Tehdas Lampinen

en ole koskaan kuullutkaan

Törmäsin kahteen samanlaiseen pieneen maljakkoon, joiden pohjassa on leima Tehdas Lampinen Fabrik.
Onko kenelläkään tietoa tämän nimisestä tehtaasta, koska se on ollut toiminnassa?
Kiitos tiedoista jo etukäteen.

6 kommenttia

Äänestä

Vastaukset

• lampinen toi suomeen astioita maailmalta ja painoi niihin kuvat tai kuviot ja signeerasi ne yleensä tarkkaa aikaa en muista mutta ennen sotia kuitenkin

• Tehdas Lampinen on ollut turkulainen firma. Minulla on Bavarian kahvikupit, joiden pohjassa on Lampisen "kultainen" merkintä: Tehdas Lampinen fabrik.

• Kolme hyväkuntoista ruusukuvioista tassia ja kaksia kuppia. ihmettelin itsekin, mikä tälläinen "Lampinen" merkintä pohjassa on.
      Astioiden valmistaja KPM kruunukuvio tekstin yläpuolella.

• Minulla on kymmenen tonttulautasta, vain yhden pohjassa on Tehdas Lampinen Fabrik. Lautaset olen perinyt Äidiltäni, hän oli ostanut ne joskus -30 luvun lopulla yhteensä 2x12 lautasta 2 kpl pullavateja.
    Rakastan näitä lautasi, tontut tuovat aina tullessaan minulle lapsuuden joulumuiston. Kaisa Kostianen

• Nostetaanpa keskustelu uudelleen pinnalle! Ostin taannoin Lampisen kahvikuppeja ja haluaisin minäkin tietää tehtaasta enemmän. Wikipediakaan ei kerro asiasta mitään...

• Tehdas Lampinen aloitti toimintansa Turun Posliinitehtaalta vuokraamissaan tiloissa v.1925. Vuonna 1928 valmistui Turkuun Martin kaupunginosaan oma tehdasrakennus jossa Lampinen toimi tehtaan sulkemiseen, vuoteen 1946 asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.