Olen pian 70v. nainen ja sairastanut rintasyövän. Aiemmin olin käyttänyt estrogeeniä geelinä n.10v. Se sopi minulle hyvin ja nukuinkin paremmin kun ei tarvinnut herätä yöllä kuumiin aaltoihin. Nyt rintasyövän vuoksi se kiellettiin ja olen odottanut josko kuumat aallot loppuisivat? Vaan eivät lopu ja olen hirveän uupunut huonosti nukutuista öistä.. Syöpälääkärini suositteli minulle Venlafaksinia ko. oireisiin.. Luettuani haittavaikutuksista en kuitenkaan uskaltanut aloittaa lääkitystä...Kuinkahan vanhaksi sitä vielä pitää elää noitten vaivojen kanssa? Käytinköhän aikoinaan liian kauan estrogeeniä ja nyt elimistöni ei tasaannu ollenkaan. Välillä olen masentunut ja välillä kiukkuinen vaivani vuoksi.. Onko ketään jolla olisi kestänyt kuumat aallot näin kauan? Miten olette pärjäilleet ja mitä neuvoja voisitte minulle antaa...Kiitos etukäteen...
Koskahan kuumat aallot loppuu
2
313
Vastaukset
- Luonto.hoitaa
Olen lähellä 70iä, en koe kuumia aaltoja kuin ihan joskus ja nekin ovat siedettäviä. Lopetin hormonitablettien käytön 60nä. Unettomuutta sen sijaan on, pari yötä viikossa valvon melkein kokonaan. En syö hormonia, mutta käytän Vagifemiä, ei selvästikään auta unettomuuteen mutta vähentää/estää virtsatietulehduksia, kun limakalvot pysyvät paremmassa kunnossa. Hormonin määrä on minimissään.
Unettomuuteen olen itse löytänyt ratkaisun. Valvon ja katson etukäteen äänittämiäni ohjelmia, syön hieman tai juon kahvia, ei mitään väliä kun ei kuitenkaan nuku. Olen vain lakannut stressaamasta. Muut yöt sitten nukun kohtalaisesti tai hyvin. Ei sen elämän niin säännöllistä tarvitse olla. Lääkkeitä en ole edes kokeillut. - 6VuodenKokemuksella
Venlafaxin on hyvä ja ok lääke. Sitä käytetään moneen vaivaan, jännittäminen, paniikkihäiriöt ja kiputilat. Moni masentunut syö sitä isoina annoksina vuosikausia. Itsellä oli vain 75mg annos ja nyt jo yli vuoden syönyt aloitusannosta 37,5mg. Pienellä voi koittaa ja jos riittää niin ei tarvi annosta nostaa. Sitä sanotaan onnellisuuspilleriksi ja auttaa oikeasti vaihdevuosivaivoihin, sekä on sydämelle ja verisuonille hyvä, lääkärin mukaan. Ilmeisesti kuin Asperin, että verta ohentaa. Tasaa kuumotuksia ja hieman tunteitakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523446Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512422Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu151220- 1161220
Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101109Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per50963- 46894
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019890- 40805
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt202721