kytkettyinä. Kun lapsilukot kytketään päälle, sa

19

6262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osa2

      Jatkuu vielä...pitkään

      saattaa ovi olla edelleen avattavissa sisäpuolelta. Ajoneuvon edustaja tarkistaa lapsilukitusten toiminnat ja vaihtaa lukot tarvittaessa. Työ kestää n. 1 h (lukon vaihto). Työ merkitään Koodilla "58C9" merkityllä tarralla varapyörä- tilaan ja huoltovihkoon. Valmistusaika 11/2015–04/2016. ADAC 08/2016.

      --------------------------------------------------------------------------------



      Katsastuksessa havaittuja vikoja


      Ei erityisiä vikakohteita (2014), Trafi.


      Bensiinimoottorin pakokaasumittaus (2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997), Trafi.


      Renkaat ja vanteet (2013, 2011, 2009, 2008, 2007, 2002), Trafi.


      Jousitus ja iskunvaimennus (2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2002, 1997), Trafi.


      Käyttöjarrun dynamometritesti (2012, 2011, 2010), Trafi.


      Seisontajarrun dynamometritesti (2008, 2006, 2005, 2004, 2003, 1997), Trafi.


      Käyttöjarru (2013, 2010, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997), Trafi.


      Sisäinen valvontajärjestelmä (2013), Trafi.


      Etuakselisto (2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997), AK.


      Ohjauslaitteet (1999), AK.


      Golf VII:


      Kuluneet jarrulevyt jo kolmivuotiaissa, Saksa.


      Vanhimmissa vuotavia iskunvaimentimia ja haperoita kierrejousia, Saksa.


      Golf VI:


      Jousitus ja iskunvaimennus, Saksa.


      Vanhimmissa vetoakselien suojuskumit haperot, Saksa.


      Vanhimmissa vuotavia iskunvaimentimia ja haperoita kierrejousia, Saksa. Öljyvuotoja, Saksa.


      Golf V:


      Valovikoja, pysäköintijarru puoltaa, TÜV.


      Haperoita vetoakselien suojuskumeja, GTÜ.


      Alustassa lommoja, GTÜ.


      Öljyvuotoja, GTÜ.


      Golf IV:


      Pakoputkisto voi vuotaa, GTÜ.


      Haperoita vetoakselien suojuskumeja, GTÜ.


      Kuluneet jarrulevyt, DEKRA, TÜV.


      Pyöräntuennan tukivarsien kumiset laakeriholkit kuluneet, GTÜ.


      Moottorin ja vaihteiston öljyvuodot, GTÜ.

      --------------------------------------------------------------------------------



      Tielle jättäviä vikoja ADAC


      Akku tyhjä (2007–2012).


      Sytytysjohdin viallinen (2010–2012).


      Sytytystulpat rikki (2007–2011).


      Jakopään ketju rahisee/vaurio (bensiinimoottorit 2009–2010).


      Virtalukko rikki (2007–2008).


      Sytytyspuola rikki (2011–2012).


      Pakokaasujen takaisinkierrätys rikki (diesel 2009–2012).


      Moottorivaurio (bensiini ja diesel, 2008 asti).


      Polttonestepumppu rikki (2011 asti).


      Suuttimet rikki (diesel, 2007 asti).


      Ajonestolaite rikki (2011 asti).

      --------------------------------------------------------------------------------



      Käyttäjien ilmoittamia vikoja


      Golf VII:


      Kulmikkaasti toimiva ja nykivä DSG-vaihteisto saa aikaan moottorin sammumista liikkeellelähdössä ja antaa vaikutelman kokemattomasta ajajasta, joka ajaa autokoulussa ensimmäistä ajotuntiaan.


      Takajousitus (monitukivarsijousitus tehokkaammissa malleissa) natisee.


      Takaisinkutsuja, mm. pyöränlaakerikotelon murtuminen ja polttoaineputket.


      Ilmastointilaitteen kondenssivesiputki saattaa johtaa vettä sisätiloihin.


