Törmäsin kahteen samanlaiseen pieneen maljakkoon, joiden pohjassa on leima Tehdas Lampinen Fabrik.
Onko kenelläkään tietoa tämän nimisestä tehtaasta, koska se on ollut toiminnassa?
Kiitos tiedoista jo etukäteen.
Tehdas Lampinen
7
11020
Vastaukset
- yks vaan
lampinen toi suomeen astioita maailmalta ja painoi niihin kuvat tai kuviot ja signeerasi ne yleensä tarkkaa aikaa en muista mutta ennen sotia kuitenkin
- kahu
Tehdas Lampinen on ollut turkulainen firma. Minulla on Bavarian kahvikupit, joiden pohjassa on Lampisen "kultainen" merkintä: Tehdas Lampinen fabrik.
- jomietti
Kolme hyväkuntoista ruusukuvioista tassia ja kaksia kuppia. ihmettelin itsekin, mikä tälläinen "Lampinen" merkintä pohjassa on.
Astioiden valmistaja KPM kruunukuvio tekstin yläpuolella.
- Kaisa K
Minulla on kymmenen tonttulautasta, vain yhden pohjassa on Tehdas Lampinen Fabrik. Lautaset olen perinyt Äidiltäni, hän oli ostanut ne joskus -30 luvun lopulla yhteensä 2x12 lautasta 2 kpl pullavateja.
Rakastan näitä lautasi, tontut tuovat aina tullessaan minulle lapsuuden joulumuiston. Kaisa Kostianen - Kupponen81
Nostetaanpa keskustelu uudelleen pinnalle! Ostin taannoin Lampisen kahvikuppeja ja haluaisin minäkin tietää tehtaasta enemmän. Wikipediakaan ei kerro asiasta mitään...
- karllampinen
Tehdas Lampinen aloitti toimintansa Turun Posliinitehtaalta vuokraamissaan tiloissa v.1925. Vuonna 1928 valmistui Turkuun Martin kaupunginosaan oma tehdasrakennus jossa Lampinen toimi tehtaan sulkemiseen, vuoteen 1946 asti.
- Anonyymi
Turussa oli Lampisen tehdas, tekivät ohutta posliinia. Haluaisin itsekin tietää milloin tehdas lopetti, luulen että joskus 40-50 luvun vaihteessa mutta en ole varma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077793
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1136064- 835197
- 1394556
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113230- 623024
- 582948
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102454- 612437
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562066