Hei,
Idioottina menin vastaamaan safari-kyselyyn, joka ponnahti ikkunaan käyttäessäni safaria. Kun painoin lähetä vastaukset tulikin "tietokoneen ip-osoitetta ladataan" tms. Paniikki iski päälle, että voiko joku päästä mun tietokoneelle ja päästä kaikkiin tietoihin?
ip-osoite kalastus kyselyn kautta
5
260
Vastaukset
- suunnattomasti-dataa
IP osoite menee aina kun pyydät nettisivua palvelimelta. Palvelin voi laittaa sen lokiin ja varmasti laittaakin.
Suosittelen ublock origin lisäosaa missä on estolistat. Vähentää törmäyksiä huonoihin sivustoihin.
Jos käytät VPN niin vpn tarjooja tietää ip osoitteesi ja laittaa sen muistiin. He yhdistävät sinun ip osoitteen ja pyytämäsi sivun osoitteen, aikaleima. Private internet access VPN on ainut joka ei laita lokiin tietoja, luulisin.- muikkeli94
Siinä tuli sellanen huojaus-facebook-sivu sen jälkeen, että olet voittanut jonkun plaa plaa 😰
- Muikkeli94
muikkeli94 kirjoitti:
Siinä tuli sellanen huojaus-facebook-sivu sen jälkeen, että olet voittanut jonkun plaa plaa 😰
Siis huijaus et olet voittanu jonkun iphone 7:n ja laitoin äkkiä kiinni. Mut siihen tuli sellanen latausikkuna et ”ip-osoitetta ladataan”. Pelottaaaa
- yleisiä-voitto-huijauks
Mainokset facebookissa ja muualla johtaa haittasivuille tai huijauksiin. En suositte uskomaan yhtään mitään niiden puheista.
Kuvittele että 100 000 näkee sen mainoksen, mistä 1% menee sinne ja uskoo. Se on 1000 ihmistä mitkä saattavat joutua huijauksen kohteeksi. Facebookkia ei kiinnosta mitä mainokset näyttää kunhan maksaa näyttämisestä.
https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/kuvilomake.aspx
Tuon täyttää niin ehkä asialle tehdään jotain. Saavat ainakin tilastoja paljonko liikkuu huijauksia. Ketkä asialla yms.
IP -osoitteen avulla sivusto yksilöi eri verkkolaitteet, eikä osoitteen julkistaminen ole tietoturvariski, eikä salailu mahdollistakaan, ellei sitten käytä VPN:ää tai salaavia proxyjä eli välipalvelimia.
Jonkin riskin konkretisoituminen tarkoittaisi sitä, että itselläsi on koneessa tai kotiverkossa tietoturva-asetukset aivan päin honkia, eli löysemmät kuin laitteiden oletusasetuksissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848505
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593692
- 513166
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262636- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292076