Olen pian 70v. nainen ja sairastanut rintasyövän. Aiemmin olin käyttänyt estrogeeniä geelinä n.10v. Se sopi minulle hyvin ja nukuinkin paremmin kun ei tarvinnut herätä yöllä kuumiin aaltoihin. Nyt rintasyövän vuoksi se kiellettiin ja olen odottanut josko kuumat aallot loppuisivat? Vaan eivät lopu ja olen hirveän uupunut huonosti nukutuista öistä.. Syöpälääkärini suositteli minulle Venlafaksinia ko. oireisiin.. Luettuani haittavaikutuksista en kuitenkaan uskaltanut aloittaa lääkitystä...Kuinkahan vanhaksi sitä vielä pitää elää noitten vaivojen kanssa? Käytinköhän aikoinaan liian kauan estrogeeniä ja nyt elimistöni ei tasaannu ollenkaan. Välillä olen masentunut ja välillä kiukkuinen vaivani vuoksi.. Onko ketään jolla olisi kestänyt kuumat aallot näin kauan? Miten olette pärjäilleet ja mitä neuvoja voisitte minulle antaa...Kiitos etukäteen...
Koskahan kuumat aallot loppuu
2
302
Vastaukset
- Luonto.hoitaa
Olen lähellä 70iä, en koe kuumia aaltoja kuin ihan joskus ja nekin ovat siedettäviä. Lopetin hormonitablettien käytön 60nä. Unettomuutta sen sijaan on, pari yötä viikossa valvon melkein kokonaan. En syö hormonia, mutta käytän Vagifemiä, ei selvästikään auta unettomuuteen mutta vähentää/estää virtsatietulehduksia, kun limakalvot pysyvät paremmassa kunnossa. Hormonin määrä on minimissään.
Unettomuuteen olen itse löytänyt ratkaisun. Valvon ja katson etukäteen äänittämiäni ohjelmia, syön hieman tai juon kahvia, ei mitään väliä kun ei kuitenkaan nuku. Olen vain lakannut stressaamasta. Muut yöt sitten nukun kohtalaisesti tai hyvin. Ei sen elämän niin säännöllistä tarvitse olla. Lääkkeitä en ole edes kokeillut. - 6VuodenKokemuksella
Venlafaxin on hyvä ja ok lääke. Sitä käytetään moneen vaivaan, jännittäminen, paniikkihäiriöt ja kiputilat. Moni masentunut syö sitä isoina annoksina vuosikausia. Itsellä oli vain 75mg annos ja nyt jo yli vuoden syönyt aloitusannosta 37,5mg. Pienellä voi koittaa ja jos riittää niin ei tarvi annosta nostaa. Sitä sanotaan onnellisuuspilleriksi ja auttaa oikeasti vaihdevuosivaivoihin, sekä on sydämelle ja verisuonille hyvä, lääkärin mukaan. Ilmeisesti kuin Asperin, että verta ohentaa. Tasaa kuumotuksia ja hieman tunteitakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?837101Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267053Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1086167Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455404Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635185Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405108Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274585Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163467Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003380