Tässä Toyotan teknisen päällikön vastaus:
https://www.is.fi/autot/art-2000005872667.html
Kuinka usein hybridiauton ajoakut pitää vaihtaa?
61
1397
Vastaukset
- Kovarassi
Hyvä takuuhan nuilla tojo/lexus merkeillä on.siis akku ja hybridi järjestelmillä.
- aasialainenKusetus
Ja Toyotan mielestä akut ovat kelpoisia jos niiden kapasiteetistä on jäljellä 45%, eli melkoista kusettamista tuo takuu.
- ÄläValehtele
Laitapas linkki. Linkkiä ei ole koska tuo tuli omasta päästäsi. Tuo nimittäin ei ole totta.
- PysyySamana
Leike Tuulilasi-lehdestä:
"Mikä on hybridiautojen akkujen käytöikä?
VASTAAJANA Tapio Ketonen
Amerikkalainen Consumer Reports testasi helmikuussa 2011 vuoden 2002.mallista, yli 200 000 mailia (320 000 km) ajettua Priusta ja vertasi sen kulutusta kymmenen vuotta aiemmin tekemäänsä Prius-testiin. Kymmenen vuotta sitten Uuden Priuksen kulutus oli ollut 5,79 l/100 km, kun paljon ajettuna vanha Prius kulutti 5,82 l/100 km, eli käytännössä kulutus oli sama. Lehti päätteli tästä, että akuston toimintakyky oli säilynyt käytännössä samana." - nelkytviisOnFaktaa
ÄläValehtele kirjoitti:
Laitapas linkki. Linkkiä ei ole koska tuo tuli omasta päästäsi. Tuo nimittäin ei ole totta.
Tästä on puhuttu paljon eri asiayhteyksissä, myös täällä.
- vittumitäpaskaahybrid
PysyySamana kirjoitti:
Leike Tuulilasi-lehdestä:
"Mikä on hybridiautojen akkujen käytöikä?
VASTAAJANA Tapio Ketonen
Amerikkalainen Consumer Reports testasi helmikuussa 2011 vuoden 2002.mallista, yli 200 000 mailia (320 000 km) ajettua Priusta ja vertasi sen kulutusta kymmenen vuotta aiemmin tekemäänsä Prius-testiin. Kymmenen vuotta sitten Uuden Priuksen kulutus oli ollut 5,79 l/100 km, kun paljon ajettuna vanha Prius kulutti 5,82 l/100 km, eli käytännössä kulutus oli sama. Lehti päätteli tästä, että akuston toimintakyky oli säilynyt käytännössä samana."Järjetön kulutus, lähes kaikki valmistajat tuossa kokoluokassa pääsivät v.2002 alle tuon "bensaa säästävän" hybridihärvelin kulutuksen alle, huomattavasti paremmalla suorituskyvyllä.
- Hybridieikannata
Eurooppalainen bensakone kulkee samoihin lukemiin, ja on tilavampi ja suorituskykyisempi.
PItää myös muistaa että se turha painolasti, eli hybridihärpäkkeet painavat. LIsäksi niistä saa pulittaa tonnikaupalla rahaa. Ja kaiken muun lisäksi: tuon akun ja elektroniikan valmistaminen pöläyttää ilmoitlle muutaman tuhannen kilon hiilipäästöt.
Siis, yhteen ääneen: hybridi painaa, vie tilaa, heikentää suorituskykyä, maksaa ja saastuttaa.
Kerrataan vielä: hybirid painaa, viet tilaa, heikentää suorituskykyä, maksaa ja saastuttaa.- ÄläValehtele
Voihan sitä valetta huutaa kuinka kauan tahansa. Jokainen noista väitteistäsi on kumottu täällä TODISTETUSTI useaan kertaan.
- filosofimatemaatikko
"hybridiakku on suunniteltu kestämään auton koko eliniän."
"Merkin tämänhetkisen käytännön mukaan hybridiauton ajoakuilla on kymmenen vuoden takuu."
