Tutkanpaljastusohjelman laillisuus

lainkuuliainenkin

Nykyään saa esim. play-kaupasta ladattua android-puhelimeen radarbot-ohjelman, jonka kerrotaan olevan ihan laillinen. Se siis ilmoittaa myös liikkuvat kamerat ja säästää vuodessa monia satasia.

33

10992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laillistajovuosikausia

      Tää ominaisuus on ollut navigaattoreissa jo vuosikausia. Ei siis mitään uutta:D

    • Tutkaton

      Nimestä huolimatta ei paljastane tutkia, vain (kiinteät) kamerat.

      Tutkien paljastaminen, jos sellainen on, ilmeisesti perustuu käyttäjien ilmoituksiin (samoin liikkuvien ja käytöstä olevien kameroiden).

      • kehityskehittyy

        On muuten tarkka nopeusmittarinakin, jos vertaa esim. auton omaan mittariin. Ei enää tarvittaisi mittarintarkistusnäyttöjä kuin Lumian omistajille.


      • gpstarkka
        kehityskehittyy kirjoitti:

        On muuten tarkka nopeusmittarinakin, jos vertaa esim. auton omaan mittariin. Ei enää tarvittaisi mittarintarkistusnäyttöjä kuin Lumian omistajille.

        Gps on mitannut tarkan nopeuden jo 2000-luvun alusta. Eli ei uusi juttu.


      • niinluulisin

        Kun ajoin eilen Porista Turkuun Rauman kautta, ilmoitti usein ylimääräisistä nopeuskameroista, joita ei missään näkynyt ja pyysi ajamaan kuuttakymppiä, vaikka rajoitus oli 80km/h. Ihme juttu, vai tuliko niin usein siviilipoliiseja vastaan.


      • tuonhavainnut
        niinluulisin kirjoitti:

        Kun ajoin eilen Porista Turkuun Rauman kautta, ilmoitti usein ylimääräisistä nopeuskameroista, joita ei missään näkynyt ja pyysi ajamaan kuuttakymppiä, vaikka rajoitus oli 80km/h. Ihme juttu, vai tuliko niin usein siviilipoliiseja vastaan.

        GPS kyllä tyhjentää kännykän akun, jos viisi tuntiakin on ajomatkaa. Pitää siis kytkeä sytkärilaturi toimintaan.


      • Anonyymi
        niinluulisin kirjoitti:

        Kun ajoin eilen Porista Turkuun Rauman kautta, ilmoitti usein ylimääräisistä nopeuskameroista, joita ei missään näkynyt ja pyysi ajamaan kuuttakymppiä, vaikka rajoitus oli 80km/h. Ihme juttu, vai tuliko niin usein siviilipoliiseja vastaan.

        Ne kamerat voivat olla vastaantuleville ainakin minulla hälyttää vastaantulijoitten kameroista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne kamerat voivat olla vastaantuleville ainakin minulla hälyttää vastaantulijoitten kameroista

        Minulla ei hälytä. Ei ainakaan Here. Joskus kokeilemani Sygic muistaakseni hälytteli toisen puolen kameroistakin.


      • Anonyymi

        Nykyään Google Maps sisältää kameratiedot ainakin joistakin osista suomea.


      • Anonyymi
        niinluulisin kirjoitti:

        Kun ajoin eilen Porista Turkuun Rauman kautta, ilmoitti usein ylimääräisistä nopeuskameroista, joita ei missään näkynyt ja pyysi ajamaan kuuttakymppiä, vaikka rajoitus oli 80km/h. Ihme juttu, vai tuliko niin usein siviilipoliiseja vastaan.

        Kännykkään saa nykyään softan, joka varoittaa Turkua lähestyttäessä sekä kehottaa tekemään U-käännöksen.

        Näin vältät em. vahingon toistumisen.


      • Anonyymi
        gpstarkka kirjoitti:

        Gps on mitannut tarkan nopeuden jo 2000-luvun alusta. Eli ei uusi juttu.

        Ei ei ole uusi ei.
        Muistan vaan, kun tulin taksilla jostain kotiin. Autossa oli GPS ja se näytti auton paikan.
        Oli huvittava katsella, kun auto kulki pellolla pari sataa metriä moottoritien sivussa.

