Sanokaahan hyvät heimoveljet että miksi mp kauppa suomessa vielä toimii kun saksanmaalta saa samanlaisen ajopelin kolmanneksella mitä suomessa joutuu pullittaan? Jos vilkaisette näitä Mobile.de:n sivuja tai mitä tahansa vastaavia, niin eihän tässä ole tolkkua laisinkaan!. Veroa tulee tietenkin päälle mutta eihän se vanhemmissa ole juuri mitään. Tullin sivuilta löytyy kätevästi veropäätökset vuodelta 2004 ja sen mukaan jokainen nettoaa vähintäin 4.000 - 5.000 € riippuen minkä tuo. Nyt meikäpoika lähtee Hampurin torille !
MP SAKSASTA
39
4952
Vastaukset
- höpö
Käytettyjen hinnat on suomessa tullut alas,varsinkin yksityisessä myynnissä olevat niin paljon,ettei
ainakaan tietyn ikäisiä edes kannata lähteä hakemaan.- tilin?
En tiedä tekeekö ihan 4000 - 5000 tilin, mutta onhan ne halvempia. Tonni tai pari säästöä tulee kumminkin.
Tietty sitten joskus vaihdossa voi tulla sama säästö hyvityshintana toiseen suuntaan. Ihan hyviä pyöriä ne siellä on. Ei suomipyörät välttämättä sen kummosempia ole. Käytetystä suomipyörästä pitää vaan maksaa kovempi hinta, kun alunperinkin joku on maksanut..
Tietty ne matkakustannukset on taas oma lukunsa. Siihen voi mennä yllättävästi rahaa, mutta onko sen niin väliä jos viihtyy. - AK_
tilin? kirjoitti:
En tiedä tekeekö ihan 4000 - 5000 tilin, mutta onhan ne halvempia. Tonni tai pari säästöä tulee kumminkin.
Tietty sitten joskus vaihdossa voi tulla sama säästö hyvityshintana toiseen suuntaan. Ihan hyviä pyöriä ne siellä on. Ei suomipyörät välttämättä sen kummosempia ole. Käytetystä suomipyörästä pitää vaan maksaa kovempi hinta, kun alunperinkin joku on maksanut..
Tietty ne matkakustannukset on taas oma lukunsa. Siihen voi mennä yllättävästi rahaa, mutta onko sen niin väliä jos viihtyy.Itse laskeskelin myös kannattaako haku saksasta, etenkin kun hyvä kaveri tuo sieltä monta autoa kuukaudessa.
Saksan pyynneistä ei yleensä varsinkaan liikkeet paljoa tinkaa, suomessahan saa sen 10% pois suunnilleen.
On totta, että samanlainen pyörä maksaa saksassa esim. 5500e ja suomessa 11000e, jolloin todelliseksi eroksi jää 4500-5000e. Kun maksaa verot 2000-2500e luokkaa ja matkakulut ym. n. 1000e niin hyöty ei olekaan enää kovin suuri. Lisäksi jos ei ole vakuutusbonuksia niin vakuutus tulee kalliiksi. itse otin rahoituksen sen takia, että pääoma tuottaa muualla paremmin ja vakuutus on halpa.
- gsf
..huolto kieltäytyy ottamasta korjaamolle,tai kun kauppias ei ota sitä lainkaan vaihdossa.
Niistä naristaan sitten?
Eipä senpuoleen,olen minäkin uutena tuotetulla sakumopolla ajanut ja vieläpä vaihdossa saanut saman,minkä maksoin.Joskin enskapyörästä.Mutta niillä kun ei ole takuuta ja huollot/korjaukset tehdään itse,niin se muuttaa asian.
Kuuden viikon päästä otan GSF;n esille.Maksaa suomessa 119oo,- ja veikkaan ettei saksasta juuri halvemmalla saa?
Vai saako?- aivan sama
ihmettelen miksi joku mp-liike ei ottaisi huoltoonsa tuontipyörää, onko sen väliä koska asikas on asiakas. Takuu lakkaa varmaan rajalle mutta ei uutta kannta tuodakkaan.Tekniikka&varaosat ovat samoja eli mikä olisi se syy.......wonder why ?
- gsf
aivan sama kirjoitti:
ihmettelen miksi joku mp-liike ei ottaisi huoltoonsa tuontipyörää, onko sen väliä koska asikas on asiakas. Takuu lakkaa varmaan rajalle mutta ei uutta kannta tuodakkaan.Tekniikka&varaosat ovat samoja eli mikä olisi se syy.......wonder why ?
Tässä vaan pariviikkoa sitten samaisilla palstoilla joku itkeä tihutti,kun hänen omatuontikaunokaistaan ei otettu huoltoon,eikä vaihtoon.
Jos huollossa on sesonkina täystyöllisyys,ymmärrän hyvin että omat myydyt pannaan etusijalle ja toisaalta myös sen,ettei vaihtohyvitys ole sama,kuin suomesta hankitulla.