Kun näiden kahden lauseen sisällöistä tehdään yhteenveto, siitä voidaan päätellä, ettäToyota on laskenut auton eliniäksi kymmenen vuotta.- tunnettuTieto
Japanilainen auto suunnitellaan kestämään viisi vuotta, koska sen jälkeen verotus muuttuu ja pakottaa käytännössä paalaamaan autot.
- insinöörisetä
Ladattavissa autoissa sillä on suuri merkitys kuinka paljon akkuihin saa ladattua sähköä. Sillä sähköllä kun oikeasti liikutettaan autoa kuluttamatta bensaa.
Näissä tojon mukahybrideissä ei asialla ole paljoakaan merkitystä. Se ajoakku on vain bufferi joka ei ole juuri koskaan täysi. Ja akussa oleva sähkö on bensasta tehty. Taloudellisuuden kannalta ei ole juurikaan merkitystä kuinka suuri tuo bufferi on.
Perehtykääs vähän millaisesta systeemistä on kysymys.- aasialainenKusetus
Valitettavasti tuolla "bufferilla" ei ole säästön kanssa juurikaan tekemistä, sillä Toyota on saanut kulutuksen pienemmäksi vain ja ainoastaan viemällä bensakoneesta tehot ja väännöt 70-luvulle ja siksi auto ei kelpaa kuin kaupunkiajoon ja sinnekin välttävästi.
- ÄläValehtele
aasialainenKusetus kirjoitti:
Valitettavasti tuolla "bufferilla" ei ole säästön kanssa juurikaan tekemistä, sillä Toyota on saanut kulutuksen pienemmäksi vain ja ainoastaan viemällä bensakoneesta tehot ja väännöt 70-luvulle ja siksi auto ei kelpaa kuin kaupunkiajoon ja sinnekin välttävästi.
Asia ei ole noin. Älä valehtele.
- insinöörisetä
aasialainenKusetus kirjoitti:
Valitettavasti tuolla "bufferilla" ei ole säästön kanssa juurikaan tekemistä, sillä Toyota on saanut kulutuksen pienemmäksi vain ja ainoastaan viemällä bensakoneesta tehot ja väännöt 70-luvulle ja siksi auto ei kelpaa kuin kaupunkiajoon ja sinnekin välttävästi.
Juuri näin. Tojon mukahybridistille ei ole oikeasti mitään merkitystä vaikka akkujen kapasiteetti putoaisi reilustikin. Ei sitä huomaa ajossa eikä kulutuksessa.
Kertokaas hybridistit miten akun kapasiteetti vaikuttaisi mukahybridin kulutukseen? Pelkällä sähköllä ajettu matka kerrallaan maksaa, mutta toisaalta auton ei silloin lataa akkua niin paljon eli turha kierrätys aun kautta vähenee.
Fysiikkaa ymmärtävälle helppo nakki. - typon.korjaus
insinöörisetä kirjoitti:
Juuri näin. Tojon mukahybridistille ei ole oikeasti mitään merkitystä vaikka akkujen kapasiteetti putoaisi reilustikin. Ei sitä huomaa ajossa eikä kulutuksessa.
Kertokaas hybridistit miten akun kapasiteetti vaikuttaisi mukahybridin kulutukseen? Pelkällä sähköllä ajettu matka kerrallaan maksaa, mutta toisaalta auton ei silloin lataa akkua niin paljon eli turha kierrätys aun kautta vähenee.
Fysiikkaa ymmärtävälle helppo nakki."Pelkällä sähköllä ajettu matka kerrallaan maksaa, mutta toisaalta auton ei silloin lataa akkua niin paljon eli turha kierrätys aun kautta vähenee. "
Pelkällä sähköllä ajettu matka kerrallaan lyhenee, mutta toisaalta auton ei silloin lataa akkua niin paljon eli turha kierrätys aun kautta vähenee. - Kkkkdddddddd
aasialainenKusetus kirjoitti:
Valitettavasti tuolla "bufferilla" ei ole säästön kanssa juurikaan tekemistä, sillä Toyota on saanut kulutuksen pienemmäksi vain ja ainoastaan viemällä bensakoneesta tehot ja väännöt 70-luvulle ja siksi auto ei kelpaa kuin kaupunkiajoon ja sinnekin välttävästi.
Minulla on ihan perinteinen 1.6 vapari, jossa ei ole tehoja eikä vääntöä. Ja se on ongelma nimenomaan kaupungissa. Maan- ja moottoritiellähän tehot riittävät missä vaan kotterossa, kunhan massan kerran saa kelattua vauhtiin.
- EiMuuta
Toyota on saanut polttoaineen kulutuksen kaikkein pienimmäksi polttomoottoreilla varustetuissa autoissa ja myös ladattavassa hybridissä. Se totuus riittää.
- väärä.strategia
Ei pidä paikkaansa lainkaan. Kaasuautoilla ajetaan huomattavasti halvemmalla kuin tojon mukahybrideillä.
Dieselitkin pieksevät tojon mukahybridit kulutuksessa helposti.
Ladattavissa hybrideissä tojoa ei kannata edes laskea mukaan koska niitä ei Suomessa käytännössä osteta lainkaan. Kertoo miten hyvä auto on kyseessä.
Ja tähän päälle vielä se että Tojolla ei ole eikä tule sähköautoa vielä pitkään aikaan. VWllä sellaisia on ja lisää tulee.
Tojolla ei ole mitään kun puhutaan polttoainekustannuksista. VW vie 100-0. väärä.strategia kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa lainkaan. Kaasuautoilla ajetaan huomattavasti halvemmalla kuin tojon mukahybrideillä.
Dieselitkin pieksevät tojon mukahybridit kulutuksessa helposti.
Ladattavissa hybrideissä tojoa ei kannata edes laskea mukaan koska niitä ei Suomessa käytännössä osteta lainkaan. Kertoo miten hyvä auto on kyseessä.
Ja tähän päälle vielä se että Tojolla ei ole eikä tule sähköautoa vielä pitkään aikaan. VWllä sellaisia on ja lisää tulee.
Tojolla ei ole mitään kun puhutaan polttoainekustannuksista. VW vie 100-0.Enpä tiedä tuosta VW 100-0, pikkuautoissa ei päde ainakaan. Yaris hybridi menee pienemmällä kuin VW pikkuturbot jos ajaa vähänkin enemmän taajamissa ja muualla menee vähintään tasoihin. Äläkä ala jauhamaan tehoista ja kiihtyvyyksistä, kun kerran kulutuksesta puhutaan.
Mitä tulee VW sähköautoihin niin myyntimäärät marginaalisia korkean hinnan takia, ja lataushybridit myyntikiellossa WLTP-kulutusmittauksen takia.- pikkutojolasit
Yaris_Hybrid kirjoitti:
Enpä tiedä tuosta VW 100-0, pikkuautoissa ei päde ainakaan. Yaris hybridi menee pienemmällä kuin VW pikkuturbot jos ajaa vähänkin enemmän taajamissa ja muualla menee vähintään tasoihin. Äläkä ala jauhamaan tehoista ja kiihtyvyyksistä, kun kerran kulutuksesta puhutaan.
Mitä tulee VW sähköautoihin niin myyntimäärät marginaalisia korkean hinnan takia, ja lataushybridit myyntikiellossa WLTP-kulutusmittauksen takia.Jos tarpeeksi yksisilmäisesti asiaa katsoo ja laittaa riittävästi tarkoitushakuisia poissulkevia reunaehtoja niin kai tuollaiseenkin lopputulokseen voi päätyä.
Olisit ottanut vielä mukaan sen miten ainoastaan yariksessa on sinulle sopiva varustepaketti. hymiö.
Kuitenkin, kun katsoo asiaa koko malliston osalta niin näkee miten paljon vahhvempi VW:n tarjonta on.
Täyssähköautot, ladattavat hybridit ja kaasuautot kärjessä. Ja edelleen diesel on mukahybridejä edullisempi jos katsotaan polttoainekuluja. Mitä isommaksi auto kasvaa, sitä suurempi ero on dieselin hyväksi. Dieselien kustannuksia kasvattaa vero, mutta se on sitten toinen juttu. Nyt vertailtiin polttoainekustannuksia. pikkutojolasit kirjoitti:
Jos tarpeeksi yksisilmäisesti asiaa katsoo ja laittaa riittävästi tarkoitushakuisia poissulkevia reunaehtoja niin kai tuollaiseenkin lopputulokseen voi päätyä.
