Tutkanpaljastusohjelman laillisuus

lainkuuliainenkin

Nykyään saa esim. play-kaupasta ladattua android-puhelimeen radarbot-ohjelman, jonka kerrotaan olevan ihan laillinen. Se siis ilmoittaa myös liikkuvat kamerat ja säästää vuodessa monia satasia.

26

8319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laillistajovuosikausia

      Tää ominaisuus on ollut navigaattoreissa jo vuosikausia. Ei siis mitään uutta:D

    • Tutkaton

      Nimestä huolimatta ei paljastane tutkia, vain (kiinteät) kamerat.

      Tutkien paljastaminen, jos sellainen on, ilmeisesti perustuu käyttäjien ilmoituksiin (samoin liikkuvien ja käytöstä olevien kameroiden).

      • kehityskehittyy

        On muuten tarkka nopeusmittarinakin, jos vertaa esim. auton omaan mittariin. Ei enää tarvittaisi mittarintarkistusnäyttöjä kuin Lumian omistajille.


      • gpstarkka
        kehityskehittyy kirjoitti:

        On muuten tarkka nopeusmittarinakin, jos vertaa esim. auton omaan mittariin. Ei enää tarvittaisi mittarintarkistusnäyttöjä kuin Lumian omistajille.

        Gps on mitannut tarkan nopeuden jo 2000-luvun alusta. Eli ei uusi juttu.


      • niinluulisin

        Kun ajoin eilen Porista Turkuun Rauman kautta, ilmoitti usein ylimääräisistä nopeuskameroista, joita ei missään näkynyt ja pyysi ajamaan kuuttakymppiä, vaikka rajoitus oli 80km/h. Ihme juttu, vai tuliko niin usein siviilipoliiseja vastaan.


      • tuonhavainnut
        niinluulisin kirjoitti:

        Kun ajoin eilen Porista Turkuun Rauman kautta, ilmoitti usein ylimääräisistä nopeuskameroista, joita ei missään näkynyt ja pyysi ajamaan kuuttakymppiä, vaikka rajoitus oli 80km/h. Ihme juttu, vai tuliko niin usein siviilipoliiseja vastaan.

        GPS kyllä tyhjentää kännykän akun, jos viisi tuntiakin on ajomatkaa. Pitää siis kytkeä sytkärilaturi toimintaan.


      • Anonyymi
        niinluulisin kirjoitti:

        Kun ajoin eilen Porista Turkuun Rauman kautta, ilmoitti usein ylimääräisistä nopeuskameroista, joita ei missään näkynyt ja pyysi ajamaan kuuttakymppiä, vaikka rajoitus oli 80km/h. Ihme juttu, vai tuliko niin usein siviilipoliiseja vastaan.

        Ne kamerat voivat olla vastaantuleville ainakin minulla hälyttää vastaantulijoitten kameroista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne kamerat voivat olla vastaantuleville ainakin minulla hälyttää vastaantulijoitten kameroista

        Minulla ei hälytä. Ei ainakaan Here. Joskus kokeilemani Sygic muistaakseni hälytteli toisen puolen kameroistakin.


      • Anonyymi

        Nykyään Google Maps sisältää kameratiedot ainakin joistakin osista suomea.


      • Anonyymi
        niinluulisin kirjoitti:

        Kun ajoin eilen Porista Turkuun Rauman kautta, ilmoitti usein ylimääräisistä nopeuskameroista, joita ei missään näkynyt ja pyysi ajamaan kuuttakymppiä, vaikka rajoitus oli 80km/h. Ihme juttu, vai tuliko niin usein siviilipoliiseja vastaan.

        Kännykkään saa nykyään softan, joka varoittaa Turkua lähestyttäessä sekä kehottaa tekemään U-käännöksen.

        Näin vältät em. vahingon toistumisen.


    • Anonyymi

      Olisi varmaan helpompaa ja rennompaa ajella nopeusrajoitusten mukaan. Mutta kukin tietty tavallaan.

      • Anonyymi

        Ei se Suomessa ole niinkään helppoa, koska nopeusrajoitukset vaihtuvat usein ja täysin epäloogisesti. Varsinkin kaupungeissa ei tiedä koskaan onko 30, 40 vai 50 rajoitus. Maantiepätkillä taas nuo "turvakamerat" on asetettu kätevästi alamäen alle, jota ennen on rajoituksen pudotus. Mielellään sitä jarruttelisi moottorilla, mutta poljetaan sitten jarrupölyä taivaalle.

        Monessa muussa Euroopan maassa ei ole lähdetty pelleilemään nopeusrajoitusten kanssa samalla tavalla. Autoilijan näkövinkkelistä Suomi on melko paska maa. Vielä kun saadaan tie- ja lauttamaksut niin on täydellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se Suomessa ole niinkään helppoa, koska nopeusrajoitukset vaihtuvat usein ja täysin epäloogisesti. Varsinkin kaupungeissa ei tiedä koskaan onko 30, 40 vai 50 rajoitus. Maantiepätkillä taas nuo "turvakamerat" on asetettu kätevästi alamäen alle, jota ennen on rajoituksen pudotus. Mielellään sitä jarruttelisi moottorilla, mutta poljetaan sitten jarrupölyä taivaalle.

        Monessa muussa Euroopan maassa ei ole lähdetty pelleilemään nopeusrajoitusten kanssa samalla tavalla. Autoilijan näkövinkkelistä Suomi on melko paska maa. Vielä kun saadaan tie- ja lauttamaksut niin on täydellistä.

        Jos joillekin on vaikeaa noudattaa rajoituksia, niin sitten voi miettiä, ovatko tällaiset henkilöt edes ylipäätään sopivia auton kuskiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joillekin on vaikeaa noudattaa rajoituksia, niin sitten voi miettiä, ovatko tällaiset henkilöt edes ylipäätään sopivia auton kuskiksi.

        Järkiautoilijalla on puusilmät ja puupalikka.

        Puusilmät on päässä ja niiden ansiosta järkiautoilija välttyy näkemästä tarpeettomia asioita, kuten liikennemerkit, jalankulkijat ym. Puusilmien ansiosta järkiautoilija voi ajaa 40 rajoitusaluella 70 km/h (80 datsunin mittarin mukaan) ja 100 rajoitusaluelle 70 km/h (80 datsunin mittarin mukaan).

        Puupalikka on kaasupolkimen alla. Puupalikka on mitoitettu niin, että "rajoitinta vasten ajettaessa" auto kiihtyy turvallisen hitaasti - 40 km/h saavuttamiseen tarvitaan korttelin matka, 0-60 km/h ottaa minuutin. Ja huiput tosiaan, tasamaalla, jotain 70 luokkaa.

        Hätätilanteita varten puupalikassa on naru, jonka avulla sen saa vetäistyä pois polkimen alta. Hätätilenne syntyy, kun joku uhkaa mennä ohi. Ohituskaistojen kohdalla on aina hätätilanne = palikka poistetaan ja nopeus nostetaan 110-130 lukemiin. Muutoin körötetän 70 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joillekin on vaikeaa noudattaa rajoituksia, niin sitten voi miettiä, ovatko tällaiset henkilöt edes ylipäätään sopivia auton kuskiksi.

        Pelkurit ajaa rajoitusten mukaan muut niin kuin haluaa se faktaa


      • Anonyymi

        Helpompaa ja rennompaa, ei pidä paikkaansa. On se niin mukava ajaa, kun ilmoittaa paikallisen nopeuden. Voi katsella, vaikka kauniiden naisten sääriä ja kasvoja, kun tihruta jokaista nopeusrajoitustolppaa.
        Kokeilin, ajamalla Tampereelta Rovaniemelle ilman, että Radarbot oli päällä. Suoraan sanoen kaasujalka väsyi, kun piti olla niin herkällä.
        Muun liikenteen seuraaminen oli selvästi vajavaista.
        Liikennesääntöjä uudistettaessa, pitää lakia muuttaa, niin, että kaikissa autoissa olisi tutkanpaljastin, mikä ilmoittaa ajoissa muuttuvan nopeuden.
        Uskon että liikenneonnettomuudet vähenisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joillekin on vaikeaa noudattaa rajoituksia, niin sitten voi miettiä, ovatko tällaiset henkilöt edes ylipäätään sopivia auton kuskiksi.

        Onhan se turvallisempaa, kun on merkki nopeuden vaihtumisesta, että sanotaan ääneen nopeuden vaihtumisesta.
        SIIS TUPLAVARMISTUS!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joillekin on vaikeaa noudattaa rajoituksia, niin sitten voi miettiä, ovatko tällaiset henkilöt edes ylipäätään sopivia auton kuskiksi.

        On paljon helpompi ajaa autoa, kun puhuva ääni ilmoittaa nopeuden vaihtuvan.
        Vilkaassa liikenteessä on seurattava autoliikennettä, että myös jalankulkioita.
        Yleensä kamerat on risteysalueella, missä nopeudet vaihtuu. Liikennemerkki tolpparivi on joskus naurettava. Se on niin rentoa ajaa, kun automaatti ilmoittaa tutkat että nopeuden.
        Risteysalueella huomaa jalankulian paremmin.
        Joskus liikennemerkki on peittynyt räntäroiskeesta, joten puusilmä ilmoittaa nopeusrajoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkiautoilijalla on puusilmät ja puupalikka.

        Puusilmät on päässä ja niiden ansiosta järkiautoilija välttyy näkemästä tarpeettomia asioita, kuten liikennemerkit, jalankulkijat ym. Puusilmien ansiosta järkiautoilija voi ajaa 40 rajoitusaluella 70 km/h (80 datsunin mittarin mukaan) ja 100 rajoitusaluelle 70 km/h (80 datsunin mittarin mukaan).

        Puupalikka on kaasupolkimen alla. Puupalikka on mitoitettu niin, että "rajoitinta vasten ajettaessa" auto kiihtyy turvallisen hitaasti - 40 km/h saavuttamiseen tarvitaan korttelin matka, 0-60 km/h ottaa minuutin. Ja huiput tosiaan, tasamaalla, jotain 70 luokkaa.

        Hätätilanteita varten puupalikassa on naru, jonka avulla sen saa vetäistyä pois polkimen alta. Hätätilenne syntyy, kun joku uhkaa mennä ohi. Ohituskaistojen kohdalla on aina hätätilanne = palikka poistetaan ja nopeus nostetaan 110-130 lukemiin. Muutoin körötetän 70 km/h.

        Automatiikkaa kehitetään jatkuvasti, jotta liikenne sujuisi paremmin, siihen kuuluu myös ääni, joka ilmoittaa nopeuden vaihtuvan.
        Kyllä kansalaisten holhoaminen tulee kalliiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On paljon helpompi ajaa autoa, kun puhuva ääni ilmoittaa nopeuden vaihtuvan.
        Vilkaassa liikenteessä on seurattava autoliikennettä, että myös jalankulkioita.
        Yleensä kamerat on risteysalueella, missä nopeudet vaihtuu. Liikennemerkki tolpparivi on joskus naurettava. Se on niin rentoa ajaa, kun automaatti ilmoittaa tutkat että nopeuden.
        Risteysalueella huomaa jalankulian paremmin.
        Joskus liikennemerkki on peittynyt räntäroiskeesta, joten puusilmä ilmoittaa nopeusrajoituksen.

        Viisas kommentti! On huomattavasti rennoppaa ajaa, kun nopeus ilmoitetaan myös äänellä.
        Ehdotan, että kaikkiin uusiin myytäviin autoihin on pakollinen , puhuva nopeusrajoitus. Se on tulevaisuutta.
        Eihän nopeusrajoituksen tarkoitus ole saada valtiolle suuret tulot, vaan vähentää liikenneonnettomuuksia.
        Tutkanpaljastajat ei pitäisi olla kielletty, koska ne vähentää liikenneonnettomuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisas kommentti! On huomattavasti rennoppaa ajaa, kun nopeus ilmoitetaan myös äänellä.
        Ehdotan, että kaikkiin uusiin myytäviin autoihin on pakollinen , puhuva nopeusrajoitus. Se on tulevaisuutta.
        Eihän nopeusrajoituksen tarkoitus ole saada valtiolle suuret tulot, vaan vähentää liikenneonnettomuuksia.
        Tutkanpaljastajat ei pitäisi olla kielletty, koska ne vähentää liikenneonnettomuuksia.

        Eihän puhelimessa mitään tutkanpaljastinta ole, vaan Google Mapsiin on merkitty pönttöjen paikat. Oikeat tutkapaljastimet pitää olla ehdottomasti kielletty, koska muuten kusipäät kaahaavat järjettömillä ylinopeuksilla, eivätkä jää siitä kiinni.


    • Anonyymi

      Helpointa on noudattaa nopeusrajoituksia. Minä noudatan ja olen aina päässyt perille sinne minne olen ollut matkalla.

    • Anonyymi

      Eiköhän google maps olis siinä tapauksessa myös laiton

      • Anonyymi

        Joudun liikkumaan paljon Helsingin ja Kuusamon väliä.
        Kyllä se ottaa pattiin, kun suora levä hyväkuntoinen tie, josta on puut ja puskat raivattu 20m. kummaltakin puolelta. Nopeusrajoitus 60-80 kmh.
        Minusta se on suorastaan kiusantekoa.
        Nopeuskamera on ujutettu jokunen mainoskilven taakse tai muuten hieman piiloon.
        Tanska on taajaan asuttu ja siellä ajetaan 130 moottoritiellä ja Saksassa160.
        Suomi on suuri maa ja matkat pitkiä. Nopeudet on alimitoitettuja.
        Ravihevoset on oiva kulkuneuvo suomen teille.
        Suomessakin aika on rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joudun liikkumaan paljon Helsingin ja Kuusamon väliä.
        Kyllä se ottaa pattiin, kun suora levä hyväkuntoinen tie, josta on puut ja puskat raivattu 20m. kummaltakin puolelta. Nopeusrajoitus 60-80 kmh.
        Minusta se on suorastaan kiusantekoa.
        Nopeuskamera on ujutettu jokunen mainoskilven taakse tai muuten hieman piiloon.
        Tanska on taajaan asuttu ja siellä ajetaan 130 moottoritiellä ja Saksassa160.
        Suomi on suuri maa ja matkat pitkiä. Nopeudet on alimitoitettuja.
        Ravihevoset on oiva kulkuneuvo suomen teille.
        Suomessakin aika on rahaa.

        Raveista voi saada rahaa.


    • Anonyymi

      Jess. Täysin laillinen ladata puhelimeen. Mutta sitä ei saa sitten viedä moottorikäyttöiseen ajoneuvoon. Siis jos tuo tutkanpaljastin on ajoneuvossa - se on sit laiton!
      Noin on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe