Koskahan kuumat aallot loppuu

äöååqwzxfg

Olen pian 70v. nainen ja sairastanut rintasyövän. Aiemmin olin käyttänyt estrogeeniä geelinä n.10v. Se sopi minulle hyvin ja nukuinkin paremmin kun ei tarvinnut herätä yöllä kuumiin aaltoihin. Nyt rintasyövän vuoksi se kiellettiin ja olen odottanut josko kuumat aallot loppuisivat? Vaan eivät lopu ja olen hirveän uupunut huonosti nukutuista öistä.. Syöpälääkärini suositteli minulle Venlafaksinia ko. oireisiin.. Luettuani haittavaikutuksista en kuitenkaan uskaltanut aloittaa lääkitystä...Kuinkahan vanhaksi sitä vielä pitää elää noitten vaivojen kanssa? Käytinköhän aikoinaan liian kauan estrogeeniä ja nyt elimistöni ei tasaannu ollenkaan. Välillä olen masentunut ja välillä kiukkuinen vaivani vuoksi.. Onko ketään jolla olisi kestänyt kuumat aallot näin kauan? Miten olette pärjäilleet ja mitä neuvoja voisitte minulle antaa...Kiitos etukäteen...

2

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luonto.hoitaa

Olen lähellä 70iä, en koe kuumia aaltoja kuin ihan joskus ja nekin ovat siedettäviä. Lopetin hormonitablettien käytön 60nä. Unettomuutta sen sijaan on, pari yötä viikossa valvon melkein kokonaan. En syö hormonia, mutta käytän Vagifemiä, ei selvästikään auta unettomuuteen mutta vähentää/estää virtsatietulehduksia, kun limakalvot pysyvät paremmassa kunnossa. Hormonin määrä on minimissään.
      Unettomuuteen olen itse löytänyt ratkaisun. Valvon ja katson etukäteen äänittämiäni ohjelmia, syön hieman tai juon kahvia, ei mitään väliä kun ei kuitenkaan nuku. Olen vain lakannut stressaamasta. Muut yöt sitten nukun kohtalaisesti tai hyvin. Ei sen elämän niin säännöllistä tarvitse olla. Lääkkeitä en ole edes kokeillut.

• 6VuodenKokemuksella

Venlafaxin on hyvä ja ok lääke. Sitä käytetään moneen vaivaan, jännittäminen, paniikkihäiriöt ja kiputilat. Moni masentunut syö sitä isoina annoksina vuosikausia. Itsellä oli vain 75mg annos ja nyt jo yli vuoden syönyt aloitusannosta 37,5mg. Pienellä voi koittaa ja jos riittää niin ei tarvi annosta nostaa. Sitä sanotaan onnellisuuspilleriksi ja auttaa oikeasti vaihdevuosivaivoihin, sekä on sydämelle ja verisuonille hyvä, lääkärin mukaan. Ilmeisesti kuin Asperin, että verta ohentaa. Tasaa kuumotuksia ja hieman tunteitakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      56
      6732
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      41
      4725
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      69
      2500
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      41
      1939
    5. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      18
      1528
    6. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      8
      1482
    7. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      17
      1281
    8. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1279
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1204
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1117
    Aihe