Olisit ottanut vielä mukaan sen miten ainoastaan yariksessa on sinulle sopiva varustepaketti. hymiö.
Kuitenkin, kun katsoo asiaa koko malliston osalta niin näkee miten paljon vahhvempi VW:n tarjonta on.
Täyssähköautot, ladattavat hybridit ja kaasuautot kärjessä. Ja edelleen diesel on mukahybridejä edullisempi jos katsotaan polttoainekuluja. Mitä isommaksi auto kasvaa, sitä suurempi ero on dieselin hyväksi. Dieselien kustannuksia kasvattaa vero, mutta se on sitten toinen juttu. Nyt vertailtiin polttoainekustannuksia.No tuo VW 100-0 oli aika ehdoton, eikös. Mukavaa, että muistat vanhat keskustelut myös, propsit siitä. VW mallisto on laajempi, ei ole epäselvyyttä.
- lillukanvarsia
Yaris_Hybrid kirjoitti:
No tuo VW 100-0 oli aika ehdoton, eikös. Mukavaa, että muistat vanhat keskustelut myös, propsit siitä. VW mallisto on laajempi, ei ole epäselvyyttä.
"VW mallisto on laajempi, ei ole epäselvyyttä."
Ei pelkästään laajempi, myös vahvempi. VW:llä on monta vaihtoehtoa joissa "polttoaine"-kustannukset ovat tojon perushybridiä pienemmät.
Kokonaistaloudellisuus on sitten toinen juttu mutta nyt on ollut puhe nimenomaan tästä "mikä vie vähiten bensaa". Omasta mielestäni täysin typerä puheenaihe kokonaiskustannuksiin verrattuna.
- Kallistaon
Akun vaihto tukee eteen reilusti ennen kuin hybridi rupeaa kannattamaan, ja pian sen jölkeen kun ekat helmatuosteet on hitsattu.
- vinkupata
"Maan- ja moottoritiellähän tehot riittävät missä vaan kotterossa, kunhan massan kerran saa kelattua vauhtiin."
Näissä tehottomissa vinguttimissa on pakostakin lyhyet välitykset ja moottori huutaa moottoritie-nopeuksissa hyvin ikävästi. Siinä yksi hyvä syy ostaa vähän vahvempi kone. Pidemmät välitykset ovat matkustusmukavuutta pidemmällä matkalla.Ei huuda moottori ollenkaan moottoritienopeuksissa. Hybrideissä muuttuvavälityksellinen CVT-vaihteisto.
- ToyotaSanomatLuettuTaas
Yaris_Hybrid kirjoitti:
Ei huuda moottori ollenkaan moottoritienopeuksissa. Hybrideissä muuttuvavälityksellinen CVT-vaihteisto.
Ja välitykset muuttuu äärettömästi, voihan mainoslehden uhria, dorka. CVT laatikko on muutenkin täysin ala-arvoinen toiminnaltaan.
ToyotaSanomatLuettuTaas kirjoitti:
Ja välitykset muuttuu äärettömästi, voihan mainoslehden uhria, dorka. CVT laatikko on muutenkin täysin ala-arvoinen toiminnaltaan.
Turha tulla huutelemaan jos ei ole omaa kokemusta asiasta. Mainitsiko joku "äärettömän" aikaisemmin?
- Turhaatekniikkaa
Yaris_Hybrid kirjoitti:
Turha tulla huutelemaan jos ei ole omaa kokemusta asiasta. Mainitsiko joku "äärettömän" aikaisemmin?
kyllähän tuota henkselivetoa on kokeiltu: se tosiaan vaimentaa moottorin tehon puoleen. Toyota yrittää kehuskella koneiden yhteenlasketulla teholla, mutta tosiasiassa kun yrittää kiihdyttää, vaihde etsii ja kone vinkuu ja mitään ei tapahdu. Ei siinä mitään, mutta kaikki se teknologia on vähän turhaa: saman tuloksen saisi aikaan vinguttamalla 75-heppaista konetta ilman hybridiä ja kulutuskin jäisi pienemmäksi.
- 434234234
Minulla on kohta uuden liisarin tilaus edessä. kertokaahan mikä automaattivaihteinen (ei robotti) euroauto pääsee yhtä pienii kulutuksiin?
Nykyinen autoni uusinta mallia oleva A4 diesel mikä vie kesällä 6L ja talvella 6.6L naftaa sadalla.
Mikähän samoilla tiloilla oleva automaattifarkku (ei tarvitse olla ns. premium) menee 6L benskulutuksella? Jos sellaisia siis on oikesti olemassa.- AutoBild_kertoo
Saksan AutoBildissä oli tylyä luettavaa uusien dieseleiden myynnistä: Audi A4 menettänyt myyntiään 84% ja johtaa siis dieseleiden alasajoa.
- lue.ennen.kommentointia
"Ei huuda moottori ollenkaan moottoritienopeuksissa. Hybrideissä muuttuvavälityksellinen CVT-vaihteisto."
Et sitten jaksanut lukea mihin vastasit. Kyseessä oli 1.6 vapari, ei hybridi.
Ja kun asiaa katsoo teknisesti niin CVT ei auta yhtään jos pisin käytettävissä oleva välitys jää lyhyeksi moottoritienopeuksissa. Tehottomissa koneissa yleensä käy näin ja usein tojon hybrideissä valitetaan sitä että kun kaasua painaa edes vähän niin kone nostaa kierroksia epämiellyttävän korkealle. Omaa kokemusta asiasta ei ole.Viesti johon vastasin on suoraan aloitusviestin alla, vaikea päätellä mihin "aliotsikkoon" se liittyy lopulta.
KOKEMUKSESTA tiedän, ettei pisin välitys ole todellakaan liian lyhyt hybridin CVT-vaihteistossa, moottorin ääntä ei edes kuule tasaisessa 128kmh nopeudessa. Se on totta, että kierrokset nousevat jos kaasua poljetaan enemmän, en tiedä onko se sitten tehon puutetta, mutta enemmänkin laittaisin rahat parhaan tehoaluuen hakemiselle taloudellisuuden kannalta, joka on hybridin ominaisuus.
- tarinat.sikseen
"KOKEMUKSESTA tiedän, ettei pisin välitys ole todellakaan liian lyhyt hybridin CVT-vaihteistossa, moottorin ääntä ei edes kuule tasaisessa 128kmh nopeudessa."
Nyt alkaa menemään vahvasti tarinan puolelle. Jokainen Yaris-kokoluokan auto huutaa hoosiannaa kun todellista nopeutta on 128kmh. Jos ei kuule moottorin ääntä niin se tarkoittaa sitä että rengasmelu on infernaalinen.Ole hyvä ja mene liikkeeseen ja pyydä koeajoa. Tule sitten tänne kirjoittamaan kun tiedät kokemuksesta jotain. Vastaisitko myös siten, että tulee oikean viestin alle, ei pääotsikon alle.
- MinullaYaris
Älä tosiaankaan anna mielikuvituksesi laukata vapaasti vaan todellakin käy ensin koeajamassa ja kirjoita sitten uudestaan.
CVT-Vaihteistolla ja hybridi voimalinjalla ei ole mitään muuta yhteistä kuin jatkuva veto! Hybridi (Vaihteisto) on e-CVT Eli sähköisesti ohjattu jatkuva vetoinen vaihteisto. https://www.youtube.com/watch?v=dLNDGUISTYM
Hybridi moottorin kierrosluku ei ole sidottu auton nopeuteen vaan kuormitukseen. Eli yli 100km nopeuksissakin mootori voi kiertää 1000rpm tai 1500rpm tai 2000rpm jne. 0-70km/h kone ei käy välttämättä ollenkaan ja uudessa hybridi voimalinjassa kone ei aina käy edes 100km/h nopeudessa.
- dfdsfdsfasd
Volkkswagen-konsernin autoilla ajaminen on aivan järkyttävää nyhtämistä. Moottori-lehti kirjoitti: Nykiminen on kuulemma ominaisuus johon pittä vain tottua eli jonka kanssa pitää oppia elämään. Oli Passatin koeajo.
- Nykii
Totta se näköjään on. Moottori-lehti 10/2016 kirjoittaa sivulla 50 Passatin ja Renaultin vertailun yhteydessä, että "Volkswagenia vaivaavat tutu DSG-vaihteiston nykimiset ja viivyttelyt joiden kanssa on opittava vain elämään".
Aika kova lausunto, on opittava vain elämään. Ja kaiken kukkuraksi kun se ei edes kestä.
- Insinöörisetä
"Hybridi moottorin kierrosluku ei ole sidottu auton nopeuteen vaan kuormitukseen. Eli yli 100km nopeuksissakin mootori voi kiertää 1000rpm tai 1500rpm tai 2000rpm jne."
Nyt joutuu insinööri puuttumaan asiaan. On nimittäin niin metsässä tämä kommentti. Ei löydy tojon laatikosta sellaista välitystä jolla yli 100 kmh vauhdissa moottori kiertäisi 1000rpm. Täysin hatusta vedetty väite.
Vaikka tojon laatikosta tuollainen välitys löytyisikin niin se ei voisi sellaista käyttää. Kun hybridi-yaris kiirehtii yli 100kmh niin se vaparin on pakko kiertää korkealla koska voimaa ei alakierroksilta löydy.
Fysiikan lakeja ei voi mainosmiesten tekstit tai fanipoikien kuvitelmat muuttaa.- Onsiinä
On siinä meillä "insinööri". Naapurin vaimokin sanoi miehenstään: "Ingen göra"
- Insinöörisetä
Onsiinä kirjoitti:
On siinä meillä "insinööri". Naapurin vaimokin sanoi miehenstään: "Ingen göra"
Mä olen kuullut noi insinöörivitsit jokaisen noin sataan kertaan. Ihan kiva.
Joka tapauksessa fysikan peruslait ovat voimassa aina ja kaikkialla ja tämä hybridikuskiu kirjoittaa aivan poskettomia tarinoita. Sen ymmärtää jokainen jolla on tekniikan perusasiat hallussa. Ei tarvitse olla edes insinööri. Lukiofysiikka riittää mainiosti. - totuus.vastaan.fakta
Onsiinä kirjoitti:
On siinä meillä "insinööri". Naapurin vaimokin sanoi miehenstään: "Ingen göra"
Fakkiutunut tojofanihan kiistää aina kaikki tosiasiat. Vain "faktat" kelpaavat.
- soppa.maistuu
totuus.vastaan.fakta kirjoitti:
Fakkiutunut tojofanihan kiistää aina kaikki tosiasiat. Vain "faktat" kelpaavat.
Oli miten oli mutta Yaris Hybridillä ei maantieajossa alle 5 litran lukemiin pääse.
soppa.maistuu kirjoitti:
Oli miten oli mutta Yaris Hybridillä ei maantieajossa alle 5 litran lukemiin pääse.
Höpö höpö, kuten koko kirjoittaja. 80kmh mennään 4l/100km pintaan, 100kmh 5l/100km. Älä jaksa jauhaa paskaa täällä.
- höpöt.itselles
Yaris_Hybrid kirjoitti:
Höpö höpö, kuten koko kirjoittaja. 80kmh mennään 4l/100km pintaan, 100kmh 5l/100km. Älä jaksa jauhaa paskaa täällä.
Yariksen mittari valehtelee vähintään 6 km/h jo noilla nopeuksilla ja mihin jätit motariajon?
- repikää.siitä
höpöt.itselles kirjoitti:
Yariksen mittari valehtelee vähintään 6 km/h jo noilla nopeuksilla ja mihin jätit motariajon?
