Huono kieli

AkuVankka

Edesmenneen päätoimittajan Markku Kivekkään aikana Aku Ankan kieli oli mallikelpoista. Hyvää se on nykyisinkin hienoine oivalluksineen, mutta pientä lipsumista tapahtuu. Uusimmassa Akussa (42) on svetisismi: vetää johtopäätös (po tehdä johtopäätös) sekä saada aikaiseksi (po saada aikaan).

0

613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan kootut selitykset ketju virallinen

Join vettä - kusin samantien alleni. Otin energiaa -oksensin. Vatsakrampit söi mun kaikki voimat.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        331
        2806
      2. Miten olette pärjänneet kuumuuden kanssa?

Viime yö oli trooppisen lämmin ja kämpässä kuuma. Heräilin vähän väliä kuumuuden takia vaikka nukuin pelkkä lakana päällä. Täkin heitin jo viime viiko
        Maailman menoa
        302
        2681
      3. Raivoaako Putin, kun Suomi hyväksytään naton jäseneksi

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008913259.html "Kommentti: Madridista jysähti sittenkin – Suomi kutsutaan Naton jäseneksi jo keskiviikkona Lähes
        NATO
        230
        2238
      4. Kuka hukkui juhannuksena??

Kuka hukkui Leirintäalueella juhannuksena,? Älä vastaa, että miksi täällä kyselet tai muuta sellaista. Jos tiedät varmaksi vaikka nimikirjaimet, niin
        Iisalmi
        15
        1526
      5. Mara kisoissa ensiapuun

Hoiperteli maaliin ja joutui suoraan ensiapuun. Siis mitä järkeä on rääkätä itseään tuolla tavalla? Mikä tuota naista vaivaa kun pitää päteä vielä tuo
        Kotimaiset julkkisjuorut
        161
        1431
      6. Edelleen se stalkkaa, ja viettää aikaansa palstalla...

Minua etsien ja himoiten. Ai että, olen todella imarreltu, tavallaan. Ymmärrän himosi mutta voitko lopettaa jo. Häiritset minua sinä senkin pögäle. Y
        Tunteet
        113
        1181
      7. No aloititko sä jo suhteen

sen toisen ihailijasi kanssa? Sen jonka kanssa sulla oli jotain vispiläkauppaa? Olenko jo unohdettu ja tarpeeton?
        Ikävä
        145
        1103
      8. Miksi Sanna ei tuomitse Oslon tapahtumia?

Miksi Sanna vaikenee?
        Maailman menoa
        333
        932
      9. Mitä oikein odotat?

Rehellisiä vastauksia sitten vain.
        Ikävä
        89
        912
      Aihe