Kirja jonka luin uudestaan.

HenriCharriere

Eli kysymys otsikon mukaan ja pienet perustelut että miksi.

Itse en ole kovin kova lukemaan kirjoja. Jos luen kirjan niin sen pitää olla tositapahtumiin perustuva ja se tietenkin supistaa valikoimaa aika rajusti.

Itselleni se The Kirja on vanki nimeltä Papillon, jonka olen lukenut kolmeen kertaan noin kymmenen vuoden välein. Vankila kirjat on sinällään jo kiehtovia, koska se on niin oma maailmansa. Kirja on hyvin kirjoitettu eikä sitä ole helppo laskea käsistä.

Olen lukenut myös Blanco kirjan joka kertoi papillonin paon jälkeisestä elämästä(toivottavasti muistin kirjan nimen oikein)

6

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T_So

      Lukuisia joita tullut luettua useaan kertaan, mutta tässä pari.

      Veren vangit > lukenut noin ööö... monta kertaa. Hyvin kirjoitettu, miellyttävä tarina.

      Dragonlance kronikat > lukenut tämänkin sarjan jokusen kerran. Ensimmäisen kerran joskus 90-luvulla ja sen jälkeen pari kertaa. Viihdyttävä, hauska, siihen aikaan ehdottomasti parhaita fantasiasarjoja. Muistaakseni myös ensimmäinen kirjasarja jonka ostin itselleni.

      Dostojevski idiootti > klassikko

      Taru Sormusten herrasta > Sukutarina, ei lienee vaadi enempiä selityksiä

      Lee Child sarja > omistin kaikki nuo sarjan kirjat, luin pari kertaa kaikki, koska hauskaa äijä fantasiaa. Viihdyttävästi kirjoitettu.

      Ouspensky: Sirpaleita tuntemattomasta opetuksesta > pistää ajattelemaan ja ihmettelemään

      Faol: no.. rustattiin tommonen ni pakkohan se oli lukea ja ainoa kirja jonka olen lukenut yli 10 kertaa. Nyt menossa sama kirja englanniksi.

    • T_So

      Unehtui listalta:
      Hacking exposed, network security secrets and solutions > todella hyvä kirja, paljon asiaa ja hyvin kirjoitettu, mukaansatempaava :)

      ja tietty nuo kaikki exam guidet, esim: CISSP jne.. mutta jos tietoturva kiinnostaa, niin melkein suosittelisin ensin tuota yllä mainittua.

    • kvtokyk

      Kalle Päätalon Juuret Iijoen törmässä -kirjasarjaa olen lukemassa toista kertaa.

      Nyt olen 18. osassa sivulla 100. On elämänmakuista kerrontaa vahvan omaeläkerrallisen näkökulman kera.

    • Papillonin olen minäkin tainnut lukea vähintäänkin pariin kertaan. Muita vähintään tuplasti luettuja ovat olleet "Täällä pohjan tähden alla", "Shogun", ja "Taru sormusten herrasta". Muistan lapsena lukeneeni myös "Veljeni leijonamielen" useampaan kertaan.

    • Veetupeetu

      Minulla on tapana lukea kaikki hyvinä pitämän kirjat moneen kertaan. Viimeisimpinä kategoriaan ovat päässeet Yuval Noah Hararin historiallis-filosofis-futuristiset puolitieteelliset julkaisut ihmisyyden historista, tulevaisuudesta ja nykyisyydestä. Sapiens muutti käsitykseni ihmiskunnan historiasta, Homo Deus avasi silmiä mahdollisiin tulevaisuuksiin ja 21 oppituntia antoivat pohdittavaa tähän päivään.

      Romaanipuolella Arturo Perez-Reverten tuotanto on ansainnut monta läpilukua. Paras on minusta ihastuttavan moraaliton ja erittäin hyvin suomennettu Etelän kuningatar. Merikartta ja Yhdeksäs portti ovat kanssa kärkipäässä, samaten Flaamilainen taulu.

      Umberto Econ vähemmän tunnetun Foucaultin heilurin lukemisesta onkin jo tovi. Alun sekavan pohdinnan jälkeen siitä muotoutuu loistavasti ihmiskunnan merkityksenhaulle irvaileva ”dekkari”. Taidanpa ottaa sen seuraavaksi lukuun.

    • Anonyymi

      Juhani Ahon Juha on pienoisromaani, joka meidät pakotettiin aikanaan lukemaan koulussa. Olimme liian nuoria ymmärtämään koko tarinaa, sen sijoittuminen jonnekin kamalan kaukaiseen aikaan ja johonkin ihmeelliseen Itä-Karjalaan oli ylivoimaista silloin meille, ei kiinnostanut. Luin sen puolihuolimattomasti, niin kuin suunnilleen kaikki muutkin. Kun siitä oli sitten pakko tehdä referaatti.

      Nuorena aikuisena sitten ajattelin, että täytyyhän minun tuo nyt kunnolla lukea, jos vaikka siitä jo jotain ymmärtäisinkin. Ja se vei mukanaan heti ensimmäiseltä sivulta asti.
      Olen lukenut sen varmaan kymmeniä kertoja elämäni aikana. Aina löydän siitä jotain uutta puolta, vaikka olen sen niin hyvin lukenut, että ulkoakin muistan pitkiä pätkiä. Pidän sitä Ahon parhaana teoksena, vaikka hänellä onkin valtava määrä kirjallista antia. Myös Papin Tytär ja Papin rouva on erittäin hyviä minusta. Lastuihin en kyllästy ikinä.
      Juhassa Aho osasi rakentaa täydellisen tarinan, jossa loppujen lopuksi kaikki olivat uhreja. Mielenkiintoista tietää, että kirja oli aikansa kohukirja ja sai runsaasti kielteistä palautetta, mutta lähinnä kriitikoilta ja Shemeikan suvulta, kansa puolestaan otti kirjan ilomielin vastaan. Minut se johdatti Ahon suureksi faniksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe