Minua on jo pitkään kiehtonut ajatus muuttaa espanjaan ainakin osaksi vuotta asumaan, mutta vielä on rohkeus ja varallisuuskin ollut sitä vastaan, työllistyminen on yksi tärkeä seikka mikä pitäisi luonnistua. Olisi kivaa lukea miten te, jotka asutte siellä espanjassa ja aurinkorannikolla jossain päin olette aikoinaan päätyneet sinne muuttamaan?
Oliko se rakkautta ensisilmäyksellä espanjaan vai pidemmän ajan pohdinnan tulos tai sattuman kauppaa?
Ei kulu päivääkään, ettenkö mieti edes hetken pääsisinpä espanjaan asumaan. Olen silmittömän ihastunut maahan, mutta en tiedä onko kyseessä vain yhden reissun pohjalta tehty mielikuva ja ihastuminen, jaksaisinko oikeasti kuukausia siellä. Vai haaveilenko vaan. Onko koskaan koti-ikävää suomeen?
Itse kärsin ajoittain aika kovistakin kivuista ja säryistä, kaamosmasennuksesta tai kaamosväsymyksestä ehkä pikemminkin, silloin kun kävimme siellä aurinkorannikolla tammikuussa muutama vuosi sitten. Ei särkenyt mistään ja se oli uskomattoman upea olotila, minulle on jopa jotkut lääkärit suositelleet muuttamista etelään ja välimeren ruokavaliota fibromyalgiaan. Mitä enemmän ikää tulee ja jokainen syksy täällä suomessa huomaan kipujen aina palaavan ja hämärät päivät vetää apeaksi.
Sitä hanakammin alan kaipaamaan aurinkoa ja lämpöä 20 tai vähän ylikin. Rannikko on varmaan talvella kylmä sekin, kanariansaaria monet suosittelee jos kaipaa tasaisempaa lämpötilaa ympärivuoden. Minua kuitenkin jotenkin vetää puoleensa mantere...
Jos jaksatte ja viitsitte, niin kertokaa omia kokemuksianne. Minusta on mielenkiintoista lukea mm. blogeja sinne muuttaneilta...voisi jopa olla mukavaa joskus vaihtaa pari sanaa jonkun siellä asuvan kanssa. Miten te siellä asiat näette ja koette, nyt kun asutte siellä, pois suomesta. Ruoka ainakin on tuoretta ja halvempaa kun täällä suomessa?
Kauniita vaatteitakin sieltä espanjasta saa, tilaan erään myyjän kautta vaatteita espanjasta. Saa värikkäitä ja erilaisia kamppeita, kun kotikaupoista. :)
Millaista seutua muute Torreblanca on, muun muassa asua?
Miten päädyitte asumaan espanjaan?
aurinkofani
0
88
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412665Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4092180Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212056Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau171775Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1391736Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371669Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211143Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01132- 741039
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63925