Muistaako joku kappaleen nimeä missä sanat jotenkin näin
"metsämökin ikkuna jänö LAUKKAA laputtaa, sulle suojan tarjoan siis oven kolkutan.."
Oli joku huumoripitoisempi tv ohjelma joka tuli muinoin telkusta
Jänölaulun sanat
12
662
Vastaukset
- Diudiudiuu
Muista ottaa ne bamit
- dftyhjklö
Mikä on "Bamit".....???.....Ei osata edes kirjoittaa oikein
- BamiBami
Ensin muodostetaan piiri ja yksi leikkijä jää piirin keskelle. Tämä alkaa laukata piiriä ympäri muiden laulaessa:
"Tuolta he saapuvat poneillansa, pienillä pulleilla poneillansa. Tuolta he saapuvat poneillansa ja kertoo meille näin:"
Tässä vaiheessa piirin keskellä ollut leikkijä pysähtyy piirissä olevan leikkijän kohdalle ja he tanssivat seuraavasti:
"Vatsa vatsa vatsaa vasten..." jolloin leikkijät hankaavat mahoja vastakkain.
"...kylki kylki kylkeä vasten..." jolloin leikkijät hankaavat kylkiä vastakkain.
"...peppu peppu peppua vasten..." jolloin leikkijät hankaavat peppuja vastakkain.
"...ja kertoo meille näin."
Sitten leikkijät lähtevät yhdessä kiertämään piiriä ja laulu alkaa alusta. Nyt kumpikin äsken tanssineista lähtee kiertämään piiriä ja alkavat tanssia omalle kohdalle jääneiden kanssa, jonka jälkeen kaikki neljä lähtevät kiertämään piiriä jne. Leikki loppuu kun kaikki ovat saaneet tanssia.
- muistiVirkistyy
et oo ollut tarkkaavainen nuorena
- Diudiudiuu
Niin ku ei muutkaan laukaan uusavuttomat.
- LoruLirkku
Onko kukaan lukenut sitä runoa että "Altaalla maltaalla"? Senkin sanat kadoksissa..
- Jepjepp
Kyllä kiljussa pitää maltaita olla ja mieluusti 60.litran pönikässä tehtynä
- Paljonlaulettujaleikitty
Kas metsämökin ikkunaa, sielt tonttu ulos kurkistaa. Jänis laukkaa laputtaa ja oveen kolkuttaa. Auta, auta pyydän sua, metsämies kun vainoo mua! Sulle suojan tarjoan, siis kätes ojenna!......Laulu on laululeikki, johon kuuluu käsiviittomat. Näin olen minä sen oppinut.
- Daidaidai
Huiteletko pitkin kyliä puskaradio
- LoruLoru
Kiitos vastauksesta, nyt on sanat hallussa siellä!
- ForYourSkinGAY
Laulua laulettiin myös jossain pirkka pekka peteliuksen tv showssa muistaakseni.
- RumpaliPoika
Soittiko se siinä tv showssa vielä jotain peltirumpua en muista..?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst29514672Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1794256PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1363903Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun4541894Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1861885En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O351756Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn521385Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais1531247Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok661163Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81161