onko ok et mutsi puuttuu...

lkjhgfd

eli mun mielestä se on täysin ylisuojeleva. oon 15 ja jätkä, mielestäni iha järkevä ja kypsä päättään mun asioista. mut sille ei kelpaa esim seura mis liikun ja sen mielestä sen pitäis nähä mun kaverit esim. ja se ei tykkää ollenkaan siitä et mul on monii frendei jotka on mua vanhempii, esim 20v, mil on oma kämppä jne. sit samal yks meiän luokkalainen jätkä nii se hengaa koko ajan jonku 30v jätkän kans ja sen mutsil se on iha fine. vtuttaa!

6

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutsisi tehtävänä on puuttua. Hänen tehtävänään on olla kiinnostunut, että missä porukoissa hänen lapsensa pyörii.

      Ei millään pahalla, mutta sinä itse olet hieman jäävi arvioimaan järkevyyttäsi ja kypsyyttäsi.

      Oletko koskaan miettinyt, että ehkä se frendisi mutsi on se, joka laiminlyö velvollisuuttaan vanhempana? Kyllä minäkin olisin valmis hyväksymään 15-vuotiaan lapseni ja 20-30 - vuotiaan aikuisen välisen ystävyyden, mutta totta helkkarissa haluaisin ensin tietää, että millaisia tyyppejä he ovat ja mitkä heidän motiivinsa ovat. Kaikki nuorten kanssa hengailevat eivät suinkaan ole aivan viattomia, vaan heillä on ketunhäntä kainalossa.

      Äitisi tuntuu hoitavan vanhemman velvollisuuksiaan juuri, niin kuin pitääkin. Sinä voit helpottaa tilannettasi kertomalla hänelle esimerkiksi sen, että miksi sinusta on kivaa hengailla niiden parikymppisten kanssa. Olemalla avoin parannat äitisi suhtautumista asiaan - tosin vain silloin, kunhan se "kivuus" ei johdu päihteiden saannin helppoudesta.

    • uskoäitiäs

      yleensä tullollaiset ikäerot ei tee hyvää, sinut voidaan johdatella tilanteisiin joihin et haluasi joutu anormaalisti ikäryhmäsi kanssa esim joku voi koputella terskalla sun persreikääsi kylään
      sinua voidaan käyttää rikollisten toimintojen muulina yms yms
      parempi että hengaat vain koulukaveriettesi kanssa ja uhondat nuo muut jos ´ne ei ole sukulaisia

    • minana2

      Juu mutta muistakaa nyt ettei asiat aina eittämättä mee niin kuin on pelätty. Ei se ikä vielä kerro niistä kavereista mitään, vaan eiköhän ne oo ne elämäntavat jotka ratkasee ja voi sitte altistaa nuoremmankin "houkutuksille". Vaikee sanoo mitään kun en kavereitas tunne mutta jos eivät ole aiheuttaneet sulle harmia ja tykkäät vietää aikaa niiden kans nii go for it. Kyllä ton ikäsellä kuitenkin jo omat aivot on. Itse olen nyt jo aikuinen mutta oma äitini oli todella kontrolloiva kans monissa asioissa, ja koen etten saanut ehkä ottaa itse tarpeeksi vastuuta valinnoistani. Kun muutin 18-vuotiaana kotoa, aloin vasta oppia itsestäni huolehtimista ja arjen pyörittelyä, mutta monet asiat oli mulle vaikeita koska sitä ennen äiti oli aina tehnyt kaiken - niin hyvässä kuin pahassa :D .

    • ku5h45gr3ef

      puhu sille ja kerro noist sun frendeist nii eiköhän se rauhotu ku oppii tuntee niit

      • Olen samaa mieltä. Molempien puolelta avoin keskustelu ja suhtautuminen auttaa muuttamaan käsityksiä tilanteesta. Äidilläsi on ennakkoluuloja kavereitasi kohtaan kun ei tunne heitä. Jos kavererit ovat reiluja ja heihin pystyy luottamaan, myös äitisi hyväksyy heidät. Keskustelkaa asioista. Se avartaa mielipiteitä. Toivon teille selventäviä keskusteluja ja äitisi on myös valmis keskusteluun.


    • Ei se ikä ihmistä muuta. Onko 20 kuitenkaan yhtään sen aikuisempi kuin 30? Kusipäitä on kaikissa ikäluokissa ja niistä kannattaa pysyä erossa. Ennemmin 20-30 vuotias vaikka pussikaljaseuraksi (muuta mä en käytä) kuin näitä steissin hammastahanasta silmätippoihin juovia toluimppareita, joita äidit pitävät niin enkeleinä kuin vain voivat. Puhumattakaan psykiatrien ja psykologien persemielipiteistä kuka saa olla kenenkin kanssa ja missä iässä. Ei kunnioitusta.
      Olet varmasti itse paras arvioimaan, pidätkö jostain vaiko et. Olet ainoa joka voi olla oikeassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe