Törmäsin kahteen samanlaiseen pieneen maljakkoon, joiden pohjassa on leima Tehdas Lampinen Fabrik.
Onko kenelläkään tietoa tämän nimisestä tehtaasta, koska se on ollut toiminnassa?
Kiitos tiedoista jo etukäteen.
Tehdas Lampinen
7
6697
Vastaukset
- yks vaan
lampinen toi suomeen astioita maailmalta ja painoi niihin kuvat tai kuviot ja signeerasi ne yleensä tarkkaa aikaa en muista mutta ennen sotia kuitenkin
- kahu
Tehdas Lampinen on ollut turkulainen firma. Minulla on Bavarian kahvikupit, joiden pohjassa on Lampisen "kultainen" merkintä: Tehdas Lampinen fabrik.
- jomietti
Kolme hyväkuntoista ruusukuvioista tassia ja kaksia kuppia. ihmettelin itsekin, mikä tälläinen "Lampinen" merkintä pohjassa on.
Astioiden valmistaja KPM kruunukuvio tekstin yläpuolella.
- Kaisa K
Minulla on kymmenen tonttulautasta, vain yhden pohjassa on Tehdas Lampinen Fabrik. Lautaset olen perinyt Äidiltäni, hän oli ostanut ne joskus -30 luvun lopulla yhteensä 2x12 lautasta 2 kpl pullavateja.
Rakastan näitä lautasi, tontut tuovat aina tullessaan minulle lapsuuden joulumuiston. Kaisa Kostianen - Kupponen81
Nostetaanpa keskustelu uudelleen pinnalle! Ostin taannoin Lampisen kahvikuppeja ja haluaisin minäkin tietää tehtaasta enemmän. Wikipediakaan ei kerro asiasta mitään...
- karllampinen
Tehdas Lampinen aloitti toimintansa Turun Posliinitehtaalta vuokraamissaan tiloissa v.1925. Vuonna 1928 valmistui Turkuun Martin kaupunginosaan oma tehdasrakennus jossa Lampinen toimi tehtaan sulkemiseen, vuoteen 1946 asti.
- Anonyymi
Turussa oli Lampisen tehdas, tekivät ohutta posliinia. Haluaisin itsekin tietää milloin tehdas lopetti, luulen että joskus 40-50 luvun vaihteessa mutta en ole varma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan kisa (asialliset kommentit)
Yksi, ikuinen umpityperien ketjujen aloittaja.. voidaanko tehdä joka kerta ilmoitus moderaattorille.. josko katoais bittiavaruuteen.. Mutta siis: uinn5834708En haluaisi uskoa että miehet ajattelee vain munallaan,
mutta taas sain olla väärässä. Eli.. törmäsin männäviikolla puolituttuun mieheen työmatkalla. Hän kertoi, että viettäisi juhannusta minun kotikaupun5624274STEFULLA OLI KOVA IKÄVÄ SOFIAA!
Lennätti naisen Hankoon koko juhannuksen ajan ! Tosi rakkautta ilmassa. Taisi tulla kihlat ja häitä vietetään !902072Martina kisan kärjessä
Kisa on käynnissä. Käsipohjauinti vetää kisaajien kädet hapoille. Martinan ranne on jo kivulias.1941628Nyt päästän sinusta irti nainen. Minun olisi pitänyt tajuta tämä jo paljon aikaisemmin.
Et ole kenenkään oma. Hyvästi jää.651554Yhden viestin päässä
Voisit juuri tälläkin hetkellä olla tässä vieressäni. Silittelisin ja paijaisin sinut puhki.561167Abortti on kiellettävä Suomessakin
Feministinen ajatus raskaudesta, ja sen keskeyttämisestä, jota Suomessa usein tarjoillaan ainoana mahdollisena, on kummallinen. Argumentti, jonka muka6031130- 941029
- 55934