      Suomessa on havaittu, että dieselmoottorien yhteydessä olevat kaksoismassavauhtipyörät eivät tahdo kestää auton moottorin käyttöikää. Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan kaksoismassavauhtipyörä on kulutusosa, jonka vaihtoon on varauduttava auton moottorin käyttöiän aikana. Maantieajopainotteisessa käytössä kaksoismassavauhtipyörä voi kestää useita satoja tuhansia kilometrejä. Valtaosassa tapauksista vauhtipyörän ja/tai kytkimen vaihtaminen tulee eteen 200 000–300 000 kilometrin ajon jälkeen. Sen sijaan rasittavassa kaupunkiajossa tai vedettäessä perävaunua, kaksoismassavauhtipyörän käyttöikä lyhenee. Vaihto on työläs ja kallis toimenpide ja se tulee tehtäväksi 100 000–200 000 ajokilometrin välillä. Myyjän tulisi kertoa, että kaksoismassavauhtipyörä on tekniikaltaan sellainen, että siinä on kuluvia osia. Kaksoismassavauhtipyörä koostuu liikkuvista osista, jotka kuluvat, väsyvät ja vanhentuvat käytön myötä. Kuluttajalle pitäisi kertoa ennen kaupantekoa, että vauhtipyörän rakenne on sellainen, että sitä pitää korjata ennen moottorin normaalin kestoiän päättymistä. Lisätietoa: https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/vauhtipyora/.


      Moottorivaurioita 1.2 TSI- ja 1.4 TSI -moottorien jakoketjun hajoamisen myötä. Golf VI: Tyyppivika: VW-konsernin turboahdettujen 1.2TSI- ja 1.4TSI -bensiinimoottorien jakoketjuissa on ollut ongelmia. Vikatapauksessa kannattaa vaatia jatkotakuuta, sillä kyseessä on selkeä tyyppivika, jonka korjauskustannukset voivat olla kalliit. VW-konserni on ollut kitsas ja nihkeä korvaamaan jakoketjuvikoja ja niiden aiheuttamia mahdollisia moottorivaurioita, AB. Suomen kuluttajariitalautakunnan mukaan jakoketjun tulee kestää koko moottorin käyttöiän, mikä VW-konsernin ilmoituksen mukaan on 250 000 km. Näin ollen kuluttaja voi vedota tyyppivikaan takuun jälkeenkin. Vikatapauksessa jakoketju ei ole kestänyt sitä, mitä kuluttajalla on yleisen mittapuun mukaan aihetta olettaa. Myyjällä on vastuu tuotevirheistä. Myyjä vastaa tuotteesta takuun jälkeenkin. Käyttäjä v

    • osa3

      Jatkuu vielä...

      Käyttäjä vastaa tuotteen asianmukaisesta käytöstä. Takuu on vapaaehtoinen lisäetu. Jakoketju ei ole kulutusosa, kuten jakohihna, jolle on määritelty tietty vaihtoväli iän ja/tai kilometrimäärän mukaan. Jakoketjun kestosta lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) verkkosivuilla: http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/jakoketju/. Pienempien moottoreiden yhteydessä oleva 7-vaihteinen automaattivaihteisto (DSG-kaksoiskytkinvaihteisto, kuivakytkin) saattaa oikutella ja sen korjaaminen on kallista. Vikatapauksessa kannattaa vedota tyyppivikaan takuuajan jälkeenkin. Isompien moottorien yhteydessä oleva DSG-automaatti märkäkytkimellä on osoittautunut kestävämmäksi. Lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) ohjeesta ”Virhevastuu ja takuu autokaupassa”: http://www.kkv.fi/globalassets/kkv-suomi/julkaisut/linjaukset/toimialakohtaiset-linjaukset/virhevastuu-ja-takuu-autokaupassa-2007.pdf.




      Golf VI:


      Kulmikkaasti toimiva ja nykivä DSG-vaihteisto saa aikaan moottorin sammumista liikkeellelähdössä ja antaa vaikutelman kokemattomasta ajajasta, joka ajaa autokoulussa ensimmäistä ajotuntiaan, AB.


