Olen pian 70v. nainen ja sairastanut rintasyövän. Aiemmin olin käyttänyt estrogeeniä geelinä n.10v. Se sopi minulle hyvin ja nukuinkin paremmin kun ei tarvinnut herätä yöllä kuumiin aaltoihin. Nyt rintasyövän vuoksi se kiellettiin ja olen odottanut josko kuumat aallot loppuisivat? Vaan eivät lopu ja olen hirveän uupunut huonosti nukutuista öistä.. Syöpälääkärini suositteli minulle Venlafaksinia ko. oireisiin.. Luettuani haittavaikutuksista en kuitenkaan uskaltanut aloittaa lääkitystä...Kuinkahan vanhaksi sitä vielä pitää elää noitten vaivojen kanssa? Käytinköhän aikoinaan liian kauan estrogeeniä ja nyt elimistöni ei tasaannu ollenkaan. Välillä olen masentunut ja välillä kiukkuinen vaivani vuoksi.. Onko ketään jolla olisi kestänyt kuumat aallot näin kauan? Miten olette pärjäilleet ja mitä neuvoja voisitte minulle antaa...Kiitos etukäteen...
Koskahan kuumat aallot loppuu
2
254
Vastaukset
- Luonto.hoitaa
Olen lähellä 70iä, en koe kuumia aaltoja kuin ihan joskus ja nekin ovat siedettäviä. Lopetin hormonitablettien käytön 60nä. Unettomuutta sen sijaan on, pari yötä viikossa valvon melkein kokonaan. En syö hormonia, mutta käytän Vagifemiä, ei selvästikään auta unettomuuteen mutta vähentää/estää virtsatietulehduksia, kun limakalvot pysyvät paremmassa kunnossa. Hormonin määrä on minimissään.
Unettomuuteen olen itse löytänyt ratkaisun. Valvon ja katson etukäteen äänittämiäni ohjelmia, syön hieman tai juon kahvia, ei mitään väliä kun ei kuitenkaan nuku. Olen vain lakannut stressaamasta. Muut yöt sitten nukun kohtalaisesti tai hyvin. Ei sen elämän niin säännöllistä tarvitse olla. Lääkkeitä en ole edes kokeillut. - 6VuodenKokemuksella
Venlafaxin on hyvä ja ok lääke. Sitä käytetään moneen vaivaan, jännittäminen, paniikkihäiriöt ja kiputilat. Moni masentunut syö sitä isoina annoksina vuosikausia. Itsellä oli vain 75mg annos ja nyt jo yli vuoden syönyt aloitusannosta 37,5mg. Pienellä voi koittaa ja jos riittää niin ei tarvi annosta nostaa. Sitä sanotaan onnellisuuspilleriksi ja auttaa oikeasti vaihdevuosivaivoihin, sekä on sydämelle ja verisuonille hyvä, lääkärin mukaan. Ilmeisesti kuin Asperin, että verta ohentaa. Tasaa kuumotuksia ja hieman tunteitakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212217- 671076
- 107970
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r70913Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p54895- 43883
Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55858Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na30848KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.9838Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(46779