Kolme miestä erehtyi Halisiin

Rasismin_arvet

Kolme miestä joutui vahingossa joukkotappeluun Halisissa

Turun Halisissa syttyi sunnuntai-iltapäivällä joukkotappelu, josta poliisi kaipaa lisätietoja. Joukko "ulkomaalaisen näköisiä" miehiä pahoinpiteli kolmea miestä Halisten Paavinkadulla ja Kardinaalinkadulla.

Uhreiksi joutuneiden miesten mukaan nyrkkienheiluttelu alkoi ilman mitään järkevää syytä. Miehet olivat kello yhden tienoilla nousseet linja-autosta Paavinkadulla, kun vihainen väkijoukko hyökkäsi heidän kimppuunsa. Pahantekijät kaatoivat miehet maahan potkien ja lyöden.

Kolmikko pakeni läheiseen rappukäytävään, mutta vihaiset hyökkääjät eivät antaneet periksi. He seurasivat miehiä, heittivät näitä polkupyörällä ja viskasivat yhtä kolmikosta lasipurkilla päähän. Seurauksena oli vertavuotava haava yhden miehen päähän.

Poliisi saapui paikalle sen verran myöhässä, että mystinen rähinäremmi oli ehtinyt jo häipyä paikalta. Uhrit eivät osanneet nimetä tekijöitä tai antaa heistä tarkempia tuntomerkkejä. Mahdollisia silminnäkijöitä poliisi pyytää kirjoittamaan havaintonsa osoitteeseen [email protected].

https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/4128567/Kolme miesta joutui vahingossa joukkotappeluun Halisissa
-----
Miten joudutaan "vahingossa joukkotappeluun"?

24

1385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jarkkesetä

      pitäisi osata vetää johtopäätöksiä tapahtumasta,vai pitääkö pelätä että saa syytteen rasismista.

    • JotainMättää

      Jostain syystä tuota seitsemän ulkomaalaisen miehen ryhmää ei nähdä missään valvontakameroissa. Pyörivät päivittäin tuntikausia Turussa ja onnistuvat välttämään kuvatuiksi tulemisen. Luulisi tallentuneen edes jonkun auton kameraan. Yksityisten henkilöiden kannattaakin alkaa kuvaamaan mahdollisimman monia ryhmiä hyvissä valaistusolosuhteissa. Saattaa ehkäistä jotain.

    • ÄänestäOIKEIN

      Iltalehtipaskojen amatööritoimittajille on kaikki mahdollista! Eivät halunneet kirjoittaa totuutta: "Seitsemän rikastuttajaa hakkasi kolme suomalaista!"

    • Einiinkivapuhuja

      En olisi uskonut Turun sanomien olevan näin suomalaisvihamielinen vaikka heidän unelmahaluistaan olinkik perillä. Sairasta journalismia.

    • Uhriutukaamme

      Onneksi ulkomaalaiset hakkasivat suomalaisia. Muutenhan tämä olisi rassismi.
      Yrittivätkö suomalaiset lökäpöksyt edes heilutella avainnippuja?

    • usud

      Ulkomaalaistaustalla ei ole mitään merkitystä, paitsi perusretkun yksinkertaisessa mielessä.

      • YjväHyväää

        Uhri on vuonna 1982 syntynyt mies. Hänet ilmoitettiin kadonneeksi jo elokuun lopulla. Sekä epäillyn rikoksen uhri että vangittu mies ovat ulkomaalaistaustaisia ja saman maan kansalaisia, Töyräs kertoo.IS


    • omaveikkaus

      Taas 3 rasistia mennyt kännissä uhitelemaan ja haastamaan riitaa ja kun muutama paremmin pukeutunut ojentanut näitä reppanoita niin kauhea haloo.

      Koska nämä rasistipellet oppivat ettei kannata soittaa suutaan ulkomaalaisille , Nämäkun laittavat mokomat pellet nippuun altaaikayksikön.

    • JotainRajaaKiitos

      Kolme Turkulaista haastoi riitaa ja saivat kipeät nenät, ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta.
      Eli, älä vittuile jos et ole valmis painimaan.

    • EnSuvaitseSuvakkeja

      Kylläpäs joku ah niin suvaitsevainen intoutui puolustamaan unelmaansa

      • Matkallakeskiajalle

        Siiderivalas kirjoittaa asiaa. Paikallisessa Kelassa olen nähnyt ohi kävellessäni monta rimppakinttuista pakoloista siiderivalaan kanssa rakentamassa yhteistä tulevaisuutta. Ne ovat kovia tappelemaan - joiltakin morsiamilta on pääkin irronnut, kun suhde ei ole toiminutkaan.


      • Jaana35

        Ampumavälikohtaus Turussa: Mies kieltäytyi antamasta tupakkaa – 25-vuotias mies ampui pistoolilla neljä kertaa

        25-vuotias Robert Tino Allan Hedman on tuomittu Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa tapon yrityksestä.

        Hedman tuomittiin myös törkeästä ryöstöstä, laittomasta uhkauksesta ja ampuma-aserikoksesta.

        Tuomittu oli rikokset tehdessään ehdonalaisessa vapaudessa. Hän sai uusista rikoksista ja jäännösrangaistuksesta yhteensä kuusi vuotta vankeutta.

        Teot tapahtuivat Turussa 25.–26.7.2018.

        Hedman oli pyytänyt uhrilta tupakkaa grillikatoksessa. Pyyntö oli johtanut sanaharkkaan, jonka päätteeksi Hedman ampui uhria kohti neljä laukausta.

        Yksi laukauksista osui uhrin reiteen, yksi polveen ja yksi kyynärvarteen. Yksi laukauksista meni ohi. Uhrin saamat vammat olivat hengenvaarallisia.