      Istuinverhous kuluu nopeasti, useita valituksia, AB.


      Ovien ikkunatiivisteet irtoilevat, AB.


      Nopeasti kuluva istuinverhoilu, AB.


      Virtalukko voi oikutella, AB.


      2.0 TDI -moottorin korkeapaineputkiston halkeamasta takaisinkutsu, AB.


      2009 vääriä varoitusvaloissa vikailmoituksia jarruista ja oikuttelevia ikkunannostajia, AB.


      1.6 TDI -moottoriin uusittiin moottorinohjauslaite, koska moottori ei käynnistynyt kylmässä AB.


      1.2 TSI -moottorin turbon paineensäädön häiriö aiheutti tehon puutetta, takaisinkutsu, AB.


      Suomessa on havaittu, että dieselmoottorien yhteydessä olevat kaksoismassavauhtipyörät eivät tahdo kestää auton moottorin käyttöikää. Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan kaksoismassavauhtipyörä on kulutusosa, jonka vaihtoon on varauduttava auton moottorin käyttöiän aikana. Maantieajopainotteisessa käytössä kaksoismassavauhtipyörä voi kestää useita satoja tuhansia kilometrejä. Valtaosassa tapauksista vauhtipyörän ja/tai kytkimen vaihtaminen tulee eteen 200 000–300 000 kilometrin ajon jälkeen. Sen sijaan rasittavassa kaupunkiajossa tai vedettäessä perävaunua, kaksoismassavauhtipyörän käyttöikä lyhenee. Vaihto on työläs ja kallis toimenpide ja se tulee tehtäväksi 100 000–200 000 ajokilometrin välillä. Myyjän tulisi kertoa, että kaksoismassavauhtipyörä on tekniikaltaan sellainen, että siinä on kuluvia osia. Kaksoismassavauhtipyörä koostuu liikkuvista osista, jotka kuluvat, väsyvät ja vanhentuvat käytön myötä. Kuluttajalle pitäisi kertoa ennen kaupantekoa, että vauhtipyörän rakenne on sellainen, että sitä pitää korjata ennen moottorin normaalin kestoiän päättymistä. Lisätietoa: https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/vauhtipyora/


      Moottorivaurioita 1.2 TSI- ja 1.4 TSI -moottorien jakoketjun hajoamisen myötä, AB.


      Golf VI: Tyyppivika: VW-konsernin turboahdettujen 1.2TSI- ja 1.4TSI -bensiinimoottorien jakoketjuissa on ollut ongelmia. Vikatapauksessa kannattaa vaatia jatkotakuuta, sillä kyseessä on selkeä tyyppivika, jonka korjauskustannukset voivat olla kalliit. VW-konserni on ollut kitsas ja nihkeä korvaamaan jakoketjuvikoja ja niiden aiheuttamia mahdollisia moottorivaurioita, AB. Suomen kuluttajariitalautakunnan mukaan jakoketjun tulee kestää koko moottorin käyttöiän, mikä VW-konsernin ilmoituksen mukaan on 250 000 km. Näin ollen kuluttaja voi vedota tyyppivikaan takuun jälkeenkin. Vikatapauksessa jakoketju ei ole kestänyt sitä, mitä kuluttajalla on yleisen mittapuun mukaan aihetta olettaa. Myyjällä on vastuu tuotevirheistä. Myyjä vastaa tuotteesta takuun jälkeenkin. Käyttäjä vastaa tuotteen asianmukaisesta käytöstä. Takuu on vapaaehtoinen lisäetu. Jakoketju ei ole kulutusosa, kuten jakohihna, jolle on määritelty tietty vaihtoväli iän ja/tai kilometrimäärän mukaan. Jakoketjun kestosta lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) verkkosivuilla: http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/jakoketju/


      Lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) ohjeesta ”Virhevastuu ja takuu autokaupassa”: http://www.kkv.fi/globalassets/kkv-suomi/julkaisut/linjaukset/toimialakohtaiset-linjaukset/virhevastuu-ja-takuu-autokaupassa-2007.pdf


      Golf V: Vaihteisto- ja kytkinvikoja, ADAC.


      Erilaisia moottoriin liittyviä vikoja (turboahdinvikoja ja pumppusuutinjärjestelmän vuotoja), ADAC, AB.


      2.0 TDI -moottorissa joitakin sylinterikannentiiviste- ja vaihteistovikoja jälkikäteen tehdyn ”lastuvirityksen” lisääntyneiden rasitusten vuoksi, AB.


      Pumppusuutindieseleissä pumppusuuttimet vuotavat ja turboahtimet reistailevat, AB.


      Dieselmoottorien ongelmista osa aiheutuu liian pitkistä öljynvaihtoväleistä ja ammattitaidottomasta lastuvirityksestä, AB.


      Jarrupaineanturin vikojen vuoksi ESC -ajonvakautusjärjestelmän ohjausyksikkö täytyy uusia, AB.


      Kaksoisahdettujen, tehokkaimpien TSI

    • osa4

      Jatkuu vielä...

      Kaksoisahdettujen, tehokkaimpien TSI -bensiinimoottorien mekaanisen ahtimen magneettikytkin kirskuu, AB.


      1.4 TSI -moottorien jakoketjut kuluvat nopeasti ja voivat aiheuttaa moottorivaurion, AB.


      Viisivaihteisessa vaihteistossa vikoja 1.6 bensiini ja TDI -diesel (77 kW) -malleissa.


      Jäähdyttimet ruostuvat ja vuotavat mikäli jäähdytysnestettä ei ole vaihdettu huolto-ohjelman mukaan, AB.


      Golf IV:


      Vesivuotoja ovitiivisteistä, ADAC.


      Jarrujärjestelmän vikoja, myös sähköjärjestelmässä (ABS), ADAC.


      Sähkötoimiset ikkunannostimet oikuttelevat, ADAC, AB.


      Kytkin, vaihteisto, ADAC, AB.


      Erilaisia moottoriin liittyviä vikoja, sytytyspuola ja lambda -anturi bensiinimalleissa, ADAC.


      TDI -diesel: jakopään hammashihnan kiristysrulla rikkoutunut ja vaurioittanut hammashihnaa, ADAC, AB.


      TDI -dieselin ilmamassamittarin vikaherkkyys, ADAC, AB.


      Jäähdytysnestevuotoja löystyneiden letkunkiinnikkeiden vuoksi, AB.


      1.4 16V -moottorin huohotusjärjestelmä voi jäätyä ja tässä mallissa paljon vaihteistovikoja, AB.


      Huterat istuimet. AB.

    • hallelujaa.ei.vw

      Tossa siis oli vasta Golfin eli yhden mallin viat...valikoimiin kuuluu kymmeniä eri malleja...

    • otsiiippiikkkiisu

      Vielä tyytyväisyystakuu

    • KeksiUuttaVälillä

      Melkein yhtä pitkä lista kuin Toyotassa, ei paha.

    • SaksalainenParasKaikessa

      Ei tuollaisella ole mitään merkitystä. Vain sillä on merkitystä, että VW on moninkertainen TM testivoittaja. Siitä ihmiset maksavat. Eivät noista vioista.

      • tota.herää.pahvi

        Menikö jauhot suuhun ja puurot vellit sekaisin. Vikojen päälle vielä kusetukset päästöissä ja takuuasioissa niin myrkkykeitos on valmis.

        Muista trolli Toyotaa solvatessa, että jengi joka tätä lukee meinaa ostaa vahingossa volkkarin, listat luettuaan ei osta, jos Toyota on läheskään yhtä vikainen mitä en usko, niin tuskin ostavat sitäkään. Monta hyvää automerkkiä löytyy.


      • Testivoittaja_Pentti

        Viat tulevatkin ilmaiseksi Vw-konserniromujen mukana, ei niistä tarvitse erikseen autoa ostaessa maksaa vaan korjausten muodossa vasta myöhemmin, sitten kun valmistaja ja maahantuoja eivät halua korjata suunnittelu- ja valmistusvikoja. Autohan tulee silloin toivottavasti parempaan kuntoon kuin viallisena, ei tosin aina sittenkään.


    • Merkel

      Golf anus voi poloista mutta onneksi passataan tiskillä!

    • romujen.huolto.ab

      Volkkarin ehkä omituisin ongelma on se, että takuu ja goodwill vaativat, että kaikki huollot ja huoltotoimenpiteet on tehtävä huolto-ohjeiden mukaisesti jotta auto ei mene rikki, mutta vaikka kuinka hyvin volkkaria huoltaisi, niin se menee silti rikki. Miksi ihmeessä paskalaatua pitää edes huoltaa, ihan turhaa rahan ja ajan haaskuuta, suoraan vaan uutta moottoria ja vaihteistoa joka huollossa niin pysyy edes jotenkin kasas.

      K-Auto onkin erikoistunut tuliterien romujen valohoitoon jo monetta vuotta...kuntoon eivät taida saada mitään koska moottoreita ja vaihteistoja vaihdetaan yötäpäivää kolmessa vuorossa, näin on huhuiltu jo pitkään.

      • eulakinäin

        anna vaatia
        lain mukaan voit huollattaa muuallakin

        kts kuluttajaviraston sivut


    • asiakasväärässäVWskoda

      touranissa kärysi sähkökeskus
      meinas palaa kokok auto
      onko sekin tyyppivika

      korjaus maksoi pörhöllä aikanaan 1000e-asiakas oli syyllinen kun ajoi talvella lumisateessa

      • sinä_ja_kohtalotoverisi

        Ei ole tyypivika osssss, vaan puutteellisen kolarikorjaukeen seurausta sinun autossasi! Pärnäsen kolarikorjaamossa on oijottu monessa muussakin asiassa kuten siipeensä saaneessa ohjausvaihteessa.
        "Kun halpa maksa niin paska saa", sano virolaishuora kun pasko allensa!


      • kallisylläpitääVWskoda
        sinä_ja_kohtalotoverisi kirjoitti:

        Ei ole tyypivika osssss, vaan puutteellisen kolarikorjaukeen seurausta sinun autossasi! Pärnäsen kolarikorjaamossa on oijottu monessa muussakin asiassa kuten siipeensä saaneessa ohjausvaihteessa.
        "Kun halpa maksa niin paska saa", sano virolaishuora kun pasko allensa!

        mistähän noita kolarointi juttuja kumpuaa


      • vwpärnänenskoda
        sinä_ja_kohtalotoverisi kirjoitti:

        Ei ole tyypivika osssss, vaan puutteellisen kolarikorjaukeen seurausta sinun autossasi! Pärnäsen kolarikorjaamossa on oijottu monessa muussakin asiassa kuten siipeensä saaneessa ohjausvaihteessa.
        "Kun halpa maksa niin paska saa", sano virolaishuora kun pasko allensa!

        Onko tuo Pärnänen sukua sulle kun niin hyvin tunnet?


    • Söttjej

      Jag kör golf gti och det är mycket sportig, härlig bilen, hur som helst 😤🐧

    • Anonyymi

      huh

    • Anonyymi

      oho

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko mokannut?

      Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      183
      2344
    2. Oletko ymmärtänyt

      Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      172
      2070
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

      "Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      44
      2033
    4. Ikäero suhteessa

      Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      73
      1715
    5. Ottaisitko miten

      Kaivattusi?
      Ikävä
      128
      1700
    6. Liian paljon hylättyjä ääniä

      Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      197
      1560
    7. Tiedän kyllä sen

      Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1281
    8. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

      Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      81
      1193
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

      Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      32
      1154
    10. Ärsyttää et olet

      Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1113
    Aihe