Tehdas Lampinen

en ole koskaan kuullutkaan

Törmäsin kahteen samanlaiseen pieneen maljakkoon, joiden pohjassa on leima Tehdas Lampinen Fabrik.
Onko kenelläkään tietoa tämän nimisestä tehtaasta, koska se on ollut toiminnassa?
Kiitos tiedoista jo etukäteen.

7

11456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks vaan

lampinen toi suomeen astioita maailmalta ja painoi niihin kuvat tai kuviot ja signeerasi ne yleensä tarkkaa aikaa en muista mutta ennen sotia kuitenkin

• kahu

Tehdas Lampinen on ollut turkulainen firma. Minulla on Bavarian kahvikupit, joiden pohjassa on Lampisen "kultainen" merkintä: Tehdas Lampinen fabrik.

• jomietti

Kolme hyväkuntoista ruusukuvioista tassia ja kaksia kuppia. ihmettelin itsekin, mikä tälläinen "Lampinen" merkintä pohjassa on.
        Astioiden valmistaja KPM kruunukuvio tekstin yläpuolella.

• Kaisa K

Minulla on kymmenen tonttulautasta, vain yhden pohjassa on Tehdas Lampinen Fabrik. Lautaset olen perinyt Äidiltäni, hän oli ostanut ne joskus -30 luvun lopulla yhteensä 2x12 lautasta 2 kpl pullavateja.
      Rakastan näitä lautasi, tontut tuovat aina tullessaan minulle lapsuuden joulumuiston. Kaisa Kostianen

• Kupponen81

Nostetaanpa keskustelu uudelleen pinnalle! Ostin taannoin Lampisen kahvikuppeja ja haluaisin minäkin tietää tehtaasta enemmän. Wikipediakaan ei kerro asiasta mitään...

• karllampinen

Tehdas Lampinen aloitti toimintansa Turun Posliinitehtaalta vuokraamissaan tiloissa v.1925. Vuonna 1928 valmistui Turkuun Martin kaupunginosaan oma tehdasrakennus jossa Lampinen toimi tehtaan sulkemiseen, vuoteen 1946 asti.

• Anonyymi

Turussa oli Lampisen tehdas, tekivät ohutta posliinia. Haluaisin itsekin tietää milloin tehdas lopetti, luulen että joskus 40-50 luvun vaihteessa mutta en ole varma

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      171
      6429
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      77
      5322
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3715
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      122
      3355
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      176
      2690
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      74
      2325
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2078
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      31
      1651
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1576
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      98
      1326
    Aihe