        Aina kun tultiin asuinalueelleni piha-alueelle niin GPS sammui, eikä näyttänyt yhtään mitään.

        Olin lainannut auton naapurilta ja siinä oli irrallinen GPS. Olin parkissa erään liikkeen vieressä. GPS näytti oikein, mutta tuli yllättävä sadekuuro. Silloin GPS sekosi ja väitti, että olin parkissa keskellä merta. Lähin merenlahti oli runsaan klometrin päässä.

        GPS osaa näyttää nopeuden ja matkan, sekä tuloajan, jos nopeus on tasainen, mutta eri GPS laitteet antaa eri tuloksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ei ole uusi ei.
        Muistan vaan, kun tulin taksilla jostain kotiin. Autossa oli GPS ja se näytti auton paikan.
        Oli huvittava katsella, kun auto kulki pellolla pari sataa metriä moottoritien sivussa.

        Aina kun tultiin asuinalueelleni piha-alueelle niin GPS sammui, eikä näyttänyt yhtään mitään.

        Olin lainannut auton naapurilta ja siinä oli irrallinen GPS. Olin parkissa erään liikkeen vieressä. GPS näytti oikein, mutta tuli yllättävä sadekuuro. Silloin GPS sekosi ja väitti, että olin parkissa keskellä merta. Lähin merenlahti oli runsaan klometrin päässä.

        GPS osaa näyttää nopeuden ja matkan, sekä tuloajan, jos nopeus on tasainen, mutta eri GPS laitteet antaa eri tuloksia.

        Pitää aina muistaa GPS:n olevan vain radiovastaanotin jossa sisäinen laskin ja näyttö ja jos vastaanotto satelliitteihin katkoo on laskimen tulos mitä sattuu joka sitten näkyy näytöllä paikannuksen epämääräisyytenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää aina muistaa GPS:n olevan vain radiovastaanotin jossa sisäinen laskin ja näyttö ja jos vastaanotto satelliitteihin katkoo on laskimen tulos mitä sattuu joka sitten näkyy näytöllä paikannuksen epämääräisyytenä.

        GPS toimii huonosti, jos autossa on ns. aurinkosuojalasit. Ne blokkaa lämpösäteilyn ohella radiotaajuuksia. Sama ongelma 2000-luvun talojen ikkunoissa = kännykkä kuuluu huonosti.

        GPS paikannus on epätarkkaa tai joskus täysin mahdotonta, kun ajetaan kaupungissa korkeiden talojen välissä tai kapeaa metsätietä puiden keskellä. GPS signaali on lyhytaaltoista eikä se oikein läpäise mitään esteitä. Pitäisi olla "näköyhteys" vähintään 3 satelliittiin ja näiden satelliittien pitäisi vielä olla sopivasti eri puolella taivasta, jotta paikannus toimii. Lisäksi satelliittien olisi hyvä olla eri suunnissa. Se ei paljoa auta, jos ovat kaikki yhdessä nipussa.... käytännössä paikannus toimii kunnolla vasta sitten, kun löytyy 5 satelliittia.

        Nykyään tässä vähemmän haasteita, kun moni navigaattori osaa hyödyntää useamman järjestelmän satellitteja.

        15+ vuotta sitten oli aikamoista konttaamista näiden kanssa. Ongelmia oli sekä laitteissa (hitaita/bugisia) että kartta-aineistossa. Plus siinä, ettei silloin härvelit hyödyntäneet kuin GPS signaalia ja välillä oli liian vähän satelliitteja näkyvissä.

        Autojen oma navigaattorit osaavat hyödyntää myös matkamittaria eli päivittävät auton sijantia kartalla, vaikka GPS tippuisi välillä pois pelistä esim tunnelissa ajettaessa.


    • Anonyymi

      Olisi varmaan helpompaa ja rennompaa ajella nopeusrajoitusten mukaan. Mutta kukin tietty tavallaan.