        Oikeus määräsi Hedmanin maksamaan uhrille erilaisia korvauksia yhteensä 18 900 euroa. Suurimmat korvaukset tulivat tilapäisestä haitasta, 12 000 euroa, ja kärsimyksestä, 5 000 euroa.

        Ammuskelun jälkeen paikalla ollut mies oli soittamassa hätänumeroon, mutta Hedman ryösti tältä puhelimen aseella uhaten. Tästä tuli tuomio törkeästä ryöstöstä.

        Ampuma-aserikokseen Hedman syyllistyi, koska hän piti ilman lupaa hallussaan 9 millimetrin Tokarev-merkkistä pistoolia ja siihen kuuluvia patruunoita. Pistooli tuomittiin valtiolle menetetyksi.

        Käräjäoikeuden tuomio ei ole vielä lainvoimainen, sillä osapuolet voivat valittaa siitä hovioikeuteen.


      • ÅberginSetä
        Jaana35 kirjoitti:

        Ampumavälikohtaus Turussa: Mies kieltäytyi antamasta tupakkaa – 25-vuotias mies ampui pistoolilla neljä kertaa

        25-vuotias Robert Tino Allan Hedman on tuomittu Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa tapon yrityksestä.

        Hedman tuomittiin myös törkeästä ryöstöstä, laittomasta uhkauksesta ja ampuma-aserikoksesta.

        Tuomittu oli rikokset tehdessään ehdonalaisessa vapaudessa. Hän sai uusista rikoksista ja jäännösrangaistuksesta yhteensä kuusi vuotta vankeutta.

        Teot tapahtuivat Turussa 25.–26.7.2018.

        Hedman oli pyytänyt uhrilta tupakkaa grillikatoksessa. Pyyntö oli johtanut sanaharkkaan, jonka päätteeksi Hedman ampui uhria kohti neljä laukausta.

        Yksi laukauksista osui uhrin reiteen, yksi polveen ja yksi kyynärvarteen. Yksi laukauksista meni ohi. Uhrin saamat vammat olivat hengenvaarallisia.

        Oikeus määräsi Hedmanin maksamaan uhrille erilaisia korvauksia yhteensä 18 900 euroa. Suurimmat korvaukset tulivat tilapäisestä haitasta, 12 000 euroa, ja kärsimyksestä, 5 000 euroa.

        Ammuskelun jälkeen paikalla ollut mies oli soittamassa hätänumeroon, mutta Hedman ryösti tältä puhelimen aseella uhaten. Tästä tuli tuomio törkeästä ryöstöstä.

        Ampuma-aserikokseen Hedman syyllistyi, koska hän piti ilman lupaa hallussaan 9 millimetrin Tokarev-merkkistä pistoolia ja siihen kuuluvia patruunoita. Pistooli tuomittiin valtiolle menetetyksi.

        Käräjäoikeuden tuomio ei ole vielä lainvoimainen, sillä osapuolet voivat valittaa siitä hovioikeuteen.

        Hai! Siinä ment taas Hedmanin suvun hyvä tulinuoli ja tinalo raklo maksakoot sen lovvon kaik takas!


    • Kummallinen.valinta

      Miksi päättäjät ottavat Suomeen muslimeita, vaikka saisivat EU.n luvalla ottaa pakolaisleireiltä kristitittyjäkin.

    • niin_on

      Vahinkoja näköjään sattuu ja pojat on poikia

    • Teen.sitä.työtä

      Muslimit ja niiden uskonnon puolustajat pitää opettaa tavoille. Se tapahtuu vielä Turussakin. Saatte nähdä.

    • KiitosSipilä

      Erällä ostarilla eteläsoomessa katselin tänään Kelassa asioivaa porukkaa. 80% prosenttia asiakkaista oli sellaisia, jotka eivät (eikä vanhempansa eikä isovanhempansa) ole koskaan osallistuneet tämän yhteiskunnan rakentamiseen. Rimppakinttuja geelitukkia ja sitten hiukan vielä tummempia joilla kakarat pyöri jaloissa ja akat niin lihavia että hädin tuskin jaksoi lyllertää mukana. ”Palkkapäivä” kaikilla ja arvatkaa ketkä maksavat.
      Hauska nähdä minne verorahat uppoaa...

    • Natsit olivat porukalla ahdistelleet erivärisiä ja nämä päättivät tehdä "sakinhivutuksen". Ennen turpiinsaajat olivat hiljaa sen jälkeen eivätkä uhoilleet enää.

    • Whitetrash

      Oma moka, mitäs menevät miesalivoimalla haastaan painiin. Urpot

    • geelitukkaturku

      Taas suomijuntit menneet pullistelemaan ulkomaalaisille ja saaneet turpaan, Ettekö te suomalaiset koskaan opi ?

      Hävettää asua täällä Junttilassa, Onneksi ei tarvitse enää kauaa täällä asua. Saan kelasta erinnäköisiä tukia 2200e kk ja makaan sohvalla ja luen lehdistä kun te juntit olette taas ottaneet turpaanne ja hauskinta tässä on kun te juntit maksatte minun makaamisesta.

      • ass.hole

        Etkö lukenut koko juttua? Mukana taisi olla vain maahanmuuttajia.Joku teki oikaisun 26.10. thän juttuun.


    • Menkääkotiin

      Kyllä se vaan niin on että matut ja mamut eivät kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Nuo tuovat vain rikollisuutta maahamme

    • Doping

      Hai Sie, minfossa vankka epäily tapahtuneesta. Ei niin väliä kummallakaan tapauksen osapuolella. Voisi lastata samaan veneeseen.

    • Hirttäjäinen

      Jokos poliisi selvitteli nujakan?

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe