Hei,
Idioottina menin vastaamaan safari-kyselyyn, joka ponnahti ikkunaan käyttäessäni safaria. Kun painoin lähetä vastaukset tulikin "tietokoneen ip-osoitetta ladataan" tms. Paniikki iski päälle, että voiko joku päästä mun tietokoneelle ja päästä kaikkiin tietoihin?
ip-osoite kalastus kyselyn kautta
5
276
Vastaukset
- suunnattomasti-dataa
IP osoite menee aina kun pyydät nettisivua palvelimelta. Palvelin voi laittaa sen lokiin ja varmasti laittaakin.
Suosittelen ublock origin lisäosaa missä on estolistat. Vähentää törmäyksiä huonoihin sivustoihin.
Jos käytät VPN niin vpn tarjooja tietää ip osoitteesi ja laittaa sen muistiin. He yhdistävät sinun ip osoitteen ja pyytämäsi sivun osoitteen, aikaleima. Private internet access VPN on ainut joka ei laita lokiin tietoja, luulisin.- muikkeli94
Siinä tuli sellanen huojaus-facebook-sivu sen jälkeen, että olet voittanut jonkun plaa plaa 😰
- Muikkeli94
muikkeli94 kirjoitti:
Siinä tuli sellanen huojaus-facebook-sivu sen jälkeen, että olet voittanut jonkun plaa plaa 😰
Siis huijaus et olet voittanu jonkun iphone 7:n ja laitoin äkkiä kiinni. Mut siihen tuli sellanen latausikkuna et ”ip-osoitetta ladataan”. Pelottaaaa
- yleisiä-voitto-huijauks
Mainokset facebookissa ja muualla johtaa haittasivuille tai huijauksiin. En suositte uskomaan yhtään mitään niiden puheista.
Kuvittele että 100 000 näkee sen mainoksen, mistä 1% menee sinne ja uskoo. Se on 1000 ihmistä mitkä saattavat joutua huijauksen kohteeksi. Facebookkia ei kiinnosta mitä mainokset näyttää kunhan maksaa näyttämisestä.
https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/kuvilomake.aspx
Tuon täyttää niin ehkä asialle tehdään jotain. Saavat ainakin tilastoja paljonko liikkuu huijauksia. Ketkä asialla yms.
IP -osoitteen avulla sivusto yksilöi eri verkkolaitteet, eikä osoitteen julkistaminen ole tietoturvariski, eikä salailu mahdollistakaan, ellei sitten käytä VPN:ää tai salaavia proxyjä eli välipalvelimia.
Jonkin riskin konkretisoituminen tarkoittaisi sitä, että itselläsi on koneessa tai kotiverkossa tietoturva-asetukset aivan päin honkia, eli löysemmät kuin laitteiden oletusasetuksissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1282257Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451830- 401517
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii301325Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941173Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281170- 541143
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327887Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104820Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53732