EpävarmaNa

EpävarmaNa

Olen ollut etäsuhteessa miesystäväni kanssa jo pari vuotta ja mielestäni meillä on mennyt oikein hyvin. Noin puoli vuotta sitten tapahtui pari asiaa: alkoi viihtymään puhelimen seurassa aiempaa tiiviimmin ja piilotti FB-asetuksissa kaverit näkyvistä.

Pitkästä aikaa viime viikonloppuna kävin ajankulukseni vähän katsomassa miesystäväni FB-sivuja. Huomasin, että viimeisen puolen vuoden aikana miesystäväni kaikista FB-päivityksistä oli tykännyt pari (ikäisekseen hyvännäköistä) naista, joita en tunne. Toinen oli myös yhteen päivitykseen kommentoinut asian, mikä vaatii, että tietää miesystäväni tämänhetkisestä elämästä ainakin jonkin verran keskiverto-kaveria enemmän.

No, minä tietysti päätin, että turha jäädä pähkäilemään, kun voi kysyä suoraan ja saa varmasti ihan pätevän selityksen. Ja sainhan minä selitykset: toinen on kuulemma työkaveri ja toinen nuoruudenystävä. Outoa vaan, että tänään kun sitten uteliaisuuttani (mustasukkaisuuttani) kävin vielä kurkistamassa näiden molempien naisten FB-profiileja niin työkaveri on ainakin FB:n mukaan töissä täysin eri alalla ja eri paikkakunnalla kuin miesystäväni, eikä heillä näytä olevan yhtään yhteistä FB-kaveria. Ja nuoruudenystävä on FB:n mukaan asunut ihan viime vuosiin asti täysin eri puolella Suomea, kuin miesystäväni, eikä heilläkään näytä olevan yhtään yhteistä kaveria. Että joo, jäi vähän outo maku näistä selityksistä. Toki voi olla, että sairaanhoitaja on hypännyt puoli vuotta sitten rakennusalalle eikä ole tätä muistanut/halunnut kaikelle kansalle kertoa ja että nuoruudenystävä on nuoruudessaan käynyt ain pohjoisesta etelässä mummolassa (tms).

Kehtaanko nyt vielä jatkaa utelua miesystävältäni, vai millä nyt lievitän tämän kalvavan mustasukkaisuuden tunteen? Vai annanko vain olla ja olen tyytyväinen onnellisesta parisuhteesta (ja jään odottamaan, tuleeko jossain vaiheessa ilmoitus, että on löytynyt parempi.) Vähän jo mietin, että laitan toiselle näistä naisista viestiä ja kysyn suoraan, mutta se on sitten kuitenkin liian noloa, jos oikeasti on ihan vaan työ/nuoruudenkaveri.

11

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dkuevu

Etäsuhteissa miehillä tuppaa olee se "kivarinki"päällä. Ehkä naiset kuvittelee myös olevansa miehen 'ainoita'. Itselleni tämä totuus valkeni karulla tavalla. Olin vain yksi monista ja kyllä siitä kiinni jää jos osaa merkit lukea oikein. Tsemppiä!

• joopajooniinniin

Et jumalauta ole tosissasi. Jos mies on oikeasti kiinnostunut naisesta niin ei silloin ole mitään helvetin "kivarinkejä" päällä. Silloin et voi syyttää kuin itseäsi siitä että olet ottanut semmosen pleijerin. Nimim. vuoden etäsuhteessa (näimme kerran viikossa joitain viikonloppuja) ollut mies jolla ei tullut mieleenkään missään vaiheessa kukaan toinen nainen vaikka mahdollisuuksia olisikin ollut.

• shiina_

Jos tai kun teillä on mennyt ihan hyvin, niin anna olla. Kaikenlainen asioiden kaivelu saa suhteen menemään huonommin, silloin saattaa ero tulla. Vaikka onhan se riski parisuhteessa (kuten muissakin ihmissuhteissa) aina olemassa.

• No muutos puhelimen käytössä on usein ensimmäisiä merkkejä siitä, että jotain on meneillään.

Itse en kaivelisi tuon enempää. Pitäisin tuntosarvet esillä kuitenkin.

• TotuusSattuuQC

Asioiden kaivelu tuskin autta tässä tilantessa mitään. Joko hyväksyt sen että miehesi ei ole sinulle täysin rehellinen (eli valehtelee kavereistaan) ja opit elämään sen kanssa tai sitten laitat homman poikki. Mutta valheita kaivelemalla ja etsimällä et saa kuin oman pääsi rikki ja suhteen huonoksi. Hyvä suhde perustuu aina luottamukseen.

• kuneitiedä

Itse en kaivelisi asiaa enempää ja varsinkaan en laittaisi mitään viestiä näille naisille. Antaisin olla. Elelisin menemään. Jos jotain selkeästi epäilyttävää ilmenee uudelleen, kysyisin sitten mieheltä uudemman kerran asiasta. Voi aivan hyvin olla, ettei kyse ole mistään ja jos on kyse jostain kyseenalaisesta, niin jostain aika viattomasta, ja jos parisuhteen toinen osapuoli on sellaiseen ei-toivottuun kuvioon tempautumassa mukaan, ei sitä ainakaan mitkään selvittelyt ja kyselyt estä. Jos jotain on, tai tulee olemaan, se menee ohi tai sitten ei mene, Olen vähän samankaltaisessa tilanteessa ja välillä tuntuu vähän kahelilta vain luottaa, tiedostaa tilanne ja elellä menemään, kun toisaalta taas tekis mieli tietää heti tilanne, mutta välttämättä ei ole mitään tiedettävää....

• näin

Jos nainen pakenee, niin se siitä naisesta.

• naaainen

Mun mielestä niille naisille voi laittaa ystävällisen viestin ihan hyvin. Mitä siinä menettää? Ihmisten pitäisi olla avoimempia.

• Tsoot

Noloa minusta. Kyllä pariskuntien pitää voida puhua toisilleen eikä alkaa selvittämään suhteen tilaa kolmansilta osapuolilta.

• ValkoisetSukat

Kun toisen muuttunut käytös antaa aihetta epäilyyn ja selitykset vaikuttavat tekaistuilta tai suoranaiselta valheelta, on ihminen valitettavasti harvoin ihan täysin väärässä.

Samaa mieltä kuin edellä, että asioiden tuon enempiä kaivelu tai mieheltä tenttaus eivät hyödytä mitään. Jos ja kun hän on valehdellut, hän ei sitä herkästi sinulle myönnä. Mielestäni myös huono ajatus ottaa naisiin yhteyttä, kyse on lopulta vain teidän suhteesta, ei heistä.

Kun luottamus on saanut kolauksen, sano itse että haluat laittaa nyt suhteen mietintätilaan. Ei sinun tarvitse alleviivata noita epäilyjäsi. Anna itsellesi ja miesystävällesi aikaa miettiä missä mennään ja onko teidän suhteella tulevaisuutta. Josko hän herää ja saatte puhuttua asiat hyvässä hengessä auki. Kaikissa suhteissa luottamus ja avoimuus on tärkeää, etäsuhteessa vielä ehkä jopa enemmän. Jos tulee vain riitaa ja syyttelyä puolin ja tosin, silloin tiedät jo itsekin että asioita ei enää voine korjata.

Huonoin vaihtoehto on minusta se että kärvistelet vain hiljaa kurjalla mielellä, ja pahimmassa tapauksessa miesystäväsi rohkaistuu samalla jatkamaan touhujaan vapaasti. Ole luottavainen mutta pidä mielessä. että etenkin etäsuhteessa jälkien peittämistä ei edes juuri tarvita.

• Somedeittejä

”Toki voi olla, että sairaanhoitaja on hypännyt puoli vuotta sitten rakennusalalle eikä ole tätä muistanut/halunnut kaikelle kansalle kertoa ja että nuoruudenystävä on nuoruudessaan käynyt ain pohjoisesta etelässä mummolassa (tms).

Noniin - itsekin jo tiedät että mies valehtelee ja räikeästi. Et vain tiedä miksi. Nettiflittailua vai seksiseuran hakua, vaiko tyrkyllä ihan kokonaan uutta kumppania. Onko sillä lopulta edes väliä?

Onhan noita tosiaan pelkkään nettiflirttiinkin koukuttuneita, eivät livenä tapaa ketään mutta seilaavat eri sivuilla/ryhmissä, viestit ja kuvat laulaa suuntaan ja toiseen sekä facessa että whatsapissa ja tinderissäkin. Puhelin kasvaa käteen kiinni ja se on usein äänettömällä, face suojataan tarkoin ja koneen selaushistoriat poistetaan.
      Kun asiasta kysyy, ärsyynnytään, kielletään ja valehdellaan, kaikki on vain työkavereita, lapsuudenystäviä, tätejä ja kunminkaimoja. Ja salailu jatkuu. Puhelin ei ikinä unohdu näkyviltä, lopulta se on suihkussakin mukana. Ihan perussettiä.

En sietäisi tuota hetkeäkään, saisi jäädä leikkimään flirtti- ja treffileikkejään ihan keskenään. Minua ei siinä kohtaa kiinnostaisi edes tietää aikooko joskus tavata vai onko jo tavannut jotain näistä viestittelykavereistaan, en jäisi odottamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      413
      9112
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      189
      3710
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2173
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      86
      1367
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1125
    6. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1122
    7. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1100
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1095
    9. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      108
      1084
    10. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55