Nopea, halpa ja hyvän kuvion tekevä patruuna

Kertokaapa omat ykköspaukut jänis ja kanalintu metsällä. Itse olen käyttänyt b&p jänikseen ja winsun superspeediä taas lintuihin. Pyitä ja kurppa on tippunut.

7

994

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MäättäJarkko

Kokeileppa gyttorp magnum, jos on siis 12/70. Omaan berettaan nuo baschierit tekivät ihan jees kuvion, mutta upotus oli aivan uskomaton.

• laturiukko

Lataa itse, una-18 hauleilla. Voit huoletta ladata parinumeroa pienemmillä, ja silti upotusta piisaa. Aivan eritavalla kuin lyijyllä. teerelle piisaa 6:n ja jänis 5:n haulit.

• Pittääpä kokeilla. Onko hintavaa?

• Mehtienmies
        mehtämiäs kirjoitti:

Pittääpä kokeilla. Onko hintavaa?

Jos haluat maksaa patruunasta noin viisi euroa kappale niin lataile. Näiltä valitettavasti kuulee aina kuinka sillä voi ampua sataan metriin milloin mitäkin koppeloa mutta kyllä haulikko edelleen on alle 40m ase.
        Itse olen löytänyt erinomaiset patruunat haulikkooni ja edulliset. Kanalintujahdissa käytän yksinomaan Sellier & Bellotin 3.25mm magnumia. Tippuu riekosta metsoon kaikki. Antaa todella hyvän kuvion. Pyitä metsästän vain ja ainoastaan trap tai skeet paukuilla. Merkillä ei ole ollut väliä.
        Jänis ja rusakko jahdeissa käytän 3.7m Rottweilia. Talvi karvaiset lihavat rusakotkin jää hyvin. Tuolla patruunalla olen ampunut myös ennätys pitkälle rusakon mutta en ala metreillä kehumaan edelleenkään koska haulikkoa ei edelleenkään sovi käyttää kuin alle 40m matkoille. Kyseessä oli haavoitettu rusakko.
        Tuota patruunaa käytän myös siitä syystä kun rusakko jahdeissa ammun usein ohessa kettuja ja kauriitakin ja toimii erinomaisesti näillekin. Kaurista ei missään nimessä saa ampua yli 25m matkoille mutta kun tästä pitää kiinni jää kauris aina kertalaukauksella.
        Mutta jokaiselle sopii eri paukut haulikosta riippuen. Tässä omat esimerkkini.

• laturiukko

Sinun pitäisi päästä testaamaan Unaa. Viedä 40m päähän 2kpl 20x20cm kovalevyä ja niiden taakse lauta, josta näet upotuksen. Rojautat niitä 3,7 lyijyjä ja 3mm Una haulia. Sama grammamäärä. Uppista, Unalla levyssä paljon enempi reikiä ja haulit vähintään yhtä komeasti läpi laudasta kun 3,7 lyijyllä. Totta, kallis materiaali, ja oma puljaamisensa. Toki, lauta voidaan korvata vanhalla tietosanakirjalla, jolloin sivunumerot ketovat, että kuinka upposi.

• Itsellä kaatui jänis 47m. Oli kyllä vielä kesäkarva...

• Mehtienmies kirjoitti:

Jos haluat maksaa patruunasta noin viisi euroa kappale niin lataile. Näiltä valitettavasti kuulee aina kuinka sillä voi ampua sataan metriin milloin mitäkin koppeloa mutta kyllä haulikko edelleen on alle 40m ase.
        Itse olen löytänyt erinomaiset patruunat haulikkooni ja edulliset. Kanalintujahdissa käytän yksinomaan Sellier & Bellotin 3.25mm magnumia. Tippuu riekosta metsoon kaikki. Antaa todella hyvän kuvion. Pyitä metsästän vain ja ainoastaan trap tai skeet paukuilla. Merkillä ei ole ollut väliä.
        Jänis ja rusakko jahdeissa käytän 3.7m Rottweilia. Talvi karvaiset lihavat rusakotkin jää hyvin. Tuolla patruunalla olen ampunut myös ennätys pitkälle rusakon mutta en ala metreillä kehumaan edelleenkään koska haulikkoa ei edelleenkään sovi käyttää kuin alle 40m matkoille. Kyseessä oli haavoitettu rusakko.
        Tuota patruunaa käytän myös siitä syystä kun rusakko jahdeissa ammun usein ohessa kettuja ja kauriitakin ja toimii erinomaisesti näillekin. Kaurista ei missään nimessä saa ampua yli 25m matkoille mutta kun tästä pitää kiinni jää kauris aina kertalaukauksella.
        Mutta jokaiselle sopii eri paukut haulikosta riippuen. Tässä omat esimerkkini.

Itsellä on tuommoinen täyssuppealla varustettu valmet 412s. 47 metriä ja jänis nurin. Näyttivät nuo latausvälineetkin liian hintavilta. Eiköhän pidä ottaa neuvostasi vaartti ja ampua lähemmäs.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe