Törmäsin kahteen samanlaiseen pieneen maljakkoon, joiden pohjassa on leima Tehdas Lampinen Fabrik.
Onko kenelläkään tietoa tämän nimisestä tehtaasta, koska se on ollut toiminnassa?
Kiitos tiedoista jo etukäteen.
Tehdas Lampinen
7
11553
Vastaukset
- yks vaan
lampinen toi suomeen astioita maailmalta ja painoi niihin kuvat tai kuviot ja signeerasi ne yleensä tarkkaa aikaa en muista mutta ennen sotia kuitenkin
- kahu
Tehdas Lampinen on ollut turkulainen firma. Minulla on Bavarian kahvikupit, joiden pohjassa on Lampisen "kultainen" merkintä: Tehdas Lampinen fabrik.
- jomietti
Kolme hyväkuntoista ruusukuvioista tassia ja kaksia kuppia. ihmettelin itsekin, mikä tälläinen "Lampinen" merkintä pohjassa on.
Astioiden valmistaja KPM kruunukuvio tekstin yläpuolella.
- Kaisa K
Minulla on kymmenen tonttulautasta, vain yhden pohjassa on Tehdas Lampinen Fabrik. Lautaset olen perinyt Äidiltäni, hän oli ostanut ne joskus -30 luvun lopulla yhteensä 2x12 lautasta 2 kpl pullavateja.
Rakastan näitä lautasi, tontut tuovat aina tullessaan minulle lapsuuden joulumuiston. Kaisa Kostianen - Kupponen81
Nostetaanpa keskustelu uudelleen pinnalle! Ostin taannoin Lampisen kahvikuppeja ja haluaisin minäkin tietää tehtaasta enemmän. Wikipediakaan ei kerro asiasta mitään...
- karllampinen
Tehdas Lampinen aloitti toimintansa Turun Posliinitehtaalta vuokraamissaan tiloissa v.1925. Vuonna 1928 valmistui Turkuun Martin kaupunginosaan oma tehdasrakennus jossa Lampinen toimi tehtaan sulkemiseen, vuoteen 1946 asti.
- Anonyymi
Turussa oli Lampisen tehdas, tekivät ohutta posliinia. Haluaisin itsekin tietää milloin tehdas lopetti, luulen että joskus 40-50 luvun vaihteessa mutta en ole varma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat331279Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691085- 104936
41000 kavallettu rahaa
uutisoi Kaleva ja iltasanomat vuosina 2020-2022 välisenä aikana hävinnyt toi summa tuomittu nainen 1971 syntynyt.35858Kerro minulle
Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö56719- 42716
- 48683
Fantasioista
Suurimmalla osalla meistä on jonkinlaisia eroottisia fantasioita. Miten sinä suhtaudut fantasioihin? Ruokitko niitä vai94662Se riisuu suosimasi paatoksen, paljastaa egosi tyhjäksi
Idän fisosofian vihaaja kirjoitti: "Muuten tämä idän-uskontojen mekaniikka hävitää ja hautaa tästä kaiken hyvän paatoks302656- 29635