      • Anonyymi

        Ei se Suomessa ole niinkään helppoa, koska nopeusrajoitukset vaihtuvat usein ja täysin epäloogisesti. Varsinkin kaupungeissa ei tiedä koskaan onko 30, 40 vai 50 rajoitus. Maantiepätkillä taas nuo "turvakamerat" on asetettu kätevästi alamäen alle, jota ennen on rajoituksen pudotus. Mielellään sitä jarruttelisi moottorilla, mutta poljetaan sitten jarrupölyä taivaalle.

        Monessa muussa Euroopan maassa ei ole lähdetty pelleilemään nopeusrajoitusten kanssa samalla tavalla. Autoilijan näkövinkkelistä Suomi on melko paska maa. Vielä kun saadaan tie- ja lauttamaksut niin on täydellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se Suomessa ole niinkään helppoa, koska nopeusrajoitukset vaihtuvat usein ja täysin epäloogisesti. Varsinkin kaupungeissa ei tiedä koskaan onko 30, 40 vai 50 rajoitus. Maantiepätkillä taas nuo "turvakamerat" on asetettu kätevästi alamäen alle, jota ennen on rajoituksen pudotus. Mielellään sitä jarruttelisi moottorilla, mutta poljetaan sitten jarrupölyä taivaalle.

        Monessa muussa Euroopan maassa ei ole lähdetty pelleilemään nopeusrajoitusten kanssa samalla tavalla. Autoilijan näkövinkkelistä Suomi on melko paska maa. Vielä kun saadaan tie- ja lauttamaksut niin on täydellistä.

        Jos joillekin on vaikeaa noudattaa rajoituksia, niin sitten voi miettiä, ovatko tällaiset henkilöt edes ylipäätään sopivia auton kuskiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joillekin on vaikeaa noudattaa rajoituksia, niin sitten voi miettiä, ovatko tällaiset henkilöt edes ylipäätään sopivia auton kuskiksi.

        Järkiautoilijalla on puusilmät ja puupalikka.

        Puusilmät on päässä ja niiden ansiosta järkiautoilija välttyy näkemästä tarpeettomia asioita, kuten liikennemerkit, jalankulkijat ym. Puusilmien ansiosta järkiautoilija voi ajaa 40 rajoitusaluella 70 km/h (80 datsunin mittarin mukaan) ja 100 rajoitusaluelle 70 km/h (80 datsunin mittarin mukaan).

        Puupalikka on kaasupolkimen alla. Puupalikka on mitoitettu niin, että "rajoitinta vasten ajettaessa" auto kiihtyy turvallisen hitaasti - 40 km/h saavuttamiseen tarvitaan korttelin matka, 0-60 km/h ottaa minuutin. Ja huiput tosiaan, tasamaalla, jotain 70 luokkaa.

        Hätätilanteita varten puupalikassa on naru, jonka avulla sen saa vetäistyä pois polkimen alta. Hätätilenne syntyy, kun joku uhkaa mennä ohi. Ohituskaistojen kohdalla on aina hätätilanne = palikka poistetaan ja nopeus nostetaan 110-130 lukemiin. Muutoin körötetän 70 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joillekin on vaikeaa noudattaa rajoituksia, niin sitten voi miettiä, ovatko tällaiset henkilöt edes ylipäätään sopivia auton kuskiksi.

        Pelkurit ajaa rajoitusten mukaan muut niin kuin haluaa se faktaa


      • Anonyymi

        Helpompaa ja rennompaa, ei pidä paikkaansa. On se niin mukava ajaa, kun ilmoittaa paikallisen nopeuden. Voi katsella, vaikka kauniiden naisten sääriä ja kasvoja, kun tihruta jokaista nopeusrajoitustolppaa.
        Kokeilin, ajamalla Tampereelta Rovaniemelle ilman, että Radarbot oli päällä. Suoraan sanoen kaasujalka väsyi, kun piti olla niin herkällä.
        Muun liikenteen seuraaminen oli selvästi vajavaista.
        Liikennesääntöjä uudistettaessa, pitää lakia muuttaa, niin, että kaikissa autoissa olisi tutkanpaljastin, mikä ilmoittaa ajoissa muuttuvan nopeuden.
        Uskon että liikenneonnettomuudet vähenisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joillekin on vaikeaa noudattaa rajoituksia, niin sitten voi miettiä, ovatko tällaiset henkilöt edes ylipäätään sopivia auton kuskiksi.

        Onhan se turvallisempaa, kun on merkki nopeuden vaihtumisesta, että sanotaan ääneen nopeuden vaihtumisesta.
        SIIS TUPLAVARMISTUS!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joillekin on vaikeaa noudattaa rajoituksia, niin sitten voi miettiä, ovatko tällaiset henkilöt edes ylipäätään sopivia auton kuskiksi.

        On paljon helpompi ajaa autoa, kun puhuva ääni ilmoittaa nopeuden vaihtuvan.
        Vilkaassa liikenteessä on seurattava autoliikennettä, että myös jalankulkioita.
        Yleensä kamerat on risteysalueella, missä nopeudet vaihtuu. Liikennemerkki tolpparivi on joskus naurettava. Se on niin rentoa ajaa, kun automaatti ilmoittaa tutkat että nopeuden.
        Risteysalueella huomaa jalankulian paremmin.
        Joskus liikennemerkki on peittynyt räntäroiskeesta, joten puusilmä ilmoittaa nopeusrajoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkiautoilijalla on puusilmät ja puupalikka.

        Puusilmät on päässä ja niiden ansiosta järkiautoilija välttyy näkemästä tarpeettomia asioita, kuten liikennemerkit, jalankulkijat ym. Puusilmien ansiosta järkiautoilija voi ajaa 40 rajoitusaluella 70 km/h (80 datsunin mittarin mukaan) ja 100 rajoitusaluelle 70 km/h (80 datsunin mittarin mukaan).

        Puupalikka on kaasupolkimen alla. Puupalikka on mitoitettu niin, että "rajoitinta vasten ajettaessa" auto kiihtyy turvallisen hitaasti - 40 km/h saavuttamiseen tarvitaan korttelin matka, 0-60 km/h ottaa minuutin. Ja huiput tosiaan, tasamaalla, jotain 70 luokkaa.

        Hätätilanteita varten puupalikassa on naru, jonka avulla sen saa vetäistyä pois polkimen alta. Hätätilenne syntyy, kun joku uhkaa mennä ohi. Ohituskaistojen kohdalla on aina hätätilanne = palikka poistetaan ja nopeus nostetaan 110-130 lukemiin. Muutoin körötetän 70 km/h.

        Automatiikkaa kehitetään jatkuvasti, jotta liikenne sujuisi paremmin, siihen kuuluu myös ääni, joka ilmoittaa nopeuden vaihtuvan.
        Kyllä kansalaisten holhoaminen tulee kalliiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On paljon helpompi ajaa autoa, kun puhuva ääni ilmoittaa nopeuden vaihtuvan.
        Vilkaassa liikenteessä on seurattava autoliikennettä, että myös jalankulkioita.
        Yleensä kamerat on risteysalueella, missä nopeudet vaihtuu. Liikennemerkki tolpparivi on joskus naurettava. Se on niin rentoa ajaa, kun automaatti ilmoittaa tutkat että nopeuden.
        Risteysalueella huomaa jalankulian paremmin.
        Joskus liikennemerkki on peittynyt räntäroiskeesta, joten puusilmä ilmoittaa nopeusrajoituksen.

        Viisas kommentti! On huomattavasti rennoppaa ajaa, kun nopeus ilmoitetaan myös äänellä.
        Ehdotan, että kaikkiin uusiin myytäviin autoihin on pakollinen , puhuva nopeusrajoitus. Se on tulevaisuutta.
        Eihän nopeusrajoituksen tarkoitus ole saada valtiolle suuret tulot, vaan vähentää liikenneonnettomuuksia.
        Tutkanpaljastajat ei pitäisi olla kielletty, koska ne vähentää liikenneonnettomuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisas kommentti! On huomattavasti rennoppaa ajaa, kun nopeus ilmoitetaan myös äänellä.
        Ehdotan, että kaikkiin uusiin myytäviin autoihin on pakollinen , puhuva nopeusrajoitus. Se on tulevaisuutta.
        Eihän nopeusrajoituksen tarkoitus ole saada valtiolle suuret tulot, vaan vähentää liikenneonnettomuuksia.
        Tutkanpaljastajat ei pitäisi olla kielletty, koska ne vähentää liikenneonnettomuuksia.

        Eihän puhelimessa mitään tutkanpaljastinta ole, vaan Google Mapsiin on merkitty pönttöjen paikat. Oikeat tutkapaljastimet pitää olla ehdottomasti kielletty, koska muuten kusipäät kaahaavat järjettömillä ylinopeuksilla, eivätkä jää siitä kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkurit ajaa rajoitusten mukaan muut niin kuin haluaa se faktaa

        Kyllä kokemuksen mukaan juuri ylinopeutta ajavat tyypit pelkää eniten.
        Ruskeaa viivaa pukkaa pöksyihin partion tullessa kohdalle. Ollaan niin korvat luimussa että.
        Sama peltipoliisin kohdalla.
        Syrjäteillä joissa ei virkavaltaa näy, käyttäydytään näyttävästi ja kanssa-autoilijoita "rangotaan" ohituksilla jne.

        Mutta toisaalta, lisääntyvä määrä liian hiljaa ajavia on myös nouseva trendi.
        On se hurjaa kun sivutieltä eteen kääntyy köröttelijä joka sykkii vain omalle pikku maailmalleen. Pää ei käänny ja vilkut ei toimi. Mutta pisteestä A edetään pisteeseen B ja muut yrittää varoa ettei haavereita synny.


    • Anonyymi

      Helpointa on noudattaa nopeusrajoituksia. Minä noudatan ja olen aina päässyt perille sinne minne olen ollut matkalla.

    • Anonyymi

      Eiköhän google maps olis siinä tapauksessa myös laiton

      • Anonyymi

        Joudun liikkumaan paljon Helsingin ja Kuusamon väliä.
        Kyllä se ottaa pattiin, kun suora levä hyväkuntoinen tie, josta on puut ja puskat raivattu 20m. kummaltakin puolelta. Nopeusrajoitus 60-80 kmh.
        Minusta se on suorastaan kiusantekoa.
        Nopeuskamera on ujutettu jokunen mainoskilven taakse tai muuten hieman piiloon.
        Tanska on taajaan asuttu ja siellä ajetaan 130 moottoritiellä ja Saksassa160.
        Suomi on suuri maa ja matkat pitkiä. Nopeudet on alimitoitettuja.
        Ravihevoset on oiva kulkuneuvo suomen teille.
        Suomessakin aika on rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joudun liikkumaan paljon Helsingin ja Kuusamon väliä.
        Kyllä se ottaa pattiin, kun suora levä hyväkuntoinen tie, josta on puut ja puskat raivattu 20m. kummaltakin puolelta. Nopeusrajoitus 60-80 kmh.
        Minusta se on suorastaan kiusantekoa.
        Nopeuskamera on ujutettu jokunen mainoskilven taakse tai muuten hieman piiloon.
        Tanska on taajaan asuttu ja siellä ajetaan 130 moottoritiellä ja Saksassa160.
        Suomi on suuri maa ja matkat pitkiä. Nopeudet on alimitoitettuja.
        Ravihevoset on oiva kulkuneuvo suomen teille.
        Suomessakin aika on rahaa.

        Raveista voi saada rahaa.


    • Anonyymi

      Jess. Täysin laillinen ladata puhelimeen. Mutta sitä ei saa sitten viedä moottorikäyttöiseen ajoneuvoon. Siis jos tuo tutkanpaljastin on ajoneuvossa - se on sit laiton!
      Noin on.

    • Anonyymi

      Keskustelu on täysin per.
      Viimeinen kommentti koalitio alkuperäistä kysymystä, mutta kommentti on virheellinen.
      Puhelimeen ladattava tutkanpaljastin on laillista käyttää!!!

    • Anonyymi

      a) Tähän teknologian kehitykseen otan sähköinsinöörinä sen verran kantaa, että itse olen poistanut ns. "turvaistuinhälyt" omasta autostani, koska en koe niisä olevan, kuin riesaa, b) erilaisia tutkanpaljastimia on ollut vuosia käytössä ja se, että kuski säästää rahaa ei ole keneltäkään mitään pois. c) aina on olemassa joku tahvo, joka mällää autonsa vaikka alinopeutta putputellen (käsittääkseni nämä puheet autoihin installoitavista "pakollisista alkometreista" tyssäsivät siihen, kun PK- seudulla yms. suuremmissa kaupungeissa rattijupoumukset ovat aiheutettu jollakin muulla, kuin liuottimilla niin kasvavaan tahtiin, ettei niistä olisi hyötyä. d) tämä valtio rokottaa niin järisyttäviä summia esim. minulta, kun lasketaan yli 5000€ bruttona tienaavan hlö:n verot = -50%, niin jos elätän paraikaa 4000€:lla ties kuinka monen addiktin ja moniongelmaisen "väkinäisen ylläpidon" ja koitan sitten lopuilla elättää kolmelapsisen perheeni, ei minulle jää sukanvarteen näiden jatkuvien hintojenkorotusten jälkeen pennin hyrrää, joilla alkaisin vielä joitakin ylim. sakkoja makselemaan. En ole eläessäni yhtäkään ylinopeus-, tai kirjastotädiltäkään myöhään palautetuista kirjoista sakkoa saanut, joten en tiedä, olisiko em. sovelluksesti mitään haittaa/hyötyä omakoht. arjessani. Kun nykypäivänä pitäisi olla joka ikisen asian toteuttamiseksi jokin sovellus ladattuna puhelimessa ihan huoltoaseman saniteettitiloihin pääsyäkin varten, joten itse vältän turhia sovelluksia, sillä ne ovat juurikin se syy, miksi puhelimet alkavat takkuilemaan n. vuoden kuluttua ts. kun lataas sovelluksen, sitä pitäisi olla päivittämässä kuukausittain. Mitä enempi niitä lataat, sitä enempi puhelimesi muisti takkuaa. Itselläni on tällainen ihan perus One+ Nord 2T 5G, maksoi n. vuosi sitten 300€, ja ottaen huomioon panssarikuoret ym. jotka suojaavat laitetta ulkop. tekijöiltä, niin 128Gt muisti + lisämuisti ja 50MP+8MP+2MP ja takana 32MP kamerat, nämä älylelut kehittyvät niin vikkelään tahtiin, että näin "siististi" ylläpidettynä tällainenkin vekotin pelittää monta vuotta. Muistan 1. älypuhelimeni, joka oli Damsung Galaxy S(1), jossa oli 5MP kamera ja kaikki olivat aivan ihmeissään 2010, että "minkä härvelin olet NASA:lta nyysinyt", niin en itse yli 300€:n puhelinta lähde edes hankkimaan. Kaikki kollegat elvistelevät, minkä Iphone 61:n ovat ostaneet, mutta eivätpä niiden kameralla napattuja kuvia ihmis-silmä erota, eikä niiden 800€ hintakaan ole arvon mukainen huomioiden sen, että parin vuoden päästä nekin vaativat resetointia, eivätkä sen enempää kestä jäädä panssarivaunun alle, kuin tämäkään. Mutta anyway, joku kommentoi, että soveölus on puhelimessa laillinen, kunhan sitä ei käytä autossa, no puhelimeen poliisilla ei ole oikeutta kajota - ja vaikka luvatta kajoaisivat, siitä jää jälki, kun sen osaa paikantaa. Em. toimintaan vaadittaisiin jo niin vakava rikosepäily, että sitten se olisikin poliisi, joka ostuu syytetyn penkillä - mikä ei valitettavasti ole uusi näky nykysuomessa.

    • Anonyymi

      Poliisin nopeustutka kyllä herjaa, jos tunnistaa tutkanpaljastimen. Tutkivat sitten auton, jos epäily tulee...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4247
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3465
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3080
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2568
    5. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2227
    6. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1999
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1959
    8. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1817
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      394
      1516
    10. Huomenta kulta

      En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1328
    Aihe