TM:n mittaamat Yaris hybridin koeajokulutukset:
80 4,6
100 5,8
120 7,5 Seuraappas nyt insinööri oikeen tarkasti moottorin kierrosnopeutta GPS nopeuteen. Hybridissä kun ei ole varsinaisesti mitään "Välityksiä" vaan ainoa suoraan vetäviin pyöriin yhteydessä oleva moottori on MG2 joka autoa liikuttaa. Ja näin ollen moottorin kierrosnopeus voi olla mitä tahansa 1000rpm-maximin väliltä oli nopeus mitä hyvänsä. https://www.youtube.com/watch?v=-CtI1ZoADRk&t=916s
- uskoo.tai.ei
Toyota_hybrid kirjoitti:
Seuraappas nyt insinööri oikeen tarkasti moottorin kierrosnopeutta GPS nopeuteen. Hybridissä kun ei ole varsinaisesti mitään "Välityksiä" vaan ainoa suoraan vetäviin pyöriin yhteydessä oleva moottori on MG2 joka autoa liikuttaa. Ja näin ollen moottorin kierrosnopeus voi olla mitä tahansa 1000rpm-maximin väliltä oli nopeus mitä hyvänsä. https://www.youtube.com/watch?v=-CtI1ZoADRk&t=916s
Onko Yaris Hybridissä kierroslukumittari? Muuten 1000 rpm hybridin koneessa on niin vähän vääntöä ja tehoa, että sillä ei kuljeteta autoa 100 km/h tasaisella nopeudella, rullata voi lievään alamäkeen.
uskoo.tai.ei kirjoitti:
Onko Yaris Hybridissä kierroslukumittari? Muuten 1000 rpm hybridin koneessa on niin vähän vääntöä ja tehoa, että sillä ei kuljeteta autoa 100 km/h tasaisella nopeudella, rullata voi lievään alamäkeen.
Kuinka yksinkertainen olet? Katso tuo video!
- Insinöörisetä
Toyota_hybrid kirjoitti:
Kuinka yksinkertainen olet? Katso tuo video!
Katsot asiaa edelleen vahvoilla hybridilaseilla ja etsit jotain pienenpientä kulmaa jolla voisit todistaa oman agendasi. Sitä kutsuttiin minun lapsuudessani näsäviisaudeksi.
Kun hybridi Yariksella ajaa motarinopeutta pidempään kuin 100 metriä niin kaikki voima pitää ottaa bensavaparista. Akuista ei tuossa tilanteessa ole mitään apua.
Yarisin bensavaparia pitää kierrätää reilusti enemmän kuin 1.000 rpm että siitä saa ulos tarvittavan voiman. En voi uskoa että olisit noin tyhmä vaan selkeästi sinulla on päällimmäisenä halu vängätä asioista. Olen jo muutamaan kertaan todennut että kun kyseessä on perusfysiikka niin nämä eivät ole mielipideasioita. Me kaikki kuolevaiset olemme vain matkustajia fysiikan peruslakien sanellessa säännöt. - selityksen.paikka
Miksi herjaat koko ajan täysin ulkopuolista henkilöä?
- Tojofani
Riippuu ajotyylistä. Päässee alle viiden Spritmonitor. Käykää.
- kohteliaampi.mies
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1287-Yaris_Hybrid.html?powerunit=2
Linkkaaminen on helppoa ja kohteliasta muita kohtaan. Suositeltava tapa. - Tojofani
Tällä palstallako? Niinpä...
- epäkryptikko
Tojofani kirjoitti:
Tällä palstallako? Niinpä...
"Tällä palstallako? Niinpä.."
Mitä tällä tarkoitat? En ymmärrä.
Sano suoraan mitä tarkoitat. - Tojofani
Helmiä sioille.
- kohtelias.mies
Tojofani kirjoitti:
Helmiä sioille.
Sivistynyt ihminen käyttäytyy sivistyneesti sekä seurapiireissä että viidakossa. Vain ulkokultainen muuttaa käyttäytymistään ympäristön mukaan.
- Tojofani
Eikä huomauttele nostaakseen omaa statustaan.
- kohtelias.mies
Tojofani kirjoitti:
Eikä huomauttele nostaakseen omaa statustaan.
Mun status on ok jo ennestään. Annoin vain vinkin että olisi kohteliasta laittaa linkki jos viittaa johonkin. Se helpottaa asiasta kiinnostunutta ja lisäksi nostaa viestin uskottavuutta. Kaikki voittavat, on fiksua lisätä linkki.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi952451Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap262318Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen191968Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663791566- 1061507
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1621267Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2571062- 70981
- 78929
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha174903