Nopea, halpa ja hyvän kuvion tekevä patruuna

Kertokaapa omat ykköspaukut jänis ja kanalintu metsällä. Itse olen käyttänyt b&p jänikseen ja winsun superspeediä taas lintuihin. Pyitä ja kurppa on tippunut.

7

1001

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MäättäJarkko

Kokeileppa gyttorp magnum, jos on siis 12/70. Omaan berettaan nuo baschierit tekivät ihan jees kuvion, mutta upotus oli aivan uskomaton.

• laturiukko

Lataa itse, una-18 hauleilla. Voit huoletta ladata parinumeroa pienemmillä, ja silti upotusta piisaa. Aivan eritavalla kuin lyijyllä. teerelle piisaa 6:n ja jänis 5:n haulit.

• Pittääpä kokeilla. Onko hintavaa?

• Mehtienmies
        mehtämiäs kirjoitti:

Pittääpä kokeilla. Onko hintavaa?

Jos haluat maksaa patruunasta noin viisi euroa kappale niin lataile. Näiltä valitettavasti kuulee aina kuinka sillä voi ampua sataan metriin milloin mitäkin koppeloa mutta kyllä haulikko edelleen on alle 40m ase.
        Itse olen löytänyt erinomaiset patruunat haulikkooni ja edulliset. Kanalintujahdissa käytän yksinomaan Sellier & Bellotin 3.25mm magnumia. Tippuu riekosta metsoon kaikki. Antaa todella hyvän kuvion. Pyitä metsästän vain ja ainoastaan trap tai skeet paukuilla. Merkillä ei ole ollut väliä.
        Jänis ja rusakko jahdeissa käytän 3.7m Rottweilia. Talvi karvaiset lihavat rusakotkin jää hyvin. Tuolla patruunalla olen ampunut myös ennätys pitkälle rusakon mutta en ala metreillä kehumaan edelleenkään koska haulikkoa ei edelleenkään sovi käyttää kuin alle 40m matkoille. Kyseessä oli haavoitettu rusakko.
        Tuota patruunaa käytän myös siitä syystä kun rusakko jahdeissa ammun usein ohessa kettuja ja kauriitakin ja toimii erinomaisesti näillekin. Kaurista ei missään nimessä saa ampua yli 25m matkoille mutta kun tästä pitää kiinni jää kauris aina kertalaukauksella.
        Mutta jokaiselle sopii eri paukut haulikosta riippuen. Tässä omat esimerkkini.

• laturiukko

Sinun pitäisi päästä testaamaan Unaa. Viedä 40m päähän 2kpl 20x20cm kovalevyä ja niiden taakse lauta, josta näet upotuksen. Rojautat niitä 3,7 lyijyjä ja 3mm Una haulia. Sama grammamäärä. Uppista, Unalla levyssä paljon enempi reikiä ja haulit vähintään yhtä komeasti läpi laudasta kun 3,7 lyijyllä. Totta, kallis materiaali, ja oma puljaamisensa. Toki, lauta voidaan korvata vanhalla tietosanakirjalla, jolloin sivunumerot ketovat, että kuinka upposi.

• Itsellä kaatui jänis 47m. Oli kyllä vielä kesäkarva...

• Mehtienmies kirjoitti:

Jos haluat maksaa patruunasta noin viisi euroa kappale niin lataile. Näiltä valitettavasti kuulee aina kuinka sillä voi ampua sataan metriin milloin mitäkin koppeloa mutta kyllä haulikko edelleen on alle 40m ase.
        Itse olen löytänyt erinomaiset patruunat haulikkooni ja edulliset. Kanalintujahdissa käytän yksinomaan Sellier & Bellotin 3.25mm magnumia. Tippuu riekosta metsoon kaikki. Antaa todella hyvän kuvion. Pyitä metsästän vain ja ainoastaan trap tai skeet paukuilla. Merkillä ei ole ollut väliä.
        Jänis ja rusakko jahdeissa käytän 3.7m Rottweilia. Talvi karvaiset lihavat rusakotkin jää hyvin. Tuolla patruunalla olen ampunut myös ennätys pitkälle rusakon mutta en ala metreillä kehumaan edelleenkään koska haulikkoa ei edelleenkään sovi käyttää kuin alle 40m matkoille. Kyseessä oli haavoitettu rusakko.
        Tuota patruunaa käytän myös siitä syystä kun rusakko jahdeissa ammun usein ohessa kettuja ja kauriitakin ja toimii erinomaisesti näillekin. Kaurista ei missään nimessä saa ampua yli 25m matkoille mutta kun tästä pitää kiinni jää kauris aina kertalaukauksella.
        Mutta jokaiselle sopii eri paukut haulikosta riippuen. Tässä omat esimerkkini.

Itsellä on tuommoinen täyssuppealla varustettu valmet 412s. 47 metriä ja jänis nurin. Näyttivät nuo latausvälineetkin liian hintavilta. Eiköhän pidä ottaa neuvostasi vaartti ja ampua lähemmäs.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2384
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      429
      2203
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      98
      1200
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      14
      1013
    5. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      45
      859
    6. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      16
      837
    7. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      800
    8. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      796
    9. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      238
      748
    10. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      167
      737
    Aihe