Mutta saatanhan olla väärässä.
Kuinkas itse tekisit? - ei käsitä
gsf kirjoitti:
Tässä vaan pariviikkoa sitten samaisilla palstoilla joku itkeä tihutti,kun hänen omatuontikaunokaistaan ei otettu huoltoon,eikä vaihtoon.
Jos huollossa on sesonkina täystyöllisyys,ymmärrän hyvin että omat myydyt pannaan etusijalle ja toisaalta myös sen,ettei vaihtohyvitys ole sama,kuin suomesta hankitulla.
Mutta saatanhan olla väärässä.
Kuinkas itse tekisit?Kyllä noi huoltoliikkeitten rosvot ottaa kaikki pyörät ja kaikki työt jotka vaan ehtivät tehdä. Niitä ei kiinnosta muu kuin saada rahat pois.
Mikä intressi niillä edes olis jättää työt vastaanottamatta?
Huollon esteenä ei ole ehkä pyörän historia vaan pyörän omistajan historia.
Tarpeeks kova valittaja ja itkijä kun tarjoo töitä.. aina voi keksiä tekosyyn, joko ekat ajat kuukauden tai kahden päästä, hinta kerrottu piillä tai muuta vastaavaa, pyörä ostettu väärästä paikasta?
Eli ne ei oo halunneet sitä kaveria asiakkaakseen ei silloin eikä myöhemmin. Ehkä.
- Minkä takia
Siksi se varmaan toimii, miten toimii suomessa, koska liikkeestä ostettuna siinä on jonkinmoinen takuu, mutta niiltä diilereiltä, miltä olen kysellyt ei saa mitään takuita, savut saa ottaa ja pihan ympäri pyörähtää. Ja sitten tullin kanssa pelleily; auta armias, jos yksikin lippunen puuttuu olet "kusessa" Ammattituojat erikseen, heillä on tietotaito. En kyllä luota suomen tulliin ja heidän päätöksiinsä, liikaa epämääräisiä muutujia.
En tällä kirjoituksellani mitenkään hauku tai tyrmää omatuontia. Ja on niitä nähty, että ulkomaantuonti onkin laadukkaampi, kuin aito suomipyörä. Mieluummin suon "pellepelottomille" kunnian kahlata läpi byrokratian ja muut muuttujat, ja jahka lopetan köyhtymisen, voisinkin ostaa omatuotetun pyörän sellaiselta, joka on ajanut vähintään yhden kauden "tuontivehkeellä" Sehän "pakoittaa" vaihtopyörien hintoja alemmas, vaikka kauppiaat kiristelevätkin hampaitaan. - esimerkkejä
Tuo 4-5 k€:n nettoaminen on puppua. Tietty jos vertailuhintana käyttää liikkeiden pyyntihintaa, saattaa joissakin yksittäistapauksissa päästä tuohon. Olen seuraillut Yamahan parin mallin hintoja. FZS 600 -01 maksaa Saksassa 4000€ ja siihen verot 1700€ ja muut kulut 700€ tekee kok.hinnaksi 6400€. FJR 1300 -01 Saksassa 9000€, verot 4000€ tekee kok.hinnaksi 13700€. Molempia saa yksityiseltä myyjältä samaan hintaan ellei halvemmalla, koska käytetyn kauppa on täysin jumissa.
- K1200LT mit extras und spit...
Tässä yksi:
K1200LT -99 50tkm, unfallfrei, reifen und service neu, chromepaket, jne jne,semmoset "mausteet" että niiden hinta suomessa ilman asennusta ~4000€.
Huoltokirja yksi omistaja ! Hinta 8000€ !
Vastaavien vero viime kesänä 3800€ kulut 1000€
= 12800€ samanlainen MUTTA 100 tkm ajettu ilman lisävarustepakettia tms KuvanMp:ssa (JKL) 16900€
= 16900€ - 12800€ = 4100€ Menikö perille? - kannassani
K1200LT mit extras und spit... kirjoitti:
Tässä yksi:
K1200LT -99 50tkm, unfallfrei, reifen und service neu, chromepaket, jne jne,semmoset "mausteet" että niiden hinta suomessa ilman asennusta ~4000€.
Huoltokirja yksi omistaja ! Hinta 8000€ !
Vastaavien vero viime kesänä 3800€ kulut 1000€
= 12800€ samanlainen MUTTA 100 tkm ajettu ilman lisävarustepakettia tms KuvanMp:ssa (JKL) 16900€
= 16900€ - 12800€ = 4100€ Menikö perille?Vastaavalla laskutavalla esimerkkejä löytyy varmaan enemmänkin. Valitaan vain hakukoneiden halvin pyörä ja pienimmät verot. Yleissilmäys LT:n pyynteihin sekä mobilessa että autoscoutissa antaa hinnaksi 9500€ ja tullin keskivertoverot 4600€. Hakukuluineen ollaan jo hinnassa, joka ylittää kotimaisen todellisen hintatason.
- jkjkj
kannassani kirjoitti:
Vastaavalla laskutavalla esimerkkejä löytyy varmaan enemmänkin. Valitaan vain hakukoneiden halvin pyörä ja pienimmät verot. Yleissilmäys LT:n pyynteihin sekä mobilessa että autoscoutissa antaa hinnaksi 9500€ ja tullin keskivertoverot 4600€. Hakukuluineen ollaan jo hinnassa, joka ylittää kotimaisen todellisen hintatason.
Noista hakukoneiden tuloksista täytyy jättää halvimmat heti pois. Ne kun ovat asiakkaiden "sisäänveto" pyöriä. Paikanpäälle kun menee niin todetaan että voi voi kun se kuvan pyörä meni juuri, mutta tuossa olisi aivan samanlainen tosin hinta kyllä on 3000euroo kalliimpi.
Lisäksi tarvitaan hyvä Saksankielen taito, riittävä asiantuntemus pyörästä jota menee hakemaan sekä RAHAA millä tuo mopo siellä saksassa maksetaan.
Eli 99% näillä palstoilla Saksanpyörän hakemisesta unelmoivista, voi nipistää itseään niin kovaa että herää. - netin kautta sovitaan
jkjkj kirjoitti:
Noista hakukoneiden tuloksista täytyy jättää halvimmat heti pois. Ne kun ovat asiakkaiden "sisäänveto" pyöriä. Paikanpäälle kun menee niin todetaan että voi voi kun se kuvan pyörä meni juuri, mutta tuossa olisi aivan samanlainen tosin hinta kyllä on 3000euroo kalliimpi.
Lisäksi tarvitaan hyvä Saksankielen taito, riittävä asiantuntemus pyörästä jota menee hakemaan sekä RAHAA millä tuo mopo siellä saksassa maksetaan.
Eli 99% näillä palstoilla Saksanpyörän hakemisesta unelmoivista, voi nipistää itseään niin kovaa että herää.Siis miksi pitää jotain jättää pois? Jos kerta netin kautta sopii että pyörä on paikalla kun hakee, ja on semmonen kuin on niin miksipä ei!!Hinta pitää tietenmkin sorvata semmoseksi että se on halapa vaikka olisi kaadettu tms. TINKIMÄÄN vaan eikä muuta.Saksaa ei tarvi puhua jos ei osaa, kai nuo germaanit osaa eglantia vai eikö?
AION LÄHTEE & PITÄKÄÄ SUOMIPYÖRÄNNE ;^) . . . - harkitseva
netin kautta sovitaan kirjoitti:
Siis miksi pitää jotain jättää pois? Jos kerta netin kautta sopii että pyörä on paikalla kun hakee, ja on semmonen kuin on niin miksipä ei!!Hinta pitää tietenmkin sorvata semmoseksi että se on halapa vaikka olisi kaadettu tms. TINKIMÄÄN vaan eikä muuta.Saksaa ei tarvi puhua jos ei osaa, kai nuo germaanit osaa eglantia vai eikö?
AION LÄHTEE & PITÄKÄÄ SUOMIPYÖRÄNNE ;^) . . .Oletko ajatellut miten käy, jos menet Saksaan hakemaan jotain tiettyä pyörää ja se ei olekaan sitä, miltä kuvassa näytti? Olet tilanteessa ota -tai jätä.
Mulla ei ole kokemusta kuin kotimaasta. Paria pyörää (ja autoakin) olen käynyt katsomassa toisella paikkakunnalla ja ne ei todellakaan olleet sitä mitä myyjän kertomasta olisi voinut päätellä. Edes hyvä kuva ei paljasta mitään yksityiskohtia ja luonnossa mopo saattaa näyttääkin paljon huonommalta kuin kuvassa. Noiden reissujen jälkeen on suorastaan vituttanut ja jos joskus vielä tulee moinen tilanne eteen, niin myyjä saa tulla esittelemään ajokkiaan, minä en enää mene.
Se, että saksasta ostetaan pyöriä jopa pelkän valokuvan ja myyjän juttujen perusteella, on mielestäni täysin käsittämätöntä. - netin kautta
harkitseva kirjoitti:
Oletko ajatellut miten käy, jos menet Saksaan hakemaan jotain tiettyä pyörää ja se ei olekaan sitä, miltä kuvassa näytti? Olet tilanteessa ota -tai jätä.
Mulla ei ole kokemusta kuin kotimaasta. Paria pyörää (ja autoakin) olen käynyt katsomassa toisella paikkakunnalla ja ne ei todellakaan olleet sitä mitä myyjän kertomasta olisi voinut päätellä. Edes hyvä kuva ei paljasta mitään yksityiskohtia ja luonnossa mopo saattaa näyttääkin paljon huonommalta kuin kuvassa. Noiden reissujen jälkeen on suorastaan vituttanut ja jos joskus vielä tulee moinen tilanne eteen, niin myyjä saa tulla esittelemään ajokkiaan, minä en enää mene.
Se, että saksasta ostetaan pyöriä jopa pelkän valokuvan ja myyjän juttujen perusteella, on mielestäni täysin käsittämätöntä.No tottakai se voi olla toista kun kuvissa,siksi tinkaan hinnan sellaiseksi että se kannattaa hakea silti,eikä tule ylläriä,eikö niin?
Myyjän pitää olla mieluusti liike:
-kiinteä osoite yhteystiedot
-tunnettu
-valtuutettu (myy myös uusia)
-riittävä keskustelu ENNEN reissua
Tuntuu kun suomipoikaa vaivaa HIRVITTÄVÄ pelko että germaani huijaa niin paljon kun pystyy!!!
On se niinkin että saksalaisilla on varaa tehdä huollot säännöllisesti ja enemmänkin kuin on tarpeen kuten myös varustella pyöränsa paremmin.
kertokaapas nyt jotain joku kuka on hakenut jo? - vain on
netin kautta kirjoitti:
No tottakai se voi olla toista kun kuvissa,siksi tinkaan hinnan sellaiseksi että se kannattaa hakea silti,eikä tule ylläriä,eikö niin?
Myyjän pitää olla mieluusti liike:
-kiinteä osoite yhteystiedot
-tunnettu
-valtuutettu (myy myös uusia)
-riittävä keskustelu ENNEN reissua
Tuntuu kun suomipoikaa vaivaa HIRVITTÄVÄ pelko että germaani huijaa niin paljon kun pystyy!!!
On se niinkin että saksalaisilla on varaa tehdä huollot säännöllisesti ja enemmänkin kuin on tarpeen kuten myös varustella pyöränsa paremmin.
kertokaapas nyt jotain joku kuka on hakenut jo?Tilasin välittäjältä edes kuvia näkemättä pyörän joitakin vuosia sitten, tosin maksoin vasta koeajettuani kotimaassa. Hyvä on pyörä ollut ja tuli mukana edellisen omistajan kuitit tehdyistä korjauksista ja huolloista myös.
- tuotu
vain on kirjoitti:
Tilasin välittäjältä edes kuvia näkemättä pyörän joitakin vuosia sitten, tosin maksoin vasta koeajettuani kotimaassa. Hyvä on pyörä ollut ja tuli mukana edellisen omistajan kuitit tehdyistä korjauksista ja huolloista myös.
Kaverin kanssa tuotu 3 pyörää, 2 liikkeestä ja 1 yksityiseltä.
Kumpikaan ei ole käynyt paikanpäällä eli suoraan netistä.Pyörät ollut erittäin siistiä ja hyvä kuntoisia.
Omaani vaihdatin yhden kesän ajon jälkeen ketjut ja rattaat mp-liikkeessä eikä siellä kukaan kyselly mistä pyörä on kotoisin.
On sitten asia erikseen kannattaako rahallisesti vielä tänä päivanä sieltä pyörää tuoda. - Suomi is best
Joo mäkään en aio ostella sakupyörää ku ne huijaa eikä kestä eikä niilä ole ajettu kun 300 sataa moottoritiellä jatkuvast eikä niitä huolleta ollenkaa. Mutta mähän oonkin suomesta ja mun täytyy saaha maksaa enemmän jos mä haluun ja muutenkin se olis isänmaanpetturuutta mennä pois kaupoille täältä pr..le ! Joo mut onneksi mulla ei ole rahaa kun mää jo asun täällä suomesa!
- Psykiatri
Suomi is best kirjoitti:
Joo mäkään en aio ostella sakupyörää ku ne huijaa eikä kestä eikä niilä ole ajettu kun 300 sataa moottoritiellä jatkuvast eikä niitä huolleta ollenkaa. Mutta mähän oonkin suomesta ja mun täytyy saaha maksaa enemmän jos mä haluun ja muutenkin se olis isänmaanpetturuutta mennä pois kaupoille täältä pr..le ! Joo mut onneksi mulla ei ole rahaa kun mää jo asun täällä suomesa!
pitkäänkin tuollaisia oireita. Ota kiireesti yhteyttä niin laitetaan lääkitys taas ajantasalle.
- tuodut
tuotu kirjoitti:
Kaverin kanssa tuotu 3 pyörää, 2 liikkeestä ja 1 yksityiseltä.
Kumpikaan ei ole käynyt paikanpäällä eli suoraan netistä.Pyörät ollut erittäin siistiä ja hyvä kuntoisia.
Omaani vaihdatin yhden kesän ajon jälkeen ketjut ja rattaat mp-liikkeessä eikä siellä kukaan kyselly mistä pyörä on kotoisin.
On sitten asia erikseen kannattaako rahallisesti vielä tänä päivanä sieltä pyörää tuoda.hakukoneen halvimmat yksilöt. Sehän tässä on nyt oleellista, vastaako hintapyynniltään halvin kunnoltaan keskimääräisen pyynnin pyörää.
- ei ollut
tuodut kirjoitti:
hakukoneen halvimmat yksilöt. Sehän tässä on nyt oleellista, vastaako hintapyynniltään halvin kunnoltaan keskimääräisen pyynnin pyörää.
Niin omani oli noin 1000€ kalliimpi mitä halvimmat pyynnöt mobile.de sivuilla.
Kaverin pyörien hintoja en nyt muista.
Tuonti tapahtui v.2003 ja silloin ero veroineen suomen pyyntihintoihin n.1000-1200 €. - kesken
Psykiatri kirjoitti:
pitkäänkin tuollaisia oireita. Ota kiireesti yhteyttä niin laitetaan lääkitys taas ajantasalle.
nytkin on päällä NasdagC:tä 230 mg / 4 x vrk:ssa ja HEX:iä aina sillon tällöin napaan. Alkoi vaa nyityttä kun täälä suomessa kaikki maksaa niin vietävästi! Renkaista alkaen ja saksasta saa kolmannes haövemmalla. Mutta varaa mulle aika toukokuulle kuiteski.
- Jasa
no jos oot torille menossa niin perunoita tullessa.Nekin on halpoja saksassa
- Paltsi
Kyllä alkaa olla sakutuonnin kannattavuus vähän niin ja näin. Pörssissä on jo sivutolkulla myynnissä sakutuontivehkeitä, ja käytännön pyyntihinnatkin alkanut laskea huomattavasti...toki koomikoitakin on joukossa.
Huvittavinta on katsella näitä sakupyörien ajokilometrejä. Vuosimallista riippumatta aina ajettu n. 30tkm...uskoo kuka haluaa.- saksassa
Mutta olettekos huomannu että saksalainen EI ajele kauan samalla siks se vaihtelee kun sillä on ihan erilailla tuota eurontynkää...
- näin.
saksassa kirjoitti:
Mutta olettekos huomannu että saksalainen EI ajele kauan samalla siks se vaihtelee kun sillä on ihan erilailla tuota eurontynkää...
Ja tallista saattaa löytyä useampi auto ja pyörä
kuka niihin kaikkiin kerkeää kelaamaan satojatuhansia km. - näinnn
näin. kirjoitti:
Ja tallista saattaa löytyä useampi auto ja pyörä
kuka niihin kaikkiin kerkeää kelaamaan satojatuhansia km.Keskiverto sakemanni ei ole sen varakkaampi kuin suomalainenkaan. Onhan siellä toki pyöriä ja paljon, mutta asukkaitakin muistaakseni 80 miljoonaa eli ~16 kertaa enemmän väkeä kuin suomessa.
Parempi kalusto johtuu siitä, että niin autot, kuin pyörätkin ovat huomattavasti halvempia kuin kotimaassa. Kyllä kalusto täälläkin olis hienoa, jos hinnat olis 50 % nykyisestä tasosta.
Saksassa joutuu maksamaan vanhoista vehkeistä isompaa käyttömaksua kuin uusista ja senkin takia kalusto poistuu liikenteestä nopeammin kuin meillä. Ja se taas aiheuttaa osaltaan sen, että kalustoa ei kannata huoltaa.
Toki suuri osa huoltaa, mutta liian iso osa ei. Ja sitte vielä nuo kilometrit, joita on näköjään ruuvattu 75 tapauksessa sadasta.
Mutta ostelkaa saksantuonteja ihan rauhassa. Niin minäkin saatan vielä joskus tehdä, mutta en tuolla tyylillä kuten useimmat tekevät. - TheForce
näinnn kirjoitti:
Keskiverto sakemanni ei ole sen varakkaampi kuin suomalainenkaan. Onhan siellä toki pyöriä ja paljon, mutta asukkaitakin muistaakseni 80 miljoonaa eli ~16 kertaa enemmän väkeä kuin suomessa.
Parempi kalusto johtuu siitä, että niin autot, kuin pyörätkin ovat huomattavasti halvempia kuin kotimaassa. Kyllä kalusto täälläkin olis hienoa, jos hinnat olis 50 % nykyisestä tasosta.
Saksassa joutuu maksamaan vanhoista vehkeistä isompaa käyttömaksua kuin uusista ja senkin takia kalusto poistuu liikenteestä nopeammin kuin meillä. Ja se taas aiheuttaa osaltaan sen, että kalustoa ei kannata huoltaa.
Toki suuri osa huoltaa, mutta liian iso osa ei. Ja sitte vielä nuo kilometrit, joita on näköjään ruuvattu 75 tapauksessa sadasta.
Mutta ostelkaa saksantuonteja ihan rauhassa. Niin minäkin saatan vielä joskus tehdä, mutta en tuolla tyylillä kuten useimmat tekevät.""Mutta ostelkaa saksantuonteja ihan rauhassa. Niin minäkin saatan vielä joskus tehdä, mutta en tuolla tyylillä kuten useimmat tekevät.""
On se hyvä että on meitä täydellisiäkin, jotka tietävät kaikesta kaiken ja eivät tee ikinä virhearviointeja. Ei edes saksantuonnissa. Just niinkun minäkin. Hyvä me!! - joskus
TheForce kirjoitti:
""Mutta ostelkaa saksantuonteja ihan rauhassa. Niin minäkin saatan vielä joskus tehdä, mutta en tuolla tyylillä kuten useimmat tekevät.""
On se hyvä että on meitä täydellisiäkin, jotka tietävät kaikesta kaiken ja eivät tee ikinä virhearviointeja. Ei edes saksantuonnissa. Just niinkun minäkin. Hyvä me!!Sama täällä, ehkä minäkin joku päivä osaan ostaa oikein ja oikeella tyylillä!!!
Pitää varmaan hakeutua kauppakoulun "miten ostan oikein" - kurssille, meinaan jostain kauppakoulusta toi tyyliniekka on kotoisin.
Tai sitten sama kaveri, joka kummelissa meni isänsä kanssa ostamaan vanhaa corollaa... ;) Se se on!! - MIETI JA VERTAA
joskus kirjoitti:
Sama täällä, ehkä minäkin joku päivä osaan ostaa oikein ja oikeella tyylillä!!!
Pitää varmaan hakeutua kauppakoulun "miten ostan oikein" - kurssille, meinaan jostain kauppakoulusta toi tyyliniekka on kotoisin.
Tai sitten sama kaveri, joka kummelissa meni isänsä kanssa ostamaan vanhaa corollaa... ;) Se se on!!sillä on paljon väliä kun osaat katsoa ne paikat josta kilometrit näkee. ei maalipinnasta mitään näe, katos nää:
-vanteet (näkyy rengaskerrat eli vaihtotyön jäljet) tosin niitäkin voi osataa mutta tulee hintaa jos vain sitä varten uusii...
-lampun lasi (kivenhakkaamia tulee väkisin) tosin ei päde välttämättä saksassa...
-keulaputket (juuri siitä stefojen päältä) kiillottuu kivasti 100tkm:mennessä....
-iskari (t) ei vuoda jos alle 50tkm...
-kahvakumit & jalkatapit (toki voidaan vaihtaa) mutta jos eivät ole yhtään kuluneet 50tkm:ä ajetussa on ne silloin vaihdettu....!
-jarrulevyt (urautuu) toki voidaan vaihtaa mutta taas on HINNAKAS juttu.....
-koneen kuve (ne kohdat johon saappaat osuu)...maali ei peitä kulumisjälkiä
-sit tietysti se öljynkulutus...... - 2 vuoden välein
MIETI JA VERTAA kirjoitti:
sillä on paljon väliä kun osaat katsoa ne paikat josta kilometrit näkee. ei maalipinnasta mitään näe, katos nää:
-vanteet (näkyy rengaskerrat eli vaihtotyön jäljet) tosin niitäkin voi osataa mutta tulee hintaa jos vain sitä varten uusii...
-lampun lasi (kivenhakkaamia tulee väkisin) tosin ei päde välttämättä saksassa...
-keulaputket (juuri siitä stefojen päältä) kiillottuu kivasti 100tkm:mennessä....
-iskari (t) ei vuoda jos alle 50tkm...
-kahvakumit & jalkatapit (toki voidaan vaihtaa) mutta jos eivät ole yhtään kuluneet 50tkm:ä ajetussa on ne silloin vaihdettu....!
-jarrulevyt (urautuu) toki voidaan vaihtaa mutta taas on HINNAKAS juttu.....
-koneen kuve (ne kohdat johon saappaat osuu)...maali ei peitä kulumisjälkiä
-sit tietysti se öljynkulutus......suomessa pyörää ei tarvi edes katsastaa mutta saksassa se on PAKKO! jotain se merkkaa kun TUV-todistus on kädessä ja jos ei mitään merkintöjä löydy! Ai niin nyt joku taas sanoo että voihan papereitakin väärentää...nii ja koko pyöränki voi
mp:öily onkin kallista $$$$$$
JOO JA MÄKIN MAKSAN CANONILLA KOPIOIDUILLA 100 €URON SETELEILLÄ ETTÄ TASOIHIN MENEE (:^) - cbr /de
2 vuoden välein kirjoitti:
suomessa pyörää ei tarvi edes katsastaa mutta saksassa se on PAKKO! jotain se merkkaa kun TUV-todistus on kädessä ja jos ei mitään merkintöjä löydy! Ai niin nyt joku taas sanoo että voihan papereitakin väärentää...nii ja koko pyöränki voi
mp:öily onkin kallista $$$$$$
JOO JA MÄKIN MAKSAN CANONILLA KOPIOIDUILLA 100 €URON SETELEILLÄ ETTÄ TASOIHIN MENEE (:^)tottakai tuv-papru kertoo, varsinkin tuore, mitä oot ostamassa. 2-vuoden välein pakollinen check olisi suomessakin toisaalta hyvä, mut sais sisältyä vakuutusmaksuun.
Itse olin helpottunut kun paprun kopparin sain fax:illa suomeen, kuvaa ei ollut mutta hyvin meni.
Suosittelen ajamaa kotiin niin näkee mitä muuta ostit? Tuv- kun ei kerro koneen kuntoa mutta bahnilla sekin selviää. Lähtisin uudestaa jos olisi tarvis. - niinnn
TheForce kirjoitti:
""Mutta ostelkaa saksantuonteja ihan rauhassa. Niin minäkin saatan vielä joskus tehdä, mutta en tuolla tyylillä kuten useimmat tekevät.""
On se hyvä että on meitä täydellisiäkin, jotka tietävät kaikesta kaiken ja eivät tee ikinä virhearviointeja. Ei edes saksantuonnissa. Just niinkun minäkin. Hyvä me!!Voi kuule kyllä niitä virhearviointeja on tullu tehtyä ja liiankin monta kertaa. Meinaan tuolla sitä, että kuvan tai myyjän juttujen perusteella en mopoa osta, tai pyydä jotain tuomaan sellaista.
Ehkäpä jotenkin niin, että lomareissun yhteydessä vois käydä katselemassa ja JOS todella mielenkiintoinen kapistus löytyisi, niin mikäpä ettei. Ja mitä todennäköisimmin mulla olis mukana motoristikaverini, joka puhuu saksaa todella hyvin. Sujuisi tinkiminenkin varmaan paremmin, eikä jäisi mitään epäselvää.
Ostopaikasta sen verran, että se ei varmaankaan olisi pohjois-saksa, jossa pyörät ovat tuontibuumin takia huomattavasti kalliimpia kuin eteläisessä saksassa.
Ostopaikka saattaisi olla myös belgia, jossa eräs motoristituttuni asustelee vakituisesti. Se oliskin todennäköisesti paras vaihtoehto, sillä hän voisi alustavasti käydä katselemassa sopivaa. Ja senkin vuoksi hyvä, että ymmärtää pyörien päälle, sekä puhuu mm. ranskaa.
Ja jos vielä pitemmälle ajattelen, niin miksi ostaisin käytetyn liikkeestä? En ostaisi käytettyä mopoa liikkeestä kotimaassakaan, miksi sitten ulkomailta? Liike hinnoittelee käytetyn aivan toisin kuin yksityinen eli liikkeiden hinnat ovat yleensä paljon korkeammat kuin yksityisten. Jollainhan sen liikkeenkin on toimittava ja myyntikate käytetyissäkin on aina vähintään 20 % luokkaa, usein enemmänkin.
Joko ajatukseni selkisivät? - Virago XV 535
niinnn kirjoitti:
Voi kuule kyllä niitä virhearviointeja on tullu tehtyä ja liiankin monta kertaa. Meinaan tuolla sitä, että kuvan tai myyjän juttujen perusteella en mopoa osta, tai pyydä jotain tuomaan sellaista.
Ehkäpä jotenkin niin, että lomareissun yhteydessä vois käydä katselemassa ja JOS todella mielenkiintoinen kapistus löytyisi, niin mikäpä ettei. Ja mitä todennäköisimmin mulla olis mukana motoristikaverini, joka puhuu saksaa todella hyvin. Sujuisi tinkiminenkin varmaan paremmin, eikä jäisi mitään epäselvää.
Ostopaikasta sen verran, että se ei varmaankaan olisi pohjois-saksa, jossa pyörät ovat tuontibuumin takia huomattavasti kalliimpia kuin eteläisessä saksassa.
Ostopaikka saattaisi olla myös belgia, jossa eräs motoristituttuni asustelee vakituisesti. Se oliskin todennäköisesti paras vaihtoehto, sillä hän voisi alustavasti käydä katselemassa sopivaa. Ja senkin vuoksi hyvä, että ymmärtää pyörien päälle, sekä puhuu mm. ranskaa.
Ja jos vielä pitemmälle ajattelen, niin miksi ostaisin käytetyn liikkeestä? En ostaisi käytettyä mopoa liikkeestä kotimaassakaan, miksi sitten ulkomailta? Liike hinnoittelee käytetyn aivan toisin kuin yksityinen eli liikkeiden hinnat ovat yleensä paljon korkeammat kuin yksityisten. Jollainhan sen liikkeenkin on toimittava ja myyntikate käytetyissäkin on aina vähintään 20 % luokkaa, usein enemmänkin.
Joko ajatukseni selkisivät?Yamaha XV 535 Virago, Chopper/Cruiser Details ansehen
EUR 2.990
D-28279 Bremen, 535 ccm EZ: 03/99, 13.453 km, 32 kW, rot, TÜV: 03/05, Rot / Beige, Doppelsitzbank, 1.Hand, ...
Eihän tämäkään ole paha ?
Joo, mäkin hakisin tämän Munichistä jolloin hinnat ovat jopa 1000.00 € alle Hampurin, tietty pyörästä riippuen ja jos vielä sattuis asiakasmyynti eli silloin liike ei saa eikä vedä nin paljoa kun myyjä ja ostaja sopii hinnan suoraan. Kaveri sai tingattua 1000.00 € omastaan ja liike vain välitti. Oli kuitenkin liikkeen etu myös kyseessä koska myyjä oli ostamassa samasta liikkeestä toista uudempaa (kevyempää) tilalle, eli varaus oli päällä. - RIDE TO LIVE
Virago XV 535 kirjoitti:
Yamaha XV 535 Virago, Chopper/Cruiser Details ansehen
EUR 2.990
D-28279 Bremen, 535 ccm EZ: 03/99, 13.453 km, 32 kW, rot, TÜV: 03/05, Rot / Beige, Doppelsitzbank, 1.Hand, ...
Eihän tämäkään ole paha ?
Joo, mäkin hakisin tämän Munichistä jolloin hinnat ovat jopa 1000.00 € alle Hampurin, tietty pyörästä riippuen ja jos vielä sattuis asiakasmyynti eli silloin liike ei saa eikä vedä nin paljoa kun myyjä ja ostaja sopii hinnan suoraan. Kaveri sai tingattua 1000.00 € omastaan ja liike vain välitti. Oli kuitenkin liikkeen etu myös kyseessä koska myyjä oli ostamassa samasta liikkeestä toista uudempaa (kevyempää) tilalle, eli varaus oli päällä.Voih ja aih...EI TÄMMÖSIÄ JUTTUJA SAA TÄNNE LAITTAA!
- vaihdatteleva
niinnn kirjoitti:
Voi kuule kyllä niitä virhearviointeja on tullu tehtyä ja liiankin monta kertaa. Meinaan tuolla sitä, että kuvan tai myyjän juttujen perusteella en mopoa osta, tai pyydä jotain tuomaan sellaista.
Ehkäpä jotenkin niin, että lomareissun yhteydessä vois käydä katselemassa ja JOS todella mielenkiintoinen kapistus löytyisi, niin mikäpä ettei. Ja mitä todennäköisimmin mulla olis mukana motoristikaverini, joka puhuu saksaa todella hyvin. Sujuisi tinkiminenkin varmaan paremmin, eikä jäisi mitään epäselvää.
Ostopaikasta sen verran, että se ei varmaankaan olisi pohjois-saksa, jossa pyörät ovat tuontibuumin takia huomattavasti kalliimpia kuin eteläisessä saksassa.
Ostopaikka saattaisi olla myös belgia, jossa eräs motoristituttuni asustelee vakituisesti. Se oliskin todennäköisesti paras vaihtoehto, sillä hän voisi alustavasti käydä katselemassa sopivaa. Ja senkin vuoksi hyvä, että ymmärtää pyörien päälle, sekä puhuu mm. ranskaa.
Ja jos vielä pitemmälle ajattelen, niin miksi ostaisin käytetyn liikkeestä? En ostaisi käytettyä mopoa liikkeestä kotimaassakaan, miksi sitten ulkomailta? Liike hinnoittelee käytetyn aivan toisin kuin yksityinen eli liikkeiden hinnat ovat yleensä paljon korkeammat kuin yksityisten. Jollainhan sen liikkeenkin on toimittava ja myyntikate käytetyissäkin on aina vähintään 20 % luokkaa, usein enemmänkin.
Joko ajatukseni selkisivät?Näinhän se näyttää oleva. Omastani saisin uuteen vaihdossa noin 9000,- liikkeestä riippuen ja kuitenkin liikkeiden keskimääräinen pyyntihinta on samanmoisista 12000 euroo
- Mobile.de
RIDE TO LIVE kirjoitti:
Voih ja aih...EI TÄMMÖSIÄ JUTTUJA SAA TÄNNE LAITTAA!
Paras keino välttyä menettämästä yöunia on jatkaa ajoa sillä entisellä suomipyörällä ja kun ei tiedä muusta niin ihan mukava on ajella hultisikan ja pitserian väliä.
Autuaan tietämätön on ONNELLINEN!
- mitä järkee
Soomi mopot maksaa siksi paljon kun joku on niistä niin paljon maksanut pitäähän se vahinko saada jostain takasin.
germaanit ajelee jopa kolmella pyörällä (siis samassa perheessä) kun ei ne siellä maksa paljon
sit ne huoltaa ne säännöllisesti eikä ne ajele hiekkateillä
sit ne varustelee ne sillä tavalla mitä täällä ei todeksi usko,
mut kun menee sinne ja kahtoo niin uskoo
menee pari vuotta ja hinnat on täällä samat, ei voi kauan jatkuu näin- Make22
En usko tota ! Hintataso säilyy, ei ainakaan mitään merkkejä ole että täällä siperiassa mikään halpenis!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272514Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271396- 981337
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59985